תוצאות 1 עד 9 מ 9

אשכול: מתלבט בין 125 ל250, לרוב נסיעות לא ארוכות

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    9

    מתלבט בין 125 ל250, לרוב נסיעות לא ארוכות

    שלום לכולם,

    אחרי שהחלטתי להיפטר מהרכב הבלוי שלי ולנסות מעבר לדו גלגלי, החלטתי גם להירשם לפורום ולהתייעץ עם מבינים ממני.
    אשמח לעזרה בכמה עניינים כדי שאוכל להבין איך לגשת לתחום ומה הכי מתאים לי.

    אז קצת על עצמי לפני זה:
    אני בן 26, סטודנט ועובד. בעל רשיון נהיגה לרכב פרטי מגיל 17, מאז נוהג על רכב ידני.
    הרכב, איך לומר, עשה את זה שלו והגיע הזמן לעבור ממנו הלאה.
    לכן חשבתי לנצל את ההזדמנות ולעשות סוף סוף את המעבר לאופנוע (קטנוע פחות מדבר אליי).

    1.אני כרגע עדיין בהתלבטויות לגבי דרגת הרישיון שהכי מתאימה לי.
    קראתי בהרבה שרשורים קודמים שעקרונית פשוט עדיף A1 מכמה סיבות, ובכל זאת לא השתכנעתי לחלוטין שלא אצטרך משהו מעבר ל125 סמ"ק,
    ולכן אולי הייתי מעדיף לחסוך לעצמי זמן וכסף על הרישיון ולעשות פשוט A2 וזהו.

    2.כרגע אני בשלב כזה בין דירות, ככה שעדיין לא יודע בדיוק איך תיראה הנסועה השבועית שלי.
    יכול להעריך שקצת יותר מחצי מהנסיעות הן די קצרות ולרוב עירוניות, באזור ה5-15 ק"מ לכיוון.
    שאר הנסיעות הן בינעירוניות באזור המרכז ויהיו קצת ארוכות יותר, מעריך שבערך 20-25 ק"מ לכיוון.
    הכבישים הבינעירוניים שאסע בהם יהיו כנראה 20,4,40,471 ו-1.
    כך או כך, בתקופת קורונה בכל מקרה נוסע פחות.

    3.התקציב לביטוח ולציוד הוא בנפרד ולא קשור לתקציב הרישיון והאופנוע.
    הייתי מעדיף לחסוך איפה שאני יכול, ונראה שהרישיון והכלי עצמו יכולים להיות המקומות לעשות את זה.
    בכל מקרה, הייתי מעדיף להישאר מתחת ל20,000 בערך עבור הרישיון עצמו + האופנוע.
    כמובן שאם הצרכים שלי יכולים להיענות גם ב10,000 - ברכה.

    4.מתכוון להשתמש באופנוע לפחות לשנתיים-שלוש הקרובות, אבל מי יודע מה יהיה באמת.

    5.לא יצא לי עוד להתעסק בדבר כזה, אבל הייתי רוצה לנסות לטפל באופנוע בעצמי איפה שאני יכול.
    יש לי קצת חוש טכני, ואני אוהב לקרוא וללמוד לעשות דברים כאלה בעצמי. גם לשם החיסכון וגם לשם התחביב.
    אפשרי/כדאי לחסרי ניסיון?

    6.הנטייה הראשונית שלי הייתה פשוט אופנוע נייקד 125, כדוגמת הימאהה MT125, הונדה CB125R, קוואסאקי Z125 וכו'..
    הבעיה היא שהבנתי שבכבישים מהירים זה קצת ללחוץ מדי את הכלי. מצד שני, ראיתי גם חבר'ה ביוטיוב שמצליחים לסגור אפילו 130 עם הMT125 למשל.
    אני מבין שזה לא אידיאלי, אבל השאלה האם זה יכול בסדר כל עוד אני נוהג לא כמו ילד בן 17 ומטפל בו כמו שצריך, והנסיעות הן לא ארוכות מדי.
    ההתעקשות על 125 היא נטו כדי לחסוך בזמן וכסף על הרישיון, ובשביל לא לקחת משהו שהוא OVERKILL לצרכים שלי (250?)
    ואם כבר, אולי בכלל יש עדיפות לאופנוע ספורט?

    7.אם זה רלוונטי, אני בחור די קטן. 1.75 ושוקל 60 קילו. לכן גם מעדיף דברים שיהיו במידות שלי פחות או יותר..

    אשמח לשמוע את דעתכם בנושא לאיזה כיוון עדיף ללכת בהתחשב בנתונים האלה, A2 ואופנוע 125 או בכל זאת A1 ואופנוע 250?
    מקווה שפירטתי מספיק, אשמח כמובן להוסיף כל מידע שיכול להיות רלוונטי.
    המון תודה לעוזרים!

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    אם אתה יוצא לבין עירוני, חד משמעית 250. זה אפשרי על 125, אבל ממש לא אידיאלי. אתה תהיה על קצה גבול היכולת של המנוע ותזדחל בנתיב הימני, משאיות יעקפו אותך, חוויה לא נעימה.
    אופנוע בנפח 250 ישייט על 100-110 עם רזרבת עקיפה, זהה בעלות הביטוח ל-125 ומעבר לכמה ק"מ בודדים בצריכת הדלק, אתה לא תרגיש הבדל בעלויות האחזקה.
    מה גם שעם רשיון A1 יפתחו לך המון דלתות במידה ותרצה לשדרג בנפח בעתיד, בעוד שעם A2 תצטרך לעבור שוב את כל התהליך של הוצאת רישיון, טסט וכו'. לא כיף.
    אף אחד גם לא מבטיח לך שתוך שיעור אחד כנקוב בחוק תהיה מוכן לטסט, או שתעבור טסט ראשון, או שני. זה יכול מהר מאוד להגיע לאותה עלות שרשיון A1 יעלה לך ואז תתבאס כפליים.

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    אופנוע A2 יהיה מפוקפק לנסיעות בינעירוניות.
    בהרבה אופנועים, ביחוד קטני נפח, מד המהירות מזייף כלפי מעלה בכוונת מכוון.
    MT125 לא סוגר 130 קמ"ש אלא יותר כמו 120 קמ"ש, אפילו כשמד המהירות שלו מראה 130 קמ"ש. הR125 מצליח לגרד 130 קמ"ש בזכות מיגון הרוח שלו אבל זה ממש על הקשקש ולוקח לו שעות להגיע לשם. טיפה רוח. טיפה שיפוע בכביש ואתה תשכח ממהירויות כאלה.
    גם אופנוע 250 סמ"ק הוא לא בדיוק טיל. גם הוא יושפע בצורה ניכרת מרוחות ושיפועים רק שהוא יהיה מסוגל לשמור על מהירות סבירה. הוא רחוק מלהיות overkill.

    הלימוד לA2 הוא על טוסטוסים אוטומטיים והוא לא יכין אותך לאופנועים הידניים האלה. הרשיון יאפשר לך לרכב עליהם אבל לא תדע איך לתפעל אותם.
    אם יש לך חבר/מכר שיודע ויכול להשקיע בך כמה שעות במגרש אז זה סבבה אבל אם לא, אתה תצטרך להסתכן מאוד לבד או להתארגן מראש עם המורה לנהיגה ע"מ שאחרי שתוציא רשיון, יביאו/יגררו את האופנוע שלך אליו למגרש והוא יעביר לך את הבסיס הנדרש (בתשלום נוסף).
    אני הוצאתי A2 ואחרי שהבנתי שאין מצב שאני עולה על הכביש עם אופנוע, חזרתי אל המורה, הוצאתי A1 ורק אחרי זה קניתי אופנוע...

    גם התקציב מרמז לכיוון של A1. אופנועי הA2 שאתה מדבר עליהם עולים יותר מהתקציב שלך כחדשים ואופנועים משומשים יכולים להיות סוג של צרעת כי כמעט כל מי שקונה כאלה הם ילדים שקורעים להם את הצורה. אלה לא אופנועים שמיועדים לרוכבים מבוגרים ואחראים.

    הגובה שלך בסדר גמור והמשקל פחות רלוונטי (ובטח הרבה פחות בעייתי מהמצב ההפוך של 1.75 על 160 קילו).

    לבסוף, קח בחשבון שההוצאות השוטפות על אופנוע בד"כ יקרות יותר מאשר מכונית. הדלק יעלה פחות אבל הביטוח בשמיים, הטיפולים יקרים ולרוב תכופים יותר, צמיגים יקרים מאוד שצריך להחליף כל 10-15 אלף ק"מ וכו. אם המוטיבציה היא בעיקר כלכלית אז שווה לבדוק קצת יותר לעומק ולזכור את המגבלות של האופנוע (שימושיות פחותה, חשיפה לאיתני הטבע ופוטנציאל סכנה גבוה בהרבה). כמובן שלאופנוע יש יתרונות אחרים (פקקים, הנאה וכו).

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    9
    תודה רבה על התגובות חברים.
    האמת שהשתכנעתי בקלות יותר ממה שציפיתי. נשמע שלעשות A1 זו האופציה החכמה היותר.

    בסוף, קח בחשבון שההוצאות השוטפות על אופנוע בד"כ יקרות יותר מאשר מכונית. הדלק יעלה פחות אבל הביטוח בשמיים, הטיפולים יקרים ולרוב תכופים יותר, צמיגים יקרים מאוד שצריך להחליף כל 10-15 אלף ק"מ וכו. אם המוטיבציה היא בעיקר כלכלית אז שווה לבדוק קצת יותר לעומק ולזכור את המגבלות של האופנוע (שימושיות פחותה, חשיפה לאיתני הטבע ופוטנציאל סכנה גבוה בהרבה). כמובן שלאופנוע יש יתרונות אחרים (פקקים, הנאה וכו).
    למען האמת, זו אחת הסיבות שאני מקווה להיות מסוגל לטפל בו כמה שיותר בצורה עצמאית ולחסוך עלויות איפה שניתן.
    ובכל זאת המוטיבציה העיקרית היא לא הכלכלית, אלא יותר דברים כמו לא לעמוד בפקקים, לא להתעסק עם חנייה, כמובן ההנאה, ובעיקר שינוי בצורה שאני מתנייד.
    אבל בהחלט לוקח בחשבון את כל מה שאמרת פה.

    כשיגיע הזמן, עוד אחזור להתייעץ לגבי דגמים ספציפיים וציוד וכל מיני דברים נחמדים אחרים.
    שוב הרבה תודה על העזרה חברים.
    אם למישהו יש עוד עצות או דברים שחושב.ת שכדאי שאשמע ואדע בהקשר הזה כמובן שאשמח לשמוע!

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי Danni צפיה בהודעה
    תודה רבה על התגובות חברים.
    האמת שהשתכנעתי בקלות יותר ממה שציפיתי. נשמע שלעשות A1 זו האופציה החכמה היותר.



    למען האמת, זו אחת הסיבות שאני מקווה להיות מסוגל לטפל בו כמה שיותר בצורה עצמאית ולחסוך עלויות איפה שניתן.
    ובכל זאת המוטיבציה העיקרית היא לא הכלכלית, אלא יותר דברים כמו לא לעמוד בפקקים, לא להתעסק עם חנייה, כמובן ההנאה, ובעיקר שינוי בצורה שאני מתנייד.
    אבל בהחלט לוקח בחשבון את כל מה שאמרת פה.

    כשיגיע הזמן, עוד אחזור להתייעץ לגבי דגמים ספציפיים וציוד וכל מיני דברים נחמדים אחרים.
    שוב הרבה תודה על העזרה חברים.
    אם למישהו יש עוד עצות או דברים שחושב.ת שכדאי שאשמע ואדע בהקשר הזה כמובן שאשמח לשמוע!
    התקציב שלך קונה לך אחלה אופנוע 250 בן שנתיים, וכנראה שישאר עודף לציוד (תלוי בדגם הספציפי). 250 זה "המינימום הכרחי" כדי שתוכל להתנייד בכל הארץ במידה ותרצה. 400-500 יהיה הרבה יותר כיף, אבל כרגע אתה לא שם כי אתה מתכנן בעיקר נסיעות בגוש דן ללא טיולים.
    125 לא מומלץ, הסבירו לך כבר למה. לא הולך לחזור על זה.
    לגבי תחזוקה עצמאית:
    אפשרי, מומלץ ומעניין ללמוד לטפל לבד. באופנוע גם יותר פשוט לטפל מאשר ברכב.
    עם זאת עדיין צריך:
    * זמן - יש המון חומר תיאורטי שכדאי ללמוד לפני שאתה ניגש למשהו מעבר להחלפת שמן/פילטר. גם בפעולה פשוטה כמו החלפת שמן, כדאי לעבור היטב על הפרוצדורה לפני, ולוודא שאתה מבין אותה היטב ויודע מה אתה הולך לעשות. מאוד כדאי גם להצטרף למישהו מנוסה יותר שאתה סומך עליו כדי שיפקח עליך בפעמים הראשונות (רק שיהיה אחראי - אל תלמד מחאפרים!).
    * מקום עבודה - לעבוד על המדרכה בת"א זה לא רעיון כזה טוב. במינימום צריך מקום מוצל ונוח, שבו ניתן לפרוס את הכלים/חומרים. כמובן שרצוי סדנה עם שולחן עבודה, מלחציים, חיבור חשמל וכו'.
    * כלים - תחוזקה בסיסית של אופנוע דורשת 2 סטים של בוקסות (1/4+1/2), סט מפתחות, סט אלנים, בוקסות אלן, סט מברגים טוב ועוד כמה כלים מיוחדים (ידית מומנט, מתאמים, מברג דפיקה, אימפקט חשמלי או פטיש אוויר). כלי עבודה סינים מרוזנפלד זאת דרך מצויינת לדפוק את עצמך ולהיתקע עם אופנוע חצי מפורק/מורכב - כדאי מאוד לעבוד עם כלים איכותיים.
    שווי של סט "בסיסי" שכזה (לי יש הרבה מעבר למה שמניתי לצורך העניין) הוא כמה אלפי שקלים. כמובן שאם יש לך חברים שניתן להשתמש בכלים שלהם - זכית (כולנו התחלו ככה).
    * חומרים - תרסיסים, גריז, סיליקון. לא הוצאה גדולה מאוד, אבל עדיין צריך לקנות.

    אם אתה מוכן להשקיע בכל אלה - לטווח הארוך (שנים קדימה) אתה תחסוך לא מעט כסף, וככל שתסע יותר - כך החסכון גדול יותר.
    בנוסף, אתה תכיר את המכונה ותתחבר אליה הרבה יותר מאדם שמטפל במוסך. כבונוס, אחרי "טירונות" תוכל להרשות לעצמך לרכוש אופנועים ישנים/אקזוטיים, בידיעה שאתה מסוגל לבצע את היישור קו הדרוש בעלות הגיונית ולהינות מהמכונה.
    בטווח הקצר - זאת השקעה של עשרות ומאות שעות עבודה, ואלפי שקלים. בד"כ יהיו גם בעיות בדרך שיעלו לך בהשבתה של הכלי. אם אתה צריך להתנייד בלי כאבי ראש - אז קנה אופנוע חדש ככל הניתן, טפל בו במוסך אמין ותשאיר את המכונאות ליום שבו תקנה אופנוע אספנות להתעסק בו.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    9
    המון תודה על התגובה חבר, נתת לי פה הרבה מידע וחומר למחשבה.

    בעניין טיפה שונה (ואולי לקפוץ קצת מעל הפופיק אפילו),
    התחלתי להתעניין באופנועי נייקד 250 שקיימים בארץ, מתוך מחשבה שכנראה זה מה שהכי יתאים לי מכל הבחינות.
    לצערי התרשמתי שאין יותר מדי אפשרויות בתחום הזה. האם אני טועה?
    מבחינת השמות שהתרשמתי שהם אמינים, הדגמים היחידים שהיו נראים לי רלוונטיים הם הZ250/SL של קוואסאקי, KTM DUKE 250 ובנלי TNT 250.
    האם אני מפספס משהו?

    חייב להגיד שהכעיס אותי מאוד שהימאהה MT25 לא קיים בארץ.
    ולגבי אופנועי ספורט עם פרינג מלא, כדוגמת הCBR250R, הייתי מעדיף להמנע מזה, גם בשל עלויות תיקונים אם וכאשר, וגם כי הלוק פחות עושה לי את זה.
    אם כבר אני בשוונג של חיפושים, אשמח אם תוכלו להמליץ לי על עוד אפשרויות טובות שאולי פספסתי, אם קיימות.

    שוב תודה רבה חברים.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי Danni צפיה בהודעה
    המון תודה על התגובה חבר, נתת לי פה הרבה מידע וחומר למחשבה.

    בעניין טיפה שונה (ואולי לקפוץ קצת מעל הפופיק אפילו),
    התחלתי להתעניין באופנועי נייקד 250 שקיימים בארץ, מתוך מחשבה שכנראה זה מה שהכי יתאים לי מכל הבחינות.
    לצערי התרשמתי שאין יותר מדי אפשרויות בתחום הזה. האם אני טועה?
    מבחינת השמות שהתרשמתי שהם אמינים, הדגמים היחידים שהיו נראים לי רלוונטיים הם הZ250/SL של קוואסאקי, KTM DUKE 250 ובנלי TNT 250.
    האם אני מפספס משהו?

    חייב להגיד שהכעיס אותי מאוד שהימאהה MT25 לא קיים בארץ.
    ולגבי אופנועי ספורט עם פרינג מלא, כדוגמת הCBR250R, הייתי מעדיף להמנע מזה, גם בשל עלויות תיקונים אם וכאשר, וגם כי הלוק פחות עושה לי את זה.
    אם כבר אני בשוונג של חיפושים, אשמח אם תוכלו להמליץ לי על עוד אפשרויות טובות שאולי פספסתי, אם קיימות.

    שוב תודה רבה חברים.
    בגדול, פספסת עוד כמה כלים פחות מוכרים - למשל, מונדיאל HPS300 (בפועל הוא 250), סוזוקי אינזומה 250.
    לא הייתי שולל על הסף אופנועים עם פיירינג, כל עוד התנוחה עליהם לא ספורטיבית מדי. אני אישית אוהב מיגון רוח כלשהו בבין-עירוני, גם במהירויות שאינן פליליות.
    עם זאת, פספסת גם נישה מאוד גדולה - אופנועי אדוונצ'ר 250.
    אלה כלים שיהיו נוחים יותר מהנייקדים, ויספקו לך ביצועים זהים. דגמים רלוונטיים - סוזוקי ויסטרום 250, הונדה CRF250 RALLY,בנלי TRK251.
    נכון שהם גבוהים יותר, אבל עם אתה 1.75 מ' - זאת ממש לא בעיה. מצד שני - הם יספקו נוחות ובטיחות עדיפה בעיר בזכות ישיבה גבוהה ומתלים עם מהלך ארוך.
    מבין הכלים האלה, אני באופן אישי הייתי הולך על ההונדה - שהוא היקר ביותר, אבל גם מגיע עם רקורד אמינות מוכח, עיצוב בסגנון מרוצי פריז-דקאר שאני אישית מאוד אוהב ויכולת אמיתית בשטח קל.
    מבחן - כאן:
    http://fullgaz.co.il/%D7%A8%D7%9B%D7...0%D7%9C%D7%99/
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    עוד אופציות כאלה ואחרות ב250 סמ"ק (דגמים חדשים אבל צריכים להיות גם משומשים):
    https://www.oferavnir.co.il/model/nk250/
    https://www.oferavnir.co.il/model/dl-250-v-strom-abs/
    https://www.hondabike.co.il/product/crf250l

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    9
    חייב להגיד שלא התעכבתי יותר מדי על הקטגוריה של האדוונצ'ר, גם בגלל היכולות בשטח - לא משהו שאני מתכוון לעשות בכלל, לפחות כרגע.
    ומעבר לזה, האמת היא שפשוט העיצוב שלהם בכלל לא מדבר אליי. אולי קצת שטחי, אבל הייתי רוצה כלי שאתלהב ממנו גם ברמה האסתטית.

    בכל מקרה,
    אני מעריך מאוד את העזרה והייעוץ, נתת לי הרבה מידע חשוב ומועיל.
    תודה רבה

אשכולות דומים

  1. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 16-10-2017, 22:16
  2. האם אפשרי לנסוע על 125 נסיעות ארוכות בלי להרוס אותו ??
    על ידי אלרועי בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 17
    הודעה אחרונה: 25-04-2017, 10:55
  3. רוצה לשדרג את ה125 ל250-300 וצריך עזרה
    על ידי eldad1712 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 16-08-2016, 11:47
  4. מדומם אחרי נסיעות ארוכות - Ninja 250R (כ"ע)
    על ידי iNadav בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 17-04-2016, 09:17

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO