כן... אבל:
ב-2012 כשחלה הרפורמה בביטוח חובה והמחירים ירדו בכ-30%, ומייד אח"כ ב-2014 כשההפרדה במיסוי בין קטנועים לאופנועים עברה למיסוי לפי נפח, השתנתה "העוגה" שמרכיבה את התחום הדו גלגלי. משוק שבו 85-90% מהכלים הם קטנועים, התחילה תזוזה לכיוון אופנועים.
אם ב-2014 84.6% מהכלים היו קטנועים, הרי שב-2015 זה ירד ל-74.5%. ב-2016 כבר 70.4%.
ב-2017 וב-2018 היה יחס הקטנועים סביב ה-64.5% מסך הכלים הדו גלגליים שנמכרו. השיא היה ב-2019 עם 63.1% קטנועים לעומת 36.9% מהכלים שהיו אפנועים. במספרים זה אומר עבור 2019: שנמסרו קצת יותר מ-11,000 קטנועים וכמעט 6500 אופנועים (לעומת 2014 בה נמסרו קצת פחות מ-2200 אופנועים)
ב-2020, שנת הקורונה, המגמה התהפכה מעט - קצת יותר מ-66% מהכלים שנמסרו היו קטנועים.
מה שאני אומר הוא: כמות הכלים שנמכרו אולי נשארה דומה פחות או יותר (בערך 14,000 יחידות בשנה ב-2014 עם שיא של קצת יותר מ-18,000 ב-2018), אבל יש הרבה יותר אופנועים בשוק. נכון, ניתוחי התאונות לא מפרידים בין קטנועים לאופנועים אלא מתמקדים בנפחים בלבד, ותאונות עירוניות קורות גם לקטנועים וגם לאופנועים, אבל כרוכבים אנחנו יכולים רק להעריך שתאונות בינעירונית הן בד"כ של אופנועים.
לסיכום: יש פשוט יותר אופנועים שם בחוץ בשנים האחרונות. טיבעי, גם אם לא מבוסס עובדתית, יהיה לחשוב שהגידול בתאונות מגיע מזה.