כנראה שתאונות דרכים של דו"ג וגניבות אינם מגיפה (בהשוואה לשאר העולם). מבחינת פרוייקטים לאומיים יש לי רשימה אחרת לטופ 10. הבעיה שהפוליטיקה העקומה והפקידות הבכירה מונעות שימוש בכוח שנתן הציבור לשלטון. אף אחד כיום לא זוכר את ההתנגדויות לפרוייקט כביש 6 אבל היו כאלה _בעיקר מאותו צד פוליטי_שמתנגד להתיישבות בנגב ובגליל ומניף מלב תל אביב דגלי טבע וסביבה. לבדואי שגנב אופנוע או טרקטורון אין ממה לחשוש. אף אחד לא יגיע אליו לא יחפש או ירדוף אחריו במדבר.

יש מעט הצלחות ומקרים יוצאי דופן. כששרון רצה להקים מפעלי התפלת מים נגד כל הסיכויים הוועדות והיועצים הוא זימן את כל מקבלי ההחלטות מכל הרשויות הרלוונטיות ואמר להם להגיע עם חותמות. בישיבה הוא אמר משהו ברוח הדברים הבאים:
אתם לא יוצאים מכאן עד שאתם מסדרים ביניכם את כל הטענות וחותמים על האישורים. מישהו מאיזה משרד התעקש על מצגת שנועדה להסביר למה לא ושרון נבח עליו, זו אותה מצגת שהראית לפני 20 שנה. תזכרו, כולכם עובדים אצלי. שרון יצא מהחדר ואחרי יום או יומיים הפקידות נכנעה.

ישראל כיום היא המדינה היחידה בשכונה שפתרה את בעיות המים שלה בעתיד הנראה לעין וזה רק בזכות הבולדוזריות והצפצוף על הנהלים המומחים והפקידים. אין לנו מנהיגות אבל יש כאן לצערי הרב הרבה שעובדים בסירוס היכולת להוציא לפועל והחלשת המערכת השלטונית. השוטרים הם לא הבעיה וכנראה שגם לא השופטים. הבעיה שאין למעלה אף מנהיג שמכתיב מדיניות אחראית.