מגזים שמחלחלים מבעד לשסתום ועד לשרפה..
בכל ראש תהיה דליפת שסתומים עם הגיל.
עוד שאלה קטנה , בסיום לאחר שמחזירים את מכסה השסתומים כדאי להחזיר את האטם המקורי או להשתמש בדבק סיליקון - gasget sealer, תודה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא מורחים דבק סיליקון על כל האטם - בספר תהיה הוראה איפה לשים.
לא כל דבק סיליקון מסתדר עם גומי רצוי לשים חומר שהיצרן אומר.
כמה זה חשוב?
לא הרבה.
אפשר להחזיר את האטם as is.
בשביל לא להכנס לפינה...
בואו נסכים שצריך להשתמש באטם חדש מקורי או חלופי טוב.
מי שאין לו בעיה עם קצת הזעות ממכסה השסתומים שישתמש בישן.
בכל האופנועים שהיו לי בישראל היו הזעות ממכסה השסתומים ובאיזה שהוא שלב אפילו חשבתי שזה נורמלי, כנראה גם במוסכים חשבו שלהשתמש באותו אטם זה בסדר.
מה המשמעות של הזעה? שמן מנוע שעבר את השסתומים ואז זולג החוצה כי האטם לא הרמטי?
אגב, אין משהו כמו חוט או "קרטון" סיליקון גנרי שאפשר לגזור ולהכין ממנו אטם?
גלי הזיזים מקבלים שימון מהעוקה ע"י מעברי שמן שעוברים בתוך גלי הזיזים ובעצם זה המקום הכי גבוה שהשמן צריך להגיע עליו.
אין באיזור הזה לחץ שמן גבוה מה שאומר שגם אם האטם קצת פגום לא תיהיה נזילה רצינית אבל שימוש באטם ישן ביחד עם אדי שמן שנמצאים שם תיהיה הזעה של שמן.
אפשר לקנות "דף" של אטם ולעשות אטם לבד אבל זה בדרך כלל למנועים שלא מיוצרים כבר עשרות שנים ואי אפשר להשיג אטם בשבילם.
אם הייתי אוזר אומץ לעשות לבד, הייתי מזמין אטם וברגי מכסה ספייר מחלקזילה, קונה נוזל רדיאטור מתאים (שאני לא יודע מהו, קראתי שצריך נוזל בלי סיליקטים כדי לא להרוס אטמים כלשהם), מגיע ליד דינמיקה בשישי בבוקר עם כל הכלים, מוצא מקום שקט בצל ומתחיל לעבוד, ואז אם הייתי נתקע הייתי פשוט מגלגל אותו לדינמיקה עם איזה תירוץ קלוש, חוטף נזיפות ומקווה שיתקנו לי![]()