למען האמת, כשקניתי את ההונדה שלי (מסוכנות משנה) נאלצתי להגיע למוסך המרכזי בשבח כדי לקבל את הסטוריית הטיפולים של הכלי, וכבר שם קיבלתי תחושה שמזכירה את מה שפות"ש כתב (לא זוכר אם זה בגלל משהו שמישהו אמר לי לפניכן, בגלל שנחשפתי להתנהלות הזאת מולי או מול לקוח אחר או סתם בגלל תחושת בטן).
לגבי הנושא עם שחרור הכלי עם ליקוי בטיחותי, עד כמה שאני זוכר המוסך חייב לשחרר את הכלי ולאפשר לך לטפל בו בכל מקום אחר שתרצה, לכל היותר אחרי חתימה על מסמך שמאשר שהלקוח מודע לליקוי הבטיחותי, והשחרור מתבצע על דעת עצמו בלבד ומסיר אחריות מהמוסך (כמו שנכתב כאן לפניכן).
בכל מקרה, כל הכבוד לפות"ש על העקשנות, ואם אתה מחפש מוסך הגון באזור המרכז, אני יכול להמליץ לך על דינמיקה באזור, שהוא גם מוסך מורשה של הונדה (לא קשור למוסך הזה למעט היותי לקוח מרוצה).
2 שאלות בבקשה:
1. בפורום המקביל טענת שביקשו 400 שקל על צמיג. פה אתה כותב 450.
כמה ביקשו על צמיג ואיזה?
2. האם אכן יש בעיה במיסבים?
לא טוען לרגע שהצדק לא איתך, לא משנה מה התשובות שלך. שואל (די) מתוך סקרנות..
אוקיי, אני אתחיל בזה שאני מתגורר בתל אביב, הנסיעות שלי הן סטנדרטיות לחלוטין (אני חושב שהנסיעה הכי רחוקה שעשיתי עם הקטנוע הייתה תל אביב- נתניה), האופנוע לא עבר תאונה אפילו לא הקטנה ביותר ואני נוהג אותו בזהירות יתרה ככה שלגביי מייסבי ההגה זו כנראה המצאה כל שהי או ניסיון להוציא ממני כסף בעבור טיפול שהובטח לי בחינם בעת קניית האופנוע.
לגבי הצמיג- שום קרעים,פנצ׳ר לא היה אפילו פעם אחת ואני בודק אוויר אחת לחודש (מכיוון ששמתי לב שאחת לשבועיים פשוט אין צורך).
לצורך העניין אני במהלך שבוע הבא אלך לעשות טסט שנתי לקטנוע ואין לי ספק שהקטנוע יעבור טסט בלי שאצטרך להחליף צמיג כלל (מבטיח לעדכן).
הסיבה להבדלים במחירים היא מכיוון שזה מה שנאמר לי על ידם ״צמיג פירלי ב40% הנחה יצא לך 400-450 שח לפני מע״מ ״.
מדובר במצמיג ״ פירלי דיאבלו סקוטר״ זהה למקורי שהקטנוע הגיע איתו במידה 120/70/15.
לגבי המיסבים - לא הרגשתי שום בעיה במיסבים וגם עכשיו אני לא מרגיש שום בעיה.
ההרגשה הכללית שלי היא שפשוט ניסו להוציא ממני סכום כסף בעבור הטיפול שהובטח לי בחינם בעת קניית הקטנוע .
טסט הוא לא אומדן לכלום.
כמות הפעמים שהוכשלתי על שטויות די דומה לכמות הפעמים בהן עברתי עם ליקויי בטיחות.
כולל פעם אחת בה עברתי טסט ויום למחרת קיבלתי הורדה מהכביש משוטר...
אל תתפלא.
קרה לי עם רכב במוסך יונדאי רשמי של היבואן, הרכב גמגם בנסיעה והלכתי לבדוק את הבעיה - השארתי אותו ואחרי שעתיים חזרו אליי ואמרו להחליף מצתים ב500 שקל, טוב החלפתי הרכב עדיין מגמגם.
השארתי שוב ואחרי שעתיים חזרו אליי ואמרו שהלך המנוע כנראה שעבר התחממות יתר (WTF?) וצריך להחליף מנוע, אמר לי המכונאי 6500 שקל יש לך מנוע משומש עם אישורים הרצה והכול.
אמרתי שאין סיכוי שזה הגיוני כי הרכב מעולם לא התחמם ומבחינה מכנית הוא בסדר גמור וברור לי שהבעיה הייתה יחסית פשוטה.
הלכתי למוסך אחר שאני מכיר (לא של יונדאי), ביצעו בדיקת לחץ בין הצילינדרים וכמובן שיצא תקין, מעברי מים נקיים ואין שום בעיה של התחחמות, בסוף סידרתי אצל המוסך השני את התקלה ומה הייתה? כבלי הצתה, 150 שקל...
אומנם לא ניסו להשאיר אותי במוסך שלהם אבל אחרי שהחלפתי מצתים ב500 שקל סירבו להחזיר לי את הכסף ששילמתי עם הוכחה כמובן שהרכב במצב תקין ולא מגמגם יותר אחרי החלפת כבלי ההצתה ב150 שקלים לעומת מה שניסו לתקוע לי.
סתם משתף כי זה פשוט אחוות רמאות בין מוסכים וזה כל כך כל כך מתסכל שבא לך פשוט לעוף מפה.
בדיוק בגלל הדברים האלה אני מטפל ברכב שלי לבד, יש לי אלפא מיטו ואני מעולם לא מכניס את הרכב למוסך מהסיבה הפשוטה שאני לא סומך על אף מוסך, גם טיפול טיימינג ודברים מעט מורכבים אני עושה לבד.
לגבי הקטנוע אנהג כך גם רק שפשוט כרגע הוא באחריות אז אני לא יכול לטפל בו לבד כי אני אאבד את האחריות.
מנסיוני עם מוסך ניר ד"ר סייקל הם מאוד אמינים.
גם אני ממליץ על ניר מרעננה. מתייעץ איתו גם שכבר לא רוכב על הונדה וסומך על היושרה שלו בעיניים עצומות. זה המוסך היחידי (!) שהרגשתי בטוח להשאיר את האופנוע ולצאת מבלי להסתכל מה עושים ואיך. הוא עובד בקצב נכון, מרוכז, סביבת עבודה נקיה ומסודרת- כל מה שמאפיין בעל מקצוע. באמת שאין לי מילה רעה להגיד על מוסכים אחרים רק שעל ניר אני מרגיש בנוח להמליץ.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
וואו הזוי. לי עדיין יש טראומה מהחוויה שלי ממטרו, והייתי בטוח שהונדה זה שירות אחר. אזכור את האשכול הזה בפעם הבאה שאתחדש...
להבא תבקש להראות לך ולמעשה יש כאלו שיראו לך לבד מבלי שתבקש כדי שתדע ותבין על מה ולמה, בדיקת מיסבי היגוי בגדול היא דיי פשוטה על קטנוע עם ג'ק אמצע רק מצריכה רגש.
לגבי הצמיג: ייתכן והצמיג סובל מבלאי מואץ עקב תרכובת רכה ושימוש לא נכון (לחצי ניפוח). אני לא אומר שזה המקרה אני רק אומר שאלו סיבות שיכולות לגרום לקיצור אורך חיים בצמיג, הסיכוי לכך נמוך מאוד כפי שקקטוב ציין אבל בלי תמונה יהיה קשה לנו להגיד לכאורה על מה נפסל.
לגבי התנהלות המוסך: יש מוסכים שיעבדו עלייכם ויש מוסכים שיעבדו איתכם (בחלוקה גסה), אחריות יבואן זה טוב ויפה אבל יש כמה דברים שמוחרגים באחריות ושווה לבדוק לפני. ישנן הרבה "עקיצות" בענף וישנן הרבה אי הבנות בענף, עיניין ה"לא בטיחותי" מעצבן אבל הוקם במטרה מסויימת, תלמדו בבקשה את החוק ואל תתנו למוסכים לערבב אותכם בזה. יש בעיה\מחלוקת? פנו לאיגוד המוסכים ופתחו בתלונה, יש להם מוסד בוררות בין מוסכים ללקוחות בדיוק לדברים כאלה, עד כמה הוא יעיל - אין לי מושג כי אני לא יודע עד כמה מנצלים אותו.
חשים שאתם לא סומכים על המוסך או שאתם מגיעים למוסך חדש? אל תשאירו את הכלי לבד, תבקשו שיראו את מקור\גורם הבעיה\תקלה וצלמו, תבקשו הצעות מחיר לפני עבודה כדי לא לגלות תוספות משונות, תבדקו את הכלי לפני ואחרי ואם אפשר, אל תקפצו ישר ותאשימו, נסו לתת לבעלים אפשרות לתת הסבר הגיוני ואסמכתאות לפני.
מוסך שיעבוד איתכם לא יסתיר מידע ולא ימנע מידע, הוא יכסה על עצמו ביטוחית אבל לא ידפוק אותך בדרך, הוא אולי לא יהיה הכי נקי ומצוחצח בעולם ובלי פינת אספרסו אבל תוכל לשבת על שחור ולראות איך עובדים לך על הכלי מקרוב ובמקרים של טעויות הוא ייקח אחריות... זה לא מגיע תמיד כחבילה קומפלט אבל קיים ברובו בכמה מוסכים בארץ.
יש כאלו שמעדיפים בית מרקחת וגימיקים, קחו בחשבון שזה לא אומר כלום לגבי הגינות הבעלים או מקצועיות העבודה.
עצה אישית - תמצאו מקום\מכונאי שמספק לכם את הביטחון וההרגשה שאתם רוצים לקבל כשעובדים לכם על הכלי (כל אחד והעדפותיו), אין תחליף לזה מלבד לעבוד בעצמך.
לפני שנתיים היה לי מקרה דומה במוסך המרכזי בשבח, התקנתי לבד פנסי ערפל וידיות חימום ועשו לי קצת רעש על זה ונאמר לי שבפעם הבאה שאני מגיע או שאני יפרק לפני הטיפול או שהם לא יוכלו לשחרר לי את הכלי או לטפל בו.
אמרתי להם תודה רבה ועברתי למוסך אחר, יש לציין לפני כן טיפלתי שם באופן קבוע והדבר הזה התחיל לקרות אם שינוי במנהלי המוסך.