כמה עולה המשאבה ?
אפרופו לחץ אוויר התחדשתי במשאבה הנטענת של שיאומי לאופנוע ועכשיו עם ערכת התיקון המיידי לפנצ'רים אני די רגוע...
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
יש בהמון מחירים ברשת, אני קניתי בהחלטה של רגע בבאג כ-280 ש"ח אם אני זוכר נכון
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
כשאני רוכב לבד אני מרגיש הפרשי לחץ של 6-7 PSI ותמיד בודק את ההערכה שלי לפני שמנפח. כשרכבתי בזוג עם הציוד לא הרגשתי שום דבר חריג- כנראה בגלל שאני לא רגיל לרכב בזוג עם ציוד.
הוא לא טוען (וזה לא משנה בעצם מה הוא טוען) שצריך להתאים לחץ לפני כל רכיבה אלא שהיצרנים מכסתחים עם הנחיות אבסורדיות כשיש דרך לדעת מה הלחץ האוויר הראוי לרכיבה הממוצעת שלך. אחרי שהרוכב יודע מה הלחץ הנכון אפשר להתאים לחץ לרכיבות בזוג עם ציוד, רכיבה קרבית בסדום ערד ימי מסלול, שטח ושאר ירקות. הנקודה החשובה שרוב הרוכבים לא יודעים מה הלחץ המתאים שלהם ומאמינים שהנחיות היצרן הם הלחץ שנכון עבורם- למרות שמדובר בבולשיט. הוא גם חידש לי לגבי לחץ זהה בקידמי אחורי כי האופנוע למיטב ידיעתי מגיע די מאוזן מבחינת חלוקת משקל (ללא עומסים בבלימה על הקידמי או תאוצות על האחורי).
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
חוץ מלהתאים לחץ לרכיבה בזוג או רכיבת מסלול אין צורך, המלצות יצרן הם מספקות ביותר.
תעשה מה שהוא אומר וגם ככה תמצא את עצמך באיזור הזה פחות או יותר ה2-3 psi לא ישנו הרבה.
אגב הוא טוען שאם אתה רוכב חזק אז תגדיל את לחץ האוויר בזמן שברכיבה על מסלול מורידים לחץ אוויר לכן גם קראתי לו חרטטן.
גם מזג האוויר משפיע מאוד כי בחורף בבוקר אנחנו בערך ב 3-5 מעלות מול 35-40~ בשיא הקיץ אחה"צ.
ואם נקצין כשרוכב אחד מודד צמיג קר (לפני היציאה מהבית בחורף) מול מדידה "חמה" בתדלוק בטיול קיץ ההפרש שווה ערך ל- 10 PSI ויותר.
לזכרוני הוא דווקא טען שאם אתה רוכב מהר בכבישים מפותלים כדאי להוריד לחץ כדי להגדיל שטח פנים.
יש לו סרטון שהוא מכין כלים למסלול, מעניין.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
מתיחות נכונות.
לא יצא לי להשוות EU מול AU למשל, שייתכן ויהיה בהם שינוי (אבל לא מחייב), היום סביר יותר שעם ההתפתחות הטכנולוגית ההמלצה הגנרית טובה ביחס לצמיג שיצרן האופנוע בדק. מה שכן נתקלתי בהמלצות שונות של רוכבים לרכיבה דומה בצמיגים שונים במקומות שונים על אותו דגם אופנוע. נתקלתי בצמיגים שהצריכו לחץ גבוה יותר כי הלחץ "המומלץ" היה נמוך מדי להם.
בתכלס שכל אחד יהיה מודע לאופי הרכיבה שלו וללחץ המתאים לכלי שעליו הוא רוכב.![]()
בתקופות המעבר בגרמניה אני יוצא לעבודה ב5 מעלות וחוזר בכמעט 20, שום הבדל לא מורגש וכמובן שאני לא משנה את הלחץ בצמיגים.
בדרך לעבודה, יש לי מיני סקסנרינג שבסופו מתחבר לאוטובאן ככה שהצמיגים עושים גם וגם.
את עברו וניסיונו של דייב מוס לא הצלחתי למצוא חוץ מזה שהוא טיונר של בולמים וככזה עדיף שימשיך וידבוק במה שהוא טוב בו.
אם היה כל עניין בטיחותי עם לחץ האוויר כתלות בשימוש או טמפרטורה היצרנים כדי להסיר אחריות היו מספקים לך טבלה של לחצי אוויר בספר הרכב ככה שלחץ הצמיגים הופך להעדפה אישית בלבד כל עוד לא תגזים בהורדה או העלאה של לחץ האוויר מהוראות יצרן.
![]()
אם בענייני לחץ אוויר עסקינן, אז מישהו יודע מה הלחץ אוויר בקרוזים 250?לא מצליח למצוא בשום מקום
2 אסכולות - אלה שממלאים לפי הוראות יצרן - "הונדה יודעים יותר טוב" - ואלה כמוני שנוסעים עם מה שבא. כנראה קיים גם מיעוט רוכבים שניסו כל מיני לחצים והבינו את מה שמוס מנסה להסביר - זה תלוי.
מה שחשוב בסרטון (תודה קידוזו) לטעמי הוא ההכרה הרשמית של איש עם מבטא בריטי שהמלצות היצרן לא שוות הרבה, כך שאפשר לשחרר עם "המהנדסים של הונדה יודעים".
עם המשאבה של שיאומי או משהו דומה, 41$ באלי ובניו, אפשר בכיף לשחק עם הלחץ לפני רכיבה ולהבין מה אופטימלי
www.aliexpress.com/item/4000424066981.html
בהדרכה בזמנו עם ה-NC, לא הספקתי לבדוק / לנפח באותו בוקר כמו שביקשו (לא היה לי את השיאומי אז), ובהדרכה התברר שהאחורי על 20 ומשהו PSI. ניפחו לי ל-42, לא זוכר שהרגשתי שהאופנוע מתנהג שונה.. כנראה עניין של וותק ומיומנות, מישהו כמו פרחי / סטפן בטח היה יכול להגיד רק מלעשות סיבוב.
אגב, אם שמים צמיג יותר דביק מקדימה וצמיג יותר עמיד מאחור (נגיד Mitas Sport Force ו- Mitas Touring Force בהתאמה), יוצא שדווקא לחץ יותר נמוך מאחור יכול להיות יותר מוצלח?