עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 24 מ 24

אשכול: משרד הרישוי מתכנן להקשות על הליך הוצאת רישיון לדו-גלגלי

  1. #16
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    קורס רכיבה מתקדמת כחלק מהיתר לקבלת רישיון? וואו, מדהים כמה שזה עקום..הוראת הרכיבה תשתפר משמעותית - אמנם לא כמו שהייתם רוצים, אבל מה שאתם רוצים אינו ריאלי ....
    אפשר להסתכל על הבעיה דרך העיקרון של קדושת חיי אדם נטו, בלי הזלזול האוטומטי ביהדות ובממשלה שנלווה לדיון.
    יש גם הגיון כלכלי לעניין ואני משער שמעטים בקיאים בנתוני אמת כמו עלות התאונות למשק והסבירות- שלא לדבר על תכלית. הרי בניגוד ללוחם גיבור שסיכן את חייו לתועלת בטחונית אין בתאונה או בסיכון תועלת חשובה לחברה (פאן זה חשוב, לא למדינה). לכן לא אפול מהכיסא אם המסקנה לשנות ולשפר את הוראת הרכיבה תתקבל כהחלטה אופרטיבית. אני אפילו בעד כי בין תוספת של אלפי ש"ח לעלויות הוצאת הרישיון במתכונת החדשה לתוספת של אלפי רוכבים בורים בשנה אני מעדיף את האפשרות הראשונה. צריך לזכור שהרבה השתנה מאז שהחוק המקורי נוצר כולל הכלים, הדרדרות בתרבות הנהיגה והעומס. אני לא מצדד בהגבלת החופש אלא חושב שהמצב הקיים לא שפוי ובטח שלא תואם את המציאות. יש גם מענק שחרור שלא היה בתקופתנו.
    נערך לאחרונה על ידי קידוזו; 24-09-2020 בשעה 16:59.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  2. #17
    Member הסמל האישי של TT23
    תאריך הצטרפות
    May 2019
    הודעות
    62
    לגבי מבחן בכביש גם לבעלי רשיון B- טוב מאוד. אין שום דמיון בין נהיגה ברכב לבין רכיבה על אופנוע בכביש.
    אני מסכים איתך. למרות שחוקי התנועה נשארים אותם חוקי תנועה, יש דגשים רבים לרוכבי דו"ג שאפילו לא נותנים עליהם את הדעת במבחן המעשי לרכב.
    הדוגמה, בעיניי, הכי מובהקת ושהכי זכורה לי היא נושא הפניות - מאיזה צד לאיזה צד יש לפנות/להיצמד לטובת בטיחות מקסימלית ומקסימום מרחק מהתנועה החוצה.

    כשאתם מסתכלים במגרש על מי שעושה a2, רוב החברה שאתם רואים הם אנשים בוגרים עם רשיון, או נערים/אנשים שזה הרשיון הראשון שלהם?
    נקודה שבחנתי מתוך עניין אישי שלי בלבד, כשלמדתי לאחרונה שיעורים ל-A1.
    הרוב (אמנם לא רוב מוחלט, אבל בהחלט הרוב) היה בני נוער צעירים, באזור גילאים של 16-18.

    כל דרישה נוספת שתיתן להם עוד כמה ימים במגרש
    אני חושב שזמן למידה הוא תמיד מבורך ואף פעם לא יכול להזיק, אבל היי - למה לא להפיק ממנו את המירב? רק כדי לומר שהוא צבר עוד שלוש שעות מגרש?
    בחייאת, מתי יצא לך לראות מורה נהיגה לאופנוע שטורח להסביר לתלמיד עקרונות רכיבה נכונה? מה שזכור לי מהשיעורים היא גישת ה"איך עוברים טסט".
    אף אחד לא טרח לקחת אותי, גם אם ל-10 דקות, להסביר לי כיצד לרכוב בצורה נכונה או מה החשיבות של מיגון.
    שלא לדבר על זה שראיתי מורה עולה כמה פעמים על הקטנוע ללא קסדה כדי להדגים לתלמיד תרגיל מגרש. איפה הדוגמה האישית?
    אני בטוח שלא כל המורים זורקים וחלקם אף עושים ככל שביכולתם לטובת העניין. ועדיין, אני רק חושב כמה רוכבים עברו תחת ידיו של המורה...

    כל מה שאני יודע על תנוחת רכיבה נכונה ועל אמצעי מיגון טובים קראתי באינטרנט. גם בשלב זה אני מרגיש שיש לי חסך מסוים.
    לא בטוח שעלם צעיר בן 16 יידע לזהות את הבעיתיות או יידע להרים את הכפפה (תרתי משמע) עצמאית.

  3. #18
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    אנסה לענות לכולם בהודעה אחת.
    ראשית - נערים בני 16-18 שמוציאים רישיון A2 אינם פטורים ממבחן בחוץ. הפטור הוא עבור מי שמחזיק ברישיון B 3 שנים לפחות, כך שהטיעון הזה יורד מהשולחן.
    דבר שני - בשיטת ההוראה כרגע, היציאה לכביש לא מלמדת דבר וחצי דבר על הרגלי רכיבה נכונים. TT23, דברת על "נושא הפניות - מאיזה צד לאיזה צד יש לפנות/להיצמד לטובת בטיחות מקסימלית ומקסימום מרחק מהתנועה החוצה.". תוכל לפרט מה למדו אותך בשיעורים ששיפר את הבטיחות שלך? "מהימין לימין", "ממרכז הכביש לשמאל ב"ריש" יפה"? אם אתה חושב שזה מה שתורם לביטיחות - אז אני חולק עליך.
    ומי שבעל רישיון B... סליחה ayalzo, כאן כבר אני בדיעה לא פופלארית.
    קטנוע 125 - זה אופניים עם מנוע. נכון שאפשר להגיע איתם למהירויות, אבל עדיין - זה כלי פשוט וקל לתפעול. אם נשלב את זה עם הסוד הגלוי שגם ככה לימוד הרכיבה לא נותן מאום מעבר ליכולת תפעול בסיסית ביותר, אני לא רואה שום סיבה להכביד (מבחינה כלכלית, מבחינת זמן, מבחינת סיבוך התהליך) על אנשים שכבר מכירים את הכביש בתור נהגי רכב ולהתנות את מתן הרישוין לכלי הפשוט הזה בטסט נוסף בחוץ. קהל היעד של הכלים האלה (אחרי גיל 21) - אלה אנשים שמחפשים תחליף לאופניים/למכונית בעיר. תקשה עליהם - הם יוותרו, ויסעו על אופנים חשמליות לא בטיחותיות, או שיאריכו לך את הפקק. מה הרווחת בזה?
    אציין גם, שבמצב הקיים לא הומצא בארץ - אלא מהווה ישור קו עם המקובל באירופה. כך שאני די בטוח שהופעלה לא מעט מחשבה כדי ליצר מצב שמאזן היטב בין קלות ונוחות התהליך - לדרישות מינימום מבחינת בטיחות.
    הניסיון להפוך כל רוכב קטנוע לרוכב מיומן "בכוח" - יגמר בזה שקטנועים יעלמו מהנוף העירוני, ויוחלפו באופניים חשמליות ורכב.
    אזכיר גם, שמבחינת הסטטיסטיקה - חרף רמת הרכיבה העגומה של רוכבי הקטנועים, קטנועי 125 נמצאים בתחתית הטבלה מבחינת כמות תאונות קטלניות.

    קידוזו, קדושת חיי אדם - כבודה במקומה מונח. אבל בטיעון של "קדושת חיי אדם" אפשר גם לתרץ נעילה של כולנו בתא בודד (הרי כך בטוח לא נוכל לגרום לעצמינו נזק, לא)?
    רישיון לאופנוע (בהחרגה של ההיתר ל-125 מגיל 16) - זאת אפשרות שקיימת רק לאנשים בוגרים. אדם בוגר אמור להעריך את הסיכונים, לקבל אותם על עצמו או להימנע מהם. אם הוא מחליט ש-4 שיעורים וטסט במגרש זה מספיק, והוא לא צריך קורס רכיבה מתקדמת - זכותו. כמה שזה לא יעלה למדינה, זאת זכותו - כי אזרח הוא לא רכוש של המדינה שלו, וחייו הם לא רכוש של המדינה.
    תפקידה של המדינה הוא לספק ביטחון אישי לאזרחיה - וזאת בעיניי הסיבה שנדרש רישיון לכלי רכב, והוצאתו מורכבת יותר ככל שכלי הרכב בעל "פוטנציאל הרס" גבוה יותר.
    לכן נשמע לי מאוד הגיוני שנהג משאית צריך לעבור הכשרה ארוכה, נהג רכב פרטי - פחות, רוכב אופנוע - פחות ורוכב קטנוע 125... מספיק להקנות לו את הכישורים הבסיסיים שמאפשרים לא להוריד הולך רגל במעבר חציה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  4. #19
    Member הסמל האישי של TT23
    תאריך הצטרפות
    May 2019
    הודעות
    62
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה

    תוכל לפרט מה למדו אותך בשיעורים ששיפר את הבטיחות שלך?
    "מהימין לימין", "ממרכז הכביש לשמאל ב"ריש" יפה"?
    אם אתה חושב שזה מה שתורם לביטיחות - אז אני חולק עליך.
    נושא הפניות הוא בדיוק מה שציינת: בפנייה ימינה - מהימין לימין, בפנייה שמאלה - ממרכז הכביש אל הימין. אם קיים שטח הפרדה - נצמדים אליו.

    ציינתי את נושא הפניות כדרך אגב, לאמור: זה התחום שהיה הכי קרוב - כיביכול - לנושא הבטיחות ברכיבה בכביש הנלמד במסגרת שיעורי הנהיגה.
    אם זה מה שיתרום לבטיחות שלי כרוכב? כנראה שלא.

  5. #20
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    אני לא אצטט את המגילנ. הכוונה היתה לסתור את הטענה שמי שעושה a2, הוא אנשים מבוגרים לטובת כלי ניידות בעיר.

    ן...
    אם דעה לא פופולרית,
    אז לדעתי, כל עוד שאין הפרדה מוחלטת בינם לבין התנועה, גם בשביל לרכוב על אופניים חשמליים צריך לעשות רשיון. או להפוך את הענישה לכזאת, שכל מי שרוכב עליהן כמו זין, יצטרך לשבת בבית, כי הוא מכר אותן בשביל לשלם את הקנסות.

  6. #21
    Member הסמל האישי של ofirus
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    240
    למי שמתעניין במה שנאמר בועדה
    https://main.knesset.gov.il/Activity...?TopicID=20996

  7. #22
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי TT23 צפיה בהודעה
    נושא הפניות הוא בדיוק מה שציינת: בפנייה ימינה - מהימין לימין, בפנייה שמאלה - ממרכז הכביש אל הימין. אם קיים שטח הפרדה - נצמדים אליו.

    ציינתי את נושא הפניות כדרך אגב, לאמור: זה התחום שהיה הכי קרוב - כיביכול - לנושא הבטיחות ברכיבה בכביש הנלמד במסגרת שיעורי הנהיגה.
    אם זה מה שיתרום לבטיחות שלי כרוכב? כנראה שלא.
    והנה אתה מדגים את מה שאמרתי.
    בוא נגיד, שאתה פונה שמאלה ונצמד לשטח הפרדה עם צמחיה.
    את חושב שזה חכם?
    זה לא, כי שדה הראיה שלך מוגבל.
    פנית מנקודה זו אל הימין? ומה אם פספסת ומגיע שם רכב בטיסה? אם היית שואף להיצמד למרכז הכביש, היה לך סיכוי גבוה יותר להימנע מפגיעה.

    מה שלימדו אותך - לא נכון.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  8. #23
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ציטוט נכתב במקור על ידי ofirus צפיה בהודעה
    למי שמתעניין במה שנאמר בועדה
    https://main.knesset.gov.il/Activity...?TopicID=20996
    מסמך שהכינו באיגוד יבואני הרכב לוועדה - PDF.
    כתבו לעניין.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  9. #24
    Member הסמל האישי של TT23
    תאריך הצטרפות
    May 2019
    הודעות
    62
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    והנה אתה מדגים את מה שאמרתי.
    בוא נגיד, שאתה פונה שמאלה ונצמד לשטח הפרדה עם צמחיה.
    את חושב שזה חכם?
    זה לא, כי שדה הראיה שלך מוגבל.
    פנית מנקודה זו אל הימין? ומה אם פספסת ומגיע שם רכב בטיסה? אם היית שואף להיצמד למרכז הכביש, היה לך סיכוי גבוה יותר להימנע מפגיעה.

    מה שלימדו אותך - לא נכון.
    תראה, אני מסכים איתך לגמרי. לרגע לא כתבתי אחרת.

    ניסיתי להביא לתשומת הלב של הקוראים את ה"השתדלות" המועטה מצד בתי הספר להתנהלות נכונה בכביש, כפי שחוויתי אותה כתלמיד מן המניין. מן נוהל שמישהו הכתיב שם אי-פעם והשתרש. יכול להיות שעל הנייר הטכניקה הזו מצטיירת כמוצלחת ונכונה מאחר שהרעיון מתבסס על מינימום שהייה במרחב הצומת. בפועל זה עלול להיות לרועץ, בדיוק מהסיבות שציינת.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 01-08-2019, 15:40
  2. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 12-03-2019, 16:51
  3. משרד האוצר נגד הדו-גלגלי
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 19-07-2018, 14:59
  4. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 17-06-2017, 16:29
  5. תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 08-04-2016, 11:09

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO