עמוד 4 מתוך 10 ראשוןראשון ... 23456 ... אחרוןאחרון
תוצאות 46 עד 60 מ 138

אשכול: הרלב"ד מוציאה תכנית הכשרה חדשה לרוכבי דו-גלגלי

  1. #46
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    .
    מה באמת צריך לעשות?
    ..
    לימוד רכיבה דומה לחו"ל בגרמניה/צרפת. מבחני שליטה מחמירים, נהיגה מונעת בתום השנה הראשונה לרישיון. המעבר לליגה של A1 תחייב קורס רכיבה
    בסיסי נוסף והמעבר לרישיון A קורס רכיבה מתקדם.

    את שאר התקציב להתחיל להשקיע בחינוך לתרבות נהיגה החל מהכיתות הנמוכות והרבה בשנה שלפני הוצאת רישיון הנהיגה. תהליך ארוך!

    נושא רישיון נהיגה ישראלי צריך להיות לפחות ברמה של נושא רישיון נהיגה אירופאי. וגם זה לא ימנע לחלוטין תאונות.
    אז גם אתה רוצה לכפות שיעור \ קורס \ העשרת ידע \ תרגול שיהיה יקר יותר רק שלא יקראו לו קורס אלא רישיון.
    וזה מוסכם ובסדר גמור מבחינתי -כי לי מה שמשנה, שיותר רוכבים יהיו בטוחים יותר לעם ולסובבים - וגם ישפרו קצת את המוניטין של הרוכבים.

    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    הנה עוד אחד:
    https://www.facebook.com/Bezazelsmot...91586234329079

    להזכירכם רצו גם בעבר להגביל את האופנועים בארץ ל100 כ"ס ולחייב את כולם לרכב עם אפודה זוהרת ופסים זוהרים על הקסדה. כן, אמיתי לגמרי.
    פשוט אין גבולות. כל מחוקק רוצה שיישארו על שמו חוקים להראות שהוא עשה "עשייה". התוצאה זה זרם בלתי נגמר של חוקים תקנות ובריוקרטיה שהפכו כבר את מדינת ישראל למדינת משפטזציה אחת גדולה.
    יש משהו בטענה שרימו אותנו והמוטיבציה לעיתים קרובות לא מרוכזת בציבור אלא בהון פוליטי. זה לא אומר הרבה על תוכן ההצעה או השפעותיה. היו החלטות פוליטיות ממניעים אישיים שצמחו לדברים מועילים ומצויינים. לגבי המהירות- גם היצרנים המחוקק שמו הגבלות מהירות וכוח וצורה ותקינה. תרצה שיסתובבו ברחובות אנשים עם מכוניות F1 וידע בנהיגה של ילד בן 13 שגנב לאבא את הרכב? אני מסכים לגמרי שהמדינה סובלת מעודף רגולציה אבל זה לא העניין כאן.

    ציטוט נכתב במקור על ידי lygav צפיה בהודעה
    למוסדות השלטון במדינה חופשית שרואה כיחידה הבסיסית ביותר שלה את האינדיבידואל שני תפקידים, ושני תפקידים בלבד:
    1) לשמור על גבולות מפולשים חיצוניים (בגדול צבא)
    2) לשמור על האינדיבידואל מאחרים

    אין שום סיבה לפקידים (כי אין באמת ״מדינה״ שמדברים עליה, אלו הפקידים) הם לא אחראיים לשמור על אף אחד מעצמו.
    וכן זה אומר בין היתר שאין להם, ולאף אחד אחר זכות:
    - לחייב אותך ללבוש קסדה
    - לאסור שימוש בסמים
    - לחייב חגורת בטיחות
    - לאסור עליך להתאבד
    - לחייב אותך לעזור למישהוא במצוקה/שרוצה להתאבד
    וכן האלה..

    זה אבסורד שהעדפות ה*אישיות שלך* קיזודו יחייבו ש*אני* אעשה משהוא שלא עומד בקנה אחד עם מערכת הערכים שלי.
    נו, אדם נוסף טוען שהעדפות שלי *האישיות* יחייבו אותו לנהוג כמוני.
    אני אמור להיות מוחמא מזה או שאתם מדמיינים שאני שר בממשלה או מלאך רב השפעה.
    -
    עכשיו בוא נדבר על ערכים כי אתה העלית את העניין.
    תן את סולם הערכים שלך מהחשוב ביותר לשולי והזניח ונראה את ההגיון וסיבות.
    אתן לך את השלב העליון שלי כמקדמה - שמירה על החיים.

    ימשיך כבודו.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  2. #47
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    מה ההבדל בין הקורס רכיבה המתקדם לקורס לימוד רכיבה (הכנה לטסט) שיש היום?
    למה לא לעשות מבחן תיאוריה ושמישהו יראה לך איפה הקלאץ' והברקס? למה אחד בסדר והשני לא? על שניהם אתה משלם מכיסך, ושניהם נועדו כדי לשמור בעיקר על עצמך מעצמך. ובואו נדבר שניה על החובה לחבוש קסדה... למה שם לא עובר הגבול? (אני בכוונה מקצין ועושה קצת דמגוגיה).

    עם כל כמה שאני מתעב את רוכבי הגופיה שעושים בכביש כבשלהם (ומודה שלפעמים גם מאחל להם קצת דארוויניזם), החברה כחברה, וגם אני בתוכה, מעדיפים לא לפתוח את עיתון הבוקר עם עוד כתבה על רוכב הרוג.
    ההצעות שעולות, ושניתן להתווכח על היעילות שלהן, חשובות לא בגלל הפתרון הספציפי שהן מציעות, אלא בעיקר כי הן מראות שיש הסתכלות על הנושא והכרה בצורך לשפר. זה רק צעד בכיוון שיכול להוביל למגמה של שיפור.
    אגב, שלא תטעו, אני לא שולל את הגישה של "הריבון לא צריך להתערב לי". מבין לחלוטין אנשים שזאת הגישה שלהם. רק שאני קצת יותר קונפורמי. יש כאן שיקפצו ויגידו כנוע, צאן מובל לטבח, "רק דגים מתים שוחים עם הזרם", סבבה, ייתכן והם צודקים...

    גילוי נאות,
    עשיתי קורס רכיבה,
    אני ממליץ בחום ואף משכנע כל רוכב חדש בסביבה הקרובה שלי לעשות קורס.
    זה לא קשור לקונפורמי. ברחתי מהמשטרה יותר מפעם אחת וגם אני מפציר בכל רוכב שאני מכיר לעבור את הקורס. מי שחושב שזה סותר אחד את השני מוזמן להסביר.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  3. #48
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2019
    הודעות
    110
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה

    נו, אדם נוסף טוען שהעדפות שלי *האישיות* יחייבו אותו לנהוג כמוני.
    אני אמור להיות מוחמא מזה או שאתם מדמיינים שאני שר בממשלה או מלאך רב השפעה.
    -
    עכשיו בוא נדבר על ערכים כי אתה העלית את העניין.
    תן את סולם הערכים שלך מהחשוב ביותר לשולי והזניח ונראה את ההגיון וסיבות.
    אתן לך את השלב העליון שלי כמקדמה - שמירה על החיים.

    ימשיך כבודו.

    ערכים הם לא סולם, ומי שאומר שהערך העליון שלו זה שמירת החיים כנראה לא באמת חשב על מה זה באמת אומר.
    למלה ״חיים״ בהגדרה המילונית שלה אין משמעות מקובלת לבני אדם.
    טיפת מים על מאדים זה ״חיים״, אבל עובר בהפלה זה בסדר כי הוא לא ״חי״.

    אבל דבר אחד ברור - כשאנשים מדברים על עצמם - החיים זה לא רק דופק.
    מישהוא לא חי אם הוא לא מטפס על הרים.
    אחר לא חי אם הוא לא מצליח בעבודה.
    השלישי חי בשביל הילדים.
    והרביעי לא חי בלי אופנועים.
    משחר ההיסטוריה אנשים יצאו לכבוש פסגות, לחצות ימים, יבשות, לטוס בשמים, לשבור שיאי מהירות - ומתו, וממשיכים למות בכל אחת מההרפתקאות האלה.
    לא סגרו את האוורסט.
    לא אסרו על מירוצים.
    אף אחד לא אוסר על צניחה, טיסה, שייט, חקר מנהרות.
    החיים זה לא רק דופק.
    אז על איזה ״חיים״ אתה שומר כערך עליון בדיוק?
    מה שבטוח זה שמה שה״חיים״ בשבילך - זה לא החיים בשביל השכן שלך.
    אז כשאתה אומר שאתה ״שומר על החיים כערך עליון״ תתאר לעצמך שיש מישהוא שבשבילו עדיף למות מאשר לחיות את החיים כמו שלך.

    וזה כל היופי בבני האדם, מה שמניע אותנו קדימה, ומה שעושה את העולם הזה לכל כך יפה.

  4. #49
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    אז גם אתה רוצה לכפות שיעור \ קורס \ העשרת ידע \ תרגול שיהיה יקר יותר רק שלא יקראו לו קורס אלא רישיון.
    וזה מוסכם ובסדר גמור מבחינתי -כי לי מה שמשנה, שיותר רוכבים יהיו בטוחים יותר לעם ולסובבים - וגם ישפרו קצת את המוניטין של הרוכבים.



    ימשיך כבודו.
    אם הנחת העבודה היא שהתאונות נגרמות בגלל מיומנות הרוכב (שלדעתי לא באמת תואמת מציאות אבל זאת הנחת העבודה המרכזית)
    אז זה אומר שהרוכב יצא לכביש לא מיומן אחרי שעורי הרכיבה/נהיגה. עם זה אני מסכים לחלוטין. עכשיו התלמיד משלם בכל מקרה
    על הוצאת רישיון, אז לפחות שיקבל תמורה ולא ידרש לתשלום נוסף אח"כ.

    אז אם אנחנו מאמצים את התובנה שככל שהרוכב יהיה מיומן יותר, ידע לקרוא נכון סיטואציות על הכביש (ניסיון) הוא יפגע פחות אז צריכים
    לשים את המשאבים על לימוד ותרגול נכון ומתאים.

    יש לנו בשכונה סבא חביב שרוכב כחוק על קטנוע 50 CC מהבית לחנות המכולת שלו, כל יום. מדובר בפחות מק"מ כביש, ופעם בכמה זמן לתלפיות
    לטסט או קצת סידורים בבנק. הרישיון שלו מוגבל לדרגה הראשונה והמושג שלו ברכיבה, השכבה ומערכות עזר, דומה להבנה של מירי רגב בתחבורה.

    אני רוצה לראות אותו בקורס רכיבה מתקדם.

    לכן שיעורי הרכיבה צרכים לעבור מהפכה משמעותית ולכלול פרקי רכיבה משתנים כולל מחוץ לעיר במהירות מעל 70 קמ"ש, אחרי שנה של רכיבה
    כל מוציאי הרישיון בדומה לנהג חדש יעברו קורס בסיסי מקצועי. אם ירצו להגדיל רישיון אז כבר ימתין להם פרק נוסף של לימוד והכשרה לכלים בינוניים
    משם הרישיון הגדול והכבד יחייב כבר בתום ההכשרה הרגילה גם קורס רכיבה מתקדמת פרק ב', ורק מעבר שלו בהצלחה ישלח אותך לטסט.

    ככה הרווחת רוכב מיומן שקיבל את כל ההכשרה הנדרשת לשליטה בכלי וקריאת מצבי כביש, משם בהנחה שהכל נעשה נכון ומקצועי ירד סעיף חוסר
    המיומנות או לפחות יצטמצם.

    עכשיו נשאר להשקיע בשאר משתניי הכביש.
    נערך לאחרונה על ידי השושנים; 05-11-2020 בשעה 07:51.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  5. #50
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    אני זוכר שבשלהיי ה2000 הייתי רואה קשיש מזוקן על סוזוקי fm50 אדום.
    תמיד תהיתי איך הוא לא נהרג נוכח צורת הרכיבה שלו.
    כיום אני תוהה האם הוא עבר לקלנועית.

    בכל מקרה ישנם מלא משתנים.

    לתחושתי הבעייה העקרית זו המנטליות של משתמשי הכביש הרתעה מועטה ואכיפה לא מספקת.

    אם ידחפו לנו על שימוש בפלא פון דוח כבד ושליליה משמעותית אני בטוח שהפלאפון ישב במקום נסתר הרחק מעיניי הנהג והשוטר.

    אם יתנו למשאית עם חריגה במשקל חצי מליון שקל לבעל הבית החרמה לחודשיים של המשאית ועוד איזו עשירייה לנהג אני בטוח ששתייהם יחשבו פעמיים.

    כך גם על עבטרות מהירות בריונות ועוד.

    אז נכון זה תרחיש בלהות אבל אני מאמין שאחרי פשיטת רגל אחת או שתיים וכמה שלילות השמועה תצא שיש שריף חדש בעיר.

    כעת אולי שושנים רוצה להרים את הכפפה.

    נ.ב

    בתי המשפט גם אחראים בצורה כזו או אחרת עם עונשים לא מוסברים.


    Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  6. #51
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    דיברת על קשיש על fm...
    אתה בטוח שלא מדובר על וספה שעונה לשם סופי?

  7. #52
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    את הבדיחה הזאת הבנתי

    לא הקשיש על סופי ללא שיער
    ההוא אני חושב שביצבץ לו שיער מתחת לקסדה והיה מזוקן

    Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  8. #53
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2019
    הודעות
    110
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    לתחושתי הבעייה העקרית זו המנטליות של משתמשי הכביש הרתעה מועטה ואכיפה לא מספקת.

    אם ידחפו לנו על שימוש בפלא פון דוח כבד ושליליה משמעותית אני בטוח שהפלאפון ישב במקום נסתר הרחק מעיניי הנהג והשוטר.

    אם יתנו למשאית עם חריגה במשקל חצי מליון שקל לבעל הבית החרמה לחודשיים של המשאית ועוד איזו עשירייה לנהג אני בטוח ששתייהם יחשבו פעמיים.

    כך גם על עבטרות מהירות בריונות ועוד.

    אז נכון זה תרחיש בלהות אבל אני מאמין שאחרי פשיטת רגל אחת או שתיים וכמה שלילות השמועה תצא שיש שריף חדש בעיר.

    Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

    יש כזה ביטוי באנגלית - virtue signalling.
    כן, המנטליות של *שאר* משתמשי הכביש היא בעייתית, לא שלך כמובן, אבל *הם* צריכים להתחיל לחטוף.

    ובכן פתרון פשוט לכאורה, איך לא חשבו על זה קודם? האמנם?
    אבל בוא נגיד שבאמת פשוט לביצוע.
    למה שלא נעשה פיילוט במשפט פלילי של גניבה, סחיטה באיומים, רצח.

    אלו עבירות הרבה יותר חמורות, אז העונש כמובן צריך להיות עוד יותר חמור.
    למשל על השולחן:
    - גניבה = קטיעת ידיים
    - רצח = עונש מוות (עין תחת עין)
    אני בטוח שככה אחרי כמה ידיים קטועות, וכמה הוצאות להורג פומביות נוכל לסגור את בתי הכלא!

    אהה, לא רגע..זה הכל נעשה כבר. בזמנים שונים, במקומות שונים....
    אז אם עם ענישה כזאת מארץ הסיוטים לא מצליחים למנוע אפילו את העבירות הכבדות ביותר, אתה חושב שחוץ מלהפוך את חיינו לסיוט, ולהרוס מדי פעם חיים סלקטיבית של מישהוא (למען ייראו וייראו) - זה באמת יעזור?

    החיים זה לא רק דופק.

  9. #54
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    בוא קצת נעבור על הכתוב.

    רשמתי משתמשי הכביש לא ציינתי אני,;הם, אתם אתה, או אנחנו.
    מושג כולל כאשר הוא מכוון במקרה הזה לאותם אלו שהם בעייתיים כולל עבדיך הנאמן שכדי להמנע מצרות החליף את האופנוע שהוא רכב עליו למשהו רגוע יותר מפחד מהענישה.


    מסכים איתך שיש לנו בעייה גם מול הדין הפלילי ואני בהחלט חושב שצריך להחמיר את הענישה עם דגש על עבריין מועד שזו עבירה שנייה שלישית וכן הלאה.

    לחתוך לגנבים את הידיים או לרוצחים או לאנסים וכדומה אתה יודע מה אחרי משפט שלישי או רביעי (או מה שתחליטו) לא נראה לי כמו רעיון גרוע במיוחד.

    אבל יותר ריאלי שמי שחוזר למאסר בפעם השנייה או השלישית כבר יוכר כלא בר שיקום ואז מלונית מעשיהו או כל כלא אחר תהיה ענישה ולא מתקן שיקומי.

    כאשר כדיי לקבל הטבות כגון בשר או כל דבר מעבר לצורך בסיסי לקיום האסיר יצטרך לשלם עליו וזה דרך עבודות שהוא יהיה יבצע לטובת תשלום משכורות הסוהרים הכלא והמזון בתוך המסגרת הסגורה בא הוא מרצה את שארית חייו (טוב הגזמתי קצת עם שארית חייו).

    chin gang

    בתי המשפט פה רחמנים והאמת שעם חוסר גיבוי לשוטרים ועוד כהנה וכהנה סיבות אנו חיים במדינה שהופכת לאט לאט לגן עדן לקרימינלים.

    בכל מקרה הכביש הפך לזירת קרב.
    אנשים מתנהגים כמו חיות טרף והטימטום חוגג ולא ברמה של טעות נהג אלא ברמה פלילית ראה ערך רוכבים ונהגים שבולמים בכוונה לפני רכב שזו אלימות לשמה וכמובן העארס המצוי שגם יתצא עליך עם נבוט.

    ענישה אכיפה ומשטרה חזקה לדעתי יעשו את זה במקביל לחינוך.


    Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  10. #55
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    בוא קצת נעבור על הכתוב.

    רשמתי משתמשי הכביש לא ציינתי אני,;הם, אתם אתה, או אנחנו.
    מושג כולל כאשר הוא מכוון במקרה הזה לאותם אלו שהם בעייתיים כולל עבדיך הנאמן שכדי להמנע מצרות החליף את האופנוע שהוא רכב עליו למשהו רגוע יותר מפחד מהענישה.


    מסכים איתך שיש לנו בעייה גם מול הדין הפלילי ואני בהחלט חושב שצריך להחמיר את הענישה עם דגש על עבריין מועד שזו עבירה שנייה שלישית וכן הלאה.

    לחתוך לגנבים את הידיים או לרוצחים או לאנסים וכדומה אתה יודע מה אחרי משפט שלישי או רביעי (או מה שתחליטו) לא נראה לי כמו רעיון גרוע במיוחד.

    אבל יותר ריאלי שמי שחוזר למאסר בפעם השנייה או השלישית כבר יוכר כלא בר שיקום ואז מלונית מעשיהו או כל כלא אחר תהיה ענישה ולא מתקן שיקומי.

    כאשר כדיי לקבל הטבות כגון בשר או כל דבר מעבר לצורך בסיסי לקיום האסיר יצטרך לשלם עליו וזה דרך עבודות שהוא יהיה יבצע לטובת תשלום משכורות הסוהרים הכלא והמזון בתוך המסגרת הסגורה בא הוא מרצה את שארית חייו (טוב הגזמתי קצת עם שארית חייו).

    chin gang

    בתי המשפט פה רחמנים והאמת שעם חוסר גיבוי לשוטרים ועוד כהנה וכהנה סיבות אנו חיים במדינה שהופכת לאט לאט לגן עדן לקרימינלים.

    בכל מקרה הכביש הפך לזירת קרב.
    אנשים מתנהגים כמו חיות טרף והטימטום חוגג ולא ברמה של טעות נהג אלא ברמה פלילית ראה ערך רוכבים ונהגים שבולמים בכוונה לפני רכב שזו אלימות לשמה וכמובן העארס המצוי שגם יתצא עליך עם נבוט.

    ענישה אכיפה ומשטרה חזקה לדעתי יעשו את זה במקביל לחינוך.


    Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
    ואולי ננסה אחרת. לאו דווקא לדחוף עונשים סטייל אמריקה, שמה מרוויחים כסף מאסירים ולכן גם יש אינטרס לדחוף אנשים להיות עבדים בכלא.
    אולי דווקא מדינות באירופה שיש להם שיעור פשיעה יותר נמוך ופחות רציבדיזם צריכות להיות המודל שלנו?
    משתמש בכביש שחטף אלפייה קנס יחשוב פעמיים אם לגעת במכשיר המשוקץ שוב. אבל לשים אסיר בכלא לא תורם לשום דבר.

  11. #56
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    המערכת שלנו היא שיקומית.
    על פניו לא ממש עובדת.

    אתה צודק שאם נקדים תרופה למכה ונדאג מראש לרווחה וחינוך ראוי אז שיעור הפשיעה יראה אחרת.

    ועדיין זה יהיה תהליך ארוך יתרה מזאת שזה לא קורה במדינת ישראל.

    היה בעבר פילוח של קידוזו של תרבות נהיגה בא הוא סימן מגזרים שלדעתו טובים יותר או פחות.

    אם נעמיק נגלה גם הקשר סוציולוגי ותרבותי ממנו ניתן יהיה להשליך דברים על התנהגות הנהגים.

    כמובן שאת הבריונות בכביש ניתן למצוא גם אצל יהודים ורחמנא ליצלן אפילו רוכבי אופנוע שמתנהגים בטימטום.

    עלי הפחד מהענישה עובד (בכל הנוגע למהירות ורכיבה ספורטיבית).

    כמובן שגם משתנים נוספים כגון הסטטיסטיקה לתאונה ופגיעות גוף. אבל זה פחות הנושא כרגע.

    Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  12. #57
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ציטוט נכתב במקור על ידי lygav צפיה בהודעה
    ערכים הם לא סולם, ומי שאומר שהערך העליון שלו זה שמירת החיים כנראה לא באמת חשב על מה זה באמת אומר.
    למלה ״חיים״ בהגדרה המילונית שלה אין משמעות מקובלת לבני אדם.
    טיפת מים על מאדים זה ״חיים״, אבל עובר בהפלה זה בסדר כי הוא לא ״חי״.

    אבל דבר אחד ברור - כשאנשים מדברים על עצמם - החיים זה לא רק דופק.
    מישהוא לא חי אם הוא לא מטפס על הרים.
    אחר לא חי אם הוא לא מצליח בעבודה.
    השלישי חי בשביל הילדים.
    והרביעי לא חי בלי אופנועים.
    משחר ההיסטוריה אנשים יצאו לכבוש פסגות, לחצות ימים, יבשות, לטוס בשמים, לשבור שיאי מהירות - ומתו, וממשיכים למות בכל אחת מההרפתקאות האלה.
    לא סגרו את האוורסט.
    לא אסרו על מירוצים.
    אף אחד לא אוסר על צניחה, טיסה, שייט, חקר מנהרות.
    החיים זה לא רק דופק.
    אז על איזה ״חיים״ אתה שומר כערך עליון בדיוק?
    מה שבטוח זה שמה שה״חיים״ בשבילך - זה לא החיים בשביל השכן שלך.
    אז כשאתה אומר שאתה ״שומר על החיים כערך עליון״ תתאר לעצמך שיש מישהוא שבשבילו עדיף למות מאשר לחיות את החיים כמו שלך.

    וזה כל היופי בבני האדם, מה שמניע אותנו קדימה, ומה שעושה את העולם הזה לכל כך יפה.
    ערכים הם סולם כי הם מציבים חשיבויות ועקרונות בסדר עולה או יורד. אחרת אין לערכים משמעות ...או ערך.
    תחושת פאן שמתקבלת מאקטסרים יכולה להיות ערך עבור אדם -אם הגדיר זאת בצורה מודעת ואם לא.
    אם יוסי החליט שמדד הפאן חשוב יותר משמירה על חייו הוא מסכן לא רק את קיומו אלא גם את קיומו של הערך.
    בלי יוסי, -אין פאן. על זה אנחנו בטח מסכימים.
    גם אם יוסי החליט לסכן את חייו בצורה מודעת בשביל להרוויח נקודות פאן הוא צריך לבחור עד כמה (גבוה מהר רחוק) הוא מיישם את ההחלטה.
    ברוב המקרים, רוב האנשים מעדיפים להסתפק בפחות נקודות פאן ולשמור על חייהם ושלמות הציוד שניתן להם. מעבר לאופנות וגישות פילוסופיות לחופש או צו אלוהי עתיק, מדובר ביצר טבעי שחקוק בנו מלידה. אינספור מנגנונים פסיולוגיים, כימיים ופסיכולגים מכוונים בדיוק לשם כך.
    כשרוכב מסתכן מבחירה כדי ליהנות זה לא אומר שהחיים אינם ערך עליון עבורו. הוא רוצה לחיות ולהינות- ובסדר הזה בדיוק.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  13. #58
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    ...

    אז אם אנחנו מאמצים את התובנה שככל שהרוכב יהיה מיומן יותר, ידע לקרוא נכון סיטואציות על הכביש (ניסיון) הוא יפגע פחות אז צריכים
    לשים את המשאבים על לימוד ותרגול נכון ומתאים.
    ...
    בדיוק מה שאמרתי. לא משנה לי איך והדרך כל עוד העלות לרוכב \ למדינה שפויה- לעומת עלות התאונות.

    ציטוט נכתב במקור על ידי lygav צפיה בהודעה
    .....
    כן, המנטליות של *שאר* משתמשי הכביש היא בעייתית, לא שלך כמובן, אבל *הם* צריכים להתחיל לחטוף.
    - גניבה = קטיעת ידיים
    - רצח = עונש מוות (עין תחת עין)
    אני בטוח שככה אחרי כמה ידיים קטועות, וכמה הוצאות להורג פומביות נוכל לסגור את בתי הכלא!...
    אהה, לא רגע..זה הכל נ...עשה כבר. בזמנים שונים, במקומות שונים....
    אני חושב שידע משנה ומשפיע ישירות על התנהגות. בכל תחום. קורס נהיגה יכול להשפיע גם על תרבות הנהיגה.
    וסתם לידע כללי שלא מייצג את עמדת מרשי- בסעודיה כמעט ואין גניבות.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  14. #59
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2019
    הודעות
    110
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    בדיוק מה שאמרתי. לא משנה לי איך והדרך כל עוד העלות לרוכב \ למדינה שפויה- לעומת עלות התאונות.
    מי זאת ״המדינה״ הזאת? אתה מכיר אותה? אני לא יודע מי זאת.
    אני מכיר אנשים. אי אפשר לחייב ״מדינה״, אבל אפשר לחייב אנשים. אותך ואותי.
    ולכן אם אתה בכח מוציא ממני כסף כדי לנסות ללמד אחרים או את עצמך על חשבוני - זאת גניבה ואני לא יכול שלא להתנגד לזה.


    אני חושב שידע משנה ומשפיע ישירות על התנהגות. בכל תחום. קורס נהיגה יכול להשפיע גם על תרבות הנהיגה.
    וסתם לידע כללי שלא מייצג את עמדת מרשי- בסעודיה כמעט ואין גניבות.
    אולי אתה מכיר אולי לא אבל יש מלה כזאת: דמגוגיה.
    אחד הדרכים לזהות אותה זה למשל כאשר נעשית השלכת הפרט אל הכלל, או שימוש בעובדות בלתי קשורות.

    למדתי בחיים להסתכל לא על מה אנשים אומרים, אלא למה הם עושים כי אנשים מצביעים ברגליים.
    ולמרות מה שכל הזמן קוראים בפורומים/פייסבוק - במציאות משום מה אנשים עושים את מה שעושים.
    ואלו לא אנשים שנפלו מהירח, זה אותם האנשים שבבוקר כתבו ״להגביר אכיפה, לזרוק לכלא על מהירות״ , ובצהריים חותכים נתיב/גונבים רמזור/עוברים על המהירות...

    אבל כמו במקרה של לוקי, *אצלם* זה היה מכורח הסיטואציה, פשוט אצל כל השאר זה כי *הם* בהמות.

  15. #60
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי lygav צפיה בהודעה
    מי זאת ״המדינה״ הזאת? אתה מכיר אותה? אני לא יודע מי זאת.
    אני מכיר אנשים. אי אפשר לחייב ״מדינה״, אבל אפשר לחייב אנשים. אותך ואותי.
    ולכן אם אתה בכח מוציא ממני כסף כדי לנסות ללמד אחרים או את עצמך על חשבוני - זאת גניבה ואני לא יכול שלא להתנגד לזה.






    אולי אתה מכיר אולי לא אבל יש מלה כזאת: דמגוגיה.
    אחד הדרכים לזהות אותה זה למשל כאשר נעשית השלכת הפרט אל הכלל, או שימוש בעובדות בלתי קשורות.

    למדתי בחיים להסתכל לא על מה אנשים אומרים, אלא למה הם עושים כי אנשים מצביעים ברגליים.
    ולמרות מה שכל הזמן קוראים בפורומים/פייסבוק - במציאות משום מה אנשים עושים את מה שעושים.
    ואלו לא אנשים שנפלו מהירח, זה אותם האנשים שבבוקר כתבו ״להגביר אכיפה, לזרוק לכלא על מהירות״ , ובצהריים חותכים נתיב/גונבים רמזור/עוברים על המהירות...

    אבל כמו במקרה של לוקי, *אצלם* זה היה מכורח הסיטואציה, פשוט אצל כל השאר זה כי *הם* בהמות.
    אתה מלא זעם, מה ההצעה שלך?
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

אשכולות דומים

  1. תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 07-06-2018, 00:09
  2. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 08-12-2016, 21:29
  3. מחצית מרוכבי הדו-גלגלי רוכבים ללא ביטוח חובה!
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 34
    הודעה אחרונה: 05-11-2016, 21:24
  4. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 11-12-2015, 20:10
  5. בטיחות - פס הגנה לרוכבי דו גלגלי
    על ידי עמרי בפורום כללי
    תגובות: 29
    הודעה אחרונה: 08-11-2015, 11:25

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO