היום פורסם האופנוע האחרון שלא פורסם עד כה בחשיפה של קוואסקי
ולא באמת הפתעה למי שעקב אחרי הפורומים האמריקאים
דף הדגם
https://www.kawasaki.com/en-us/motor...-VEHICLEBUCKET
היום פורסם האופנוע האחרון שלא פורסם עד כה בחשיפה של קוואסקי
ולא באמת הפתעה למי שעקב אחרי הפורומים האמריקאים
דף הדגם
https://www.kawasaki.com/en-us/motor...-VEHICLEBUCKET
לא הורידו אותו מפס היצור?! לא היו מודעות אבל לזכרו בכל מגזין אופנועים אמריקאי?
איזה קטע.
אני כל-כך שמח שעדיין אפשר לקנות כלים כאלה - פשוטים, אמינים ומוכחים (ולא, אני לא בשוק לאופנוע עם פחות מ-40 כ"ס, לפחות לא כרגע. ועדיין אני שמח שהוא קיים).
לשאלתך - לא, הוא לא יגיע לארץ (לצערי), בדיוק כמו שהוא לא הגיע לארץ בשני העשורים האחרונים.
אבניר היחידים מבין היבואנים הגדולים (ככל הידוע לי לפחות) שניצלו את האפשרות לייבא כלים בתקינה אמריקאית.
ככל הנראה, מטרו לא הולכים להתאמץ בשביל למכור 10-20 כלים כאלה. אם הם היו רוצים להתאמץ, לפני ה-KLR היינו רואים באולמות התצוגה את הימאהה WR250R שעדיין משווק בארה"ב ואצלינו מבוקש מאוד כמשומש (לרמה שמחירי הכלים משנתוני 16-17 לא ירדו שקל בשנתיים האחרונות).
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
חשבתי של KLR הישן היה קרבורטור ולזה יש הזרקה. היכול להיות שהם השקיעו בהזרקה אבל לא בתקינה אירופאית וואו.
אני מרייר עליו המון זמן.
הוא עדיף (מבחינתי) בהרבה מה DR מצונן השמן. כנראה שאאלץ להסתפק בו כש"אשתדרג"
זה דגם חדש
אמור לעמוד בתקני זיהום, השאלה האם של יורו 5 כך שגם באירופה ישווק
אני בטוח שה-KLR לא עומד ביורו 5, גם אם הוא מוזרק. יורו 3 אולי.
הדגם אינו "חדש", זאת המתיחת פנים חיצונית בעיקר ושינויים מכאניים קלים.
שוב - לא מאמין שיגיע לאירופה, ולא מאמין שמטרו יבנו על ביקוש גבוה לדגם נישה שכזה, ויתאמצו לייבא אותו בתקינה אמריקאית...
חוץ מזה, אכן אופנוע נחוץ (בעיקר למטיילי הדו"ש ולמסעות). טנרה 700 לעניים.
אגב, לא כל השינויים בדגם 2022 הם לטובה בעיני:
לצערי שינו את לוח השעונים:
ישן - לוח קלאסי, פשוט וקריא:
במקום זה, יש מיקרו-לוח חדש, מאלה שצריך לעצור כדי לקרוא מהם מידע:
![]()
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
בעקבות כל הרחש בחש של הכלי הזה, למה הוא כל כך אהוב דווקא על המטיילים של המסעות הארוכים
ולא אופנועים גדולים יותר בנפח אם יותר נוחות ומקום?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
יותר נפח ומקום - משמעותם יותר משקל. זה מפריע מאוד כשאתה יורד מהאספלט, לך תרים אחרי נפילה איזה אפריקה טווין או סופר טנרה בכוחות עצמך...
חוץ מזה, ההספקים של הכלים האלה מוגזמים לטיולי נופים ומדינות עולם שלישי. מה יעזור לך שהאופנוע יכול לשייט 150 ללא מאמץ, אם ה"כביש" שבו אתה נוסע ימים שלמים זה אספלט צר, מחורץ ומלא בורות או שביל ג'יפים לא סלול?
ה-KLR אהוב על מטיילים (בעיקר אלה שעושים מסעות במדינות עולם שלישי, דרום אמריקה וכיוצ"ב) בגלל שילוב של כמה גורמים שחשובים יותר מהספק, קמ"ש ו-ABS ושאר הצירופים האופנתיים:
- אמינות ועמידות כמעט מוחלטת - אופנוע שכל מחלות הילדות שלו נפתרו לפני שני עשורים.
- משקל סביר וגלגלים במידות הנכונות.
- טנק גדול שנותן טווח נאה בין תדלוקים.
- פשטות מכאנית - כשמשהו מתקלקל, לא צריכים מוסך עם ציוד ייחודי ויקר.
- בדגם הקרבורטור (לא יודע איך יהיה במוזרק) - יכולת לשתות דלק באיכות ירודה.
- וכמובן - מחיר רכישה ואחזקה נמוך.
לטיולים במדינות דרום אמריקה, חלק ממזרח אירופה, הודו או אפריקה - אלה הכלים האולטימטיביים. DR,KLR,DRZ, XTZ660 ודומיהם.
לטיולים במדינות עם מערכת כבישים מפותחת, יש כלים מתאימים יותר.
נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 27-01-2021 בשעה 11:13.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אענה בעקיפין.
אני התאהבתי בבחור הזה -
https://www.youtube.com/c/halfthrottle
הוא מסביר במרומז המון פעמים למה KLR
ולמה לא GS
אני מודה שעקבתי אחרי הפורומים בחול והיתה (בכל מקרה לי) תחושה שיצא כלי יותר מתקדם בקצת , מצד שני התמחור זול יחסית.
אחרי שטנרה700 יצא , והצפיה לבייבי אפריקה טווין באזור ה 800, היתה מחשבה שKLR יפול למשבצת הזו
מי שרוצה מתקדם יותר - יכול לרכוש טנרה 700.
מי שרוצה פשוט וזול - לא יקנה טנרה כי זה לא אופנוע זול. כך שכאלטרנטיבה לטנרה, קיומו של ה-KLR מוצדק מאוד.
השאלה הטובה יותר, היא האם יש לקיומו של ה-KLR הצדקה אל מול המתחרה מבית - הורסיס 300. הוא יקר יותר, חלש יותר בכביש (בדגם 2022 יהיה מורגש אפילו יותר - "תוספת כוח בסל"ד בינוני" בימינו זה ביטוי מכובס ל"סתמנו למנוע ת'נשמה בסל"ד גבוה כדי לעמוד בתקנות זיהום") וכבד יותר. אני לא בטוח שהבונוס ביכולות השטח שהוא מביא מצליח להצדיק את ההפסד בדיסציפלינות כביש עבור רוב ברוכבים.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual