ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
גם אם אתה לא אוהב לרכב על אופניים, גדל הסיכוי שתעדיף לנסוע באוטובוס.
יאללה, גם אני אחלוק את ה"אני מאמין" שלי בנושא:

כל כלי תחבורה טוב למטרות שלשמן הוא נועד:
משאית - לשנע ציוד וסחורה.
מכונית פרטית - לשנע מספר נוסעים על ציודם.
אופנוע/קטנוע בינוני - לשנע אדם בודד או זוג ללא ציוד למרחקים בינוניים, גם אם אלה כוללים עומסי תנועה משמעותיים, ובהינתן תנאי אקלים נוחים.
אופנוע /קטנוע קטן - אותו דבר, רק למרחקים קצרים ובדגש על סביבה עירונית.
אופניים - לשנע אדם בודד ללא ציוד למרחקים קצרים מאוד ובסביבה עירונית/כפרית.

כל עוד משתמשים בכל כלי למטרה שלשמה הוא נועד - הכל בסדר, והחסרונות המובנים בכל כלי וכלי מתקבלים בהבנה. לא נדרשת שום אהבה מזוכיסטית לתחום כדי להצדיק את הבחירה.
כשבוחרים לעשות את הפקקים של ת"א על גבי R1 או בטנדר אמריקאי - סובלים.
כשבוחרים לנסוע על בסיס יומי מי-ם לת"א על קטנוע 125 - סובלים.
כשבוחרים להגיע מדי יום לעבודה בתוך גוש דן לבד ברכב הפרטי, כמו שרוב המדינה עושה - גם סובלים.
כדי להימנע מדיסוננס קוגניטיבי (אם אני עושה הכל נכון, אז למה אני סובל?) ולתרץ את הסבל, ממציאים כל מני טיעונים. השניים הפופולריים הם אותה אהבה מזוכיסטית (נפוץ אצל רוכבים על אופנועים כבדים שמתלוננים על כמה ה"תחביב" יקר, ובעלי רכבי ספורט/ג'יפים) או ה"זהירות" והפחד להיפצע (נפוץ אצל אנשים שמעבירים 3-4 שעות ביממה בפקק, אך לא מוכנים להשאיר את הרכב הפרטי לסופ"ש בלבד ולהתנייד לעבודה על כלי מתאים יותר).
הכל טוב ויפה, מה ששושנים אומר, אם אני מבין אותו נכון, זה הדוגמא הבאה:
מי שאוהב ומחובר לתחום יסע בדו"ג בכל מזג אויר, כי חמסין או סערה לא ישנו את האהבה שלו לרכיבה/לכלי שעליו הוא רוכב, בעוד מי שלא, בגשם הראשון ימכור את הדו"ג/יעבור לנסיעה באוטובוס עד יעבור זעם....

כולם מתלוננים בשלב כזה או אחר, ההבדל הוא שאצל אחד זו סתם הוצאת קיטור, ואצל האחר זו סיבה להשאיר את הדו"ג בחניה/למכור אותו.
או במילים אחרות, מה המחיר שאתה מוכן לשלם עבור התענוג.

מה שכן נכון אולי לומר שיש כמה רמות לאהבה וסוג האהבה...
יש אנשים שממש [אבל ממש] לא אוהבים פקקים ומאוד אוהבים למצוא חניה מהר, גם אנשים כאלו סביר שיאהבו לרכב על דו"ג ויהי מה ויעלה הביטוח כמה שיעלה