עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 22

אשכול: האם שוק יד שניה מת לגמרי?

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2016
    הודעות
    399

    האם שוק יד שניה מת לגמרי?

    האם שוק יד שניה מת לגמרי? לפי מה שאני רואה במודעות יד שניה, אופנועים נתקעים שם לחודשיים. רק טרייד אין בסוכנויות במחיר שחיטה?

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    126
    בטרייד אין מציעים מימון ותשלומים לרוב הרוכשים זה נוח יותר.
    שוק יד 2 לא מת, אבל בהחלט לא בריא.

    Sent from my SM-N960F using Tapatalk

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    א. השוק מוצף (תמיד היה ככה, אבל עכשיו זה חריג).
    ב. עסקאות המימון שמקבלים היום מהסוכנויות הן נדיבות יחסית ובעיקר פריסת התשלומים שראיתי בכמה פרסומים מושכת את הקונים (כי בתקופה כזאת תשלומים זה פתרון טוב).

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    הפתעה! אחת הסיבות שמחירי האופנועים מעוותים בישראל הם המחיר ההתחלתי שלהם, אם ידידנו באירופה ארה"ב והעולם הנאור
    קונים אופנוע במחירי חו"ל ושוק יד שנייה שם הוא שוק משני המבטא באופן דומה את המחירים, הרי כאן בארץ קניית אופנוע חדש
    מצריכה ניהול מזומנים גדול, עכשיו קנייה לבעליי ממון בטרייד היא קנייה נוחה יחסית שמוכן להפסיד עוד כמה אלפים תמורת נחות
    ואפשרות קנייה טובה, בפועל האופנועים האלה נמכרים מחדש לקהל במחיר גבוה ראלית מהשוק, שמחיר המחירון שלו נקבע ע"י מחירון
    שמנוהל ע"י אינטרסים זרים.

    מי שרוצה לקנות אופנוע כזה יכול או לפרוש לתשלומים שוב ע"י סוחרים שמסוגלים לספוג זאת, הנפגעים העקרים הם אלה שמנסים
    למכור לבד ולא יכולים להתחרות בסוחרים אלה ע"י הורדת מחיר ותיקווה שיהיה רוכש נחוש שיש לו את כל המזומן ביד.

    הוסף על זה שיש הרבה אופנועים שעברו התעללות, מוכרים לא ישרים, ובכלל שוק יד 2 מוצף בהמון אמנות תפלות שקרים ורמאויות
    ותקבל שוק מעוות ולא משקף בשיט את המצאות.

    נכון לתקופה הזאת בעלי ממון בעלי אינטרס וכאלה שהפכו את הקורנה להזדמנות (שוק השליחים) קונים בעוד המגזר הפרטי שסובל
    נמנע מרכישה כשהעתיד מעורפל.

    לא יהיו בשורות טובת בקרוב לצערי.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2016
    הודעות
    399
    אין כמו חכמת המונים! תודה על התשובות, סידרתם ל את הראש (וגם את חשבון הבנק)....

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    השוק מת, גוסס, ז"ל, גופה חבוטה ושמוטה.
    האופנוע שלי היה מפורסם כמעט חודשיים. הורדתי אותו 5K מתחת למחירון ולא נמכר. טלפונים היו בודדים בלבד ואף אחד לא בא לראות.
    שוק לקונים בלבד. אני עוקב אחרי כמה דגמים ופשוט כלום אבל כלום לא זז. כל הכלים תקועים חודשים על חודשים.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    השוק מת, גוסס, ז"ל, גופה חבוטה ושמוטה.
    האופנוע שלי היה מפורסם כמעט חודשיים. הורדתי אותו 5K מתחת למחירון ולא נמכר. טלפונים היו בודדים בלבד ואף אחד לא בא לראות.
    שוק לקונים בלבד. אני עוקב אחרי כמה דגמים ופשוט כלום אבל כלום לא זז. כל הכלים תקועים חודשים על חודשים.
    לדעתי, אחרי שאופנועים חדשים בנפחים נמוכים ובנפחי הביניים נהיו זולים משמעותית ממה שהיה כאן לפני עשור - יותר ויותר אנשים קונים חדש, ויש בזה המון היגיון.
    אופנוע, כידוע, לא משתבח עם השנים. דעתי היא, שמחיר המחירון קיים בעיקר כדי לספק אומדן לשמאים שמטפלים במקרי תאונות, ולא מייצג את המחירים בשוק הפרטי.
    אחרת, נוצר מצב אידיוטי. אנסה להמחיש בדוגמה:
    דיוק 390 חדש עולה 36K. אפשר למצוא אופנוע עם יד יבואן ב-30K, ולהיות 100% בטוח שאף אחד לא הרס אותו לפניך ולקבל אחריות למקרה של בעיית יצור.

    דיוק 390 בן שנתיים, שהספיק לעשות 10-20 אלף ק"מ, צבר בלאים כאלה ואחרים, נאנס (מי לא אונס אותם?) - מקבל לפי המחירון ירידת ערך של 30% ממחירו כחדש (נניח, לא בדקתי) בשנתיים האלה. זה קובע שמחירו של דיוק 2018 כזה הוא 25 אלף שקל.
    כמה קמצן ומטומטם צריך להיות, כדי "לחסוך" 5 אלף שקל, ובתמורה לקבל אופנוע ללא אחריות, עם יד נוספת, בלאים כאלה ואחרים וכמעט בוודאת - היסטוריה של רכיבה על המנתק?
    וזה עוד לפני שמזכירים תנאי תשלום נוחים שסוכנות יכולה לעשות.
    מה גם, שאיכות הכלים האלה יורדת עם השנים, ומי שקונה דיוק 390 כנראה לא מצפה ממנו להאריך ימים כמו שציפו רוכשי GS500 בשנות ה-90. וזאת עוד סיבה לקנות אופנוע כמה שיותר חדש.
    לכן, מחירי השוק הריאליים נמוכים בהרבה מהמחירון - גם כשמדובר בכלים שמורים. יש אופנועים ששומרים יותר על הערך ומבוקשים גם עם כמה עשרות אלפי ק"מ (לרוב דגמים שיצא להם שם של אמינות מופלגת - כמו הויסטרום למשל). יש דגמים שהם "לא בשר ולא דג" (כמו ה-Z650/נינג'ה 650), ושם פשוט ההיצע עולה על הביקוש, ורק מי שמציע עסקה משתלמת מאוד מוכר.
    המשבר שפוקד אותנו רק מחמיר את המצב.

    אני רק בעד שמחירי הכלים המשומשים יהיו ברצפה - כי זה יאפשר לרוכבים שהפרוטה לא מצויה בכיסם לרכוש אופנוע בזול.
    המצב כרגע עדיף על מה שהיה כשהתחלתי לרכב לפני עשור:
    או שיש לך 45K לנינג'ה 250 (האופנוע הכי טוב בקטגוריית A1)...
    או שיש לך 35K ואתה קונה יוסאנג חדש.
    או שיש לך 20K - ואתה קונה נינג'ה מפורק, או שאתה קונה יוסאנג די חי.

    לי היה 15K לאופנוע + ציוד.
    האופציות העיקריות שלי היו GPX/דיוורז'ן 400 בני כמעט 20 עם 10-20 ידיים, אחרי תאונות רבות ובמצב תחזוקה ירוד פחות או יותר.
    יש בכלל מקום להשוות את זה למבחר הכלים המשומשים שאפשר לקנות היום בתקציב הזה?
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    כל מה שיש ביד 2 עכשיו זה קטנועים, שלל אופנועי 47 כ״ס, ערימה של mt09 ואדוונצ׳רים של ליטר ומעלה.

    צריך לזכור ששוק האופנועים הלא מוגבלים ספג מכה קשה אחרי שהקפיצו את מדרגת A1 ל47 כ״ס.
    יש מלא רוכבים עם A1 שורכבים על כלים מוגבלים, שלא מחפשים לשדרג ורואים את זה טוב בלוחות.

    עם תקציב סביב 30 אלף, אתה יכול למצוא די הרבה 650ים וNC מוגבלים יד ראשונה או שניה עם ק״מ נמוך.
    לעומת זאת, אם רוכב עם רשיון A1 רוצה לשדרג ל750 ומעלה, הוא יצטרך לשלם ולעבור שוב שיעורים וטסט (שעלו במחיר) ואחרי זה להשקיע תקציב שהוא לפחות כפול עבור אותם נתונים.
    גם במידה ויש תקציב וזמן, שוק אופנועי A מצומצם ביחס לA1 ואתה לא רוצה להקתע עם אופנוע שלא תצליח למכור מבלי לצנוח במחיר.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של כRובי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    על הגז
    הודעות
    851
    ציטוט נכתב במקור על ידי alexsupreme צפיה בהודעה
    כל מה שיש ביד 2 עכשיו זה קטנועים, שלל אופנועי 47 כ״ס, ערימה של mt09 ואדוונצ׳רים של ליטר ומעלה.

    צריך לזכור ששוק האופנועים הלא מוגבלים ספג מכה קשה אחרי שהקפיצו את מדרגת A1 ל47 כ״ס.
    יש מלא רוכבים עם A1 שורכבים על כלים מוגבלים, שלא מחפשים לשדרג ורואים את זה טוב בלוחות.

    עם תקציב סביב 30 אלף, אתה יכול למצוא די הרבה 650ים וNC מוגבלים יד ראשונה או שניה עם ק״מ נמוך.
    לעומת זאת, אם רוכב עם רשיון A1 רוצה לשדרג ל750 ומעלה, הוא יצטרך לשלם ולעבור שוב שיעורים וטסט (שעלו במחיר) ואחרי זה להשקיע תקציב שהוא לפחות כפול עבור אותם נתונים.
    גם במידה ויש תקציב וזמן, שוק אופנועי A מצומצם ביחס לA1 ואתה לא רוצה להקתע עם אופנוע שלא תצליח למכור מבלי לצנוח במחיר.
    אתה יודע ש"ההקפצה" הזו שאתה מדבר עליה ברישיון הייתה לפני יותר מ-15 שנים, כן? איך זה רלוונטי למצב שוק היד2 כרגע?
    בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
    אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).

    הכרובלוג
    יום מסלול - המדריך המלא

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי כRובי צפיה בהודעה
    אתה יודע ש"ההקפצה" הזו שאתה מדבר עליה ברישיון הייתה לפני יותר מ-15 שנים, כן? איך זה רלוונטי למצב שוק היד2 כרגע?
    לא מדוייק. ב-2006 (אם אני זוכר נכון) הפכו את זה ל"עד 33 כ"ס", ורק באמצע העשור האחרון עדכנו ל-47 כ"ס, מה גם שהמון יצרנים ויבואנים התחילו לספק יותר ויותר כלים מוגבלים/כלים שמתאימים לרשיון, לדוגמא ה-VN900 שבשנותיו האחרונות הגיע עם 47 כ"ס ברשיון ולא 53, או כלים נוסח משפחת ה-500 של הונדה שנבנתה במיוחד בשביל תקנות הרישוי האירופאיות.

    בשורה התחתונה, יש היצע ענק לרוכבים שלא מחפשים ביצועי קצה בקטגוריית A1, ולא מעט רוכבים מרוצים מהמבחר ולא מחפשים לעלות הלאה לדרגת הרשיון הבאה.

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    בשורה התחתונה, יש היצע ענק לרוכבים שלא מחפשים ביצועי קצה בקטגוריית A1, ולא מעט רוכבים מרוצים מהמבחר ולא מחפשים לעלות הלאה לדרגת הרשיון הבאה.
    זה למשל מתאר בול את המצב שלי.
    התלבטתי אם לעשות A ואז אמרתי לעצמי שיש כזה מגוון בA1 ואני במילא לא מחשב ביצועי קצה או אפילו קרוב אז חבל על הכסף והזמן שלי.

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי כRובי צפיה בהודעה
    אתה יודע ש"ההקפצה" הזו שאתה מדבר עליה ברישיון הייתה לפני יותר מ-15 שנים, כן? איך זה רלוונטי למצב שוק היד2 כרגע?
    היו 2 - אחת ב-2007 (דרגת "עד 33"), ואחת ב-2015 (עדכון ל-"47.6 כ"ס"). העדכון השני אכן הפך את קטגוריית הביניים מ"קטגוריית מעבר" לדרגה שבה יש אופנועים לכל טעם וכיס, שהרוכב הפרקטי בהחלט יכול להסתפק בהם.
    אגב, לא מסכים בכלל עם alexsupreme.
    אני לא חושב ששוק היד2 של אופנועי ה-A מת יותר מאחרים. דווקא ב-A1 יש הצפה של כלים משומשים, שמחירם זול רק במעט ממחיר חדש.
    רוב אופנועי ה-A יקרים יותר כחדשים, ושם הפערים בין חדש למשומש בהחלט מצדיקים חיפוש אחר אופנוע יד שניה. הרבה יותר הגיוני להתאמץ ולחפש MT-09 משומש כדי לחסוך 20-30 אלף ש"ח ממחירו כחדש - מאשר לחפש דיוק 390 משומש כדי לחסוך 5-10 אלף ש"ח ממחירו כחדש.
    זה קצת פחות תופס לכלים המאוד זולים (קאואאסאקי 650, סוזוקי SV650 ודומיהם) ויותר תופס לכלים כגון ה-MT-09 שהוזכר לעיל.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  13. #13
    Member הסמל האישי של danielk
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    405
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    הרבה יותר הגיוני להתאמץ ולחפש MT-09 משומש כדי לחסוך 20-30 אלף ש"ח ממחירו כחדש - מאשר לחפש דיוק 390 משומש כדי לחסוך 5-10 אלף ש"ח ממחירו כחדש.
    .
    עבור קהל היעד של ה- דיוק 390, 5k - 10k הם סכום לא מבוטל. ולכן על אף שנראה לך שאין הגיון ברכישה של כזה, המציאות מראה אחרת.
    עבור מישהו שרוכש אופנוע בגזרת ה100K+ , ייתכן כי פער של 25K הם כן סכום מבוטל, והוא יעדיף לקרוע ניילונים. על אף שלדעתך מדובר בעסקה טובה למשומש שכזה.

    מה שאני אומר מבוסס על ניסיוני בתחום הטרייד אין הדו גלגלי, סחירות של כלי גדול ויקר בפער של 20k -30k ממחירו של חדש היא נמוכה, סחירות של כלי ביניים בפער של 5K - 10K מחדש - כמו אש בשדה קוצים.

    לגבי לקוח פרטי אל מול סוכנות, בעוד "סוחרים" בתחום הרכב סובלים מתדמית שלילת מאוד, דווקא סוכנויות הדו גלגלי נהנות מתדמית יחסית חיובית, מה שמאוד מקל על הלקוח להעדיף לבצע את העסקה בסוכנות ולא להתעסק במכירה \ קנייה בעצמו.

    לא פעם אני נתקל בלקוחות שניסו למכור כלי במשך חודשים ארוכים, ואצלנו הוא לא מספיק להתקרר לפני שנמכר.
    כשאתה מקבל כלי שעבר בדיקה, אחרי יישור קו, עם פריסת תשלומים נוחה, עם הטבות, עם "אמא ואבא", מטפלים לך בהעברת בעלות מעבירים לך את האזעקה, מטפלים בכל הניירת מסביב, ובנוסף לקחו ממך את הטוסטוס הישן במחיר מאוד קרוב למה שציפית לקבל עליו אחרי עמידה ממושכת בלוחות, שיחות באמצע הלילה עם אנשים הזויים שמנסים להוריד לך את המחיר לרצפה, פגישות עם אנשים מוזרים שבאים עם ה"דוד שמבין" שמסיק את מצבו של הכלי מכך שבעט בצמיג ואנשים קובעים איתך בדיקה באמצע יום עבודה ובסוף מבריזים, אז מה הפלא שאנשים מעדיפים את הנוחות של הטרייד אין.
    מנהל מכירות ב-ד.ל.ב מוטוספורט (KTM & peugeot)
    שוקן 16 תל אביב

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    הודעות
    772
    למכור לסוכנות זה שירות, ועליו אתה משלם.
    אם במחיר נמוך שתקבל על הכלי הישן או בזה שלא תקבל הנחה על הכלי החדש.
    אני לא חושב שסוכנויות הדו"ג נהנות מתדמית חיובית, יש ויש.
    ציטוט נכתב במקור על ידי erani99 צפיה בהודעה
    וכמו שאומר אחד השכנים שלי הטריפולתאי מנתניה שהיום הוא בכיר בחברת חשמל - "שהלכתי סתם ברחוב פעם אחת בערב בנתניה כשהייתי בן 18, עצרו על ידי מדורניקים ואחרי שאלה~שתיים הכניסו לי מכות, וואלה אולי היה מגיע לי, וחבל שאין אותם היום!!!"
    ציטוט נכתב במקור על ידי erani99 צפיה בהודעה
    מאז שהחלפתי הנאצי מניע כמו כלום בכל טמפ' שלא תהיה ובכל מצב.
    ציטוט נכתב במקור על ידי OneBiker צפיה בהודעה
    תעבור לאשכול הבא סבא

  15. #15
    Member הסמל האישי של danielk
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    405
    ציטוט נכתב במקור על ידי ModChiP צפיה בהודעה
    למכור לסוכנות זה שירות, ועליו אתה משלם.
    אם במחיר נמוך שתקבל על הכלי הישן או בזה שלא תקבל הנחה על הכלי החדש.
    אני לא חושב שסוכנויות הדו"ג נהנות מתדמית חיובית, יש ויש.
    בהשוואה לסוחרי רכבים, סוכניות הדו גלגלי נהנות מתדמית הרבה יותר חיובית. כמובן שכמו בכל דבר, יש ויש.
    מנהל מכירות ב-ד.ל.ב מוטוספורט (KTM & peugeot)
    שוקן 16 תל אביב

אשכולות דומים

  1. מכה קטנה בקסדה חדשה לגמרי
    על ידי Danielmein בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 07-09-2019, 15:16
  2. קניה של אגזוז (פול סיסטם) מאמריקה בלי תקן eu אבל דרך אמאזון
    על ידי קוקוריקו נגד קופיקו בפורום כללי
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 09-06-2017, 14:38
  3. דף הבית ״ התפזר לגמרי ״
    על ידי Yos בפורום תמיכה טכנית באתר ובאפליקציה
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 16-04-2017, 16:33
  4. החלפת אגזוז ב gpz 500 (שונה לגמרי)
    על ידי hagaigai בפורום פורום טכני
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 18-09-2016, 16:31
  5. אם כבר אוף טופיק... אז לגמרי (חוות דעת / מעט נחת)
    על ידי Eli-ad Nimo בפורום אוף טופיק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 30-06-2015, 01:57

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO