בכדאי לשבור את המונופול צריך יבוא מקביל וצריך סוכנים רעבים, הבעיה שכולם מפחדים מהגדולים,
שאלתי יבואן חבר, למה אין מי שמביא דגמים שהיבואנים הגדולים לא רוצים להביא, הוא אמר בלי להסתיר
"לא שווה בשביל כמה מכירות להסתכסך עם "הגדולים"..."
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
הסיבה שיבואנים מביאים רק חלק מהדגמים זה כסף. כלומר, אין בזה מספיק רווח. זה לא קונספירציה.
מה גם, חבר שלך נשמע כאילו מישהו מה-״גדולים״ יבוא להרביץ לו. לא, משמעות של ״לא שווה להסתכסך״ - ״הולך להפסיד בתחרות״. במילים אחרות - אין כדאיות כלכלית ביבואן רכב קטן.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בוא נדייק, נגיד שיבואני הונדה מבאים את הלחם והחמאה של הדגמים הנמכרים, אבל יש דגמים שהם לא רוצים להביא מהשיקולים שלהם,
אם היה יבוא מקביל הרי שאפשר היה להביא גם דגמי נישה של הונדה שלא מגיעים ביבוא הרגיל, היבואן הגדול לא נפגע יבואן הנישה מרוויח
קצת שוק הקונים מרוויח בגדול.
אבל כשיבואן אומר לך אני לא מתעסק עם... כי לא שווה לי להסתכסך איתם זה לא אומר שזה לא משתלם לו או אין שם נישה רווחית, זה אומר
שהקרטל פועל כמו מאפיה, ואף אחד לא רוצה להסתכסך עם המאפיה, ככה ביבוא אופנועים, ככה ביבוא צמיגים, הכרישים מחסלים את הדגה.
נניח שאתה רוצה להיות יבואן עצמאי, יגיע אילך לקוח ייתן מקדמה ואתה תייבא לו אופנוע חדש תדאג לניירת, רישוי ותשחרר את הלקוח לכביש
מבחינה חוקית זה מותר, בשיח עם אנשים בתחום זה משתלם מכמות מסוימת לא גבוהה במיוחד, ללקוח זה יוצא קצת יותר זול. אז בעצם למה
זה לא קורה? בדיוק מאותה סיבה. הכרישים לא רוצים שיקומו פה מתחרים.
עכשיו לשוס הגדול, כשיש חברה שמייבאת כמות אדירה של מותגים תחת אותו יבואן והן מחזיקים אחוז ענק מהשוק הדו גלגלי, החברה יכולה
לעשות כל מה שהיא רוצה, חוקי ולא חוקית...מכיר חברה כזו?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
מסבירים לך שזה לא עובד ככה. זה שוק מאוד קטן ולכן כמות המכירות שתעשה אותו יבואן מקבילי לא מצדיקה את קיומו. לכן זה לא קיים.
בולשיט. על תשווה סיכון כלכלי וסחיטה באיומים. גם: קרטל זה לא מאפיה, למרות ששניהם עוברים על החוק.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני שמח שאתה מסביר לי, אבל אני לא מסביר אני מצטט יבואן קטן שמספר לך מה המציאות, משתלם לו כלכלית להביא כל אופנוע לארץ
ולמכור אותו ברווח קטן, הוא לא משחק בסכומים גדולים מאד אבל בפריסה שלו הוא יכול להסתדר עם רווח קטן יותר. (יש אנשים שיעשו
עבורך ועבור עמלה יבוא של אופנוע חדש מחו"ל ועדיין ירוויחו).
נתח הרוויחים אצל היבואנים הגדולים הוא גבוה ושלא ימכרו לך סיפורים כמו עם הצמיגים, המיסוי והתשלומים הם רע הכרחי כרגע, אבל
הקופון על כל אופנוע הוא גדול, בתחילת שנת דגם הרווח גבוה והמחיר מצטמצם (גם אם זה מתחת לשולחן או ב-"מתנות" אחרות) ככל
שמתקרבים לסוף השנה ואחריה, אתה חושב שהיבואן מפסיד על אופנוע "במבצע"?
מחיר האופנוע לך וליבואן שונה לחלוטין היבואן מחשב את כלל האופנועים שהביא ועושה מחיר ממוצע היינו אופנוע שנמכר כדגם חדש
בתחילת השנה ב-120 ואותו אופנוע בסוף השנה שנמכר ב-100 סך המכירות חלקי כמות האופנועים תפחית את העלויות ותישאר עם הרווח.
עכשיו היבואן הקטן ישמח להביא כמות קטנה של אופנועים שלדעת היבואן הגדול לא משתלם למכור או מתחרה בדגמים אחרים שלהם או כל
שיקול אחר, בתמורה לרווח, כי יש לו כבר את כל הרישיונות הנדרשים הוא בקי בתהליך ובעצם רק צריך להזרים אופנועים, כאן היבואן הגדול
לוחץ חזק על הבלם בכל מיני שיטות, אבל אל תאמין לי תברר בעצמך, אגב תשאל את המסטר מה קרה לו כשניסה להביא צמיגים לאופנועים ביבוא
מקביל...
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לפי האתר של דוקאטי, יש מוסכים מורשי יבואן ב:
- ת"א
- י"ם
- אילת
- רעננה
- כרמיאל
בנוסף, במרכז ישנם לפחות עוד 2 מוסכים בעלי שם שמטפלים בדוקאטי (דינמיקה בחולון ואלכסים בת"א).
הכיסוי לא מדהים (וזה בדיוק מה שהתכוונתי אליו כשדיברתי על חסרונות של יבואן קטן).
מצד שני, העיר הגדולה היחידה שממנה לא תצליח להגיע לאחד מאלה בפחות משעה נסיעה זאת באר שבע. מקום שבו בכל מקרה לא תחזיק דוקאטי, כי הבדואים יקחו אותו תוך יומיים.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
נכון. גם אני קראתי את זה. מצטער, אבל לנסוע מחיפה למוסך בכרמיאל זה לא הגיוני. לשם השווה - יש 2 מוסכים שמטפלים בהונדה במרחק של 5קמ.
ואם מוסך בכרמיאל לא מוצא חן בעיני מסיבה כלשהי?
מיבואן קטן אפשר לקנות רק צעצוע לסוף שבוע שתטפל בו לבד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בגדול לא נכנסתי לפרטים, (והאמת, גם לא קראתי את המגילה שלך), אבל כיוונתי למה שדרזנר כתב.
המגמה היא שמטרו, עופראבניר, ודלב יהיו היחידים. וזה לדעתי לא טוב.
ישארו גם הבינוניים - ליגל, אלבר, היבואן של MV (לבוטיק חוקים משלו) ואיך שקוראים לו היבואן של בנלי.
לאור זה שה"קטנים" לא מצליחים להתחרות בהם (ורואים את זה נפלא בטבלת המכירות) - זה גם ככה המצב בפועל.
כל אלה שבוכים כאן, בסוף הולכים וקונים אופנוע מאחד היבואנים הגדולים - משיקולי תמחור (אצל הקטנים תמיד יקר יותר), אמינות הכלי (מה לעשות שהיפאנים אצל הגדולים עוד משנות ה-90, ואולי בגלל זה הם הפכו לגדולים - כי הם הביאו את המוצר שהכי הרבה אנשים רוצים לקנות), ירידת ערך עתידית וזמינות השירות והחלפים.
אז חלאס לבכות, אם אתם בסופו של יום מצביעים ליבואנים הגדולים עם הארנק.
זה קיצור של המגילה שהייתה ארוכה מדי.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אני בוכה על גוגל ועדיין משתמש בשירותים שלהם כי אין הרבה ברירות ואני בהחלט מוכן לשלם על שירות שישמור על הפרטיות שלי.
זה שאנשים קונים במטרו או אבניר זה בגלל ש"הקירות סוגרים עליהם" כל שנה שנתיים עוד מותג עובר אליהם, כרגע זה עוד בסדר יחסית אבל אם המגמה תמשיך זה באמת עומד להיות שוק מאד קטן לקונה.
הייתי אומר שזה קרוב לדואופול אבל יש כאן מישהוא רגיש להגדרות האלו![]()
האמנם? האם הם באמת ישארו? לפי המגמה הנוכחית לא בטוח בכלל. אולי ליגל, וגם זה אף אחד לא מבטיח.
אגב אלבר. מה הם מייבאים היום?