זיו אופנהיימר סוגר מעגל עם המותג
מותג האופנועים ההודי רויאל אנפילד עובר לייבוא מקומי של ד.ל.ב מוטוספורט, שתתחיל בשיווק בתקופה הקרובה ותפתח אולם תצוגה ייעודי למותג; הפרטים והדגמים - בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%a8%d7%95%d7...5%d7%a8%d7%98/
![]()
זיו אופנהיימר סוגר מעגל עם המותג
וואו, אלה חדשות טובות.
מאמין שד.ל.ב יכפילו את המכירות, לכל הפחות.
מניח גם שנראה גם תמחור אטרקטיבי בהרבה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מישהו יכול בבקשה להסביר איך עובד העניין הזה של הזיכיון? יש איזשהו מכרז של יבואנים ואז נחתמת עסקה למספר שנים? יכולים להיות שני יבואנים לאותו ברנד?
לרוב זה קומבינות וחוזים שנסגרים בחדרי חדרים
ולדעתי זה דווקא עצוב שהיבואנים הגדולים גדלים עוד, בעוד שהקטנים נבלעים, או נמחקים.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
בכדאי לשבור את המונופול צריך יבוא מקביל וצריך סוכנים רעבים, הבעיה שכולם מפחדים מהגדולים,
שאלתי יבואן חבר, למה אין מי שמביא דגמים שהיבואנים הגדולים לא רוצים להביא, הוא אמר בלי להסתיר
"לא שווה בשביל כמה מכירות להסתכסך עם "הגדולים"..."
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
הסיבה שיבואנים מביאים רק חלק מהדגמים זה כסף. כלומר, אין בזה מספיק רווח. זה לא קונספירציה.
מה גם, חבר שלך נשמע כאילו מישהו מה-״גדולים״ יבוא להרביץ לו. לא, משמעות של ״לא שווה להסתכסך״ - ״הולך להפסיד בתחרות״. במילים אחרות - אין כדאיות כלכלית ביבואן רכב קטן.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא מבין את הלך הרוח פה.
יבוא אופנועים - זה עסק שדורש גב כלכלי חזק. יבואן קטן מתקשה להשקיע את הסכומים הנדרשים להקמת מערך מכירות ושירות ראוי, או כדי לתמחר את הכלים באופן תחרותי ולדור לשוק.
ממה שיצא לי לראות, אמרת יבואן קטן - אמרת מחירי כלים מופקעים, זמינות חלקים גרועה ופוטנציאל להישאר עם אופנוע "בלי אבא ואמא". בד"כ גם עקב המכירות הנמוכות, האופנוע לא נהנה מביקוש ער בשוק המשומשים - מה שמייצר מעגל סגור של מכירה בטפטופים. על הדרך - עם לרוע מזלך ידרדרו היחסים שלך עם היבואן עקב מחלוקת כלשהי, לא יהיה לך מקור חלופי לפנות אליו.
דוגמאות יש בשפע:
פעם היה לי MZ, עוד במעמד הקניה הסתכסכנו עם מר ג.ארנון שהיה היבואן (שרצה דמי תיווך על האופנוע, למרות שלא נרכש דרכו). נאמר לי מפורשות שכשאצטרך חלקים, אהיה בבעיה.
היה לי גאס גאס, בדיוק בתקופה כשהיבואן הישן חדל לתפקד בעוד שמטרו לא התחילו את היבוא. השגת חלפים עבור האופנוע הייתה בעיה קשה.
יצא לי לבקר באשל מוטורס. אני לא מופתע ש-SWM מוכרים יחידות בודדות בשנה, למרות שאלה כלים מעניינים מאוד.
יצא לי לבקר בסוכנות רויאל אנפילד אצל ג.ב.ר ואפילו לעשות סיבוב התרשמות על הקונטינטל GT. החבר'ה היו נחמדים מאוד, אבל התמחור של הכלים - פחות. התוצאה? מכירות בטפטופים.
היבואן ה"קטן" הטוב ביותר שראיתי אלה "ליגל", שעושים מאמצים מטורפים כדי להעמיד מערך מכירות ברמה של הגדולים ושירותי מוסך ראויים. מבחינת אספקת חלפים, הם מחזיקים את המינימום, והמחירים בערך כפולים מחו"ל (שזה לגיטימי בשוק המעוות שלנו, אבל בגלל שמלכתחילה מדובר בחלפים יקרים - זאת מכה קשה בכיס). חלק שלא נמצא במלאי הם מתחייבים לספק תוך 10 ימים, שזה יפה - ועדיין זה לא תחליף למחסן חלפים גדול שיש בו את רוב החלפים שיכולים להידרש לאופנוע מסויים.
אם נשווה את החוויות האלה לתקופה שבה הייתי בעלים של בנדיט 1200, ומדי פעם רכשתי חלקים במחסן של אבניר כשלא היה לי זמן לחכות למשלוח מחו"ל - זה הבדל של שמיים וארץ. אין זמן לחכות? מגיע למחסן, סבירות גבוהה שהחלק במלאי. לעיתים אפילו המחיר הגיוני לגמרי.
אסכם כך: ככל שאנחנו נהיים פחות דומים לקובה, הגיל הממוצע של הכלים יורד וכמות הכלים שנמכרים מדגם מסויים משפיעה ישירות על סחירותו העתידית - כך יש פחות הצדקה לקיומם של יבואנים קטנים.
מי שרוצה בכ"ז לחסוך כמה פרוטות או להביא דגם אקזוטי - שיעשה את זה ביבוא מקביל. בתחום הרכב יש היום מספיק עסקים שנותנים את השירות הזה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual