מחזק.
אצוטט את עצמי משרשור אחר - הרכב הוא פיאט 500L, מנוע 1400 ללא טורבו, ידני, שנת 2015. אציין גם שלקחתי בחישוב דלק לפי 6.5 ש"ח לליטר, וירידת ערך גבוהה מאוד וכנראה מוגזמת. כמו כן, החישוב הוא לפי 24 אלף ק"מ בשנה - גבוה מהממוצע.
אגב, זאת הייתה תגובתו של קידוזו:אין מצב.
בחישוב מקורב מאוד, הפיאט שלי תעלה 2300-2500 בחודש לק"מ כזה (24 אלף בשנה)... כולל ירידת ערך וביטוח מקיף.
בוא נבדוק (זריז, מחשב מהראש):
ביטוח (מקיף, כל נהג מעל 24) - 4200 בשנה: 370 בחודש.
טסט + אגרה - כ-1500: 130 בחודש.
טיפולים (קטן כל 10 במקום כל 15 בספר, גדול כל 75) - 2400 בשנה: 200 בחודש.
צמיגים - אחת ל-3 שנים רביעיה ב-1800 שקל (מקורב). 50 בחודש.
בלת"מים וקטנות (פנצ'רים, שטיפה וכו'): 100 בחודש.
ירידת ערך: רכב 2015 נקנה ב-41K (משמעותית מתחת למחירון עקב היותו לא מבוקש וידני). מעריך שבעוד 3 שנים, אוכל למכור אותו בסביבות 20. זה כ-7000 בשנה: 600 בחודש.
דלק - הרכב עושה 7ליטר/100ק"מ. בהנחה וליטר 95 עולה כ 6.5 שקלים: 910 שקל בחודש.
סה"כ: 2360 בחודש, כולל הכל.
אז אציין שבזמן שעבר מאז, מרפי לא ביקר - טפו, טפו, טפו.הגעת ל 2360 עם אותו מקרר וגישה כל כך שונה
מזגן, מחשב, ציריה, בולם, כל חלק כזה מסתכם בהרבה יותר מעלות טיפולים לפי היצרן וברכבים בני 3 ומעלה מרפי מבקר, במיוחד מכוניות "לא אסייתיות".
אם תקנה 40 אלף מהבנק ל 4-5 שנים תשלם עליהם 4-5 אש"ח - עוד 500 ש"ח בחודש.
אם לא תקנה מהבנק זה עדיין סכום שצריך להיכנס להוצאות כי הוצאת ותוציא עוד, ברכב הבא.
במילים אחרות שתמכור את הרכב האחרון שלך (עד 120 ידידי) תוכל לקבל עלות אמיתית של הרכבים בחייך.
לא בולם, לא מחשב, לא ציריה. כמה נורות וכמה פנצ'רים.
תושבת מנוע צד ימין עייפה קצת, עלותה 800 שקל בארץ או 60 יורו בחו"ל לפני משלוח.
תוחלף כנראה בטיפול הבא או בטיפול אחריו.
ב-70 בוצע טיפול גדול, שכלל טיימינג יזום (לפני הזמן) ונוזל קירור, כל השמנים והפילטרים (מקוריים). העלות הייתה כ-2500 שקלים, מחיר של טיפול 20 ל-X-MAX.
הרכב מאוד "לא אסייתי" - פיאט שמורכבת בסרביה.