האם המנוע באמת בtdc? או בסוף פליטה? (הבוכנה עולה פעמיים, ההבדל הוא שבtdcאתה מרגיש אוויר יוצא בכוח מפתח הפלאג (שמים אצבע).
שלום לכולם,
אשמח לעזרת המומחים.
מנוע ב TDC,
שסתום פליטה בלי חופש בכלל- גם כשהפין כיוון פתוח עד הסוף.
שסתום יניקה עם חופש, והוא משתנה עם התזוזה של הפין כיוון - כשמשוחרר- יכול לעלות הרבה למעלה,וכשמהודק - אז מהודק.
והמנוע בטוח ב TDC,אחרי פעולת הדחיסה.
2018.
7000 קילומטר,
טווח תקין- 0.07-0.10 MM (פליטה ויניקה)
אגב,זה אותו מנוע כמו ה GN125 של סוזוקי.
תודה רבה.
האם המנוע באמת בtdc? או בסוף פליטה? (הבוכנה עולה פעמיים, ההבדל הוא שבtdcאתה מרגיש אוויר יוצא בכוח מפתח הפלאג (שמים אצבע).
כן בטוח,
הוצאתי את הפלאג והרגשתי את האוויר שמנסה לצאת,וגם עם הפלאג - מרגישים את הדחיסה..
והסימון במקום המתאים(על המגנטו)
תודה על התגובות.
איזה סימן צריך להיות בגל זיזים?
ומה זה אומר ששקע שסתום?
יש לציין שהאופנוע נסע טוב,
לפני בערך שבוע - שבועיים התחיל רעש של שסתומים כשהמנוע חם,
ולפני יום יומיים הרעש השתנה ונהיה יותר גרוע לפי מה ששמעתי - אז פתחתי בשביל לכוון
- שסתום יניקה עם חופש, והוא משתנה עם התזוזה של הפין כיוון - כשמשוחרר- יכול לעלות הרבה למעלה,וכשמהודק - אז מהודק.
כשאין מגע בין הנדנד לבין הרגל השסתום לא אמור לזוז למעלה.
כל מצב אחר מעיד על תקלה.
טוב קראתי על שקיעת שסתום,
ניראלי פחות סביר שיקרה לאופנוע עם 7000 קילומטר..
מה הכוונה רגל?
ברגע שהפין כיוון משוחרר עד הסוף-אז אפשר ''להרים'' את הנדנד כלפי מעלה-ומורגשת התנגדות של קפיץ - שמחזיר את הנדנד למטה - לשסתום.
סרטוט ראש מנוע-
https://krakowparts.com/keeway/Keewa...125i-Sport-EVO
סרטוט שרשרת תזמון וגל זיזים -
https://krakowparts.com/keeway/Keewa...125i-Sport-EVO
מה זה שסתום עם חופש? שסתום בלי חופש?
אין כזה דבר. השסתום תמיד נשאר קבוע. אתה לא יכול לשנות בו כלום.
מה שמשתנה הוא המרווח לשסתום.
המרווח בין השסתום לנדנד (אם קיים), או בין השסתום לזיז שעל גל הזיזים (קמשפט).
לא מכיר את המנוע שלך, בדקתי בGN125 יש צילינדר אחד ושני שסתומים, אחד יניקה ואחד פליטה וכן קמשפט אחד.
ממה שאני מבין מהתאור שלך, בשסתום יניקה יש מרווח, ובשסתום פליטה אין מרווח כלל כאשר אתה ב״טיימינג״ (נקודה מתה עליונה בין דחיסה לעבודה).
מה המצב של גל הזיזים? כאשר אתה בטיימינג שני הזיזים אמורים להצביע למעלה והחוצה מהמנוע בצורה מקבילהכמו באמוג׳י הזה כשהידיים שלו למעלה.
אם זה לא ככה, אז אתה לא בטיימינג.
צודק הכוונה היא הרווח שבין השסתום לנדנד,או לגז זיזים.
ננסה לפרק את המכסה שסתומים ולראות מה מצב הגל זיזים.
תודה רבה.
אבל אם את משחרר עד הסוף את הפין כיוון אז אתה בעצם יוצר יותר חופש בין הנדנד לשסתום - מה שיוצר את האפשרות להרים את הנדנד כלפי מעלה (יחסית) הרבה.
ואוקיי לגבי הכיוון,תודה רבה
רק שאלה קטנה לפני שנפרק,
זה הגיוני שהאופנוע יניע בנגיעה,יסע טוב וכו' - והתזמון יהיה שגוי?
רק כדי לדעת אם לפרק את המכסה שסתומים..
ב TDC יש לנדנד טווח תנועה קבוע למעלה או למטה.
תרים את הנדנד למעלה עד הסוף ותבריג פנימה את הפין עד שאתה מגיע למרווח הרצוי בין הקצה של הפין כיוונון לבין הרגל של השסתום.
לא צריך לפרק את המכסה שסתומים בשביל לראות אם המנוע בטימינג.
הבנתי,
אבל פה בדיוק נמצאת הבעיה - אין טווח תנועה בין הנדנד לשסתום פליטה.
זה בגלל שאתה לא ב TDC או בגלל שקיעת שסתום.
מדובר במנוע סיני אל תתן קרדיט בגלל הק"מ הנמוך.