ציטוט נכתב במקור על ידי אין לדעת צפיה בהודעה
שלום לכולם,
אשמח לעזרת המומחים.
מנוע ב TDC,
שסתום פליטה בלי חופש בכלל- גם כשהפין כיוון פתוח עד הסוף.
שסתום יניקה עם חופש, והוא משתנה עם התזוזה של הפין כיוון - כשמשוחרר- יכול לעלות הרבה למעלה,וכשמהודק - אז מהודק.
והמנוע בטוח ב TDC,אחרי פעולת הדחיסה.

2018.
7000 קילומטר,
טווח תקין- 0.07-0.10 MM (פליטה ויניקה)

אגב,זה אותו מנוע כמו ה GN125 של סוזוקי.

תודה רבה.
מה זה שסתום עם חופש? שסתום בלי חופש?
אין כזה דבר. השסתום תמיד נשאר קבוע. אתה לא יכול לשנות בו כלום.

מה שמשתנה הוא המרווח לשסתום.
המרווח בין השסתום לנדנד (אם קיים), או בין השסתום לזיז שעל גל הזיזים (קמשפט).

לא מכיר את המנוע שלך, בדקתי בGN125 יש צילינדר אחד ושני שסתומים, אחד יניקה ואחד פליטה וכן קמשפט אחד.
ממה שאני מבין מהתאור שלך, בשסתום יניקה יש מרווח, ובשסתום פליטה אין מרווח כלל כאשר אתה ב״טיימינג״ (נקודה מתה עליונה בין דחיסה לעבודה).
מה המצב של גל הזיזים? כאשר אתה בטיימינג שני הזיזים אמורים להצביע למעלה והחוצה מהמנוע בצורה מקבילה כמו באמוג׳י הזה כשהידיים שלו למעלה.
אם זה לא ככה, אז אתה לא בטיימינג.