ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
כמובן. כמות איבודי חום יחסית לזרם בריבוע. לכן מוטיבציה להקטין אותו.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Xlib, אתה מזכיר לי את החידה שהיינו שואלים כשהיינו ילדים.
3 אנשים במסעדה מקבלים חשבון על 25 דולר. כל אחד שם שטר של 10. המלצר מביא להם 5 דולר עודף. כל אחד לוקח דולר, ו-2 דולר הם משאירים טיפ למלצר. עכשיו, בוא נעשה חשבון: כל אחד נתן 10 דולר ולקח חזרה אחד, כלומר, כל אחד שלם 9 דולר. ל-3 אנשים זה יוצא 9X3=27 דולר. ועוד 2 דולר שנתנו טיפ למלצר – 29 דולר.

לאיפה נעלם דולר??????

ולמה זה מזכיר לי? כי בנתונים מסוימים, נניח, מהירות קבועה של 80 קמ"ש, ההספק הנדרש להזיז את האופנוע קבוע (נובע מחיכוך, התנגדות רוח וכד'). מכיוון שההספק שווה למתח כפול זרם, אז במתח קבוע שמספקת הסוללה, הזרם קבוע, בלי תלות במהירות סיבוב המנוע. מכיוון שכמו שכתבת, הפסדי החום פרופורציוניים לזרם בריבוע, לא הרווחת שום הפסדי חום אם יש לך תיבת הילוכים שגורמת למנוע להסתובב לאט או מהר יותר במהירות מסוימת. מצד שני, פינוי החום, שהרבה פעמים הוא פונקציה של מהירות הסיבוב, עלול להפגע.

לדעתי הסיבה לתיבת הילוכים (מעבר להרגשה של רכיבה על אופנוע ספורטיבי) הוא ניצול מקסימלי של המומנט וההספק של המנוע הקטן בכל טווח המהירויות.