עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 26

אשכול: רוצה לחזור לאופנוע אבל הנסיעות קצרות

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    97

    רוצה לחזור לאופנוע אבל הנסיעות קצרות

    היי,

    ב-3 שנים האחרונות אני רוכב לעבודה על קטנוע 125, בעבר היו לי MT07 ו MV F3 675, רכבתי במסלולים... ואני מתגעגע לפאן שבאופנוע.
    העניין הוא שהמרחק לעבודה הוא רק 5 ק"מ לכל כיוון.

    החלום שלי היה לקנות את ה- MT09 החדש (2021) אבל אני חושש מבלאי למנוע שייגרם מנסיעות קצרות מידי.
    עד כמה זה מזיק למנוע התרחיש הזה של נסיעה קצרה במיוחד?
    והאם גודל המנוע משנה? האם מנועים קטנים ייהרסו פחות מנסיעות קצרות ואז אולי כדאי ללכת על כלי A1?

    אשמח לעזרתכם

  2. #2
    Member הסמל האישי של erez59
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    254
    אם אתה באמת מתגעגע לאופנוע, בקלות אפשר להאריך את הדרך לעבודה ובמיוחד, מהעבודה, בעוד קילומטרים רבים של הנאה...אני נוהג לחפש כל פעם עילה חדשה שתגרום לי לסטות מדרך המלך, בדרך הביתה. לפעמים זו תחנת דלק שהשמועה אומרת שהדלק שלהם ממש מעולה, לפעמים זו מזללה שהמעורב שלהם פשוט מ ד ה י ם... תירוצים להינות מהרכיבה לא חסרים. תמצא לך כמה וצא לרכוב...
    Erez Ronen

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    "למה אתה נוסע מכאן?" שואלת זוגתי שתחייה, לנשואים שבניינו ברורה המשמעות המסוכנת של השאלה וחשיבות בחירת התשובה הנכונה,
    למען הרווקים ארחיב, אין זה שיקירתך מתעניינת באמת, למה בחרת בדרך זו אחרת,
    השאלה אינה אלה ביקורת נסתרת על דרך הבחירה, העוטפת בתוכה גם פרשנות אישית, ואי הסכמה כללית לגבי דרך התנהלותך בחודש וחצי האחרון.
    ברור שתשובה לא נכונה עלולה להצית פתיל שהדיי הפיצוץ יגיעו עד למישור החוף, ויקבעו את כמות המשקעים שירדו בעשור הבא.
    גם לעיתוי החודשי, צריכה להיות מוקדשת מחשבה מכרעת!

    בהתחלה שאשתי עדיין הייתה חדשה בי-ם, הייתי מסתפק באומרי " יש כאן קיצור דרך שרציתי שתלמדי" לקח לה בדיוק חצי שנה להבין שלא כצעקתה,
    אחר כך הייתי אומר, "מהדרך השנייה יש כרגע יותר תנועה אז מכאן פשוט יותר מהר" גם תירוץ זה לא החזיק הרבה.

    כמו "זמן תזמון הרמזורים עדיף מכאן" או "על מנת שלא לפגוע בנדידת הציפורים השנתית" כבר לא עבד.
    לאחרונה פיתחתי מנהג לגלגל עיניים ולהמהם משהו בלתי ברור, ולקוות לטוב, אבל כאחד שנישא במודע לג'ינג'ית דעתנית ופולנייה (רק רבע לטענתה)
    אני יודע, שגם ימי התירוץ הזה ספורים.

    למה באמת אני בוחר בדרך זו ולא אחרת? חשבתי לי בדרך מהעבודה לבית, היום בשבת שטופת השמש, שנפלה עלינו ללא התראה מוקדמת וגרמה
    לכל הירושלמים שנעלמו בבתים בחודש וחצי האחרונים לצאת החוצה. הסיבות רבות ומגוונות אבל העיקריות שבהם רומזות משהו עלי, הסיבה הראשונה
    והעיקרית היא שאני אוהב לרכוב, נקודה!

    בשבילי הרכיבה היא לא רק הדרך הקצרה מנקודה א' לנקודה ב'. להפך על מנת להעצים את חווית הרכיבה, אני בורר לי את סוג המוזיקה המועדפת עלי,
    את החברה ברכב, וכמובן שאת הנוף, הנוף עצמו מורכב כמובן מהשכונות היפיפיות של ירושלים, אבל גם מהנוף המשתנה של האנשים והמכוניות,
    ואני אף פעם לא מתכנן מראש את דרך הנסיעה, אלה פועל על פי החלטות רגעיות שונות ובלתי מוסברות.

    בכל נסיעה בדרך חדשה, או כזאת שלא ביקרתי בה הרבה זמן, קיים הסיכוי לגלות רכב זר חדש או לא מוכר, הפתעה מוטורית מעניינת, או מציאה נחמדה
    כזו או אחרת. אני נהנה להיכנס לרחובות לא מוכרים "ללכת לאיבוד, ולמצוא את עצמי מחדש" נהנה מהחידוש מהריגוש.

    סופי הווספה כבר רגילה למצוא את עצמה במקומות הכי מפתיעים והכי מרגשים בי-ם כשאני רוכב עליה אינני חייב הסבר לאיש, ולכן לזמן או למרחק אין ממש
    משמעות עבורי. אני יכול למצוא עצמי עולה לרכיבה ללא תוכנית מוגדרת ולחזור הביתה אחרי שעתיים שלוש לאחר שביקרת בכל הכבישים המשניים
    וגם על אלה מדרגה שלישית ויותר. מבלי לזכור כיצד הגעתי, מאיפה ולאן, שלא כדברי המקורות-"דע מאין באת ולאן אתה הולך"...

    עכשיו נסו לדמיין אותי מסביר זאת לאישה שאיתי, שממהרת הביתה למשימות ולמטלות של החיים.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    לי יש 8 ק"מ כל צד, בדרך חזרה לפעמים מאריך את הדרך בשביל הכיף.
    גם אם זה לא הכי טוב למנוע מדובר על נזק מצטבר של שנים רבות ושתרצה למכור אחרי כמה שנים בספק אם בדיקה יכולה לכמת את ה"נזק" הזה.
    שנה שעברה קניתי טרייסר GT ואני רוכב איתו לעבודה, אני בספק אם זה מדגדג למנוע הטריפל שנחשב למאוד אמין במיוחד מ2018.


    לגבי מנועים קטנים בגלל גודלם הקטן יותר הם יגיעו לטמפרטורת עבודה מהר יותר שזה כמובן עדיף אבל עדיין לא הייתי פוסל הנאה צרופה על MT09 בגלל זה

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    97
    השושנים אהבתי את התגובה! תיארת יפה את ההרגשה, אבל אני לא חושב שזה באמת פרקטי להאריך את הדרך בכל פעם.
    סביר להניח שברוב הפעמים הנסיעה תהיה בדרך הקצרה ביותר.. במיוחד שזה שעות סטנדטרטיות של פקקים וכו'. כמה כבר אפשר להנות מזה?

    אופנוע חשמלי יכול אולי להיות פתרון כי לא צריך לחמם שמן . אבל אני לא יודע האם אני מוכן עדיין לעשות את המעבר הזה. (גם עמדת טעינה זה בעיה..).

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    אחי, החיים קצרים, תתפנק.
    מהבחינה של "הרס" המנוע אין לך מה לפחד.
    תהנה ממנו בעיקר בסופי שבוע, קח אותו לטיולים, תתגרזן אתו, מה רע.

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    רק בגלל שהנסיעה לעבודה קצרה, לא אומר שצריך לוותר על החלומות. תן לו להתחמם בבוקר, כרצוי לתת לכל מנוע, ללא קשר למרחק המתוכנן.

    אתה תראה שתמצא עוד ועוד תירוצים לתפוס את המפתחות והקסדה במהלך היום אחרי שתחזור לאופנוע. בין אם לנקות את הראש בערב, לבקר במקום בו לא היית זמן מה, או סתם בכדי להרגיש את הרוח דרך המשקף הפתוח.

    קנה לך אופנוע ותהנה.

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    "להתחמם כראוי" משהו כמו חצי דקה להזרמת השמן, עוד דקה של נסיעה עדינה.
    לתת לו להגיע לטמפ' עבודה כשהוא מונע בעמידה לוקח הרבה זמן.
    זמן שבו האופנוע עובד קר ולא טוב. בסופו של דבר, הוא עוושה יותר סיבובים בטמפ' לא טובה.
    ולגבי הפותש.
    5 ק"מ? ורוצה לשמור על האופנוע?
    די מתבקש שתרכב על אופניים חשמליים, או אוטובוס.

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    לא חושב שתכננו את הכלי עם נקודת כשל של נסיעות קצרות מידי יום.
    האם החשש היחידי שלך הוא מכאני, לך על זה.
    אבל השאלה נשאלת היא: האם אתה מתכנן לרכב עליו חוץ מנסיעות לעבודה?
    אין היגיון (כלכלי אבל גם פרקטי) לקנות כלי כזה רק בשביל 5 ק"מ.
    אני אומר את זה גם אם אין לך בעיה כלכלית לקנות ולתחזק את הכלי, כי אתה לא תהנה ממנו באמת.
    אם אתה מתכנן טיולים, מסלולים וכו', אז לך על זה.
    אם לא, בעיניי זה מיותר (ולא משנה כמה תאריך את הדרך חזרה הביתה).

    אם המטרה היא נטו

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    "להתחמם כראוי" משהו כמו חצי דקה להזרמת השמן, עוד דקה של נסיעה עדינה.
    לתת לו להגיע לטמפ' עבודה כשהוא מונע בעמידה לוקח הרבה זמן.
    זמן שבו האופנוע עובד קר ולא טוב. בסופו של דבר, הוא עוושה יותר סיבובים בטמפ' לא טובה.
    מה שלא הבנתי - בהילוך הוא מתחמם יותר מהר מבחינת הזמן, אבל גם עם סל"ד יותר גבוה ועומס מחובר. איך יודעים שזה מזיק פחות מאשר שיפמפם יותר זמן, אבל על סל"ד מינימלי ובלי להזיז את כל האופנוע?

    אני מנסה לנסוע 2-3 צמתים על ראשון, אח"כ שני-שלישי עד איילון, אבל הנחתי שזה לא אידיאלי ועדיף לחמם על סרק.. זה מה שהייתי עושה עם ה-MZ בחורף, קודם מניע ואז שם מיגון תו"כ שהוא מפמפם קצת עשן, הנחתי תמיד שזו הדרך ה"נכונה".

  11. #11
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    יש מליון ואחד מצדדים לכל שיטה, ואין דין מנוע אחד כחברו.
    תעשה מה שמרגיש לך נכון.
    כל עוד שאתה לא מניע ונותן ישר פולגז, כנראה שאתה בסדר.

  12. #12
    Member הסמל האישי של erez59
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    254
    ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה
    מה שלא הבנתי - בהילוך הוא מתחמם יותר מהר מבחינת הזמן, אבל גם עם סל"ד יותר גבוה ועומס מחובר. איך יודעים שזה מזיק פחות מאשר שיפמפם יותר זמן, אבל על סל"ד מינימלי ובלי להזיז את כל האופנוע?

    אני מנסה לנסוע 2-3 צמתים על ראשון, אח"כ שני-שלישי עד איילון, אבל הנחתי שזה לא אידיאלי ועדיף לחמם על סרק.. זה מה שהייתי עושה עם ה-MZ בחורף, קודם מניע ואז שם מיגון תו"כ שהוא מפמפם קצת עשן, הנחתי תמיד שזו הדרך ה"נכונה".
    אני חושב שזה לא נכון לעלות טורים בהילוך ראשון כמה צמתים. לשמן לוקח שניות ספורות לעלות מעוקת השמן ולשמן את כל חלקי הפנים של המנוע. לכן מומלץ להניע עם מינימום גז ולתת למנוע לעבוד כמה שניות ללא גז. אחרי כמה שניות, אתה יכול לצאת לדרך, ברכיבה רגועה עד שהמנוע מגיע לחום עבודה. לדעתי עדיף להעלות עד להילוך שלישי ושם להתקדם עד לחום עבודה. אין היגיון למשוך את ההילוך הראשון. הוא רק אמור לתת לך את הדחיפה הראשונה.
    Erez Ronen

  13. #13
    אני קופץ עם האופנוע שלי לסופר ולעבודה על בסיס יומי, במרחקים של קילומטר לכל היותר... ונפח המנוע שלו הוא 1350 סמ"ק.
    איזה סיבה יש שהוא לא יעמוד במשימה לעוד שנים רבות? הוא דרך אגב יפני 4 צילינדר בציר 2009, ברגע שהשמן חם וזה קורה מהר במנוע כזה נוסעים ושום דבר לא מתפוצץ.

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2017
    הודעות
    135
    אם היתה בעיה עם נסיעות קצרות מורי הרכיבה היו פושטים רגל. רובם מחזיקים מספר אופנועים שמפמפמים כל היום בסל"ד נמוך שמתניעים ומכבים אותם עשרות פעמים ביום.

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי קובי צפיה בהודעה
    אם היתה בעיה עם נסיעות קצרות מורי הרכיבה היו פושטים רגל. רובם מחזיקים מספר אופנועים שמפמפמים כל היום בסל"ד נמוך שמתניעים ומכבים אותם עשרות פעמים ביום.
    אין בעיה לכבות ולהדליק מנוע שהוא חם ועדיין לאופנועים של מורי נהיגה יש בלאי גבוה יותר מאופנוע ביד פרטית.
    כמו שחברות השכרה לא פושטות רגל ככה גם מורי נהיגה, הבלאי מחושב במחיר לצרכן.

אשכולות דומים

  1. רוצה לחזור לרכב אחרי 8 שנים
    על ידי Moses94 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 18-09-2020, 20:09
  2. רוצה לחזור לרכב ובהזדמנות להגשים חלום
    על ידי talth1 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 21-11-2018, 13:16
  3. רוצה להחליף חלקים לאופנוע, איפה אני מתחיל?
    על ידי AshMT בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 23-07-2018, 16:23
  4. אחרי שנה וחצי רוצה לחזור לרכב, מחפש עצה לכלי.
    על ידי DenisM בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 25-01-2017, 18:26
  5. רוצה לקנות אבל חושש מאופנוע ישן (2004)
    על ידי dor1987 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 17-10-2015, 01:06

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO