יש לי קטנוע שעבר 42000 קמ וכל טיפול המוסכניק אמר שהסתומים בסדר כולל היום הייתי בטיפול גדול והוא אמר שהם בסדר.. זה הגיוני?
יש לי קטנוע שעבר 42000 קמ וכל טיפול המוסכניק אמר שהסתומים בסדר כולל היום הייתי בטיפול גדול והוא אמר שהם בסדר.. זה הגיוני?
הכל יכול להיות, יש לא מעט אופנועים שלא באמת דורשים כיוון שסתומים עד ל-80 אלף ק"מ, גם אם בספר כתוב לבדוק בחצי מהקילומטראז' הזה. מכונאים מנוסים לרוב מכירים את הכלים שהם עובדים עליהם קבוע, ויכולים להמליץ ללקוח שהכלי שלו כבר יצא מאחריות להמתין עם הבדיקה היקרה לקילומטראז' שבו סביר שיהיה צורך אמיתי בכיוונון.
עם זאת, מניסיוני האישי, זה תופס בעיקר לאופנועים כבדים ולא לקטנועים. 42 אלף ק"מ זה לא מעט בשביל קטנוע שמנועו עובד בד"כ בצורה מאומצת.
אז... כל עוד המכונאי שלך בדק את המרווחים ומצא אותם תקינים - הכל טוב.
הניחוש הפרוע שלי הוא שהמרווחים לא נמדדו, אלא פשוט נאמר לך ש"לא צריך לכוון" כי "השסתומים לא דופקים". אם זה המצב, אז או שהמכונאי שלך מכיר היטב את הדגם הספציפי (אני לא מכיר ולא יכול לחוות דעה), או ש... הוא טועה בזה שהוא מסתמך על נקישות מהשסתומים (שמעידות על מרווח גדול מדי, אבל לא נשמעות דווקא כשהמרווח קטן מדי, מה שמזיק הרבה יותר למנוע).
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
לא סביר בכלל לקטנוע. במיוחד אם הוא בנפח קטן. אם הוא איזה 500+ אז קצת יותר הגיוני.
בהרבה מקרים השסתומים בסדר זה בתרגום חופשי אין לי חשק לפרק.
ואפשר להבין למה.
אבל זה לא אומר שהשסתומים מכוונים.
ראיתי הוא פירק ובדק
מדובר בדאון טאון 350
אני על 84,000 ומעולם לא עשיתי.
Honda Forza 750
בן 38, רוכב על אופנועים 22 שנה כבר, והוגה מטבע הלשון 'ילד A1'