עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 28 מ 28

אשכול: אופנוע דו"ש חסרים במלאי ?

  1. #16
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    22
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אז אמר.
    אם יש לי תחושה שהבחור מפספס - למה שלא אגיד לו את זה?
    טיולי סופ"שים, שכוללים רק שבילים - יכול ללכת לאחד משני כיוונים:
    או מסעות (ואז במקום טנדר/עגלה עדיף להתנייד עם האופנוע עצמו, לאור העובדה שהבחור מתכוון לעשות ביטוח בלאופנוע בכל מקרה). זה די מגוכח להעמיס דו"ש שמבוטח בביטוח חובה על נגרר, כדי לקחת אותו מאיזור השרון למדבר יהודה למשל.
    או טיולים ליד הבית, גיחה לכמה שעות. אם זה הכיוון - אז סביר להניח שמהר מאוד זה יגלוש משבילים נטו לשטח יותר מאתגר, ובמהרה הבחור ירצה לעבור לכלי מקצועי.

    משום מה, יש לי תחושה שבמקרה של הפות"ש מדובר באופציה הראשונה.
    אצלי זה היה מקרה קלאסי של השניה - קניתי דו"ש 250 סמ"ק (גאס גאס קאמי, ששבחו מאוד בתור אופנוע אינדורו-לייט ראשון) כדי "לרכב בשבילים", ובנסיעה השלישית קלטתי את עצמי מפרק לו ת'אמא בעליה לעץ הדקל ביער קולה.
    בחצי שנה הבאה שברתי גג"ש של משאבת שמן, ריתוך בין ציר רגלית ההילוכים לתוף השילוב בגיר, רדיאטור (שלא היה להשיגגם בחו"ל) ובקבוק תחתון של המזלג.
    תוך כדי שחיכיתי לחלפים מחו"ל והתאמתי רדיאטורים מכלי אחר, רכשתי את ההסקווארנה WR125R שמשמשת אותי עד היום הזה, כבר 4 שנים, באמינות כמעט מוחלטת - למרות כל מה שאני מעולל לה.

    אז כן, כשלפני 5 שנים המליצו לי ללכת על משהו עמיד יותר מהקאמי מתוך הבנה שאני לא באמת אסתפק בשבילים - לא הקשבתי, ושילמתי על זה ביוקר. לא היה לי את הניסיון כדי להבין מה באמת יהיו הצרכים, הדרישות ואופן השימוש.
    אז אני בסך הכל נותן לבחור הזדמנות לא להקשיב לי, כמו שאני לא הקשבתי לאחרים בהזמנו...
    קודם כל אני מעריך מאוד את כל העזרה והידע שלך מניסיון....

    אני ממש בספק אם יהיה לי רצון לעבור לשטח אתגרי , כרגע זה ממש לא מדבר אליי.

    ביום שבת האחרון נסענו עם הטנדר לטייל באזור מדבר יהודה, (בערד נכנסנו לשטח) נסענו בנחל , ובתוואי דרך שפשוט מושלם לדו שימושי! היו שם גם כמה קטעים יותר טכנים , (מדרגות ושיפועים) נראה לי שזה ממש בקטנה לכל אופנוע.

    בקיצור, שבילים וקצת מעבר , בקצב נוח .

    יש דבר כזה אופנוע אנדורו לייט , טיפולים לפי קילומטרים (לא שעות מנוע) 4 פעימות כמובן , שאפשר לטייל איתו שניים ?

    כי בתכלס נשמע שדו שימושי מבחינת היכולות שלהם בשטח, זה מה שמתאים לי.

  2. #17
    ציטוט נכתב במקור על ידי PARGO צפיה בהודעה
    קודם כל אני מעריך מאוד את כל העזרה והידע שלך מניסיון....

    אני ממש בספק אם יהיה לי רצון לעבור לשטח אתגרי , כרגע זה ממש לא מדבר אליי.

    ביום שבת האחרון נסענו עם הטנדר לטייל באזור מדבר יהודה, (בערד נכנסנו לשטח) נסענו בנחל , ובתוואי דרך שפשוט מושלם לדו שימושי! היו שם גם כמה קטעים יותר טכנים , (מדרגות ושיפועים) נראה לי שזה ממש בקטנה לכל אופנוע.

    בקיצור, שבילים וקצת מעבר , בקצב נוח .

    יש דבר כזה אופנוע אנדורו לייט , טיפולים לפי קילומטרים (לא שעות מנוע) 4 פעימות כמובן , שאפשר לטייל איתו שניים ?

    כי בתכלס נשמע שדו שימושי מבחינת היכולות שלהם בשטח, זה מה שמתאים לי.

    לגבי בשניים, אתה רוצה להרכיב בשטח? כי זה לא ממש אפשרי, אלא אם שטח=שבילים לבנים בלבד, ואז אדוונצ'ר זה מה שאתה מחפש.

    בקיצור, כמו שאתה רואה יש לך כאן מקרה קלאסי של או זה או זה או זה.
    1. או אופנוע שטח ממש, יעני dirtbike, ואז יכולות שטח מעולות, אבל אין רשיון צהוב, מרווח טיפולים קצר, ואין מצב להרכבה בשום שלב.
    2. או דו"ש, ואז יכולו שטח סבירות, יכולות כביש סבירות, מרווח טיפולים נח, ואופצייה להרכבה (נניח ב-DRZ 650\400, ממש לא נח אבל אפשרי לנסיעות קצרות) על כבישים ושבילים כבושים.
    3. או אדוונצ'ר, ואז יכולות שטח עלובות, יכולות כביש פגז, מרווח טיפולים של אופנוע כביש, אופצייה להרכבה נוחה + ארגזים.
    נערך לאחרונה על ידי פיינשמקר; 30-11-2020 בשעה 23:05.

  3. #18
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי PARGO צפיה בהודעה
    קודם כל אני מעריך מאוד את כל העזרה והידע שלך מניסיון....

    אני ממש בספק אם יהיה לי רצון לעבור לשטח אתגרי , כרגע זה ממש לא מדבר אליי.

    ביום שבת האחרון נסענו עם הטנדר לטייל באזור מדבר יהודה, (בערד נכנסנו לשטח) נסענו בנחל , ובתוואי דרך שפשוט מושלם לדו שימושי! היו שם גם כמה קטעים יותר טכנים , (מדרגות ושיפועים) נראה לי שזה ממש בקטנה לכל אופנוע.

    בקיצור, שבילים וקצת מעבר , בקצב נוח .

    יש דבר כזה אופנוע אנדורו לייט , טיפולים לפי קילומטרים (לא שעות מנוע) 4 פעימות כמובן , שאפשר לטייל איתו שניים ?

    כי בתכלס נשמע שדו שימושי מבחינת היכולות שלהם בשטח, זה מה שמתאים לי.
    טיול בשניים - הכוונה בזוג, עם מורכב בשטח?
    לא יודע עד כמה זה רעיון טוב... רוב הכלים לא בנויים לזה, הן מבחינת עמידות של שלדת הזנב והן מבחינת הבולם האחורי.
    אם תוותר על הכיבה בזוג - אז WR250F (הדגם המקצועי) יעשה לך עבודה נפלאה. אין שום צורך לטפל בו לפי שעות בסגנון הטיולים שאתה מתכנן פרט לשימוני שרשרת וניקוי פילטר אוויר. תוכל להחליף שמן כל 1000-1500 ק"מ, זה מספיק (שבטיולי שטח נטו - זה אומר אחת לחצי שנה, אם אתה מטייל הרבה).
    גם ה-WR250R יעשה לך עבודה טובה - הוא יגביל אותך בשטחים יותר טכניים (כמו שבילים מסולעים מאוד, נחלים וכו') עקב מתלים רכים יותר ומשקל גבוה יותר - אבל עדיין, זה אופנוע עם יכולות שטח גבוהות.
    DRZ400 כבר אמרתי ואת דעתי על הביטוח גם אמרתי.
    אם אתה נעול על חדש, אפשר לשקול את ה-AJP PR5 - מנוע כמו של הקאמי שהיה לי, אך שאר האופנוע רמה מעל ולמיטב הבנתי אין בעיות חלקים מיוחדות. החסרון הוא ירידת הערך שלו - בעוד שנה-שנתיים, תפסיד הרבה כסף במכירה. יכול להיות שזה שיקול בשבילך.
    כל הכלים לעיל, מטופלים לפי קילומטרים בשימוש סביר (לא תחרותי).
    חלקם דורשים לפי הספר טיפול כל 1000-2000, חלקם (WRR,DRZ) דורשים טיפול כל 5-6. דעתי היא, שה-5-6 מתייחס לשימוש כביש, ובשימוש בשטח - כדאי לקצר לפחות פי 2 (וגם יותר, אם מדובר בשטח אתגרי שכולל "טיגון" של האופנוע).

    אם בכל זאת, הכיוון הוא לטייל בזוג... WRR/DRZ מסוגלים לספק לך את זה, איכשהו. DR650 עם שיפורי מתלים גם יתאים.
    אבל כעיקרון, לי נראה שלמשימה הזאת עדיף כבר לאופנועי אדוונצ'ר בסגנון הטנרה 700 או SWM SUPERDUAL או דו"ש גדול כגון הק.ט.מ 690 אינדורו- וכאן יש 2 בעיות: אחת, זה שהעלות שלהם גבוהה יחסית. השניה - שהם דורשים מיומנות רכיבה גבוהה כדי להינות מהם בשטח, ורצוי (לא חובה) גם מימדי גוף נדיבים.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  4. #19
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי פיינשמקר צפיה בהודעה
    1. או אופנוע שטח ממש, אבל אין רשיון צהוב.
    ואיך כבודו הגיע למסקנה הזו, אם מותר לשאול?

  5. #20
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי 600 ירושלמי צפיה בהודעה
    ואיך כבודו הגיע למסקנה הזו, אם מותר לשאול?
    מדובר במוטוקרוס הנדיר DRZ650.

  6. #21
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי PARGO צפיה בהודעה
    חבל מאוד על הWR הבנתי שהוא מדהים.

    DRZ 400 והקווסאקי 300 (אם יגיע לארץ) לא באים בחשבון כל כך בגלל הביטוח.

    230 KLX מקורר אויר קצת מפחיד אותי לטיולי שטח.

    בקיצור הונדה נראה לי האופציה היחידה שנשארה.
    רק חידוד ל WRR, הייבוא הופסק אאל"ט עקב החמרת תקנות בטיחות לרכב חדש מ 2017: כלי בלי ABS לא יוכנס לארץ, הדגם עדיין מיוצר בחו"ל ומצב שתוכל עדיין למצוא כלים משומשים עם ק"מ נמוך..

    קירור אוויר לא צריך להדאיג אותך אלא אם כן אתה הולך לתת בראש בדיונות כל היום.. הבעיה איתם שהם תמיד יהיו בעלי יחס דחיסה נמוך יותר ביחס לקירור נוזל (= פחות "כוח").. יתרון מסויים יהיה שהם פחות מועד לנזקים במערכת הקירור כתוצאה מנפילה (אין רדיאטור\מיכל עיבוי וכו) ונזקי מנוע כתוצאה מפריצת אטם ראש, כך שהסיכוי להיתקע בשטח מהסיבות הנ"ל הוא אפסי בקירור אוויר.

  7. #22
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    אבל הסיכוי להיתקע בלי שמן גדול.

  8. #23
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    אבל הסיכוי להיתקע בלי שמן גדול.
    למה?
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  9. #24
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    למה?
    כן באמת למה?
    כי "קירור אוויר אוכלים יותר שמן"?
    קשקוש במיץ. רכבתי על dr650 עם הרבה מעל 100,000K על השעון. בין טיפולים לא הייתי מוסיף שמן, למעט תקופות שבהן הייתי תופר את כביש 6 על סל"ד גבוה. וגם אז, הכמות היתה סבירה לחלוטין. וזה מנוע סינגל גדול יחסית.
    אדוונצ'ר זה סוג של רוכב, לא של אופנוע.... (AsafA)

  10. #25
    לפותח השרשור, בלי ספק מה שלדעתי הכי מתאים לך זה דרוזי.

  11. #26
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    כן באמת למה?
    כי "קירור אוויר אוכלים יותר שמן"?
    קשקוש במיץ. רכבתי על dr650 עם הרבה מעל 100,000K על השעון. בין טיפולים לא הייתי מוסיף שמן, למעט תקופות שבהן הייתי תופר את כביש 6 על סל"ד גבוה. וגם אז, הכמות היתה סבירה לחלוטין. וזה מנוע סינגל גדול יחסית.
    אפשר לומר שאופנועים בעלי מנועים עם "מרווחים" בין חלקים גדולים יותר (שנעשים לטובת התרחבות בחום) יש סיכוי ש"יאכלו שמן" יותר במאמץ ו\או כשהם עוד קרים.

    ה650 מגיע עם מערכת קירור שמן שלדעתי תורמת להורדת טמפרטורת העבודה וליותר "אורך חיים" של כמות השמן במנוע כמובן ביחס לאיכות\צמיגות השמן בנוסף ישלו הצתה כפולה מה שאמור לשפר את בעירת התערובת והורדת אחוז המזהמים של השמן... שמן דליל יותר יאבד יותר מהר מתכונותיו בקיץ במאמץ מאשר שמן סמיך יותר (10-40 לעומת 10-50), כנ"ל שמן לאחר טיפול מאשר לקראת טיפול ולא ניכנס גם לסוגי שמנים ותוספים שמשפרים עמידות.

    כבעלים של XT600 היה הבדל משמעותי באכילת שמן בין רכיבה רגילה או רכיבה בסל"ד גבוה וניכר משמעותית שלאחר 5K מהטיפול השמן כבר איבד מתכונותיו "ונאכל" יותר... כשהתחלתי לעבוד על KTMים למינהם גיליתי שחלק מהם בשימוש אינטנסיבי יכולים "לאכול שמן" למרות שהם קירור נוזל, הטענה של המכונאי הראשי היתה שהם בנויים עם מרווחי התרחבות גדולים יחסית למנועי קירור נוזל יפניים.
    בנוסף, לרוב במנועי קירור אוויר\שמן כמות השמן תהיה גדולה יותר לעומת מנוע קירור נוזל כדי "לפצות על האיבוד"\ לייצר סרקולציית קירור טובה יותר.

    אישית - שמתי ב XT פוליטרון לאחר כמה חוות דעת בנושא כדי למנוע מצב של כשל במנוע כתוצאה מאיבוד שמן, נורא מסקרן אותי לבדוק כמה זמן מנוע שעבר טיפול כזה יוכל לעבוד ללא שמן
    בנוסף הייתי מקטין את מרווחי הטיפולים בהתאמה בכלים כאלו ולא מחכה בהחלפות שמן לק"מ הדרוש עפ"י ספר הרכב (שיש לזכור שמומלצים בשימוש "סביר" של הכלי).

  12. #27
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    למה?
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    כן באמת למה?
    כי "קירור אוויר אוכלים יותר שמן"?
    קשקוש במיץ. רכבתי על dr650 עם הרבה מעל 100,000K על השעון. בין טיפולים לא הייתי מוסיף שמן, למעט תקופות שבהן הייתי תופר את כביש 6 על סל"ד גבוה. וגם אז, הכמות היתה סבירה לחלוטין. וזה מנוע סינגל גדול יחסית.

    הבלאי של השמן יותר גבוהה במנוע מקורר אוויר ממה שידוע לי בגלל הטמפרטורה שהוא עשוי להגיע אליה.
    מה שכתכתי היה לגבי רכיבת שטח,על כביש 6 תנאיי פינוי חום אידאלים.

  13. #28
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    אוכל יותר שמן בתנאים קשים- כן.
    אבל בין זה לבין "להתקע בלי שמן" המרחק עצום.
    והיה לי XR600 7 שנים. והיה עוד אחד איזה שנה ומשהו. אה.. והיו 2 DR350, וגם איזה XT350.
    כל אלה מקוררי שמן/אויר. בכולם התעללתי בשטח כמה שהיה ניתן.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 24-04-2019, 13:38
  2. תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 09-05-2017, 20:12
  3. תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 18-04-2016, 02:22
  4. המרת אופנוע דו"ש לאופנוע בסגנון "ראלי"?
    על ידי BassOutcast בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 04-04-2016, 19:11
  5. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 07-07-2015, 09:42

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO