טוב לשמוע שחלק מהעוסקים בתחום מבינים עניין.
עסק שלא מקפיד על שירות טוב (בלשון במעטה) בנישה די קטנה בעידן הרשתות שכולם מדברים על הכל יקבל בסופו של דבר בראש.
שלום לכולם, דבר ראשון אקדים ואומר שאין לי שום קשר כל שהוא למקום ושום היכרות קודמת עם המקום.
אז ככה, לאחר מספר רב של חודשים שבהם אני סורק את הלוחות, הולך לסוכנויות ואנשים פרטיים ומשגע אנשים סביבי (זאת הזדמנות טובה לומר תודה רבה לאדון קטנוב חבר הפורום על אין סוף שיחות, הודעות וכמה שיחות וידיאו שבהם עזר לי והכווין אותי למה ועל מה להסתכל ולבדוק אופנועים כשהגעתי לראות יחד עם התאמת הצרכים לאופנוע. בקיצור תודה מלך)
תפסה אותי מודעה על ויסטרום 650 בהיי סייד, אחרי טלפון קצר שבו הכרתי את עודד בפעם הראשונה שיחה שבה היה תכליתי ממוקד מאוד, סבלני מאוד, ואדיב (אני מניח שזה משהו שהיית מצפה מראש מאיש מכירות, אבל לאחר הסוכנויות שהייתי.. אני מבין שכבר שום דבר הוא לא מובן מאילו)
יום למחרת כבר הגעתי למקום כבר כשזיהה אותי וזה עוד כשיש לקוחות בפנים הגיע והזיז לי מס אופנועים של המקום מהכביש ע"מ שתהיה לי חנייה נוחה מול הדלת, וואלה שאפו. נתן לי הרגשה טובה כבר על ההתחלה. לאחר שהתפנה ענה לי על כל השאלות שהיו לי ונתן לי הרגשה חופשית "שהכל פתוח - שאל הכל" הציג לי היסטורית טיפולים ואיש המוסך רן עבר איתי על הכל גם בצורה מקצועית וסופר אדיבה ולאחר מכן עודד הגיע ומיד נתן לי את המפתחות ואמר קח סיבוב. מה אגיד לכם, התאהבתי מיד. אז חזרה לסוכנות, עוד כוס קפה ואז סגרנו על המחיר. לאחר שסגרנו (כן כן ומתחת למחירון ומחיר הוגן מאוד לשוק) ואחרי ששאל מה חסר לי עודד הוסיף לי ארגז, ערכת כלי ניקוי ספריי ודיגריזר, מנעול דיסק ללא תוספת תשלום (נכון לא אלפי שקלים אבל הרגשה טוב לעסקה)
לאחר שביקשתי ממנו להשאיר את האופנוע כמה ימים אצלו וכשאחזור עם הגברת לאסוף את האופנוע ולקנות לה קסדה, עודד הוסיף מיוזמתו שכל הציוד שנקנה יהיה ב30% הנחה (עכשיו כן, אני יודע שנהוג לתת אחוזי הנחה גדולים למי שקונה כלי במקום, אבל עצם העובדה שהוא זה שיזם את הצעת ההנחה ולא הרגשתי לרגע שאני צריך "לסחוט כדי לא לצאת פרייאר" הוסיפה לי המון.)
אז הגיע היום המיוחל, עודד ורן תופסים אותי עוד לפני שהתיישבתי על הכיסא ואומרים תקשיב, עשינו בדיקה מקיפה לאופנוע לפני המסירה ויש לו בעיה בABS הזמנו את החלק וכמובן עלות חלק ועבודה עלינו. עכשיו לא הייתה נורה דולקת לא הייתה לי דרך לגלות את זה מלבד לקחת את האופנוע לבדיקה חיצונית או לנסות בלימת חירום בנסיעת מבחן. שוב פעם המקום הוכיח לי את האמינות שלו. אולי אני עם ניסיון מר אבל לא מכיר הרבה מקומות שלאחר העברת בעלות ותשלום היו מנדבים מידע ובטח לוקחים אחריות מלאה על מסירת כלי תקין מכל הבחינות.
ולכן חברים כצריך לפרגן ולתת מילה טובה אנחנו יודעים לעשות גם את זה. אז אם אתם שוקלים קנייה, טרייד, שירותי מוסך או חנות. קפצו להיי סייד קיבוץ גלויות, יש אחלה קפה, אני יודע כי שתיתי יותר מידיי שם.
בתמונה: החבר החדש בטיול עד ק"מ מהביתunnamed.jpg
טוב לשמוע שחלק מהעוסקים בתחום מבינים עניין.
עסק שלא מקפיד על שירות טוב (בלשון במעטה) בנישה די קטנה בעידן הרשתות שכולם מדברים על הכל יקבל בסופו של דבר בראש.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
תתחדש!
שמח לשמוע שהיתה לך חווית רכישה חיובית.
קצת עצוב שיחס אדיב ומעט הוגנות מצד אנשי מכירות זה עניין נדיר אצלינו.
וגם, שאלת תם - למה לא לקחת את האופנוע לבדיקת מוסך לפני הרכישה?
עברתי עליו לפי צ’ק ליסט שבאתי איתו מראש
התרשמתי ממצב כללי חיצוני
עשיתי רכיבת מבחן ששם בדקתי את המכלולים
הזנתי את הלוחית רישוי במכרז סליקת הביטוח לשלול הפעלת ביטוח
היסטורית טיפולים מלאה
הכל עבר טוב שהרגשתי שחמש מאות שקלים למכון שבעיקר יכסה את עצמו בבדיקה מיותר
אני יודע שזה סוג של הימור שלי
אבל לא אשקר שהאינטואיציה שלי לגבי אמינות המקום עזרה.
כשהמןסכניק עובר על הכל ואומר פיקס, האמנתי.
תתחדש
נשמע מעולה
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
אני לא יודע למה לקרוא למקום על שם פעולה לא רצויה בעליל. אני מקווה שלא תמצא את עצמך מתעופף בהיי סייד.
אבל כל הכבוד להם על השירות.
כנראה יש גם צד שני לסיפור על זה שהשאיר שם את האופנוע הנ"ל בטרייד אין וקיבל הרבה פחות מהמחירון כדי שגם העסק וגם אתה תרוויחו...
(אני רואה יותר מדי "מהצד השני" עם גיא זוהר??)
תתחדש!
לא מזמן התעניינתי לגבי רכישה של דיוק 790 משומש שלא יצאה לפועל,
חייב לציין לטובה את השירות שקיבלתי שם.
תתחדש על הכלי וסע בזהירות חבר!
לא רואה בזה שום דבר רע.
אופנוע לא משתבח עם השנים. מחירם הגבוה של המשומשים בישראל נובע ממחירם הגבוה של החדשים (תוצאה של מיסוי גבוה, לא חדש). ככל שהכלים (חדשים ומשומשים) זולים יותר - כך יותר רוכבים יכולים להיכנס למעגל, וזה טוב לכולם.
המחירון הוא רק "נקודת התחלה", שנועד לתת הערכה גסה לשווי האופנוע (בין היתר - למטרות קביעת פיצוי ביטוחי במקרה תאונה, ולכן נעשה מאמץ מסויים "לנפח" את המחירון כלפי מעלה).
מי שרוצה לקבל מחירון על אופנוע במצב "סטנדרטי", שאינו יוצא מן הכלל (אני מחריג כאן "מציאות" כגון אופנוע 2013 מיד ראשונה-שניה, שנסע 3000 ק"מ בשנה, טופל כל שנה ועבר יישור קו מלא לפני המכירה) - יאלץ למכור בעצמו ולחכות זמן לא מבוטל לקונה. בדרך הוא יסבול מנודניקים, ליצנים, אנשים שקובעים פגישה לראות את האופנוע ולא מגיעים וכיוצ"ב.
רוצה לחסוך את כאב הראש והטרחה? יש מי שיעבוד בשבילך, אבל לא בחינם. הטרייד בניגוד אליך נעדר כל סנטימנט לאופנוע, ומבין היטב שכדי למכור אותו מהר - המחיר צריך להיות אטרקטיבי, קרי - נמוך מעט (או הרבה, אם האופנוע עם ק"מ גבוה/עבר תאונתי/מצב קוסמטי או מכאני רחוק ממושלם) ממחיר השוק. בתוך המחיר הזה גם צריך להיות מגולם הרווח של הטרייד - אני מעריך שבין 1000 ל-2000 שקל.
מכאן, החשבון פשוט. אם מחירון של אופנוע מסויים הוא 30 אלף שקל, ומצבו תואם למחירון (דגם מבוקש, ק"מ לא גבוה, יד נמוכה, תוספות מקובלות לדגם) הטרייד צריך לפרסם אותו ב-2000-3000 שקל מתחת למחירון, עם גמישות מסויימת כלפי מטה. משמע - המקסימום שאפשר להציע לבעלים, זה 5000 מתחת למחירון - שזה אומר "לשחוט" אותו ב-20%.
אם העסק יתעקש למכור במחירון, קיים סיכוי גבוה שהאופנוע יתקע אצלם לכמה חודשים - ואין להם שום אינטרס שזה יקרה, כי בזמן הזה המחירון יורד וערך הכלי נשחק.
אתה יכול להגיד שזה לא פייר, אבל אף אחד לא מכריח אותך להסכים. רוצה למכור לבד - בבקשה. לא רוצה להתעסק, לבזבז זמן, עצבים וימי עבודה - זה המחיר.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מצטער אבל אל סוחרים אני מתייחס בחשדנות יתרה.
כלי שמור ( למעט אולי אופנועים יקרים אקזוטיים או שסתם לא סחירים ) ימכר תוך פרק זמן סביר.
לסוחרים מגיעים לא פעם כלים שבעליהם נואשו מהם ( יש מציאות של טרייד אין וכו ).
הסוחרים מטבע הדברים ינסו למכור אותם.
חלק יישרו קו אחרים יתפשרו במחיר וחלקם יכניסו יד לא משומנת עם שבבי פיסטון לתוך האחוריים של הלקוח.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
קודם כל, "פרק זמן סביר" - זאת הגדרה מאוד מעורפלת. כמה זה - יומיים? שבועיים? חודשיים?
שנית, יצא לי כבר לראות כלים טובים ושמורים עם "נתונים" (שונא את הביטוי השגור הזה - הכוונה לשילוב של יד/ק"מ/שנתון) מעולים על הנייר (אולי מדגמים פחות-פופולאריים) שבעליהם נתקעו איתם חודשים ארוכים, רק כי הם התעקשו על מחיר קרוב למחירון.
דבר שלישי - נגיד ש"זמן סביר" זה עד חודש ימים. במהלך החודש הזה - כמה שיחות טלפון עם ליצנים יהיו לך? כמה אנשים יקבעו איתך פגישה, ויבטלו ברגע האחרון או שלא יגיעו ללא כל התרעה? כמה פעמים תצטרך לבקש חופש בעבודה כדי לנסוע לבדיקה, שאחריה ינסו ללחוץ אותך ולהוריד עוד במחיר?
כשמסתכלים על זה כך - אפשר להבין אנשים שמעדיפים לוותר על כמה אלפי שקלים (ולפעמים גם על הרבה יותר מזה) כד לחסוך את זה מעצמם ולהעביר את כאב הראש למישהו אחר. זה שעבורי או עבורך לשלם 5000 שקל כדי להימנע מסטרס, אובדן של יום עבודה+כמה בקרים/ערבים עם המשפחה וכמה עשרות טלפוני סרק נתפס כיקר מדי ולא משתלם, לא אומר שזה המצב גם אצל אחרים.ואת זה אני אומר מהיכרות עם כמה וכמה אנשים שבאופן עקבי מוכרים את האופנוע שלהם לטרייד-אין מהסיבות שהוזכרו לעיל.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
זמן סביר כמובן שזה משהו אינדיווידואלי.
וציינתי שבהחלט ניתן למצוא כלים טובים אצל הסוחרים.
ועדיין בארץ וגם בעולם יש לסוחרי רכב מוניטין מפוקפק.
לאחדים בצדק ולאחרים לא.
ליפול על נבלה אפשר גם אצל אדם פרטי.
כמעט שכחתי.
נתונים טובים בעיניי זה יד קילומטרים סוג הרוכב
וכמובן מה שמסביב.
אני מניח שבהרבה מקרים עדיף רכב מנהג משאית ולא מרופא.
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI