יש לך דיאפגרמה קרועה מה השאלה בכלל. תחליף אותה תנקה את המחטים, ותכוון את הבורג אוויר דלק.
תראה אם אתה יכול להחליף לקרבורטור אחר של מובי תקין ולראות אם מסתדר
Sent from my iPhone using Tapatalk
בדקת בכל מיני מוסכים אם יש קרבורטור שלם?
Sent from my iPhone using Tapatalk
קרע (או אפילו סדק) בדיאפרגמה בהחלט יכול לגרום לבעיות סחיבה, אי-עליה בסל"ד וכו'.
תפקידה של הדיאפרגמה הוא להעלות את המחט הגדולה, שסוגרת את הדיזה הראשית ולאפשר אספקת דלק משמעותית כשהמצערת פתוחה לרווחה.
הדיאפרגמה גמישה, והיא מעלה את הלחץ עקב הפרשי הלחצים מתחתיה ומעליה. במידה ויש בה סדק, הלחצים מתאזנים והיא לא מצליחה לעלות.
זה משפיע בעיקר בפתיחה של מעל 1/3-1/2 מהלך של המצערת ו/או בסל"ד בינוני-גבוה, וכנראה שזאת הסיבה העיקרית לבעיית הסחיבה שאתה מתאר. להתנעה, לעומת זאת, זה לא קשור.
אתן את דעתי לעוד כמה תגובות פה.
1. אין שום סיבה לחפש קרבורטור שלם מפירוק - סביר להניח שגם בו יהיה לכלוך ובלאים דומים לאלה שיש בקרבורטור שלך. קרבורטור זה חלק שמשפצים (החלפה של הדיאפגמה וכל הגומיות, ניקוי דיזות) - והחלק לרוב חוזר לתפקד בצורה טובה.
2. אני מבין שזה לא כלי זהה למובי, אבל סביר להניח שיש הרבה חלקים משותפים עם קטנועים אחרים של קימקו מאותה תקופה. לא סביר שבקימקו תכננו כל חלק מאפס, זה היה מייקר את הקטנוע שלא לצורך.
3. מצד אחד - אתה צודק שאתה מנסה לאתר את הבעיה בעצמך, ובצעת ניקוי קרבורטור. אני באמת מעריך אותך על זה, ונזכר איזה מרורים אכלתי בניסיון הראשון שלי לכוון קרבורטור לפני כעשור. מצד שני... קרבורטור זה רכיב רגיש, ורצוי לדעת איך לעבוד איתו ולהבין את תפקידם של החלקים השונים. הסיכויים שמכונאי לא מנוסה יגרום יותר נזק מתועלת בניסיון לנקות/לכוון הם גבוהים. מהרגע שפתחת קרבורטור, ייתכן ויצרת שם בעיה נוספת (או-רינג שנאבד או לא התיישב במקום, כיוון לא טוב של גובה מצוף וכו'). זאת לא סיבה לא ללמוד ולא לנסות, אבל את העבודה הזאת עדיף לבצע בפעמים הראשונות ביחד עם מישהו בעל ניסיון וידע.
4. לגבי מה שנאמר על צריכת השמן - כוס פלסטיק (בערך 150CC) ל-1000 ק"מ זה לא המון. זה לא מעיד על מצב הקומפרסיה במנוע (ייתכן והיא תקינה, ייתכן ולא) כי:
-רינג השמן יכול להיות בלוי, אך הרינגים העליונים שאחראים על הקומפרסיה עדיין במצב סביר.
-השמן יכול להגיע לתא השריפה דרך גומיות השסתומים, בעוד שהרינגים תקינים - במקרה כזה תהיה קומפרסיה גבוהה (לפעמים גם גבוהה מהנתון הרשמי, כי מצבורי הפיח בתא השריפה מקטינים את נפחו וגורמים לקומפרסיה לעלות).
5. את בעיות ההתנעה שלך לא ניתן להסביר ע"י דיאפרגמה סדוקה. יש המון סיבות אחרות, אתן כמה:
- שסתומים שיצאו מכיוון
- קומפרסיה נמוכה
- מניפולד סדוק שגורם למשיכת אוויר
- דיזת סרק סתומה בקבורטור
נ.ב. - "המנוע מזיע רק מפתח מילוי השמן למרות שאני סוגר חזק"
אני מקווה שברור לך שזה לא מצב תקין, שייגמר בזה שתהרוס את ההברגה במנוע?
הדרך הנכונה לעשות את זה:
- להחליף את שייבת האטימה שעל הבורג בכל החלפת שמן. זאת שייבה רכה מאלומיניום/נחושת, תוכל לרכוש כאלה בכל חנות אספקה טכנית.
- להדק את הבורג למומנט שקבע היצרן, או לחילופין (אם אין לך ידית מומנט)- תסגור שיהיה מהודק, לא מעבר. ברגע שאתה מרגיש שהבורג מעך את השייבה החדשה ששמת - זה מספיק.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
הבנאדם כתב פתח מילוי, לא ריקון.
ופות"ש- לך תעשה סיבוב במוסכים, תבקש שיזמינו לך דיאפרגמה, מה הסיפור? או שיש במדף (כי באמת סביר שזה זהה לקטנועים אחרים של קימקו) או שיזמינו לך.
גם אם זה לא יפתור לך את כל הבעיות בחיים- יש לך קרע בדיאפרגמה אז תתחיל משם.
אמרת שאתה ירושלמי- ממליץ לגשת ל"רק אופנועים" בתלפיות. מורשים של עופר אבניר ומכירים בע"פ כל דבר שאי פעם יוצר ע"י קימקו ויובא לארץ.
נחמד... אז יש לי מה לעשות בשבוע הבא
KKatkov תודה על התגובה המפורטת אעדכן הכל בימים הקרובים
עדכון: החלפתי את הדיאפרגמה והקטנוע נוסע מהר כמו ביום הראשון.
עכשיו נשארה לי הבעיה שהקטנוע לא מניע בתוך חניון. אמרו לי שדבר לא קשור בדבר וזו בעיה אחרת. היום עטפתי את הקטנוע בכיסוי ויותר מאוחר בערב אני מתכוון להסיר אותו ולראות אם הקטנוע מניע. אין לי אפשרות בעבודה לנסות לחנות בחניון כי כל ניסוי וטעייה גורם לי לחכות שעה מחוץ לחניון עד שהקטנוע מניע.
למישהו יש רעיון למה זה קורה?
נ.ב כרגע אני עוזב את בעיית ההנעה בבוקר כי היא זניחה ולא מפריעה כל כך
אתה יכול בשביל הניסוי לחנות בחניון מישורי בקומה של היציאה ואז אם לא יניע ללכת אתו החוצה (בתנאי שזה לא קורה רק ממש בתת קרקעי).
הדבר היחידי שאני יכול לחשוב עליו בהקשר של חניון - זה אם יש חיישן חמצן שנדפק.
החניון הסגור הוא בעבודה או בבית?
ברור לך שאין קשר בין חניון לבין הנעה.
מה שיכול להיות הוא:
א. קטנוע שלא מניע טוב כשהוא חם או קר (הסיטואציה של החניון יכולה להיות קר- בבית, או חם- בעבודה).
אופציה ב' קטנוע בלי מפתח שחונה ליד משהו שמשבש את האות.
מתי עשית פעם אחרונה כיוון שסתומים?
Sent from my iPhone using Tapatalk
כל הכבוד!
עכשיו לנושא ההתנעה.
אני חושב שבעיית ההתנעה בבוקר ובעיית ההתנעה בחניון - אלה בעיות קשורות.
אם אני מנסה לחשוב, מה מייחד חניון תת-קרקעי סגור - הייתי אומר שבד"כ שאלה מקומות "חנוקים", שיכולים להיות שונים מהרחוב בלחץ האטמוספרי ו/או כמות חמצן אוויר.
משום שגם בחוץ הקטנוע מניע קשה כשהוא קר - כנראה שהחניון רק מבליט את בעיית ההתנעה הקיימת.
ברשותך, כמה שאלות כדי למקד את הבעיה:
- מתי בוצע פעם אחרונה כיוון שסתומים?
- האם כשהקטנוע מניע והוא קר, הוא מעלה סל"ד בעצמו עד שהוא מתחמם - או שצריך להחזיק אותו דקה עם גז פתוח כדי שלא ייכבה?
- מה מצב הפילטר (אוויר)? האם אתה זוכר מתי הוא הוחלף, או שהוא רק עובר ניקויים?
- האם הוחלף פלאג לאחרונה? אם כן - האם הוא תואם את המק"ט שמצויין בספר הרכב?
- האם כשניקית קרבורטור, ניקית גם את דיזת הסרק ואת המעגל של בורג התערובת? במידה וכן - האם הוחלפה הגומיה (או-רינג) של הבורג?
- האם הסרק של הקטנוע יציב כשהוא חם, או שהוא "קופץ" מעלה-מטה?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אני אנסה לענות על כל השאלות.
לא בוצע מעולם כיוון שסתומים.
אני מחזיק מעט גז בהנעה אולי 3 שניות וזה לא בהכרח חובה.
הפילטר אוויר נקי, יחסית חדש, גם את התיבה ניקיתי היטב.
הפלאג מקורי בערך 8000 ק''מ
הסרק יציב לחלוטין
אני לא ניקיתי את הדיזה, אני גם לא יודע איך.
הקטנוע פשוט מדמה קליטה של טלפון בחניון לא עובד ובחוץ עובד, אפילו לא ברור למה![]()