אני לא חושב ששושני או כל רוכב שבמקרה גם שוטר \ טייס \ קצין \ מורה מייצג כאן כשהוא בלי מדים ולא בתפקיד- את הגוף שאליו הוא שייך. יש חשיבות ומימד של ייצוגיות בעיני מי שיודע וגם לא במידה שאפשר לשקול אותה במקרים כאלה. אם שוטר \ טייס \ קצין \מורה ישתה קצת יותר ויזייף ברמקול באיזו חתונה או מסיבת קריוקי בעיני לא קרה כלום. גם אם רכב מעל המהירות החוקית. אם יריץ שורות של קוק וינסה להשכיב פקודה \ חניכה זה משהו אחר. לא כל העבירות דומות בחומרתן- ואני לא מדבר על החקיקה אלא על המשמעות החברתית והמוסרית. אסור לצאת לרכב ואני לא קורא לאף אחד לצאת לרכב אבל מה ההבדל העקרוני בעיניך- בין מישהו שכותב על כך שהוא רוכב מעל למהירות החוקית?
אני מבדיל בין התועלת המשנית שבאיסור רכיבה וגלישה משיקולי הרתעה ונראות לבין התאווררות בשיקול דעת. גלישה ורכיבה לא נמצאים ברשימת עשרת המזיקים וגם לא בעשרים. אני מעריך שאני בין המקפידים על סיכון עצמו, בני משפחתו ואחרים בכל פרמטר קורוניסטי ובכל זאת גנבתי 1,000 ק"מ אסורים. זה בסדר מבחינתי ואף אחד מבני ביתי הקטנים יותר לא חושב שאני מקל ראש. אותנו אף אחד לא ימצא מסתובב ברחובות הומים ובחנויות. החוק והתקנות הם בטון ובכל זאת, כשעוצרים אנשים שמטיילים בזוגות במדבר ומותירים לאחרים להסתובב בעיר זה לא טוב ודי מטופש בראיה מערכתית. צריך להראות אכיפה ונחישות היכן שיש צפצוף מסוכן והמוני.
עוד משהו. כשהמורה שואל את התלמידים למה ציירו בהפסקה זין על הלוח או כשהמפקד מנסה לברר איך נעלם הפק"צרק תמיד דווקא התלמידים \ חיילים שהכי בסדר ינסו להסביר- ויחטפו חזק.