
נכתב במקור על ידי
erani99
1 - יש כאלו בארץ כבר שנים.. מיובא סדיר ויש כאלו רצים בכבישים של א.הקויידש
2 - ה R1200 מנוע האויר-שמן עד 2014, עם קלאץ' יבש, ואכן צריך לפרק את הכלי ל 2 כדי לטפל/להחליף קלאץ'.. לאידע כמה מחזיק היבש בהשוואה לרטוב, אבל אם לא רוכבים בפקקים תדיר ובזחילה בעיר הרבה, אמור להחזיק יותר ממאה אלף ++ ק"מ.
וכפי שדרזדנר ציין, מ 2015 המנוע קיבל קירור נוזל (מכונה LC) לכל שלל דגמי ה R (חוץ מה NINET שנשאר עם האויר-שמן) עם קלאץ' רטוב שעבר קדימה. ואכן מעידים שהוויברציות לרוחב עקב הבוקסר ירדו.
3 - רכבתי רכיבת מבחן 3 שעות ב 2017 על ה R1200R-LC (קירור הנוזל), כלי חמוד ביותר. הבעיה אצלי איתו היתה - השוואה ל K1200S עם 4 בשורה ופול פיירינג (אם כבר רציתי את ה RS למבחן, אבל לא היה אז כלי מבחן בדלק מוטורס). כבר בכביש 1 שיצאנו מת"א לכיוון נס הרים קיללתי ת'אמא של הכלי !!!, תנוחה רוח/חוסר מיגון והבוקסר המתנדנד לצדדים (עדיין מורגש משהו!) בעצירות רמזורים לא נתנו לי מנוח. יש לציין שחבר שבא איתי ולקח את ה 1000XR ציין כשהיה מאחורי חלק מכבישי נס הרים לא ראה אותי אף פעם יורד נמוך כ"כ עם אופנוע !!!!, כנראה התחושה של המומנט הבשרני ומרכז הכובד הנמוך והליניאריות המפתיעה שלו והרוגע מול ה K נתן לי ביטחון להשכיב יותר.
אחרי כחודשיים הגיע ה RS למבחן וגם אותו לקחתי לסיבוב, יותר הגיוני מבחינת מיגון הרוח, אבל עדיין הנדנודים בעצירות והחום של הבוקסר לרגלים מצריך התרגלות.
שורה תחתונה - ה R1200R אחלה כלי לתיור רגוע, לדעתי גם יחסית מאוד אמין, בעיקר הדור שלפני ה LC: האויר-שמן עם הקלאץ' היבש כאמור, שנמצא עדיין ב RnineT החדשים. אבל צריך הסתגלות לנדנודים בעיקר למי שרגיל לחלקות של 4 בשורה יפנים שבכלל נשמעים ומרגישים חלקים כמו מכונת תפירה לעומת הבוקסר.