ובנתיים בעולם האמיתי https://www.facebook.com/metalrestor...7667046298703/
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
יש בזה קצת יותר, הורסיס הוא בעצם כפי שקוראים לו בעולם טורר ספורט, המנוע ארבע בשורה עם 125 כ"ס ששורשיו עמוק
במנוע הספורטיבי, ישיבה גבוהה בסגנון אדוונצ'ר (כפי שהרבה אנשים קוראים לו בטעות) אבל הוא כלי שאין לו מה לחפש בשטח.
מערכת המתלים הקונבנציונליים שלו, נהדרת ותוכננה לעבוד כמערכת ספורטיבית שמסוגלת להתמודד היטב עם סגנון רכיבה
ספורטיבי קשוח, אבל להתמודד עם הטורר שבו רכיבה ארוכה בזוג וציוד יש צורך בכיול מתלים (הקשחה פשוטה של האחורי
ע"י "ברז" פשוט לתפעול. דגמי 2021 לוקחים את זה צעד קדימה למערכת ה- סקייהוק" של SHOWA הפוטרת את הרוכב
מהצורך לכייל את המתלים בכל פעם, היתרון הגדול שהמערכת יודעת לתרגם את סגנון הרכיבה לכיול על פי תנאי הדרך, הינו
מעבר מרכיבת תיור לגיהוץ סיבובים ומשם לטיול בזוג עם ציוד ללא התערבות הרוכב. בעצם הבעלים מקבל כיוון אופטימלי של
מחשב בכל רגע נתון.
אם נסתכל אחורה רוב בעלי הורסיס שידעו לנצל אותו שיפרו אותו רק בשתי תחומים הצמיגים והסוואנד (פילטר אויר פתוח
ואגזוז משופר במשקל ובזרימה) ומי שחיפש כלי נוח ספורטיבי שיכול לתת קצת יותר בכל דבר הרוויח בגדול, עכשיו יקבל
יותר. קאווסאקי לא יחליפו מנוע מנצח אמין אבסולוטי חזק ונכון לאופנוע, הם גם יודעים מי קהל הלקוחות שלהם שנהנים משני
העולמות הדבר היחיד שמרגיז בדגם 2021 שהם השאירו אותו מאוד מכוער, אני מאמין שיתנו לו שנת חסד בתצורה הזאת
לתיקון מחלות ילדות של המערכת ןב-2022 נזכה לצורה חדשה עם מערכות בשלות ועדכון אפנתי.
איך שלא תסתכל הורסיס פוגע היטב.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
כמה אחוזים נותנים היום במטרו על כל מכירה?
לא מצליח למצוא את האימוג'י שעושה אצבע משולשת, אז תדמיינו.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בתור בעלים של ניקן GT כבר שנה וחצי (מהראשונים):
אחלה כלי שבעולם, לא נטול חסרונות, אבל באמת כלי כיפי ולא פחות חשוב בטוח.
קצת על עצמי - בן 47, אז לא חושב שזקן, רוכב כבר קרוב ל 20 שנה על אופנועים כבדים פחות או יותר ברצף, עליתי כבר על מסלולי מרוץ, אז כנראה לא כזה פחדן, לא הכי בכושר, אבל ללא מגבלות בריאות, 1.80 גובה שזה חשוב, כי הניקן פחות מתאים לרוכבים נמוכים. באימונים באופנוען מאומן בהשוואה לאחרים שם - הייתי מגדיר את עצמי רוכב לא רע בכלל בתור מדד השוואה גס. לא לוחץ את האופנוע לקצה כל הזמן, אבל הרגליות פגשו את האספלט פה ושם. אופנוע הוא הרכב היום יומי שלי וכמובן גם כלי פאן.
היתרון הגדול שלו, כמו שציין דרסדנר, אפשר לדחוף אותו לקצה ומעבר לזה ולא יקרה כלום, קצת פידבק מהקדמי וממשיכים, בניגוד למפגש כואב עם האספלט באותן נסיבות.
סה"כ לקחו טרייסר 900, הפכו אותו למרווח יותר (ברכה בשבילי, הטרייסר הרגיש לי צפוף) והדביקו לו מזלג גאוני מקדימה.
ביום יום - מעבר לחלקות מופתית של המתלה הקדמי, אין תחושה מאד מיוחדת. הפלסטיקים מקדימה רחבים, אבל הכידון שהוא החלק הרחב ביותר, פחות או יותר אופייני ברוחב.
לא שונה בהתנהלות שלו מכל אופנוע גדול - לא אושר גדול ברחובות תל אביב, אבל מבצע את העבודה יפה. וזה מנסיון אישי איתו.
אבל, וזה אבל גדול - בכל פעם שהתנאים נהיו גרועים, טינופת/ רטיבת חשודה פתאומית על הכביש, או נסיעה בסערות החורף לאורך הים עם רוח צד מטורפת, כל מה שנדרש זה רק לתת לו לעשות את העבודה. ברגע שלמדתי לעשות את זה - נהניתי מיכולת רכיבה חריגה בהשוואה לאופנועים קונוונציונליים. באמת מדהימה. יתרה מזאת וזה החלק החשוב - המתלה עובד גם כשאני מופתע, וזה אומר שהרטיבות החשודה על הכביש שלא הספקתי להגיב לה, כי לא ראיתי או לא הייתי מספיק מרוכז, פשוט נחצתה באדישות בהטייה, ורק אח"כ הגיע ה WTF היה פה.
זה לא שיש אחיזה אינסופית, אבל יש משמעותית יותר ממזלג רגיל. נדרש מהרוכב לעבור תהליך מחשבה ולהבין שיש פה משהו מעבר למה שהוא מכיר ושאפשר לנצל את זה.
האם שווה את ה 25 אלף על הטרייסר? לא יודע, החישוב שלי הוא שמניעת התרסקות אחת שווה לי את זה. יותר מבחינת שלמות האיברים מאשר כל דבר אחר.
הוא חזק מספיק לשמור על קצב ספורטיבי בכביש, נוח מספיק ליום שלם באוכף ולטעמי כלי יפהפה ויחודי.
אני חושב שההתנגדות מזכירה את עדרי הרוכבים שהתנגדו ל ABS כי תיאורטית רוכב טוב יכול לבלום טוב יותר בלי ABS (לפחות כשמערכות יצאו). ואנשים מתנגדים למה שקצת שונה להם ממה שהתרגלו. לטעמי תלת גלגלי נוטים (LMW) הם פתרון הנדסי מבריק לבעיית אחיזה ברמה בטיחותית בעצם התכנון של אופנוע דו גלגלי ועם יחסית מעט פשרות.
כשלעצמי מאמין גדול בפתרונות וגישה חדשים ויציאה מקבעונות - לטעמי הבריטן, הימהה GTS, הפיאג'יו MP3 והניקן - הם הכיוונים הנכונים של האופנוענות.
לגבי אפריליה - מאחל להם בהצלחה עם זה, למעשה פיאג'יו וימהה (וקצת פיג'ו) נותנים פה את הטון התלת גלגלי אבל גם הונדה משתעשעת עם זה לא מעט זמן ויש גם אבות טיפוס של יצרנים אחרים. אני די בטוח שכמו בקטנועים, נראה יותר כלים כאלו, בעיקר במקומות במעריכים את תוספת האחיזה.
לא בטוח שהניקן הוא הקונפיגורציה הטובה ביותר (לימהה עצמה יש גם תכנון שונה שרכשו מחברה חיצונית) אבל הוא עושה את העבודה.
לגבי חסרונות של הניקן - אף אחד מהם לא קשור לתלת גלגלי מלבד אולי קצת המשקל שלא כל כך מורגש מבחינתי ולא מהווה חסרון מבחינתי.
מבחינת תחזוקה - לא חריג בנתיים (עשיתי טיפול הרצה ו 10K ולפני 20K הקורונה הורידה לי את הקילומטראז' באופן קיצוני). עלויות צמיגים מתקזזות ויותר מזה עם שחיקה איטית יותר עקב עומס נמוך על הקדמיים שחולקים במשקל.
מה שהייתי משפר (לפי הסדר):
מיכל דלק יותר גדול - כרגע יש 19 שנותן טווח מעשי של עד 300 , אבל הייתי שמח ליותר
בולם אחורי איכותי יותר - טוב, אבל לא ברמה של הקדמי, שוקל בשלב מסויים לשדרג
יותר כח - לא חסר, אבל תמיד רוצה יותר, מי אמר מנוע של MT 10 :-)
התנעה ללא מפתח - קטנוני, אבל באמת שבא לי
[QUOTE=Wile E. Coyote;172019]בתור בעלים של ניקן GT כבר שנה וחצי (מהראשונים):
אחלה כלי שבעולם, לא נטול חסרונות, אבל באמת כלי כיפי ולא פחות חשוב בטוח.
במסגרת חיפושיי המועמד הבא הניקן הופיעה
ניקן חדש היום עולה 75000 שקל שזה גם לא יקר במיוחד (במקום 100000 שקל) ליד ראשונה מיבואן.
האמת שווה מחשבה.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
[QUOTE=lokimonster;172023]בוא נחשוב ביחד:
1. מטרו אהובת נפשך-פגיעה נפשית/מוסרית
2. טיפול במכלולים כפולים מקדימה-פגיעה כספית
3. מהיר וכן הסכנה לרישיון וההתמתנות לא משחקות תפקיד-פגיעה ברצונות.
4. אופנוע מוגדר ככלי דו גלגלי, אז הניקן הכל חוץ מאופנוע. (ומכוער לאללה)-בול פגיעה
5. יוני הכהן- דבר איתו, עשה תאונה במהירות רחוב עם תלת של מד"א מושבת לתמיד מרכיבה.-פגיעה לעד
6. איבוד ערך מהיר, כמו הפה של מירי-פגיעה בערכי מדינה.
7. תלת...נו באמת...-פגיעה במהות האופנוע.
8. מכוער לאללה-פגיעה אסתטית.
יוכרז לאלתר כפסול חיתון!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!