דניאל, מציע לשקול שירות חדש לבעיה שלדעתי די נפוצה.
דנה מתקשה למכור אופנוע שלא דרך סוכנות.
יוסי רוצה לשדרג אופנוע קיים לדגם של דנה אבל כדי לממן את העיסקה הוא צריך קודם למכור את שלו.
הסוכנות שלא נחשבת "יד" רוכשת את האופנוע של דנה, מוכרת ליוסי שמעמיד את הכלי שלו בסוכנות.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
מחיר הגיוני נמכר מהר
הרוב זבל שמחפשים איך להשתמש בכלי בחינם ומנסים למכור במחיר שקנו אם לא יותר..
דנה יכולה לעשות תיווך, זה קיים במקומות מסוימים.
יוסי יכול לקנות את הכלי של דנה מהסוכנות, בתשלומים, ולמכור לסוכנות את הכלי שלו.
זה קיים.
צודק, הנתון לא סטטיסטי, תקרא לזה תחושת בטן \ ניסיון בענף \ היכרות עם הנפשות הפועלות וכו'.
ושוב, כמו שאמרתי מניסיוני, אופנוע של 30 אש"ח במחיר זול ב6K מחדש, סחורה מעולה.
אופנוע של 100K במחיר זול ב25K מחדש, סחורה ככה ככה.
זה עניין של קהל היעד, לסטודנט התפרן 6000 ש"ח זה המון, ולבעל המקצוע החופשי הרוכש אופנוע ב100 אלף, מכניס על העסק מוציא חשבונית וכסף זה לא מטרד, 25K חיסכון מול חדש, זה לא דיל. זאת המציאות.
זה נחמד להגיד שבטרייד אין שוחטים, וזה לא תמיד נכון, זה מאוד תלוי בכלי ובמצבו, רוצה דוגמא חיה? רכשתי היום במוו gs800 וזיכיתי מעל מחירון. הפסקתי לספור את הפעמים שנתתי זיכוי של מחירון לדגמים עם תנועה מהירה.
ונתמקד רגע במשפט "טרייד אין שוחט", אני לא שומע שאנשים שמנסים למכור בפרטי מקבלים הצעות הגונות, אז המצב לא כזה מזהיר בחוץ.
יש לי מנהג כבר שנים, לקוח שעושה טרייד אין לאופנוע חדש לו הוא ימתין כ-7 ימי עסקים, אני מציע לו במהלך ה- 7 ימים להעלות מודעה של הכלי שלו, במידה ויימכר, הוא גם יקבל ממני הנחת מזומן על הכלי החדש, ואולי אפילו ימכור את הכלי שלו ביותר ממה שהצעתי, ככה הוא ירוויח כפליים, גם מכר את שלו ביותר כסף, וגם הרוויח הנחה בעסקה.
ב100% מהפעמים האופנוע נכנס בסוף לטרייד. מפתיע? ממש לא.
דוגמא חיה? קבל,
לקוח עם הונדה (מדגם סחיר דווקא) קיבל ממני זיכוי של 33K כאשר המחירון בזמנו עמד על 40K, קצת עשה קונצים כי ציפה ליותר, אבל לבסוף הסכים על העסקה.
אני כמנהגי נוהג יש לנו שבוע לקבלת הכלי החדש, הוא אמר שהכלי שלו שווה לפחות 36K בשוק החופשי, אני מציע לו לפרסם ב36K, ואם יצליח למכור אעשה לו הנחת מזומן נוספת בסך 2K.
חיסכון ללקוח אם מכר לבדו? 5K. לא מעט כסף לחסוך בשבוע, בתיאוריה.
מנחש מה קרה בסוף? הכלי נכנס לטרייד. גם השיחה וחצי שהוא קיבל בשבוע הזה (ושוב, הונדה סחירה, לא איזה כלי אספנות נדיר) הייתה עם הצעה שנעה בין 25-28. השוק הפרטי נשלט ע"י קונים והם הכל חוץ ממתלהבים לשלם מחירון או מחיר שוק.
מנהל מכירות ב-ד.ל.ב מוטוספורט (KTM & peugeot)
שוקן 16 תל אביב
זה נכון אבל באמת אתה בכלל נכנס להשוואה מול האוכלי נבלות האלה שנקראים 'סוחרי רכבים'?
אני חושב שדווקא בגלל שאתם כביכול באותה קטגוריה אנשים נמנעים מסוכנויות דו גלגלי, כי הם בטוחים שיז**נו אותם, כמו שסוחרי רכב מז**נים את כל מי שנכנס למגרש אלא אם זה בן משפחה דרגה ראשונה (וגם זה בספק).
מי שמנסה למכור נבלות במחיר גבוהה שינסה בשוק הפרטי. שם אולי יצליח לדוג את ה'פראייר'. מי שיש לו כלי טוב בדר"כ יהנה ואף יופתע משירות שיכולה להציע לו סוכנות דו גלגלי.
וכן, אנשים יקרים- ניתן להגיע למצב של winwin לכולם. זה מה שהישראלי לא מבין. הישראלי תמיד חושב "אם הוא מרוויח אז מי מפסיד"?
בעקרון את הסטיגמה הגרוע של סוחרי הרכב הם הרוויחו ביושר.
אומנם לא כולם כאלו אבל בהחלט צריך להיות ערני בעמידה מולם.
לא מעט מהם ישחטו את המוכר במחיר על הכלי שהוא מוכר כי הוא על הפנים וכשימכרו אותו הם יביאו מציאה במצב חרא מצויין.
עברתי את זה בסוכנות נחשבת עם הGTR (ביצעתי ישור קו אטומי ) שם בטמטומי גם בדקתי אותו אצל מלך הבודקים שאת שמו לא נזכיר ו"הוא לא קשור" למוסך ממנו הוא שוכר ליפט.
פחות משבועיים אחרי חבר רכש אצלם GTR אחר שעמד אצלם וגם נכווה.
בקיצור למעט אופנוע חדש או יד שנייה עם מעט קילומטרים ( גם אז חשוב לבדוק ב12 עיינים) לא כדאי להתקרב לסוחרים.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI