זה לא אופנוע, זה דינוזאור.
שריד לימים שאופנועי ארבעה צילינדרים עם קירור אוויר וקרבורטורים שלטו בכביש, כשהתצורה הזאת לא הייתה רק למכונות מירוץ מושחזות אלא גם לאופנועים יומיומיים.

לפני שנה קיבלתי מחבר שעבר לחו”ל בנדיט 1200 שנת 2006, הכוונה היתה שאני אמכור אותו ואעביר את הכסף.
לא חשבתי שאני אתחבר אליו, אני טורר בנשמה ואולי נוסע קצת מהר לפעמים אבל מה לי ול 4 בשורה 1200 סמ”ק?
מצד שני סוג האופנוע האהוב עלי הוא “חינם” אז כמובן שהסכמתי לעסקה.

גיליתי אופנוע נהדר, מרגיש מעולה בתוך העיר ובבין עירוני ארוך.
מכל מה שקראתי ציפיתי שהוא ירגיש נוראי על הצד אבל גם שם הוא הפתיע אותי לטובה.
יחד עם העובדה שהאופנוע היה במצב כמעט חדש (40,000 ק”מ על השעון) מהר מאוד החלטתי לקנות אותו ולהשאיר אותו אצלי.
מאז הספקתי לרכוב עליו עוד 11,000 ק”מ בערך, קיוויתי ליותר אבל קורונה וכו’… הנסיעות שלי הן בעיקר מנהלתיות אבל כוללות לא מעט שילוב של עירוני ובין עירוני, הרבה כבישים ירושלמיים מלאי עליות ופיתולים.

קצת על האקזמפלר:
מדובר על הדור האחרון של הבנדיט 1,200 שיוצר רק לשנה אחת לפני שהציגו את ה 1,250.
זה אומר שמכאנית זה בנדיט 1,200 אבל יש לו את הגוף, לוח שעונים וכו’ של ה 1,250, זה גרם לי להתחיל לקרוא לו בנדיט 1,225.
הקילומטראז’ שלו מצחיק יחסית לשנתון, הכל מקורי, אני יד שלישית.
כמו שאמרתי אני טורר בנשמה אז הוספתי לו ארגז אחורי ותיקי צד מבד, כן אני יודע, יש מקום שמור בגיהנום לאנשים כמוני

הרבה כבר נכתב על הבנדיט 1,200 אבל למקרה שאתם לא מכירים:
אופנוע Old School, המנוע תוכנן בשנות ה 80 ולא שונה כמעט בכלל מאז.
מדובר על מנוע קירור אויר-שמן שלקוח מה GSX-R1100 של שנת 89, המנוע עבר הגדלת נפח ומיתון קל בשביל לשפר את המומנט.
העיצוב והשלדה שונו קצת לאורך השנים אבל בבסיס זה עדיין Universal Japanese Bike של פעם, אופנוע שלא מנסה להתמקצע בשום דבר.
השינוי העיקרי הוא חצי פיירינג ולוח שעונים חדש עם ספידומטר דיגיטלי, אולי נראה חדש יותר אבל זה עדיין קרבורטורים וקירור אוויר.
נוסחה פשוטה וזולה שגרמה לבנדיט להיות הכי הרבה נפח יחסית לתקציב, משהו שהרבה אנשים אהבו.


ציונים:
אמינות: 9.5/10. אפס תקלות בינתיים וזה גם מה שרוב האנשים מדווחים.
המנוע נחשב אמין מאוד כל עוד מטפלים בו בצורה בסיסית, הבולמים ידועים לשמצה במיוחד אם מנסים לרכוב בצורה ספורטיבית יותר אבל במקרה שלי הוא עבר שיפוץ בולמים לא הרבה לפני שקניתי אותו. חצי נקודה יורדת על צריכת דלק גבוהה ממה שאמור להיות (עוד בהמשך).

מנוע: 10/10. פשוט אין על המנוע הזה. בא לי לכתוב שירי אהבה למנוע הזה. רוצה לנסוע רגוע במהירויות חוקיות? אין בעיה, הוא לא מרגיש שהוא דורש ממך להגביר. רוצה להגביר? אין בעיה, רק לסובב את המצערת! זה מרגיש כאילו תיבת ההילוכים מיותרת, גם ככה המנוע תמיד סוחב. בתאוצות אני מגיע הרבה פעמים ל 70 קמ”ש בראשון ומצד שני בנסיעות מנהלתיות אני מוצא את עצמי רוכב רגוע ב 50 קמ”ש בהילוך חמישי. כאילו לבחירת ההילוך יש יותר קשר לאופי המנוע שאני מעוניין בו מלמהירות הנוכחית שלי, מעין בורר “כמה עצבני המנוע צריך להיות כרגע”. חזירי גז אולי יטענו ש 97 כוחות סוס זה לא מספיק, בשבילי זה מספיק לחלוטין.

ברקסים: 7.5/10. מעולם לא אכזבו אותי והרגש טוב אבל בכל זאת אופנוע כבד מאוד וחוסר ABS לא מעוררים בטחון בתחום הזה. שום דבר רע, פשוט ברור שאפשר יותר טוב.

לוח שעונים: 7/10. יש ספידומטר דיגיטלי אבל גם הוא מיושן יחסית. יש כל מה שחובה, קל לקרוא את הכל בכל מצב אבל מ-י-ו-ש-ן.

תיבת הילוכים: 9/10: חלקה, ההילוכים עוברים בקלילות, הניוטרל קל למציאה, נקודה יורדת בגלל חוסר בהילוך שישי. מצד שני עם המנוע הזה אפשר להסתדר גם אם היו רק 3 הילוכים.

נוחות: 9/10. ברמת העקרון האופנוע מאוד נוח, לי אישית הוא נוח כמעט בדיוק כמו הויסטרום שהיה לי לפניו, וזאת מחמאה גדולה. הנקודה שיורדת היא על מיגון רוח לא מספק ועל הנוחות למורכבת, אשתי אומרת שהוא נוח אבל היא עדיין מתגעגעת לויסטרום, בעיקר בגלל הרגליות שגבוהות לה מדי.

עיצוב: 8/10. אופנוע יפה אבל לא צועק “תסתכלו עלי”. סולידי אבל עדיין כיף להסתכל עליו.

צריכת דלק: זוועה. אני לא בטוח כמה לתת בציון מספרי אבל אני בטוח שאמורה להיות יותר טובה מזה, אני מתכוון לבדוק את זה לעומק בקרוב. אם אני רואה צריכה של 1/15 אני מבסוט לאללה, זה לא אמור להיות ככה.

בסך הכל יחסית למחיר ששילמתי עליו האופנוע הזה מדהים ואני מקווה שישרת אותי עוד כמה שנים, אם וכאשר אני אחליף אותו זה רק בגלל שאני ארצה מערכות בטיחות כמו ABS ובקרת אחיזה וכו’, מכל בחינה אחרת אני לא מצליח לחשוב על אף אופנוע מודרני שייתן לי יותר ממה שהבנדיט נותן לי.

96216119_10158432397959772_660627701689745408_n.jpg