עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 31

אשכול: בחזרה לתקופה בה אופנועים הוגבלו ל-100 כ"ס

  1. #16
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ציטוט נכתב במקור על ידי בןהלאמשחיז צפיה בהודעה
    ובגלל שאתה נאה דורש נאה מקיים אתה רוכב על KTM 1090 עם 120כ"ס שזה הרבה יותר ממה שצריך לטענתך גם בכביש ובטח בשבילים הלבנים.
    אז בבקשה תעזבו את ההגבלה של 100כ"ס ועוד ועוד רישיונות ורגולציות. ואולי במקום להיטפל לרוכב שמקס' יהרוג את עצמו אולי נבקש יותר רישיונות ברכבים. שמה ילד בן 16.5 שקיבל רישיון יכול לקנות פורשה/ג'יפ או כל רכב אחר ולהוריד משפחות שלמות.
    האופנועים על הכביש הם לא הבעיה - כי אם אופנוען הוא בעיה בא דארווין ומסדר את הבעיה בלי לקחת עוד נפגעים מהצד.
    אני לא דורש במובן הפשטני. לא הקמתי עמותה או פניתי לאף מחוקק בעניין ואין לי כוונה כזאת. זו דעתי האישית (גם מנכ"ל KTM אמר משהו דומה בראיון שלא אחפש כרגע) ונימקתי גם מדוע. לשנינו ברור שתהליך הרישוי לאופנוע לא מוגבל לא מביא את הרוכב לרמה הנאותה לכלי של 100 כ"ס ושנינו מסכימים שצעירים לוקחים סיכונים יותר מרוכבים בוגרים, מנוסים וקירחים. השאלה אם המצב הנוכחי (לא שלי ושלך) שבו כלים עוצמתיים במיוחד נרכשים גם ע"י צעירים חסרי מנוח ומוח נראה בעיניך הגיוני ורצוי.

    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    עם כל האהבה שלי לכלים עם כ"ס נשלט שאפשר לסחוט מהם את כל המיץ מבלי להשאיר כתם בתחתונים - בבקשה לא. לא צריך עוד מבחנים ודרגות רישוי. גם ככה יצא המיץ אחרי הרשיון ל-A.

    תגידו מה שתגידו על האמריקאים, הם יודעים לחיות. ילד בן 16 מוציא אישור לימוד רכיבה ויכול חוקית לרכב על בוסה עם מדגש טורבו מאוקיינוס לאוקיינוס.

    (הנאמר לעיל נכתב בהומור)
    אבל בארה"ב המדינה גם מאפשר לכל אחד להשיט סירות מנוע ולבנות רכבים מחורפנים. הקטע שם הוא אחריות אישית לצד תביעות בסכומים בדיוניים על רשלנות וכו'.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  2. #17
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ציטוט ממחקר:
    מאפייני הרוכבים עם היפגעות חמורה בתאונות. אחד המאפיינים המשפיעים במידה הרבה ביותר על היפגעות רוכבי אופנוע הוא הגיל. ככלל אנשים צעירים מחפשים יותר ריגושים וסיכונים, וחלקם מוצאים אותם באופנוע. הצעירים גם מוכנים להשתמש באופנועים למרות חוסר הנוחות האינהרנטי בשל מזגהאוויר, גם – או בעיקר – בגלל השיקול הכלכלי: תחזוקה ורכיבה על אופנוע היא זולה יותר בהשוואה לרכב.

    מעבר לכך מתווספים גורמי סיכון נוספים: הם גם חסרי ניסיון ולעיתים בעלי תפיסת סיכון לקויה. מכאן, שצעירים מהווים קבוצת סיכון בכל הקשור לרכיבה עלהאופנוע. תרשים 9 מציג תמונה זו. בישראל, בדומה לשאר מדינות העולם, ההיפגעות החמורה המשמעותית היא בקרב צעירים עד גיל 29.

    הסבר על המחקר שפורסם לאחרונה:
    https://www.gov.il/he/departments/pu...research_bikes
    מקור:
    https://www.gov.il/BlobFolder/report...arch_bikes.pdf
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  3. #18
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    רק תיקון.
    רוכבים צעירים אולי *חושבים* שזה יותר זול מלהחזיק רכב....

  4. #19
    אופנוע ממוצע שיתן ביצועים של רכב ספורט יהיה הרבה יותר זול להחזיק. מרכב ספורט

    Sent from...

  5. #20
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    רק תיקון.
    רוכבים צעירים אולי *חושבים* שזה יותר זול מלהחזיק רכב....
    אופנוע ״ממוצע״ עולה 50000₪ חדש. לוקח פחות דלק וטיפולים זולים יותר. רכב ״ממוצע״ עולה פי 2 לפחות. ולוקח יותר דלק.
    בקטנועים הבדל עוד יותר משמעותי.
    אתה יכול להגיד שרכב שימושי יותר, אבל אופנוע בוודאות יותר זול.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #21
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    רק באופנועים קטנים.
    מ600 ומעלה כמעט תמיד האופנוע יהיה יקר יותר מרכב משפחתי ממוצע.

  7. #22
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    אופנוע ״ממוצע״ עולה 50000₪ חדש. לוקח פחות דלק וטיפולים זולים יותר. רכב ״ממוצע״ עולה פי 2 לפחות. ולוקח יותר דלק.
    בקטנועים הבדל עוד יותר משמעותי.
    אתה יכול להגיד שרכב שימושי יותר, אבל אופנוע בוודאות יותר זול.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    כמה עולים טיפולים שוטפים, כפי שפורסמו ע"י היבואן לאופנוע "ממוצע" (נגיד, MT-07 או SV650) על פני 50 אלף ק"מ - וכמה עולים לרכב ממוצע (נגיד- טיוטה קורולה)?
    הבדל של אלפי שקלים לטובת הרכב.
    כמה עולים צמיגים לטרייסר 700 (רמז - בממוצע 2000 שקל ל-20-25 אלף ק"מ) וכמה עולים צמיגים למשפחתית (רמז - בין 800 ל-1500 ל-70 אלף ק"מ)?
    מה עם עלויות שאין להן מקבילה ברכב (שרשרת/גלגל"ש - בממוצע 1200 שקל ל-20-25 אלף ק"מ).

    בקיצור - אלא אם אתה מחשב ירידת ערך (שתהיה מן הסתם גבוהה יותר ברכב של 130 אלף שקל, ולא באופנוע של 50-60 אלף שקל), אז רכב הרבה יותר זול לאחזקה.
    אם נכניס את ירידת הערך, כנראה נגיע למצב של בערך "ראש בראש".
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  8. #23
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    וזה לפני שדיברנו על רכב זול לסטודנט. לא עולה הרבה בקניה, ולא שותה הרבה דלק (כל מיני מכוניות מיני ידניות ).

  9. #24
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211

    בחזרה לתקופה בה אופנועים הוגבלו ל-100 כ"ס

    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    בקיצור - אלא אם אתה מחשב ירידת ערך".
    באופנועים אתה בהחלט מבין, מה שאי אפשר להגיד על חישובי אחזקת רכב שלך.
    ירידת ערך זה מרכיב עיקרי בהוצאות, שני - דלק, שלישי - ביטוחים ותיקונים. אז נכון, אתה חוסך 800₪ על צמיגים פעם בשלוש שנים. עכשיו נחשב גם עלות ווישרים? אגרת רישוי?
    לא. אתה רוצה להשוות - תשווה חדש מול חדש ובאותה קטגוריה.

    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    כמה עולים טיפולים שוטפים, כפי שפורסמו ע"י היבואן לאופנוע "ממוצע" (נגיד, MT-07 או SV650) על פני 50 אלף ק"מ - וכמה עולים לרכב ממוצע (נגיד- טיוטה קורולה)?
    הבדל של אלפי שקלים לטובת הרכב.
    אתה מבין שקורולה עולה מ-2.5 יותר מ-MT07? אתה מבין ש-07 זה לא אופנוע ממוצע? תחשוב יותר בכיוון של 500 של הונדה ומטה. לפי נתוני מכירות מפורסמות כאן מדי שנה.

    כן, אופנוע זול - אבל למשפחה ממוצעת יש 2.5 ילדים.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #25
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    וזה לפני שדיברנו על רכב זול לסטודנט. לא עולה הרבה בקניה, ולא שותה הרבה דלק (כל מיני מכוניות מיני ידניות ).
    מקבילה של אלה זה לא אופנוע - זה קטנוע 150 או חשמלי.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #26
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    כמה עולים טיפולים שוטפים, כפי שפורסמו ע"י היבואן לאופנוע "ממוצע" (נגיד, MT-07 או SV650) על פני 50 אלף ק"מ - וכמה עולים לרכב ממוצע (נגיד- טיוטה קורולה)?
    הבדל של אלפי שקלים לטובת הרכב.
    כמה עולים צמיגים לטרייסר 700 (רמז - בממוצע 2000 שקל ל-20-25 אלף ק"מ) וכמה עולים צמיגים למשפחתית (רמז - בין 800 ל-1500 ל-70 אלף ק"מ)?
    מה עם עלויות שאין להן מקבילה ברכב (שרשרת/גלגל"ש - בממוצע 1200 שקל ל-20-25 אלף ק"מ).

    בקיצור - אלא אם אתה מחשב ירידת ערך (שתהיה מן הסתם גבוהה יותר ברכב של 130 אלף שקל, ולא באופנוע של 50-60 אלף שקל), אז רכב הרבה יותר זול לאחזקה.
    אם נכניס את ירידת הערך, כנראה נגיע למצב של בערך "ראש בראש".
    יש לי סוזוקי בלאנו ידנית 2017 נקנתה חדשה מהחברה בינואר 2017, הרכב נסע 108000 ק"מ.
    חוץ מטיפולים שוטפים כל 20K בפחות מ-1000 ש"ח לטיפול והחלפת מחזיר שמן במסגרת אחריות אחרי 80K
    שום הוצאה. החלפתי ווישרים ושתי נורות אור דרך למען האמת.
    צמיגים אחוריים מקוריים, את הקדמיים החלפתי כי מישהו לא אהב את החניה של השכנים ודקר כמה מכוניות.
    צריכת דלק נמוכה ביטוח קבוצתי. הרבה פחות מההוצאות של האופנוע.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  12. #27
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    הכל נכון - רק שזה לא רכב ממוצע. רכב ממוצע בישראל בטוח לא ידני. 100,000 בלי תאונות ותקלות גם לא מצב ממוצע.
    יותר מ-30 אלף בשנה - זה אומר שרכב עיבד 90% בהערך.
    אופנוע להשוואה יהיה איזשהו ניקד או אדוונצר 300. יקח עוד פחות דלק ועולה פי 2 פחות.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #28
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    אתה מחליט החלטות על סמך עצמך. כרגיל

  14. #29
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    יש דבר כזה, נקרא ״סטטיסטיקה״ ו-״נתוני מכירות״.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #30
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    הרוב המוחלט של (למעשה כל) הסטודנטים שרוכבים על אופנוע... ובכן.... רוכבים על אופנוע. ולא על קטנוע.
    אתה לא מבין על מה אני מדבר? קרא שוב את ההודעה המקורית של קידוזו. תבין על מה הדיון. (וזה בלי להכנס לדיון המענג לגבי מה יותר זול להחזיק, קטנוע או אופנוע).
    שורה תחתונה,
    יש לי בבית nc750, ויש לי בבית קיה. הקיה יותר זולה לאחזקה. רוצה אקסלים? לא תקבל.

אשכולות דומים

  1. 5 קטנועי 125 סמ"ק במבחן דרכים – בחזרה לקמפוס
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 20-11-2019, 03:58
  2. תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 07-06-2018, 00:09
  3. אופנועים על נת"צים - האמנם?
    על ידי Cheezy Rider בפורום כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 04-04-2018, 14:32
  4. בחזרה לשטח - הרהורים בבחירת הכלי המתאים
    על ידי Oznik בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 28-01-2017, 09:17
  5. "שיחזור" חוות דעת על אופנועים
    על ידי roNiNinja636 בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 21-07-2015, 10:52

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO