עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 26

אשכול: לימודי נהיגה לאופנוע בכל מקום מרגיש שכונה?

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2020
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    138

    לימודי נהיגה לאופנוע בכל מקום מרגיש שכונה?

    היי.
    פוסט ראשון, אז היכרות זריזה: גולש בפורום ובאתר כחודש ולומד המון מהכתבות והפוסטים, אז קודם כל תודה לכולם!
    מעבר לזה, בן 31, רישיון לרכב אך ללא ניסיון נהיגה. את הכביש אני טועם בשנתיים האחרונות עם קורקינט חשמלי שמגיע ל-40 קמ"ש, ובתקופה האחרונה זה מתחיל למצות את עצמו: מצד אחד לא נוח ולא נעים (ומסוכן) להשתחל בימין התנועה, מצד שני אכיפה מוגברת על מדרכות.

    לנושא הדיון, התחלתי ללמוד לרישיון A1 לפני שבוע וחצי. בחרתי בי"ס שמתימר ללמד נהיגה "בטוחה ואחראית", אבל 13 שיעורים אחרי ואני מרגיש שלמדתי מ-YouTube הרבה יותר.
    ברוב השיעורים (הכפולים) האינטרקציה עם המורה לא עולה על 5 דקות וחווית הלימוד בתמצות היא נסיעה בלופים כ-90 דקות, כאשר האתגר העיקרי הוא לתפעל אופנוע שמרגיש כאילו נקנה ב-AliExpress (ה-CF250-A).
    שיא השכונה עד כה היה השיעור האחרון (מספר 13) בו סוף סוף יצאנו לכביש, וזה לפני שהמורה טרח ללמד העברת הילוכים. אציין שלמרות שאני לא מבין כלום באופנועים (כיום קצת יותר), 8,000 סל"ד על הילוך ראשון והשליטה בדבר הזה העלו בי הרבה סימני שאלה.
    אגב כשחזרנו למגרש והמורה התוודא לעובדה, העדיפות העליונה כמובן הייתה ללמד העברת הילוכים ומהר - אבל, האופנוע שנסעתי עליו הועבר לתלמיד אחר, אז עשו את הדבר ההגיוני והביאו לי Ninja 650 לתרגל עליו. באופן אבסורדי השליטה בו הייתה הרבה יותר נעימה וקלה למרות האקסטרה משקל והעוצמה, אבל עדיין נראה לי דפוק להושיב נהג חדש על הכלי.

    מניסיון של נהגים חדשים פה, בכל בית ספר זה ככה?
    נותרו לי כביכול 90 דקות לנקודה שאני יכול רשמית לגשת לטסט, אבל אני לא מרגיש מוכן בשיט. בכלי אני "שולט" (בואו נהיה דוגריים, מצליח לעשות שמיניות) דיי בסדר, אבל כל הקשור להתנהגות בכביש אני מאד בספק שיצא לי משהו מהלימודים.
    באופן כללי התכנית שלי היא להוציא רישיון וישר לעוף לקורס נהיגה/השלמה כזה או אחר, אבל עצם העובדה שיש ילדים בני 16-18 עם רישיון בלי שום ניסיון נהיגה נשמע לי דפוק ברמות שקשה לתאר. מהדוגמה היום, נסע ביני לבין המורה בן 18 גג, לא אותת חצי מהזמן (ובחצי השני שכח לכבות) ולא הסתכל פעם אחת מאחורי הנתיב שהוא עובר אליו. כזה דבר עובר טסט של אופנוע? ואם לא, אז מה הם פאקינ' מלמדים שם?

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    רק לוודא שקראתי נכון.
    רק בשיעור 13 יצאת מחוץ למגרש פעם ראשונה+לא למדת החלפת הילוכים?
    אז מה עשית עד עכשיו? איך תרגלת במגרש בלי לדעת להחליף הילוכים?
    השיעור הראשון ושני שלי היו נטו החלפת הילוכים, בלי לתרגל אפילו את התרגילים של הטסט.
    בשיעור השישי לדעתי כבר יצאתי החוצה.
    כן, רוב השיעורים אתה לבד עם אינטראקציה מועטה עם המורה וקצת תחושה של "שכונה" אבל מה שאתה מתאר זאת סיטואציה לא תקינה בעליל.

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    התיאור שלך נשמע לא תקין.
    כן, האינטראקציה תמיד מינימלית אבל המורה צריך להשגיח עליך ולוודא שאתה יודע ומתרגל את מה שצריך בשביל הטסט.
    זה גם מאוד לא בסדר להחליף כלי באמצע הלימוד והנינג'ה 650 הוא אופנוע שמשמש את המורה לרשיון A ולא לA1...
    ועדיין, לא הייתי רץ להחליף מורה. בד"כ רוב העבודה היא במגרש ואם השליטה שלך במגרש סבירה אז עשית 70% מהדרך...

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2019
    הודעות
    185
    כן, בכל מקום זה שכונה
    אולי פעם ב... מישהו יעזור לך
    אבל באמת נשמע תמוה שרק בשיעור 13 יצאת החוצה בלי לדעת להעביר הילוכים ועוד נתנו לך לרכב על נינג'ה...
    ואל תתרגש כי יש *הרבה* שלוקחים שיעורים מעבר ל-15 וחלק מהם הם הנערים בני 18, תתרגל הרבה וגם לך יהיה
    הקטע עם התלמיד שהבאת היא דיי מסכמת הכל, כי לא באמת מלמדים משהו ואולי הוא גם חדש על הכלי ככה שהוא שוכח, הוא לא יעבור טסט ככה וגם לא אתה, תלמד מטעויות של אחרים!
    אם אתה רוצה עוד דוגמה לשכונה, אתן לך משהו שקרה לי:
    יצאתי עם המורה ה"ראשי" שהיה, באיזשהו שלב נתקענו מאחורי אוטובוס איטי ובשביל לעקוף אותו הוא חצה קו לבן, תוך כדיי שיש עיקול בכביש בלי שדה ראייה, התנתקנו ממנו למשך כמה דק' עד שהוא הואיל בטובו לעצור בצד ועוד אחרי זה צעק עלינו למה לא עקפנו איתו
    או שבדרך חזרה מאחד הטסטים כל הקבוצה עברו בצהוב ואני נתקעתי באדום וחזרתי לבד דרך של כמה קילומטרים שמתוכם הייתי צריך להיות לבד בכיכר הדמעות (ומזל ששלטתי באותו הזמן באופנוע כבר)
    בהצלחה!

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2020
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    138
    תודה על התגובות.
    כן, matanbar26, יציאה לכביש רק בשיעור 13. תוכן השיעורים עד עכשיו היה 3 שיעורים על קטנוע של נסיעה בקו ישר, סללום ושמיניות, 6 על אופנוע של קו ישר וסללום ו-2 על שמיניות (השיעור הנותר הלך על קצת גיוון שהיה דיי אותו הדבר). כל זה על הילוך ראשון.
    על ה-650 לא נסעתי בכביש, רק תרגול החלפת הילוכים במגרש, JohnnyDough.

    בקיצור, ממה שאני מבין זה דיי סלט, אצלי אולי קצת יותר.
    אני באמת אקח כמה שיעורים נוספים ואכתיב למורים מה אני רוצה שילמדו, כי מהם כנראה לא תבוא הישועה.

    הדבר הכי עצוב שאת כל הסרט הזה אני עושה בשביל לקנות בכלל Vespa GTS. אם הייתי יודע ש-A1 אוטומט תקף לשדרוג ל-A אחרי שנה, לא הייתי מבזבז זמן ועצבים בלהתרגל לכלי שאין לי שום כוונה לקנות בזמן הקרוב. -_-׳

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    תעבור מורה. זה נשמע לי הזוי בשיעור 13 אתה לא יודע אפילו להעביר הילוכים.
    רק בשביל הקונטקסט - המורה שלי בשיעורים הראשונים (עד השיעור השלישי) נתן לי לרכב על קטנוע 125 כדי להבין את התחושה, ובחזרה מהמגרש בשיעור הראשון (!) הוא עלה בתור מורכב איתי על הקטנוע ואני הרכבתי אותו חזרה למחסן שלו דרך רובע שלם. באופן קבוע הוא היה יושב מאחור גם כשעברתי לאופנוע ה-250 סמ"ק הידני והיה מעיר לי לגבי הילוכים, איתות וכו', עד שהרגיש מספיק בטוח לתת לי לרכב לבד. בשיעור ה-13 כבר הייתי בטסט (שיעורים של שעה).

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2020
    הודעות
    26
    החוויה שלי מאוד שונה.
    אני לומד אצל ״חגי״ ברוקח בתל אביב לרישיון a1 ידני. השיעורים שם הם ״שיעור וחצי״ של שעה. והיום עשיתי את השמיני.
    השיעור הראשון היה על קטנוע מיו קטן אוטומטי רק כדי שנבין את השליטה בכלי פשוט. הסבירו לנו איך נכון לבלום, על ההיגוי וכו'. עשינו את המסלול של הטססט איתו במהלך השיעור לא כולל שמיניות.
    בשיעור השני כבר עברנו לz400 שעליו אנחנו ממשיכים עד עכשיו. בשיעור השלישי גם לימדו אותנו להעביר הילוכים (למרות שכבר עשינו את זה לבד בשיעור שני). מססוף השיעור השלישי לדעתי או תחילת הרביעי התחלנו על השמיניות. ובכל שיעור הרגשתי שמורים תמיד מססתכלים מה אני עושה מעירים ומסבירים.
    בכל ה-3 שיעורים האחרונים גם יצאנו מהמגרש לכביש עם המורה, הסבירו לנו על איך להתנהג בכביש עם האופנוע, המסלול שעושים בטסט ואיפה נק' הכשל. ואפילו באחת הפעמים ממש הלכנו למגרש של הטסטים ועשינו שם את התרגילים. כל פעם זה היה עם מורה אחר שנתן דגשים נוספים ולפעמים שונים מהדגשים של המורים האחרים ככה שזה טוב.
    בגדול אני מאוד מרוצה ואפילו מרגיש כבר מוכן לטסט, כמובן שעדיין אפשר להיכשל בגלל התרגשות ולחץ של הטסט אבל אני מרגיש שקיבלתי תמורה.

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2018
    הודעות
    63
    בשיעורי נהיגה לומדים לעבור טסט ולא לימודי נהיגה. לראיה גדלתי רישיון ל A באחד מבתי הספר המוכרים שהזכירו פה ואפילו לא הזכירו במילה מה זה היגוי הפוך. לא להזכיר אפילו במילה ולתת לתלמיד לצאת לכביש מהיר עם רישיון זה לשלוח אותו למות
    המלצה אישית. מיד עם קבלת הרישיון ממליץ לך לקבוע קורס רכיבה באחד מבתי הספר המוכרים. שם אתה תלמד איך לבלום נכון במיוחד חרום, היגוי הפוך ועוד

    בועז

    בועז

    Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2019
    הודעות
    185
    ציטוט נכתב במקור על ידי dice צפיה בהודעה
    בשיעורי נהיגה לומדים לעבור טסט ולא לימודי נהיגה. לראיה גדלתי רישיון ל A באחד מבתי הספר המוכרים שהזכירו פה ואפילו לא הזכירו במילה מה זה היגוי הפוך. לא להזכיר אפילו במילה ולתת לתלמיד לצאת לכביש מהיר עם רישיון זה לשלוח אותו למות
    המלצה אישית. מיד עם קבלת הרישיון ממליץ לך לקבוע קורס רכיבה באחד מבתי הספר המוכרים. שם אתה תלמד איך לבלום נכון במיוחד חרום, היגוי הפוך ועוד

    בועז

    בועז

    Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
    אני לא אומר שאתה טועה, מסכים עם כל מילה שכתבת,
    אבל לא מלמדים איך להוריד הילוכים נכון אפילו, אז היגוי הפוך זה כבר אזוטריה בארץ ��

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2018
    הודעות
    63
    ציטוט נכתב במקור על ידי Vroom צפיה בהודעה
    אני לא אומר שאתה טועה, מסכים עם כל מילה שכתבת,
    אבל לא מלמדים איך להוריד הילוכים נכון אפילו, אז היגוי הפוך זה כבר אזוטריה בארץ ��
    ובגלל שזה מה שיש לנו ואם החיים חשובים לך. אז כמו שכתבתי. קורס רכיבה
    תסתכל על זה כמו לקנות קסדה וכו'

    Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2019
    הודעות
    185
    ציטוט נכתב במקור על ידי dice צפיה בהודעה
    ובגלל שזה מה שיש לנו ואם החיים חשובים לך. אז כמו שכתבתי. קורס רכיבה
    תסתכל על זה כמו לקנות קסדה וכו'

    Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
    אתה לגמרי צודק,
    זה פשוט מצער שאומרים ש-15 שיעורים מינימום לגשת לטסט וזמן הזה לא מלמדים כלום במקום שייתנו כמות מינימלית יותר גדולה ושאשכרה ילמדו משהו
    בכ"מ פות"ש, קורס רכיבה מתקדמת זה מומלץ מאוד

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2020
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    138
    שמח לראות שיש קונצנזוס על הנחיצות של קורסי רכיבה. ציפיתי לראות דווקא פחות דגש על זה והתלבטתי בהתחלה אם כדאי (היות ואני קונה בכלל קטנוע יחסית קטן).

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי DeeKay צפיה בהודעה
    שמח לראות שיש קונצנזוס על הנחיצות של קורסי רכיבה. ציפיתי לראות דווקא פחות דגש על זה והתלבטתי בהתחלה אם כדאי (היות ואני קונה בכלל קטנוע יחסית קטן).
    קונצנזוס? אולי בין חברי הפורום. רוב מוחלט של רוכבים בארץ לא הלכו לשום קורס.
    מה גם, לקרוא לזה ״רכיבה מתקדמת״ זה עילבון לאינטליגנציה. בשביל קטנוע קטן אתה לא באמת חייב.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #14
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    בשביל קטנוע קטן אתה לא באמת חייב.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    מה אתה שח?
    באמת?
    כדי לדעת לאן להסתכל ברכיבה, איך לתכנן את הרכיבה שלך, איך בולמים נכון, איך פונים (גם בחמישים קמ"ש), ואיך מתחמקים מממכשול או צופים סכנה לא צריך קורס ותרגול?

    אולי.
    אני לצערי למדתי את רוב הטכניקות רכיבה מנסיונות רעים וערימות של מזל. ע ר י מ ו ת! ! !
    (ואגב, לא בגלל השתולליות, סתם בגלל מקרים שקורים כל יום על הכביש כשנהגים מתנהגים בצורה שעלולה להפתיע את מי שלא יודע ממה להזהר).
    כשלקחתי סוף סוף קורסים זה היה כבר אחרי שתיאורטית דארווין היה צריך לנפות אותי, ואיכשהו שרדתי ולמדתי בדרך הקשה.
    אני לא יודע איזה קורס רכיבה לקחת (אם בכלל, או שכרגיל אתה מטריל), אבל החלק הכי פחות חשוב בקורס הוא החלק שבו יוצאים מהמגרש ומהעיר לכבישים טכניים. כשאני עשיתי קורס, אי שם לפני יותר מעשר שנים, זה היה על קטנוע 250 מתפרק שבקושי מגיע ל100, ואחרי לא מעט שנות רכיבה. עדיין הרווח היה אדיר.

    לגבי קונצנזוס או לא. מעניין לי ת'תחת מה הרוב המטומטם של הרוכבים בארץ חושב.

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    מה אתה שח?
    באמת?
    כדי לדעת לאן להסתכל ברכיבה, איך לתכנן את הרכיבה שלך, איך בולמים נכון, איך פונים (גם בחמישים קמ"ש), ואיך מתחמקים מממכשול או צופים סכנה לא צריך קורס ותרגול?
    באמת. הייתי בקורס (אופנוען מאומן) - דברים בסיסיים מאוד. אם אתה צריך קורס כדי לבלום בחמישים קמ"ש, לא ברור איך הצלחת לשרוד עד אז.

    קורסים אלה קיימים רק בת"א. כנראה ששאר הרוכבים מטומטמים.

אשכולות דומים

  1. לימודי רכיבה לאחר קבלת רישיון
    על ידי nashnub בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 01-05-2018, 16:22
  2. לימודי A2 חייבים להיות קטנוע(הסבר בפנים)
    על ידי FlowFlaw בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 22-03-2018, 22:41
  3. לימודי A2 חייבים להיות קטנוע(הסבר בפנים)
    על ידי FlowFlaw בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 22-03-2018, 16:33
  4. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 03-09-2015, 08:02
  5. לימודי פיסיקה בבן גוריון
    על ידי Dvir בפורום אוף טופיק
    תגובות: 30
    הודעה אחרונה: 26-07-2015, 14:11

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO