אוקיי אז מסתבר שברלב"ד יש דוחות שמקיפים הרבה מאד מידע.
הדו"ח הנ"ל "בטיחות רוכבי אופנועים בישראל" שהוגש השנה הוא מסמך מאלף, חובת קריאה לכל אופנוען בארץ.
בחינה של מצבת אופנועים על פי סוגיהם, נתוני נפגעים בתאונות, מאפייני התאונות, מאפייני הנפגעים (לפי גיל, מגזר, סוג רוכב), גורמי הסיכון, ועוד ועוד.
הדו"ח מנסה גם לעסוק בסוגי הרוכבים השונים והקשר בינם לבין התאונות. יש התיחסות שונה לשליחים, רוכבי אקסטרים, מתניידים וכו', כמו גם לתפיסת החוויה של נהיגה ותפיסת הסכנה.
יש שם המון זהב וחומר למחשבה.
כמה כותרות מעניינות:
- הסיכוי של רוכב אופנוע להיות מעורב בתאונה חמורה גדול פי 16 בהשוואה לנהג רכב פרטי. (תאונה חמורה = תאונה קטלנית או שגרמה לפציעה קשה)
- הסיכוי להיפגעות חמורה ביחס למספר האופנועים נשאר די יציב לאורך העשור האחרון - הגידול במספר האבסולוטי של האופנועים הוא המניע העיקרי לגידול במספר הרוכבים שנפגעים היפגעות החמורה.
- למורשה לנהוג על אופנוע מהמגזר הערבי יש סיכוי גבוה פי 5 להיהרג בתאונת דרכים בהשוואה למורשה לנהוג מהמגזר היהודי (שיקוף של רוב רוכבים צעירים במגזר)
- שני סוגי תאונות האופנועים הנפוצים (הן במרחב העירוני והן במרחב הבינעירוני) הן תאונות חזית אל צד, ותאונות עצמיות. ישנה מגמת עלייה הן בתאונות חזית אל צד, והן בתאונות העצמיות. ניתן לשער שהדבר נובע מהגידול במספר האופנועים.
כמה גרפים מאירי עיניים: