ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
שערוריתי זה לקנות אופנוע חדש ולא זול וישר אחר כך מורידים לך את המנוע ומפרקים אותו לחתיכות קטנות ומרכיבים אותו חזרה וכל זה קורה אצל הדילר.

כאן תוכל לראות את הריקול הכי שערוריתי שקרה אי פעם, קמצנות לשמה של יצרן.

https://youtu.be/jiJcxJVb0sM



במוו החזירה את כל הF850, רוב היחידות עדיין לא נמסרו אבל היו כמה שכן ובמוו נתנה ללקוחות האלו אופנוע זמני עד שאופנוע חדש יוצר בישבילם, אף אופנוע מהbatch הזה תוקן אלה הוחלף, הבעיה הייתה במנועים שהם קיבלו מסין, כל היחידות המדוברות היו באירופה בלבד.


מנסיון שיש לי לאורך השנים כולל רכבים יש דברים שנסגרים במפעל ועדיף שישארו ככה כי אחר כך דברים לא תמיד חוזרים להיות איך שהיו וכן הרמה של מכונאי אצל הדילר נמוכה יותר מעובד מפעל בעל נסיון מאד ספציפי בהרכבת אופנוע.
במקרה הזה דוקאטי יושבים באמצע, בין ימאהה שפירקו מנוע לחתיכות קטנות לבין במוו שהחליפו אופנוע.
אבל כמובן לא שחכתי שבמוו לא הוציאו ריקול לג׳נטים המתפרקים שלהם.
צר לי, אבל שערורייתי הייתה הגדרה נכונה הרבה יותר אם היצרן היה מתעלם מתקלה שכזו ומחכה לראות אם אכן תתרחש בעתיד, שבינתיים הוא מחליף את החלקים הבעייתיים (לכאורה...תיכף ניגע בעניין הזה) לשנת המודל הבאה. אז הנה, כבר אנחנו בחצי הכוס המלאה

אחלוק עימך מעט רקע על ה"שערורייה" הנ"ל, רקע שמגיע ממקורות פנימיים אשר היו מעורבים ברמת היצרן, אולי דעתך תשתנה...אולי לא.
התקלה בגיר שהתגלתה ב-R1 החדש לשנת 2015, הגיעה ממסלול המרוצים. באופנועי מרוץ מסוימים, עם מנועים משופרים ברמה זו או אחרת, בעומס של מסלול, תחת ידיהם של רוכבים "מקצועיים". זה היה הבסיס להחלת הריקול. כלים לא מעטים כבר נמסרו ללקוחות מסביב לעולם, הדגם הזה היה אופנוע שרוכבי סופרספורט רבים ציפו לו היות והיה למעשה R1 חדש לגמרי, כמעט בכל אחד ממאות החלקים המרכיבים אותו. רבים מאותם אופנועים שנמסרו, אגב, שימשו את בעליהם אך ורק לרכיבת מסלול. אצל אף אחד מהם, באותה העת, לא נתגלתה התקלה המדוברת. כמה אלפי כלים שמסתובבים, כן? במסלול, בכבישים המהירים, בסרטוני סטאנט ביו טיוב. מן הסתם, בשל חשיבות הדגם לחברה (הטופ של הטופ), הוחלט על ביצוע הריקול המסיבי הזה. כמו שמראה הוידאו, זו אכן לא אופרציה פשוטה. אני מניח שהאופנועים לא הוחלפו בעיקר מסיבה כלכלית - גם הריקול הזה היה עסק יקר, בשווקים הגדולים אני מבטיח לך שהם הפסידו על כל R1 שנמכר באותה שנה (אגב, במספר שווקים קטנים של הדגם יש שמועה שהוחלפו מנועים קומפלט ...אבל לא מעניינות אותנו שמועות). לבחירה בתיקון היה גם פן שיווקי - הלקוחות אהבו את הכלי, וההוכחה לכך היא שלמרות האכזבה מהריקול בשלב כזה מוקדם של דגם חדש, הם לא מיהרו כ"כ לוותר עליו. את זה ימאהה כבר למדה עשר שנים לפני כן, עם ה-R6R והפרסום המוטעה לגבי הקו האדום שלו (אז פרסמו הודעה שהמאוכזבים יכולים לקבל את כספם המלא חזרה - אך אף אופנוע לא חזר למיטב ידיעתי). אז הריקול הוכרז, ובשווקים החזקים לדגם דאגו להתנפל עליו עם מיטב המכונאים בסוכנויות מסוימות - כן, ריכזו את הכלים והיפנו אותם לסוכנויות ספציפיות לביצוע העבודה. אני יכול להגיד לך שבאחד מהשווקים האלה בוצעו מעל 800 ריקולים כאלה תוך פחות מחודשיים (שוב, במספר מצומצם מאוד של מוסכים). זה המון ברגי אלומיניום לפתוח/לסגור (ולהחליף מותר להדק למומנט רק פעם אחת).

אני מבין את הכעס של רוכבים, זה אכן משאיר טעם רע בפה. ובטוח היו כל מיני R1ים שלא נסגרו ברמת המפעל, נזלו קצת שמן, שכחו איזה קליפס בפיירינג - אבל התקלה שהחלה את הפלונטר הזה לא הופיעה יותר, גם לא באופנועים של המקצוענים, כך שמבחינת היצרן, הנזק האפשרי - תוקן. מבחינת מוניטין הדגם, נראה שנשמר לא רע (שלל אליפויות סופרבייק מקומיות גם לא מזיקות, אבל משפיעות הרבה פחות בימינו). עדיין שערוריתי?

על ה-F850 שמעתי - לפי מיטב הבנתי מעט מאוד יחידות נמסרו באירופה, בארה"ב עשו ריקול לאופנוע יחיד, שגם עדיין לא נמסר. אם 1,500 כאלה כבר היו מתיירים באלפים, אתה חושב שהבאוואריים היו מחליפים אותם? לא בטוח. הם לא החליפו אופנועים כאשר התגלו S1000RR עם בורג טלטל לא תקין (עבודה יותר גדולה מהגיר ב-R1). עם ה-R-RT היה להם משהו לפני כמה שנים, שם נתנו כל מיני אופציות ללקוחות, אחת מהן הייתה באמת להחליף את הכלי - כי לא היה להם ריקול מוכן. לכל דגם יש מערך שיקולים מסביב, וכל יצרן בוחר דרך שונה להתמודדות. כרוכב, כרוכש, זה תמיד מבאס. אבל, לפחות אנחנו בעידן שרוב היצרנים אכן מתמודדים עם תקלות, ולא מקטלגים אותן תחת "אופי".