בחלק גדול מהארצות האלה רוכבים רק כמה חודשים בשנה בניגוד לארץ.
ברוב הארצות האופנוע משמש ככלי פאן כמו טרקטורון או רכב שטח לסופי שבוע.
תרבות הנהיגה ברוב אירופה היא הרבה יותר טובה מהארץ.
איילזו - הציניות נובעת מהכרה של הנפשות הפועלות שם, מסלול שאני עושה על בסיס יומי כמה פעמיים ביום
אין שם שום בעיית תשתית או רכיבה מורכבת, מסוכן רק ברכיבת אגו.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לגבי תשתיות- אני חושב שהמצב בארץ טוב. נכון שלא רוכבים כל השנה, אולי רוכבים פחות באזורים צפופים, אין שמן על הכביש (נקי מגשם) אבל גם אין תרבות מוטורית. ובכלל, נראה לי שרמת הרכיבה (והנהיגה) שלנו נמוכה יחסית במדינות אחרות. כשכל הטור עומד על הברקס חצי ק"מ לפני עקומה מאעפנית בכביש 1 זה מחזה שאומר הכל.
מעבר ללימודי הנהיגה המגוחכים, המנטליות או הראש הישראלי הם המכשול הגדול. אתמול מישהו נשבע שהוא יודע מה הסוד של מנת דגל ממסעדה מסויימת. רצה המקרה וישבו איתנו שני שפים שעבדו שנים באותה מסעדה אבל הבחור התעקש שהוא יודע כי חבר שלו מכיר מישהו שעבד שם. זה אותו ישראלי שיודע ויהיה בסדר ולא צריך. אפילו כאן בפורום שמארח קהילה בהחלט איכותית ולא מייצגת (את הערסיאדה בחוץ) רק חלק מהרוכבים עשו קורס או השתלמות. זה עניין של 2,000 ש"ח...פחות או יותר קסדה או מעיל שלא לדבר על חליפה מתנפחת- וזה הבייסיק תרתי משמע.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אתה מגזים בפרעות. קורסים שאתה מדבר עליהם מתקיימים בת"א/מרכז בלבד. אף אחד מנהריה לא ייסע שעתיים לכל כיוון בשביל זה. דבר שני: חומר ה"נלמד" הוא כל כך בסיסי, שכל אחד שהצליח לעבור 200קם כדי להגיע לאותו קורס, לא צריך אותו.
אתה מתבלבל בין אופנוע ככלי תחבורה לאופנוע כספורט. רוצה כלי תחבורה - סע כבנאדם. שמור מרחק. תפעיל איתות. בלי לחתוך. בלי 120 בשוליים. רוצה ספורט - סע למסלול או שטח.
לא מזמן היה כאן בכי של אידיוט שהשתולל בשטח, ושבר לעצמו כל דבר אפשרי ולא הפתיע את אף אחד. מועמד ראוי לפרס דרווין.
אתה צודק לגבי זה שאנשים אולי לא יסעו מנהריה לקורס. אבל מגדרה לחדרה דווקא כן, ושם מרוכזים רוב הרוכבים בארץ.
לגבי מה שרשמת בחלק שציטטי- מעיד בעיקר על נבערות שלך. מניח שלא השתתפת בקורס, או שעשית זאת אחרי שלמדת על בשרך בדרך הקשה. או שנולדת רוכב על שיודע הכל. יש גם כאלה (לא בציניות). אבל רובנו, בני התמותה, עולים על הכביש עם הרגלים רעים, שלא מלמדים עליהם בשיעורי נהיגה. מי שמשריש אותם (כמוני) צריך להיאבק קשה על להיפטר מהם.
ראיתי מספיק "אף אחדים" כאלה בקורסים שעשיתי, שהגיעו לקורסים מרחוק. אגב, אני די בטוח שיש גם מדריכים שעובדים באיזור הצפון.
לגבי הבסיסיות של החומר הנלמד - זה ממש לא אומר שמי שמגיע שולט בו. דווקא אגב, דווקא בהדרכות הבסיסיות אתה פוגש את אלה שלא ברור איך הגיעו עד הקורס - אנשים שלא יודעים לבלום (מעבר ל"להאט" כשעיקר הבלימה עם הבלם האחורי) או לא יודעים לבצע היגוי הפוך באופן מודע. אנשים שיושבים על האופנוע כמו שק תפוחי אדמה, מפחדים ממנו ומרגישים שהוא נלחם בהם. וגם זה נאמר מנסיון של הרבה הדרכות שהשתתפתי בהן.
לנסוע כבן אדם זה חשוב, אבל זה לא תחליף לטכניקת רכיבה בסיסית, שהיו צריכים ללמד - ולא מלמדים, בשיעורי הנהיגה בארץ.
מי שהחיים שלו ואיכות הרכיבה שלו חשובים לו - כדאי לו לגשת לקורס רכיבה בסיסי זמן קצר לאחר רכישת האופנוע הראשון.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
כיוונתי לדעת גדולים, זכיתי. ודרך אגב, אונר"א הוא גוף אנטישמי, זהו הגוף היחיד שעוסק ספציפית בפליטים שהם כבר לא פליטים. כל שאר הפליטים בעולם, מטופלים ע"י גוף אחד של האו"ם. מה גם שעד ל"בעיית" הפליטים הפלסטינים, שאינם פליטים, לא היו מחזירים פליטים לביתם, אלא מיישבים אותם ומשקמים אותם במקום אליו הגיעו.
אבל נגד יהודים, הכל הולך, כולל ייצור של גוף ייחודי לטיפול בפליטים שאינם פליטים, כולל העברת הפליטות בירושה, ובמקום לשקם אותם במקומם, מייצרים אצלם תקוות שווא וניוון, מה שגורם לאותם פליטים שאינם פליטים יותר נזק מתועלת.
ישנו ספר חשוב בנושא, לצערי אני לא זוכר את שמו.
עושה קורסים בצפון:
משה פרחי
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
רוצה להדגיש חוכמה ששמעתי ממש לאחרונה.
הנסיון שצברת ברכיבה שווה ערך ...-לניסיון שצברת. הוא לא מעיד על רמת המיומנות שלך כרוכב.
רכבתי יותר מ - 3 שנים בגלגול הקודם לפני שחזרתי לרכב ועברתי קורס.
הייתי שליח על ווספה ולמדתי לסחוט את הבלמים באופנוע הכי לא עוצר בעולם. למדתי גם להשכיב ווספה עד לרגלית.
פיתחתי מיומנות קריאת מצבים בתנועה עירונית. אחרכך רכבתי על סוזוקי 4 צילינדר (בחתימה) כשמחט הסל"ד באדום רוב הזמן באדום ושייפתי רגליות.
לא חשבתי שאני אליל אבל חשבתי שאני ממש בסדר, אפילו רוכב טוב. עובדה שאני נותן חזק בגז ובברקס.
אחרי הקורס הבנתי שאני רוכב מתחיל ובור.
אני מדגיש- בור!
וכן, ידעתי וביצעתי היגוי הפוך ובלמתי חזק רק אחרי שהבולם התכווץ. אבל תכלס- בור ועם הארץ. עוד אחד שרוכב חזק ולא יודע עד כמה הוא רחוק מהרמה שהוא בטוח שהוא נמצא בה. היום שנתיים אחרי הקורס. הרכיבה השתפרה אין לי כמעטים ואני עדיין מתרגל את הבסיס שמסנכרן הכל יחד כי הוא לא מוטמע ב -100%. אני מדבר על הבסיס, שום דבר מעבר. עדיין מפציר בחברים שלי לרכיבה שלא עברו את הקורס לעשות אותו וזה לא משנה אם אתה רוכב 30 שנה...זה רק הופך את תהליך הלמידה וההטמעה ליותר קשה. הקורס שינה לי הכל. פשוט הכל.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021