פילטר שמן מקורי עולה בחברה 70 שקל, לעניות דעתי לא שווה להתעסק עם תחליפיים.
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
שלום לכולם לאחר שהתלבטתי בין הwr250r לajp pr5 החלטתי למתוח תקציב והתחדשתי בשעה טובה wr250f 2016 וכאן מגיעות כמה שאלות של מתחיל ללא ידע.
1.לגבי טיפולים שוטפים לא מצאתי שום טבלה שמסבירה מה הטיפולים הנדרשים לפי ק"מ(חיפשתי גם בספר רכב באנגלית ללא הצלחה), וכבר שמעתי כל 500,1000,2000 מאנשים שונים , פניתי למורשה של מטרו ומחכה לתשובה שלא יודע אם תגיע , אשמח אם מיישהו מכיר או יודע.
2.פילטר שמן ואוויר תחליפים , האם מומלץ להתעסק ? המותג ספציפית הוא hilfo או שעדיף לשלם פי 2 וקצת יותר ולהישאר עם המקוריים (פילטר שמן ימאהה ואוויר gytr).
3.מבחינת שמן מנוע השמן הוא 10w40 יש חשיבות למותג השמן ? לא מוצא המלצה חד משמעית.
4.התנהגות האופנוע-האופנוע קצת קשיח ועושה רושם שהבולמים לא כל כך מכוילים אליי, יש המלצה איך לסדר או אפילו בעל מקצוע באיזור ירושלים? כמו כן איזה לחץ אוויר מומלץ בצמיגים?
5.ניקוי פילטר אוויר- בתכנון לקנות 2/3 פילטרים רב פעמיים ולהחליף כל טיול ולנקות את המלוכלך , יש צורך לקנות ערכת ניקוי שכוללת נוזל לניקוי פילטר אוויר ושמן? או שקיימות דרכים טובות ויעילות יותר?
תודה מראש לעוזרים ולסבלניים שקראו עד הסוף .
פילטר שמן מקורי עולה בחברה 70 שקל, לעניות דעתי לא שווה להתעסק עם תחליפיים.
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
Hiflo הם פילטרים מצוינים. אין שום בעיה להשתמש בהם.
אין דבר כזה ניקוי פילטר שמן.
פילטר אוויר מנקים או עם מוצרים ייעודיים שעולים הרבה כסף, או עם מים חמים וסבון, או עם נפט.
אחר כך משמנים עם שמן ייעודי יקר, או עם שמן מנוע. לא להספיג את הפילטר שינזל אלא רק שיהיה לח בצורה אחידה,. כשאתה סוחט אותו ביד (לא מסובב, אלא מועך), אתה צריך להשאר עם יד לחה משמן, אבל בלי טפטופים.
תתחדש!
ראשית קרא את המדריך המקיף הנ"ל .
שנית:
- יש טבלה מצורפת בקישור + בגדול טיפול כל 5, פלאג כל 10 או 15 אאלט, בדיקת מרווח שסתומים כל 40K.
- פילטר שמן אני משתמש בתחליפי של HIFLO, פילטר אוויר עדיין על מקורי (כנראה) ורק מנקה ומשמן.
-צמיגות השמן יכולה להשתנות בהתאם לאקלים\שימוש, אני למשל על 15W\50. לגבי חברה, רצוי איכותית ולפחות חצי סנטטי.
-בולמים: לקח לי זמן לכוון את שלי, בגדול תלוי בשימוש ובמשקל, הם יחסית לקלי משקל ורוכבים כבדים נאלצו להחליף\לשפר, שלח פרטים על מבנה גוף\משקל\גובה ואנסה לתת לך כיוון התחלתי לפי המלצות שניסיתי.
- לחץ אוויר מצויין על הזרוע האחורית בצד השרשרת, במידה ולא אסתכל על שלי.
- ערכת ניקוי עושה חיים קלים , תרסיס שימון לפחות רצוי שיהיה , ניקוי ניתן לנקות עם אמצעים ביתיים אך תלוי על אזה בסיס השמן שמשמנים את הפילטר. בגדול תרסיסי ניקוי + שימון סוגרים פינה להרבה זמן.
רוב המידע אמור להיות במדריך של SM26, תרגיש חופשי להתייעץ!
אגב אצלי החלפתי גג"שים ל 14-51 + מושב של SEATCONCEPT, עולם אחר![]()
נערך לאחרונה על ידי zx2r; 13-08-2020 בשעה 20:42.
1. אתה יכול להוריד Service Manual, אם אני זוכר נכון מדובר ב-1500 ק"מ להחלפות שמן. עם זאת - קח את המספר הזה בערבון מוגבל. אם האופנוע עובד רק בשטח, אני ממליץ בחום לצמצם משמעותית את המרווח הנ"ל לכיוון ה-500 ק"מ, זה ביטוח זול לחיי המנוע שלך.
2. אין שום בעיה, כל עוד היצרן של הפילטרים זאת חברה ידועה. גם ימאהה לא מייצרים את הפילטר בעצמם, הם מזמינים אותם מאחד הספקים הגדולים. HIFLO בסדר גמור בפילטרי שמן, בפילטרי אוויר יש לי נסיון טוב עם TWINAIR.
3. עדיף להשתמש בשמן איכותי של חברה מוכרת. לא חייב ללכת על הטופ (בעיקר אם אתה מגדיל את תדירות הטיפולים - ראה סעיף 1), אבל חצי סינטטי איכותי זה המינימום.
4. תתחיל מזה שתכוון את המתלים לפי הספר, סביר להניח שהתעסקו איתם בעבר. תחזיר לסטוק וצא לרכיבה בתוואי הרגיל שלך, משם תוכל לתת כמה קליקים במידה וזה לא יספק אותך.
5. זה מה שאני עושה, רק שאני לא רואה צורך לנקות אחרי כל טיול (אלא אם טיול אצלך - זה 6-7 שעות מנוע בתנאי מדבר). אני מנקה כל 4-5 טיולים.
את הניקוי אני עושה כך:
מספיג את הפילטר בסולר, ומנקז (סחיטה עדינה מאוד). חוזר על הפעולה עד שהפילטר נקי.
שוטף את הפילטר במים עם סבון כלים כדי להוציא את הסולר, סוחט בעדינות רבה. חוזר כמה פעמים.
שוטף את הפילטר במי ברז עד שיוצאים ממנו מים בלי סבון (כמעט).
תולה לייבוש של כמה ימים.
לפני ההתקנה -משמן בעדינות בשמן פילטרים נוזלי יעודי (אריזה של ליטר מספיקה להרבה זמן). הטריק לשימון הוא לשים קצת שמן בתוך שקית ניילון (בלי חורים) ולקווצ'ץ אותו כשהוא בתוך השקית עד שהוא משומן בצורה +/- אחידה. זה מאפשר להגיע לשימון די אחיד בלי להציף את הפילטר בשמן.
כמו כן, לפני שהפילטר עולה על האופנוע - אני נוהג לשים גריז על ההיקף שלו בנקודת המגע עם קופסת האוויר, כדי להבטיח אטימה טובה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה רבה לכולם.
בוקר ושבוע טוב,
קודם כל תתחדש ושיהיה במזל טוב!
לגבי פילטר האויר של הייפלו הם טובים ואני לא נתקלתי בשום בעיה אתם,
לגבי הניקוי אפשר לקנות ערכה ואפשר לנקום טוב עם מים וסבון, להמתין לייבוש מלא ולמרוח עם שמן יעודי או אפילו שמן מנוע,
אני קניתי את הספריי של השמן הייעודי מבחינת נוחות תפעול.. כ 50 ש"ח במוטוליין.
לגבי אויר בצמיגים תלוי איפה רוכב ובאיזה שטח, כעיקרון בין 10- 13 PSI בצמיגים אמור להיות,
אם יש לך תקציב למוסים אז מומלץ מאוד,(כאלפייה לערך..) כך תחסוך לעצמך התמודדות בשטח עם פנצ'רים..
לגבי הבולמים, ממליץ בחום לקחת את האופנוע לאיתמר כהן מאזור נתניה הוא יכוון לך את הבולמים במקום,
לי היה שינוי מטורף אחרי שנגע לי בבולמים..קצת נסיעה אבל שווה כל רגע ושקל בשטח!
דבר אחרון ציוד!! לא לרכב ללא ציוד מלא וכמובן לא לרכב לבד בשטח!!
תהנה!
1. תוריד ספר טיפולים. חפש Owner manual . בגדול, כל 5000 ק"מ או חצי שנה החלפת שמן. ניקוי פילטר אוויר כל כמה רכיבות תלוי כמה שטח וכמה אבק
2. פילטר שמן. קניתי מפארטזילה עד שהפסיקו לשלוח. עכשיו הזמנתי מ Megazip.
3. חשוב שיהיה בתקן API SG ומעלה. אני שם 15-50 סינטטי מלא
4.בולמים ניתני לכיוון ולחץ האוויר תלוי ברכיבה שלך. בכביש - סביבות 20. שטח מסולע - 10 ואפילו קצת פחות
5. פילטר אוויר - שוטף עם אבקת כביסה, מייבש ומרטיב בשמן מנוע