עושה רושם ש KTM צריכים להתאפס על עצמם. גם ב MX ואנדורו נראה שנגמרה ההגמוניה.
מבחינתי האישית, שיתחילו בלסדר את ה TPI המצ'וקמק שלהם...
עושה רושם ש KTM צריכים להתאפס על עצמם. גם ב MX ואנדורו נראה שנגמרה ההגמוניה.
מבחינתי האישית, שיתחילו בלסדר את ה TPI המצ'וקמק שלהם...
נראה לי שקצת הגזמתם..
עדיין זכו מקום שלישי
ולא לשכוח כמה שנים טובות הם בפודיום!!
ותמיד יש מקום להשתפר
אני רואה את זה בצורה אחרת דווקא
בזמן שחברות המוכרות נרדמו קצת עם ההילה שהייתה להם,
קטמ עשו שיעור בית ושיפרו כל פעם עם דגם חדש!
עד שהגיעו לאן שהגיעו בעמל לא קטן!!
ואז התעוררו החברות הישנות לעשות שיעורי בית ולהתחיל לשנות כיוון!
למעט ה YZ שעדיין הוא כמעט אותו אופנוע (דופ) כבר כמה שנים טובות ועדיין לא נס לחו!!
הTPI זה טכנולוגיה חדשה והם הביאו בשורה חדשה לעולם האופנועים (דו"פ) בנושא אז יש חבלי לידה אין מה לעשות..
וזה מוזר.. הבעיות שאתה ואני שומעים עליהם מכל מיני רוכבים/חברים/הוגה דעות
אני עד היום לא יודע באמת האם הם נכונות או לא!! או עד כמה נכונות..
יש לי חברים עם TPI עם 100-200 ש"מ והם לא מדברים על שום בעיות!!!
ימים יגידו..😎
לא יודע אם כאן המקום להתעמק בנושא, אבל מכיוון שבאופנוע הספציפי שלי, ה TPI גרוע, גם אחרי החלפת CCPS, אז התחלתי לנבור. בעיקר ב ktmtalk. אני ממש לא לבד. אוסיף רק שבחבורה איתה אני רוכב יש מספר כלים עם TPI. לאוזן ולישבן שלי אף אחד מהם לא עובד טוב כמו אופנוע קרבורטור מכוון היטב. להרבה רוכבים זה בכלל לא מפריע. גם כשהיה להם אופנוע עם קרבורטור הוא לא היה מכוון טוב. כרגע יש לי 150 TPI. קדמו לו 125, 250, 300 ו200 עם קרבורטורים. כולם נקנו חדשים. אף לא אחד מהם הגיע מכוון. ההבדל בינהם ל TPI הוא שהיה לי מה לעשות בנידון
שמעתי שאפשר להוסיף קצת שמן למיכל הדלק ב-TPI ואומרים שזה עוזר .....
הבנתי אחד הדברים החשובים ב TPI זה לוודא שהמסנן אויר במקום ומונח טוב, אחרת אם יש כניסת אויר קטנה זה מבלבל את המחשב של ההזרקה ואז הוא לא עובד בצורה כמו שאתה רוצה שיהיה..
ואם כבר מדברים בנושא איך הוא מבחינת אמינות של המנוע?
היה לי 2020 TPI300 במשך 170 שעות. אפס תקלות. בדגמים ישנים יותר (בעיקר 2018) שמעתי מחברים שהיו בעיות. יכול להיות עניין של מזל, יכול להיות כי אני שומר על הכלי. יכול להיות שניהם. הבעיה שלי באופן אישי עם הקטמ היא שזה אולי האופנוע הכי לא Ready to race שיש - הבולמים פשוט גרועים, האופנוע מגיע בלי מיגונים, בלי וונטה, מה שאומר שצריך להוסיף עוד כסף על אופנוע שמלכתחילה עולה פה המון. ועדיין, מבחינת איכות, רמת גימור, הנדסת אנוש וכן - גם אמינות - האופנוע הזה נמצא בטופ.
לאחר נבירה מעמיקה בפורום ktmtalk, התמונה המתקבלת היא שהרוב המוחלט של הרוכבים מרוצים. אם זה כי הם לא יודעים שזה יכול להיות יותר טוב או כי זה באמת מתאים לרוב תנאי הרכיבה אני לא יודע. מהמדגם הקטן שלי מהאופנועים שלי ושל חברים, אני נוטה לחשוב שזו אופציה 1... עבור אלה שכמוני, ניתקלו בבעיות משמעותיות (עובד לא נקי ושורף פלאגים) הבעיה מספר אחת היא חיישן ה CCPS (חיישן לחץ בבית גל הארכובה - Crank case pressure sensor). יש כנראה בעיית אבטחת איכות ברכיב עצמו. כשהחלפתי הוא שיפר את המצב בהרבה אבל זה עדיין רחוק ממה שהייתי מצפה ממנוע כזה כשהוא מכוון טוב. וכאן בעצם הבעיה. זה לא היה שונה בעידן הקרבורטורים. זה כניראה נבע מהצורך לעמוד במבחני פליטה. בכל האופנועים שלי ובלא מעט אופנועים של חברים היה צורך להחליף את כל הדיזות ולפעמים גם את המחט. העיניין הוא שבאופנוע עם קרבורטור, זהו פיתרון נגיש. באופנוע עם TPI/ECU, אתה ניצב מול קופסטא שחורה. יש פתרונות Aftermarket של ECU מתכוונן אבל הם יקרים ($1000 וצפונה) ואין לכל הדגמים. למשל ל 150.
עם כל הרצון שלי כ"משוחד" ש-KTM ימשיכו את הרצף של ה18 נצחונות שלהם, כצופה ניטרלי זה נחמד לראות שיש באמת תחרות והמנצח לא ידוע מראש. והמרוץ אכן סיפק תחרות.
אגב, אם טובי פרייס לא היה מתרסק (כלומר תקלת אנוש ולא תקלת מכונה) ככל הנראה שהיה פודיום כתום. אז... להגיד שKTM צריכה להתאפס...
בכל אופן, נראה שהחברה באוסטריה שמים כוונות במקום אחר והולכים להשתלט על שוק נוסף וגדול, נראים לי מאופסים מתוכננים וחדורי מטרה.
http://fullgaz.co.il/%D7%92%D7%90%D7...9%D7%95%D7%9F/
מנהל מכירות ב-ד.ל.ב מוטוספורט (KTM & peugeot)
שוקן 16 תל אביב
אין עלהונדה.. מספר 1!
להסיק מדקאר משהו על טיב אופנוע נראה לי יומרני. מירוץ שהרבה ממנו מוכרע ע"י כסף גדול שמביא רוכבים מוכשרים, טעויות ניווט והימור על טעויות של מתחרים.
צפיתי בכל הפרקים לראשונה. המעמד והתחרויותיות גורמים לכל המתחרים הרכובים לדהור במהירויות שבהם אי אפשר להגיב או לתקן. צילומים מרהיבים ואטרף אבל בשורה התחתונה מהמרים על החיים.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021