ציטוט נכתב במקור על ידי Ey@l צפיה בהודעה
איזה סלט!

במנוע שעובד המגמה שהשסתומים יוצאים מהכיוון,זה חופש,נקישות,רווח גדול.
במצב הזה השס' נפתח פחות המרווח שס'.
שס' פתוח,שהמרווח קטן והשס' לא נסגר עד הסוף,הגזים "מחלחלים" דרך המרווח ושורפים שסתומים ותשובות שס'.
מנסה לעשות סדר בסלט... לפי מה שאני יודע.
נקישות שומעים כשהמרווח הנמדד גדול מהכתוב בספר. במצב כזה, השסתום נפתח לפרק זמן קצר מהמתוכנן, ונוקש על התושבת שלו בסגירה. מצב זה יחסית פחות מסוכן.

דווקא כשהמרווח הנמדד קטן מהכתוב, לא שומעים נקישות - אבל זה מצב מסוכן יותר. עקב המרווח הקטן בין הרוקר לשסתום, השסתום נשאר לחוץ (==פתוח) יותר זמן מהדרוש. מצב זהנ זה גורם לו להיחשף לחום גבוה מהמתוכנן (שכן במצבו הפתוח, הוא בולט לתוך תא השריפה). במקרים מסויימים, זה מוביל ל "שריפת שסתומים" - מצב שבו הגזים עקב החום/לחץ שורפים או אפילו "אוכלים" חתיכות קטנות בקצוות של צלחת השסתום.

מנסיוני - לרוב עם הבלאי, המרווח הנמדד קטן ולא גדל. למה?
גדילת המרווח היא לרוב תוצאה של הצטברות פיח על השסתום (לא אמורה להיות הצטברות משמעותית במנוע שמכוון היטב). ההצטברות מעבה את ראש השסתום, ומרחיקה אותו מראש המנוע ומהתושבת.
סיבה נוספת לגדילת המרווח - שחיקה של הזיז שלוחץ על השסתום. משום שהזיז עשוי מפלדה חזקה מאוד, שחיקה מסיבית שלו די נדירה וקוראת בקילומטראז' גבוה מאוד.

הקטנת המרווח העיקרית קוראת עקב שחיקה בצלחת השסתום ובתושבת שלו. לרוב זאת השחיקה המשמעתית שגורמת לשינוי המרווח, והיא מביאה להקטנת המרווח הנמדד.