אהלן,
מתלבט האם ואיזה אופנוע לקנות כדי שישמש אותי בסבבה בתוך העיר באמצע שבוע, ולנסיעות ארוכות מגוש דן לקרית שמונה בסופי שבוע (אם לדייק, אז כל סופש שני).
הדבר שהכי מטריד אותי זה רוחות ובדגש על רוחות צד.
חשבתי ללכת על הונדה CB500X מודל 2019
מקריאה ברשת, נשמע שזהו אחד הכלים המומלצים לבעליי רישיון A1.
רכבתי עליו בתוך העיר והיה לי סבבה, אבל אני לא יודע לצפות איך הוא יתנהג בכבישים הפתוחים בצפון עם רוחות.
השאלה הקריטית מבחינתי אם הוא באמת בנוי לנסיעות ארוכות לצפון.
ושוב פעם בדגש על יציבות ועל רוחות צד.
ועל הדרך,
יש פה מישהו עם CB500X שנוסע איתו בכבישי הצפון ויכול לספר מנסיון אישי על היציבות שלו בכבישים הפתוחים?
מה לגבי Versys 650 מוגבל ל A1?
אשמח לשמוע המלצות\דעות גם לכלים אחרים שלדעתכם יכולים להתאים ועדיפים על הCB500X.
מבחינת תקציב,
לא הייתי רוצה לעבור את ה50k.
אציין שאני פחות מתחבר לאופנועי ספורט עם ישיבה רכונה.
וללא ספק אוהב יותר את הקונספט של ישיבה זקופה.
אז בטוח שלא אקנה אופנוע ספורט אבל סתם בשביל ההבנה,
אופנועי ספורט יותר יציבים על הכביש מאדוונצ'ר (במיוחד כשמדברים על אופנועים המתאימים לבעלי רישיון A1)?
תודה מראש.
מחזק
Cb500x אופנוע פצצה לנסיעות בכל הארץ
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
מחזק2
הייתי עם cb500x במשך שנתיים בכל מקום אפשרי בארץ, עמד בגבורה ברוחות צד בדרך אל חיפה, בסופות ובשרב.
אופנוע מדהים, ממליץ בחום.
אני לא מבין על מה העליהום. מה כבר החוויה המזעזעת עם רוחות צד שחווית, זה הופך לפרמטר כ"כ משמעותי?
כעיקרון - ככל שהאופנוע כבד יותר ובעל בסיס גלגלים ארוך יותר, ככה הוא יתמודד טוב יותר עם רוחות צד - על חשבון הזריזות שלו בתנאים עירוניים. אלה שני צדדים של אותו מטבע - יציבות וזריזות, ככל שיש לך יותר מהאחד - כך אתה מאבד בשני.
לדוגמא - ויסטרום 650 יתמודד עם רוחות צד טוב יותר מה-CB500X, שבתורו יתמודד עם רוחות צד טוב יותר מדיוק 390, שבתורו יתמודד טוב יותר מקימקו מובי... הבנת.
בתקציב של 50, אני חושב שיש בחירות חכמות יותר מה-CB500X - למרות שהוא אופנוע-פשרה מעולה, שעושה הכל סביר ובעלות אחזקה נמוכה. כמובן שהבחירה תלויה בנסיון הרכיבה, במידות הגוף ובכוונה שלך להרכיב או להעמיס ציוד. לא הייתי ממליץ על הכלים היותר- גדולים מהרשימה למטה אם אתה צנום, נמוך וחסר ניסיון על אופנועי הילוכים - עדיף ללכת על אותו CB500X שהוזכר ומטה.
אם אתה מחפש כלי תיורי שיעשה את הנסיעות לצפון נוחות ונעימות - חפש ויסטרום 650 משומש או MT-07 משומש. גם הורסיס הוא אופציה, אבל הוא משעמם יותר.
הכלים האלה גם טובים בתנאים עירוניים.
אם אלה גדולים וכבדים מדי - שקול שוב את ה-CB500X.
אם אתה מחפש משהו אפילו יותר קליל וזול - שקול KTM 390 ADV.
אם אתה מחפש לחסוך עוד, ולרכוש ניסיון על כלי לא מאיים - נסה את הורסיס 300.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
עד היום אחרי מספר שנים לא מעט של רכיבה היו לי שני מקרים של רוח צד,
האחרון היה השנה, ממש לפני הקורונה, הגיע סופה בערב, נסעתי צפונה וחיפשתי על כביש 6 משאית לנסוע לידה.
אני על NC 750 שמאוד יציב, בואו נגיד שזאת אחת הרכיבות היותר מאתגרות. אבל זה נדיר מאוד.
תודה על התגובות אנשים.
לגבי הרוחות צד ,
אני רוכב כבר ~7 שנים על XEVO-250, ולצערי יצא לי לצאת איתו לכבישים הפתוחים, בייחוד בתקופה האחרונה.
ברור לי שהוא לא כלי שמתאים לנסיעות בין-עירוניות ולא משקף את החוויה והתחושה של אופנוע, אבל עדיין החלק הכי קשה איתו זה הרוחות הצד.
בגלל הצורך לנסיעות בין עירוניות אני חושב לעבור לאופנוע אבל חשוב לי לדעת שאקנה כלי שבאמת מתאים לתנאי הדרך ושארגיש איתו בטוח.
לא אמרתי אבל הניסיון שלי על אופנועים לא גדול,
כמו שאמרתי אני עם הXEVO בשנים האחרונות ויצא לי לנסוע קצת על אופנועים(קצת כביש, יותר שטח..) בטיולים בחו"ל.
מבחינת גודל אני בחור ממוצע
גובה 180 ושוקל 70.
קיצר נראה לי שבהתאם לניסיון הרכיבה שלי והשילוב של נסיעה בעיר לבין-עירוני נשמע שהCB500X באמת יכול להתאים בתור אופנוע ראשון.
מחזק גם את כל מה שנאמר מעלי לגבי ה CB500X, ומוסיף שלדעתי שווה לשקול בחיוב גם NC מוגבל במידה ואתה מוצא משהו מתאים בתקציב.
ל NC יש לדעתי יתרון משמעותי בפרקטיות בנסיעה עירונית בגלל מקום האחסון לקסדה (אני רוכב על אחד ורוב הנסיעה שלי היא בעיר).
Sent from my moto g(7) power using Tapatalk
It's not about the speed. It's about the ride!