ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
לא הייתי משתמש בטון תקיף כ"כ לכל המקרים האלה... אנשים מטבעם עושים טעויות, ועל גבי אופנוע - הטעויות האלה עולות יותר. חלק מהתאונות העצמיות כאן הן כנראה תוצאה של שיקול דעת מוטעה, היסח דעת, מיומנות לקורה בחסר - וחבל שזה עולה בחיי אדם.
בשורה התחתונה, אתה צודק. מתוך 6 תאונות קטלניות, 5 הן תאונות עצמיות - 4 ללא סיבה נראית לעין, והחמישית - תוצאה ודאית של השתוללות נטולת רסן. היחידה שאינה עצמית - אולי ניתן היה למנוע אותה ברכיבה הגנתית וזהירה יותר.
עוד חודש שבדומה לחודשים הקודמים - מראה שרוב הבעיה היא אצלנו, הרוכבים - וכדאי שנתחיל (כציבור, אם אפשר לקרוא לנו ככה) לקחת אחריות על הרכיבה שלנו כדי לחזור הביתה בשלום. וזה במקום לתלות את האחריות ברשיות, בנהגים, בתשתיות ובכל דבר אחר שהוא לא אנחנו בעצמינו.
מסכים לחלוטין, אנשים עושים טעיות = רוכבים עושים טעיות, אבל רוכב מנוסה שמכיר את הכלי שלו מיומן ויש לו פיזיולוגיה בריאה עושה פחות.
רוכבי GP מקצועיים, רוכבים במצבי קיצון וכאשר מתרחשת תאונה או מצב בלתי צפוי על המסלול, התגובות שלהם למצב מקצועיות ונהדרות,
בדומה לטייסי קרב, למה? כי הם מיומנים מקצועיים קריי מחשבה ורוכבים נכון. שים לב שיש רוכבים שמועדים לתאונות יותר מרוכבים אחרים,
פשוט כי שיקול הדעת שלהם לוקה בחסר, או הבנת המציאות שלהם שונה, או שהם רוכבים רכיבת אגו, או לא באמת מכירים את הכלי שלהם
ושולטים בו. המון סיבות.

אגב גם תיקון של שגיאת נהיגה של צד אחר היא עניין מקצועי ועניין של מיומנות.

כשנדע לרכוב נכון ננטרל את תאונות האגו, "אבדן שליטה" רכיבה פרועה, וכד' נראה שכמות התאונות תצטמצם בהרבה. הנתונים המופעים
בטבלה הזאת לא אומרים כלום רק מידע צהבהב.