כשיש הוראה בספר מומלץ לבצע בדיקה.
לא תמיד המרווח זז.
Nc עם 72000 , לא עבר כיוון שסתומים, רציתי לשמוע קצת מאנשים שביצעו לבד, מה הסיכוי שיש תזוזה במרווחים והאם מומלץ לבצע בדיקה בכל מקרה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
כשיש הוראה בספר מומלץ לבצע בדיקה.
לא תמיד המרווח זז.
עם כל הכבוד למגיב מעליי הדברים שהוא רושם הם גנריים ולא מדויקים.
דבר ראשון זה לא וודאי שהם לא בכיוון.
שני - שסתומים סגורים לא מסכנים לך מאוד את הכיס.
ושלישי - שסתומים לא תמיד סגורים מידי לעיתים הם דווקא פתוחים מידי.
אני 90% שהם לא יהיו בכיוון.
עזרתי לחבר לעשות את הכיוון שסתומים בnc ולפני זה ראיתי כמה סרטונים ביוטיוב שרובם עשו באזור ה24K של הכלי ובכולם זה לא היה במרווח.
ככה שאם לא כיוונו מעולם... אז ב72000... סיכוי קלוש.
שסתומים סגורים מדי דווקא מאוד יסכנו לו את הכיס כי הם אתה רוכב ממספיק זמן עם שסתומים כאלה הם נוטים להישרף ויכולים לגרום נזק גדול למנוע.
ממה שאני מכיר ברוב הכלים השסתומים נוטים להיסגר ולהיות סגורים יותר ככל שעובר הזמן, אבל מניח שלא בכל הכלים זה ככה.
עזרתי לי להחליט לא להתלבט ולעשות, אחרי שצפיתי וקראתי מספר מדריכים יש לי שאלה כללית לגבי מד העלים, אני מבין שמכניסים פעם אחת עלה קטן יותר ולאחר מכן עלה גדול יותר , השאלה מה אחרך כך ... אמור להיות עלה בדיוק במידה של הגדרות היצרן ואותו מכניסים ומכוונים בהתאם? שאלה של מתחיל אני יודע....
Sent from my iPhone using Tapatalk
קשה להגיד. אני מניח שזה תלוי בכמה הם סגורים וגם במזל.
אני מניח שמקרים קיצוניים שהם מאוד מהודקים אז אפשר לגרום נזק אפילו בכמה נסיעות, אבל זה יהיה יותר נדיר כי כנראה שיהיו סימנים אחרים כמו מנוע שלא יחזיק סרק ויכבה ואולי גם שינוי בביצועים של האופנוע וכדומה.
המצב היותר סביר, זה שסתומים שמהודקים קצת יותר מדי ואז בנסיעה של אלפי ק"מ גורמים נזק מצטבר ופתאום "הלך מנוע", וזה הונדה איך זה יכול להיות?!?![]()
יש מידות מדויקות בספר רכב. מתחילים מהעלה שבמרווח הנכון.
העלה הנכון צריך להיכנס עם שפשוף קל ודי חלק.
העלה שמעליו צריך לא להיכנס בכלל או להכנס רק בכוח.
אם פתוח מדי מהדקים, אם מהודק מדי משחררים - עד שמגיעים לתוצאה הרצויה.
אם זה פעם ראשונה אז שים לב שהפלאגים בחוץ, שהמנוע מכוון בדיוק לנקודה הנכונה ושאתה לא מתבלבל בין שסתומי פליטה\יניקה.
בקיצור תעשה 1:1 מה שרשום בספר רכב.
הפלאג יוצר וואקום\דחיסה שמקשה לסובב את המנוע.
הבהרה קטנה, כי יש פה בלבול.
שסתום סגור לא יכול להיות סגור מדי.
מה שסגור מדי הוא המרווח. כמתבקש מהפעולה ״כוון מרווח שסתומים״.
כאשר המנוע מתחמם והמרווח לשסתום קטן(סגור) ממה שהגדיר היצרן, יש סיכוי טוב שהשסתום דווקא יישאר פתוח ולא ייסגר כמו שצריך.
איזה סלט!
במנוע שעובד המגמה שהשסתומים יוצאים מהכיוון,זה חופש,נקישות,רווח גדול.
במצב הזה השס' נפתח פחות המרווח שס'.
שס' פתוח,שהמרווח קטן והשס' לא נסגר עד הסוף,הגזים "מחלחלים" דרך המרווח ושורפים שסתומים ותשובות שס'.
מגזים שמחלחלים מבעד לשסתום ועד לשרפה..
בכל ראש תהיה דליפת שסתומים עם הגיל.
עוד שאלה קטנה , בסיום לאחר שמחזירים את מכסה השסתומים כדאי להחזיר את האטם המקורי או להשתמש בדבק סיליקון - gasget sealer, תודה.
Sent from my iPhone using Tapatalk