עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 37

אשכול: עלות תחזוקה של אופנוע 400 סמ"ק מול רכב פרטי ** כותרת ערוכה **

  1. #16
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    למה?
    אם יש לך קטנוע ויורד גשם אתה לא נרטב?
    אם יש שמן על הכביש אתה לא מחליק?
    אתה לא צריך להשקיע בקסדה מעיל כפפות שרשרת?
    לא חם לך בקיץ וקר לך בחורף?
    קטנועים לא נגנבים?
    ביטוח צריך?
    הנהג הישראלי מרחם על בעלי קטנועים?
    את ההשפלות של בעלי האופנועים אתה לא אוכל?
    צובטים אותך אתה לא מצטבת?
    עירבבת פה מלא דברים.
    כלכלית יותר זול להחזיק קטנוע 400 סמ"ק (ואם זה 250 אז בכלל) מאשר רכב להתניידות עירונית בתוך גוש דן.
    הדלק,הטיפולים והטסט השנתי זולים יותר.
    ביטוח יותר יקר אבל מתקזז.
    אתה חוסך שעות של עמידה בפקקים.

    הפות"ש שאלה לגבי עלות, לא לגבי נוחות.

  2. #17
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    למה?
    אם יש לך קטנוע ויורד גשם אתה לא נרטב?
    אם יש שמן על הכביש אתה לא מחליק?
    אתה לא צריך להשקיע בקסדה מעיל כפפות שרשרת?
    לא חם לך בקיץ וקר לך בחורף?
    קטנועים לא נגנבים?
    ביטוח צריך?
    הנהג הישראלי מרחם על בעלי קטנועים?
    את ההשפלות של בעלי האופנועים אתה לא אוכל?
    צובטים אותך אתה לא מצטבת?
    ונהג רכב לא עומד בפקק? לא מאחר לפגישות?
    לא משלם הון על חניה?
    לא נאלץ לנסוע למוסך על כל פיפס ולשלם, כי לטפל בבית ברכב זה לא נוח?
    אם כבר אתה מתחיל לשקלל את כל המסביב במקום לדבר על מחיר אחזקה של כלי תחבורה בלי להתייחס לגשם, שמש ושמן...
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #18
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    הכל נכון, אבל אם אתה לא מוכן או אוהב את החבילה הנלוות לדו"ג-יותר קשה להחזיק כזה!
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  4. #19
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    הכל נכון, אבל אם אתה לא מוכן או אוהב את החבילה הנלוות לדו"ג-יותר קשה להחזיק כזה!
    גם אם אתה לא אוהב לרכב על אופניים, גדל הסיכוי שתעדיף לנסוע באוטובוס.
    יאללה, גם אני אחלוק את ה"אני מאמין" שלי בנושא:

    כל כלי תחבורה טוב למטרות שלשמן הוא נועד:
    משאית - לשנע ציוד וסחורה.
    מכונית פרטית - לשנע מספר נוסעים על ציודם.
    אופנוע/קטנוע בינוני - לשנע אדם בודד או זוג ללא ציוד למרחקים בינוניים, גם אם אלה כוללים עומסי תנועה משמעותיים, ובהינתן תנאי אקלים נוחים.
    אופנוע /קטנוע קטן - אותו דבר, רק למרחקים קצרים ובדגש על סביבה עירונית.
    אופניים - לשנע אדם בודד ללא ציוד למרחקים קצרים מאוד ובסביבה עירונית/כפרית.

    כל עוד משתמשים בכל כלי למטרה שלשמה הוא נועד - הכל בסדר, והחסרונות המובנים בכל כלי וכלי מתקבלים בהבנה. לא נדרשת שום אהבה מזוכיסטית לתחום כדי להצדיק את הבחירה.
    כשבוחרים לעשות את הפקקים של ת"א על גבי R1 או בטנדר אמריקאי - סובלים.
    כשבוחרים לנסוע על בסיס יומי מי-ם לת"א על קטנוע 125 - סובלים.
    כשבוחרים להגיע מדי יום לעבודה בתוך גוש דן לבד ברכב הפרטי, כמו שרוב המדינה עושה - גם סובלים.
    כדי להימנע מדיסוננס קוגניטיבי (אם אני עושה הכל נכון, אז למה אני סובל?) ולתרץ את הסבל, ממציאים כל מני טיעונים. השניים הפופולריים הם אותה אהבה מזוכיסטית (נפוץ אצל רוכבים על אופנועים כבדים שמתלוננים על כמה ה"תחביב" יקר, ובעלי רכבי ספורט/ג'יפים) או ה"זהירות" והפחד להיפצע (נפוץ אצל אנשים שמעבירים 3-4 שעות ביממה בפקק, אך לא מוכנים להשאיר את הרכב הפרטי לסופ"ש בלבד ולהתנייד לעבודה על כלי מתאים יותר).
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  5. #20
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    195
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    גם אם אתה לא אוהב לרכב על אופניים, גדל הסיכוי שתעדיף לנסוע באוטובוס.
    יאללה, גם אני אחלוק את ה"אני מאמין" שלי בנושא:

    כל כלי תחבורה טוב למטרות שלשמן הוא נועד:
    משאית - לשנע ציוד וסחורה.
    מכונית פרטית - לשנע מספר נוסעים על ציודם.
    אופנוע/קטנוע בינוני - לשנע אדם בודד או זוג ללא ציוד למרחקים בינוניים, גם אם אלה כוללים עומסי תנועה משמעותיים, ובהינתן תנאי אקלים נוחים.
    אופנוע /קטנוע קטן - אותו דבר, רק למרחקים קצרים ובדגש על סביבה עירונית.
    אופניים - לשנע אדם בודד ללא ציוד למרחקים קצרים מאוד ובסביבה עירונית/כפרית.

    כל עוד משתמשים בכל כלי למטרה שלשמה הוא נועד - הכל בסדר, והחסרונות המובנים בכל כלי וכלי מתקבלים בהבנה. לא נדרשת שום אהבה מזוכיסטית לתחום כדי להצדיק את הבחירה.
    כשבוחרים לעשות את הפקקים של ת"א על גבי R1 או בטנדר אמריקאי - סובלים.
    כשבוחרים לנסוע על בסיס יומי מי-ם לת"א על קטנוע 125 - סובלים.
    כשבוחרים להגיע מדי יום לעבודה בתוך גוש דן לבד ברכב הפרטי, כמו שרוב המדינה עושה - גם סובלים.
    כדי להימנע מדיסוננס קוגניטיבי (אם אני עושה הכל נכון, אז למה אני סובל?) ולתרץ את הסבל, ממציאים כל מני טיעונים. השניים הפופולריים הם אותה אהבה מזוכיסטית (נפוץ אצל רוכבים על אופנועים כבדים שמתלוננים על כמה ה"תחביב" יקר, ובעלי רכבי ספורט/ג'יפים) או ה"זהירות" והפחד להיפצע (נפוץ אצל אנשים שמעבירים 3-4 שעות ביממה בפקק, אך לא מוכנים להשאיר את הרכב הפרטי לסופ"ש בלבד ולהתנייד לעבודה על כלי מתאים יותר).
    הכל טוב ויפה, מה ששושנים אומר, אם אני מבין אותו נכון, זה הדוגמא הבאה:
    מי שאוהב ומחובר לתחום יסע בדו"ג בכל מזג אויר, כי חמסין או סערה לא ישנו את האהבה שלו לרכיבה/לכלי שעליו הוא רוכב, בעוד מי שלא, בגשם הראשון ימכור את הדו"ג/יעבור לנסיעה באוטובוס עד יעבור זעם....

    כולם מתלוננים בשלב כזה או אחר, ההבדל הוא שאצל אחד זו סתם הוצאת קיטור, ואצל האחר זו סיבה להשאיר את הדו"ג בחניה/למכור אותו.
    או במילים אחרות, מה המחיר שאתה מוכן לשלם עבור התענוג.

    מה שכן נכון אולי לומר שיש כמה רמות לאהבה וסוג האהבה...
    יש אנשים שממש [אבל ממש] לא אוהבים פקקים ומאוד אוהבים למצוא חניה מהר, גם אנשים כאלו סביר שיאהבו לרכב על דו"ג ויהי מה ויעלה הביטוח כמה שיעלה

  6. #21
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    בדקתי לפני 10 שנים עלויות אחזקת רכב בנסועה שנתית ממוצעת כי הייתי צריך להעריך עלויות מול מערכת גפ"ם.
    אחזקת רכב מתחילה מאזור 4,000 ש"ח לחודש.
    הסכום כולל הכל- דלק ביטוחים תיקונים טיפולים ירידת ערך צמיגים ועד לעץ ריח. חלק גדול מהסכום הוא דלק. מתחיל באזור ה- 1,500 ש"ח בחודש.
    את הנתון הזה לא מצאתי אז באינטרנט.
    לא בדקתי עלויות אופנוע ולא קטנוע אבל נראה לי שיש פער משמעותי לטובת הדו"ג.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  7. #22
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    בדקתי לפני 10 שנים עלויות אחזקת רכב בנסועה שנתית ממוצעת כי הייתי צריך להעריך עלויות מול מערכת גפ"ם.
    אחזקת רכב מתחילה מאזור 4,000 ש"ח לחודש.
    הסכום כולל הכל- דלק ביטוחים תיקונים טיפולים ירידת ערך צמיגים ועד לעץ ריח. חלק גדול מהסכום הוא דלק. מתחיל באזור ה- 1,500 ש"ח בחודש.
    את הנתון הזה לא מצאתי אז באינטרנט.
    לא בדקתי עלויות אופנוע ולא קטנוע אבל נראה לי שיש פער משמעותי לטובת הדו"ג.
    רק לציין את המובן מאליו, שהחישובים הם כמובן פונקצייה של קילומטראז חודשי ממוצע. זה המשתנה הדינאמי במשוואה.

  8. #23
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    בדקתי לפני 10 שנים עלויות אחזקת רכב בנסועה שנתית ממוצעת כי הייתי צריך להעריך עלויות מול מערכת גפ"ם.
    אחזקת רכב מתחילה מאזור 4,000 ש"ח לחודש.
    הסכום כולל הכל- דלק ביטוחים תיקונים טיפולים ירידת ערך צמיגים ועד לעץ ריח. חלק גדול מהסכום הוא דלק. מתחיל באזור ה- 1,500 ש"ח בחודש.
    את הנתון הזה לא מצאתי אז באינטרנט.
    לא בדקתי עלויות אופנוע ולא קטנוע אבל נראה לי שיש פער משמעותי לטובת הדו"ג.
    לא יודע לפי איזה נסועה שנתית ואיזה רכב ביצעת את החישוב.
    אבל במחירי הדלק של היום (כ 5.5 שח לליטר ) ובהתחשב שרכב מודרני ממוצע עושה 1:15 משולב
    1500 שח הם קצת יותר מ 4000 קמ לחודש
    וקרוב ל 50k בשנה. הרבה מעל הממוצע.

    Sent from...

  9. #24
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי עמיר צפיה בהודעה
    הכל טוב ויפה, מה ששושנים אומר, אם אני מבין אותו נכון, זה הדוגמא הבאה:
    מי שאוהב ומחובר לתחום יסע בדו"ג בכל מזג אויר, כי חמסין או סערה לא ישנו את האהבה שלו לרכיבה/לכלי שעליו הוא רוכב, בעוד מי שלא, בגשם הראשון ימכור את הדו"ג/יעבור לנסיעה באוטובוס עד יעבור זעם....

    כולם מתלוננים בשלב כזה או אחר, ההבדל הוא שאצל אחד זו סתם הוצאת קיטור, ואצל האחר זו סיבה להשאיר את הדו"ג בחניה/למכור אותו.
    או במילים אחרות, מה המחיר שאתה מוכן לשלם עבור התענוג.

    מה שכן נכון אולי לומר שיש כמה רמות לאהבה וסוג האהבה...
    יש אנשים שממש [אבל ממש] לא אוהבים פקקים ומאוד אוהבים למצוא חניה מהר, גם אנשים כאלו סביר שיאהבו לרכב על דו"ג ויהי מה ויעלה הביטוח כמה שיעלה
    הבאת גאולה לעולם, בדיוק!
    אגב נסיעות קצרות בתוך העיר אידאלי לאופנים חשמליות/או הדבר הזה שנראה כמו אופנוע עם מנוע חשמלי.
    ביטוח זול, ללכת עם להרגיש בלי, החזקה זולה, רכב של רואה חשבון עם סקס אפיל של מכונת כביסה ישנה.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  10. #25
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    אחזקת רכב מתחילה מאזור 4,000 ש"ח לחודש.
    הסכום כולל הכל- דלק ביטוחים תיקונים טיפולים ירידת ערך צמיגים ועד לעץ ריח. חלק גדול מהסכום הוא דלק. מתחיל באזור ה- 1,500 ש"ח בחודש.
    אם אחזקת רכב שלך 4000₪ בחודש ורק 1500 זה דלק - אז אולי אתה צריך מאזדה בת 5 ולא אאודי חדשה? ירידת ערך 2500₪ בחודש?

    כמעט כל אופנוע יהיה זול יותר. חדש.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #26
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    בדקתי לפני 10 שנים עלויות אחזקת רכב בנסועה שנתית ממוצעת כי הייתי צריך להעריך עלויות מול מערכת גפ"ם.
    אחזקת רכב מתחילה מאזור 4,000 ש"ח לחודש.
    הסכום כולל הכל- דלק ביטוחים תיקונים טיפולים ירידת ערך צמיגים ועד לעץ ריח. חלק גדול מהסכום הוא דלק. מתחיל באזור ה- 1,500 ש"ח בחודש.
    את הנתון הזה לא מצאתי אז באינטרנט.
    לא בדקתי עלויות אופנוע ולא קטנוע אבל נראה לי שיש פער משמעותי לטובת הדו"ג.
    המחיר שנקבת יותר רלוונטי למשאית פול טריילר.
    לרכב פרטי נסועה שנתית ממוצעת היא באזור ה 10K ק"מ.
    רכב פרטי סטנדרטי מודרני נכנס למוסך אחת לשנה \ כל 15K ק"מ - זה עולה באזור ה 1200 - 1500 ולא מחליפים את הצמיגים בכל שנה.

    למבוגר עם וותק נהיגה סביר ביטוח חובה + ג לא עולים על 2000 שקלים לשנה.
    צריכת דלק בממוצע היא 1:15.
    למרות שביחס לדוג פקקים מכפילים את הצריכה פי כמה.

    קטנוע מטופל בתדירות גבוהה.
    קטנוע ממוצע נכנס לטיפול כל 5,000 ק"מ (ויש שכל 3,000) או שנה.
    כל טיפול שני או שלישי עולה באזור ה 1200 - 2000 שקלים - תלוי דגם.

    להרבה אופנועים בלי RR בדגם יש מרווח טיפולים נדיב - בערך פי 3 משל הקטנוע.
    טיפולים קטנים גם זולים או אמורים להיות משל הקטנועים.

    דוג מנצח באגרת רישוי ובדלק.
    מעבר - יקר יותר בייחוד קטנועים.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 17-07-2020 בשעה 10:44.

  12. #27
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    אחזקת רכב מתחילה מאזור 4,000 ש"ח לחודש.
    .
    מה??? אתה מחזיק אוטובוס??
    אני מחזיק גם רכב.
    ביטוח- חובה +ג + מקיף- 2500 שקל בשנה (ועיגלתי ללמעלה).
    דלק- בחודש שאני מלא זה אולי 500 לחודש. וגם זה בלחץ.
    טיפולים? לפני שבועיים עשיתי טיפול- פילטר שמן, פילטר אויר, פילטר מזגן, שמן ו4 פלאגים- פחות מ400 שקל. טיפול כזה פעם בשנה.
    תקלות שוטפות- אין לי. ולא, אני לא מחזיק רכב פאר/חדש. רכב 2014, ידני, מיני, עם 70 אלף קילומטר.
    *גם כשלא היה לי דו"ג להסתמך עליו והייתי נוסע אך ורק ברכב ההוצאות היו אותו דבר. הדלק? אולי 100 שקל בחודש יותר.
    ההוצאה היחידה שהייתה משמעותית יותר- דוחות חנייה בחסות פקחי עריית ירושלים הנחמדים. (שיילך לתרופות של הילדים של ראש העיר, אינשאללה).

  13. #28
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי 600 ירושלמי צפיה בהודעה
    מה??? אתה מחזיק אוטובוס??
    אני מחזיק גם רכב.
    ביטוח- חובה +ג + מקיף- 2500 שקל בשנה (ועיגלתי ללמעלה).
    דלק- בחודש שאני מלא זה אולי 500 לחודש. וגם זה בלחץ.
    טיפולים? לפני שבועיים עשיתי טיפול- פילטר שמן, פילטר אויר, פילטר מזגן, שמן ו4 פלאגים- פחות מ400 שקל. טיפול כזה פעם בשנה.
    תקלות שוטפות- אין לי. ולא, אני לא מחזיק רכב פאר/חדש. רכב 2014, ידני, מיני, עם 70 אלף קילומטר.
    *גם כשלא היה לי דו"ג להסתמך עליו והייתי נוסע אך ורק ברכב ההוצאות היו אותו דבר. הדלק? אולי 100 שקל בחודש יותר.
    ההוצאה היחידה שהייתה משמעותית יותר- דוחות חנייה בחסות פקחי עריית ירושלים הנחמדים. (שיילך לתרופות של הילדים של ראש העיר, אינשאללה).
    לפני האופנוע הייתי מוציא 600-800 רק על חניה בתל אביב.
    זה תלוי מאוד באופי הנסיעה. עבור 4000-6000 ק״מ שאני עושה בשנה וכמות הזמן שאני חוסך, לי יותר משתלם היה לחזיק אופנוע.

  14. #29
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי 600 ירושלמי צפיה בהודעה
    מה??? אתה מחזיק אוטובוס??
    אני מחזיק גם רכב.
    ביטוח- חובה +ג + מקיף- 2500 שקל בשנה (ועיגלתי ללמעלה).
    דלק- בחודש שאני מלא זה אולי 500 לחודש. וגם זה בלחץ.
    טיפולים? לפני שבועיים עשיתי טיפול- פילטר שמן, פילטר אויר, פילטר מזגן, שמן ו4 פלאגים- פחות מ400 שקל. טיפול כזה פעם בשנה.
    תקלות שוטפות- אין לי. ולא, אני לא מחזיק רכב פאר/חדש. רכב 2014, ידני, מיני, עם 70 אלף קילומטר.
    *גם כשלא היה לי דו"ג להסתמך עליו והייתי נוסע אך ורק ברכב ההוצאות היו אותו דבר. הדלק? אולי 100 שקל בחודש יותר.
    ההוצאה היחידה שהייתה משמעותית יותר- דוחות חנייה בחסות פקחי עריית ירושלים הנחמדים. (שיילך לתרופות של הילדים של ראש העיר, אינשאללה).
    מחזק.
    אצוטט את עצמי משרשור אחר - הרכב הוא פיאט 500L, מנוע 1400 ללא טורבו, ידני, שנת 2015. אציין גם שלקחתי בחישוב דלק לפי 6.5 ש"ח לליטר, וירידת ערך גבוהה מאוד וכנראה מוגזמת. כמו כן, החישוב הוא לפי 24 אלף ק"מ בשנה - גבוה מהממוצע.
    אין מצב.
    בחישוב מקורב מאוד, הפיאט שלי תעלה 2300-2500 בחודש לק"מ כזה (24 אלף בשנה)... כולל ירידת ערך וביטוח מקיף.
    בוא נבדוק (זריז, מחשב מהראש):
    ביטוח (מקיף, כל נהג מעל 24) - 4200 בשנה: 370 בחודש.
    טסט + אגרה - כ-1500: 130 בחודש.
    טיפולים (קטן כל 10 במקום כל 15 בספר, גדול כל 75) - 2400 בשנה: 200 בחודש.
    צמיגים - אחת ל-3 שנים רביעיה ב-1800 שקל (מקורב). 50 בחודש.
    בלת"מים וקטנות (פנצ'רים, שטיפה וכו'): 100 בחודש.
    ירידת ערך: רכב 2015 נקנה ב-41K (משמעותית מתחת למחירון עקב היותו לא מבוקש וידני). מעריך שבעוד 3 שנים, אוכל למכור אותו בסביבות 20. זה כ-7000 בשנה: 600 בחודש.
    דלק - הרכב עושה 7ליטר/100ק"מ. בהנחה וליטר 95 עולה כ 6.5 שקלים: 910 שקל בחודש.

    סה"כ: 2360 בחודש, כולל הכל.
    אגב, זאת הייתה תגובתו של קידוזו:
    הגעת ל 2360 עם אותו מקרר וגישה כל כך שונה

    מזגן, מחשב, ציריה, בולם, כל חלק כזה מסתכם בהרבה יותר מעלות טיפולים לפי היצרן וברכבים בני 3 ומעלה מרפי מבקר, במיוחד מכוניות "לא אסייתיות".

    אם תקנה 40 אלף מהבנק ל 4-5 שנים תשלם עליהם 4-5 אש"ח - עוד 500 ש"ח בחודש.
    אם לא תקנה מהבנק זה עדיין סכום שצריך להיכנס להוצאות כי הוצאת ותוציא עוד, ברכב הבא.

    במילים אחרות שתמכור את הרכב האחרון שלך (עד 120 ידידי) תוכל לקבל עלות אמיתית של הרכבים בחייך.
    אז אציין שבזמן שעבר מאז, מרפי לא ביקר - טפו, טפו, טפו.
    לא בולם, לא מחשב, לא ציריה. כמה נורות וכמה פנצ'רים.
    תושבת מנוע צד ימין עייפה קצת, עלותה 800 שקל בארץ או 60 יורו בחו"ל לפני משלוח.
    תוחלף כנראה בטיפול הבא או בטיפול אחריו.
    ב-70 בוצע טיפול גדול, שכלל טיימינג יזום (לפני הזמן) ונוזל קירור, כל השמנים והפילטרים (מקוריים). העלות הייתה כ-2500 שקלים, מחיר של טיפול 20 ל-X-MAX.
    הרכב מאוד "לא אסייתי" - פיאט שמורכבת בסרביה.
    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 17-07-2020 בשעה 15:45.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  15. #30
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי עמיר צפיה בהודעה
    הכל טוב ויפה, מה ששושנים אומר, אם אני מבין אותו נכון, זה הדוגמא הבאה:
    מי שאוהב ומחובר לתחום יסע בדו"ג בכל מזג אויר, כי חמסין או סערה לא ישנו את האהבה שלו לרכיבה/לכלי שעליו הוא רוכב, בעוד מי שלא, בגשם הראשון ימכור את הדו"ג/יעבור לנסיעה באוטובוס עד יעבור זעם....

    כולם מתלוננים בשלב כזה או אחר, ההבדל הוא שאצל אחד זו סתם הוצאת קיטור, ואצל האחר זו סיבה להשאיר את הדו"ג בחניה/למכור אותו.
    או במילים אחרות, מה המחיר שאתה מוכן לשלם עבור התענוג.

    מה שכן נכון אולי לומר שיש כמה רמות לאהבה וסוג האהבה...
    יש אנשים שממש [אבל ממש] לא אוהבים פקקים ומאוד אוהבים למצוא חניה מהר, גם אנשים כאלו סביר שיאהבו לרכב על דו"ג ויהי מה ויעלה הביטוח כמה שיעלה
    אז שושנים אומר... אני חולק עליו.
    לא כל מי שרוכב בגשם עושה את זה מאהבה גדולה - יש כאלה שפשוט מעדיפים 20 דקות של נסיעה בגשם על שעה וחצי ברכב או אוטובוס.
    ואלה שלא רוצים לרכב בגשם - לא בהכרח ימכרו את הקטנוע/אופנוע. אולי הם פשוט יסעו יומיים באוטובוס/מונית/טרמפ, ואז יחזרו לנסוע בקטנוע כמזג האוויר ישתפר?

    אני אומר את מה שאני אומר מהיכרות עם המון חבר'ה שהגיעו עם קטנועים או אופנועים קטנים למגוון רכב של משרדי הייטק ברחבי גוש דן שבהם עבדתי בעשור האחרון.
    רובם לא הגדירו את עצמם כ"אופנוענים", לא עטו מעיל עור, לא התעסקו עם הכלי מעבר לבדיקת לחץ אוויר בצמיגים (וגם זה לא כולם).
    הם פשוט התניידו מהבית לעבודה, לסידורים וללימודים על הכלי היעיל ביותר. חלקם עשו את זה שנים רבות, וממש לא רצו למכור במבול הראשון - חצי קנו חלפ"ס, וחצי השני השאיר את הקטנוע בבית לכמה ימים.

    מצד שני - גם מי שאוהב אופנועים (כמוני וכמו רבים מהחברים שלי) עם הזמן נרגע. הרומנטיקה נשחקת, ואתה מבין שנסיעה במבול - זה לא כיף, זה לא מגניב, וזה לא מעיד עליך כלום חוץ מזה שאין לך ברירה אחרת אלא להיות בכביש בתנאים המגעילים האלה. זה לא גורע מהאהבה לאופנועים, זאת פשוט ראיה פרגמטית ומפוכחת יותר.
    ואז - או שאתה משאיר את האופנוע בבית, ולוקח את הרכב לעבודה - או שאתה רוכב, כי אתה מעדיף 40 דקות של "לא כיף" על שעתיים זמן מבוזבז.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 15-03-2016, 23:03
  2. *כותרת ערוכה* מחפש אופנוע 500 סמ"ק לרשיון a1
    על ידי tomy669 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 25-02-2016, 12:30
  3. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 23-02-2016, 09:23
  4. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 08-02-2016, 22:18
  5. *כותרת ערוכה* מחפש אופנוע שטח ראשון.
    על ידי Bar7248 בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 08-02-2016, 20:21

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO