עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 16

אשכול: מעוניין להתחיל לרכב על אופנוע כבד

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2021
    הודעות
    3

    מעוניין להתחיל לרכב על אופנוע כבד

    שלום לכולם
    שמי בן, כיום אני בן 25 והחלטתי לנסות להגשים חלום ולרכב על אופנוע כבד כדוגמת הארלי דוידסון וחבריו.
    מאחר ולא מצאתי יותר מדי מידע באינטרנט , אשמח אם תוכלו לשתף אותי בכל פיסת מידע לגבי זה, מידע לגבי כל התחומים שנוגעים לרכיבת אופנוע כבד בארץ, ובפרט הארלי. תצאו מנקודת הנחה שיש לי אפס ידע בתחום, רק תשוקה ורצון ללמוד להכיר ולהתנסות.
    ושאלה קטנה נוספת; נכון להיום אין לי רישיון לאופנוע כלל, האם אני יכול להוציא רישיון לאופנוע במשקל כזה ישר? או שאצטרך קודם כל רישיון לאופנוע עד נפח מסוים וכו׳ וכו׳.
    תודה לעונים ונא לא ללעוג על הבורות שלי בנושא
    רק אהבה , בן

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    שלום בן
    ראשית ממליץ לקרוא את תנאי ההרשמה לפורום
    השרשור הועבר לפורום המתאים.

    בגדול המשקל של האופנוע אינו מהווה דרגה ברשיון אלא ההספק.

    במדינת ישראל אימצו את שיטת הרישוי שנהוגה פחות או יותר באירופה ולפיה וצאת הרשיון מתחלקת ל2 שלבים רשיון A1 ולאחריו A שהוא למעשה רשיון לרכב על כל אופנוע בכל הספק שהוא (יש גם A2 שלהבני לא רלוונטי עבורך).


    ממה שאני מבין אין לך כל רשיון כך שעליך להוציא דרגת A1 שהוא מתאים להספק של עד 35 קילווואט שהם כ47 כוח סוס.


    ראיתי למכירה ביד 2 הארלי מזן כזה או אחר שהצהירו שהוא A1 חשוב לוודא שאכן A1.


    בהצלחה

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    שלום בן
    ראשית ממליץ לקרוא את תנאי ההרשמה לפורום
    השרשור הועבר לפורום המתאים.

    בגדול המשקל של האופנוע אינו מהווה דרגה ברשיון אלא ההספק.

    במדינת ישראל אימצו את שיטת הרישוי שנהוגה פחות או יותר באירופה ולפיה וצאת הרשיון מתחלקת ל2 שלבים רשיון A1 ולאחריו A שהוא למעשה רשיון לרכב על כל אופנוע בכל הספק שהוא (יש גם A2 שלהבני לא רלוונטי עבורך).


    ממה שאני מבין אין לך כל רשיון כך שעליך להוציא דרגת A1 שהוא מתאים להספק של עד 35 קילווואט שהם כ47 כוח סוס.


    ראיתי למכירה ביד 2 הארלי מזן כזה או אחר שהצהירו שהוא A1 חשוב לוודא שאכן A1.


    בהצלחה
    אני בדרך מאלו שחושבים שכל העניין של לקפוץ ב200-300 סמ״ק כל פעם זה בולשיט אבל שמגעים ממש מדף חלק אני הייתי מציא לו הונדה רבל כאופנוע ראשון ומשם להארלי הנכסף.

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2021
    הודעות
    3
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    שלום בן
    ראשית ממליץ לקרוא את תנאי ההרשמה לפורום
    השרשור הועבר לפורום המתאים.

    בגדול המשקל של האופנוע אינו מהווה דרגה ברשיון אלא ההספק.

    במדינת ישראל אימצו את שיטת הרישוי שנהוגה פחות או יותר באירופה ולפיה וצאת הרשיון מתחלקת ל2 שלבים רשיון A1 ולאחריו A שהוא למעשה רשיון לרכב על כל אופנוע בכל הספק שהוא (יש גם A2 שלהבני לא רלוונטי עבורך).


    ממה שאני מבין אין לך כל רשיון כך שעליך להוציא דרגת A1 שהוא מתאים להספק של עד 35 קילווואט שהם כ47 כוח סוס.


    ראיתי למכירה ביד 2 הארלי מזן כזה או אחר שהצהירו שהוא A1 חשוב לוודא שאכן A1.


    בהצלחה
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    אני בדרך מאלו שחושבים שכל העניין של לקפוץ ב200-300 סמ״ק כל פעם זה בולשיט אבל שמגעים ממש מדף חלק אני הייתי מציא לו הונדה רבל כאופנוע ראשון ומשם להארלי הנכסף.
    תודה רבה על תגובתכם, ומחילה אם עברתי על חוק
    אז לפי מה שאני מבין אצטרך קודם להוציא רישיון a1 ורק לאחר מכן אוכל להוציא רישיון a? והאם צריך להיות הפרש זמן מסויים בין השניים?

  5. #5
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    שנה וותק עם רשיון A1

    בעקרון מצטרף לדרזנר
    חפש לך קאסטום A1 נחמד מבית הונדה קוואסאקי וכו' ותמשיך משם.

    אני כן חושב שעדיף לטפס לאט בנפח וההספק מאידך אם הארלי זו משאת נפשך אז מן הסתם אתה בחור רגוע ( אלו לא כלים בעלי אוריאנטציה ספורטיבית).

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2021
    הודעות
    3
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    שנה וותק עם רשיון A1

    בעקרון מצטרף לדרזנר
    חפש לך קאסטום A1 נחמד מבית הונדה קוואסאקי וכו' ותמשיך משם.

    אני כן חושב שעדיף לטפס לאט בנפח וההספק מאידך אם הארלי זו משאת נפשך אז מן הסתם אתה בחור רגוע ( אלו לא כלים בעלי אוריאנטציה ספורטיבית).
    הבנתי, תודה רבה לך, עזרת לי המון.
    אם יש עוד מידע כללי שתוכל לתרום לי, יותר מאשמח!

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    ציטוט נכתב במקור על ידי Benben צפיה בהודעה
    תודה רבה על תגובתכם, ומחילה אם עברתי על חוק
    אז לפי מה שאני מבין אצטרך קודם להוציא רישיון a1 ורק לאחר מכן אוכל להוציא רישיון a? והאם צריך להיות הפרש זמן מסויים בין השניים?
    כן, צריך לחכות שנה ולהיות מעל גיל 21.

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2020
    הודעות
    18
    אני התחלתי מהארלי. המשכתי עם הארלי (שדרוג) ואני אוהב אותו.

    ברמה הפרקטית כמו שאמרו אתה צריך A1. הסוכנות מציעה כמעט את כל האופנועים מוגבלים (חוץ מה-evo 883, לדעתי זה לא רעיון טוב). כרגע אי אפשר לפתוח (חוקית, ע"י הסוכנות) אופנוע שיצא A1 ברישיון ל-A אם וכאשר תגדיל.

    לטוב ולרע הונדה רבל זה לא הארלי. בעיקרון הם לקחו פלטפורמה די מודרנית ונתנו לה מראה ותנוחה של קרוזר - זה כנראה אופנוע שיהיה לך הרבה הרבה יותר קל (וזול) איתו. מצד שני, זה לא הטרקטור הכבד (פיסית, מה שזכור לי יש הבדל של יותר מ-100 ק"ג בין ה-evo להונדה), מקורר האוויר, שהכל בו כמעט זהה למה שהיה לפני 30 שנה ורועד בעמידה ברמזור, שובר לך את הגב ובקושי עוצר - ועל כל זה אתה משלם פרמיה רצינית.

    אתה צריך לשאול את עצמך למה הארלי... אם זה רק המראה אז תחליט ויזואלית אם הרבל דומה מספיק. אם כבר, אני לא יודע אם יש yamaha בולט מוגבל בארץ - לדעתי זה חיקוי הרבה יותר קרוב למקור.

    נ"ב - צריך להוסיף את אינדיאן (סקאוט/בובר מוגבל). שוב, זה לא ממש זה (המנוע יותר מודרני), ולדעתי איכות הבניה נמוכה באופן מורגש.
    נערך לאחרונה על ידי rk12; 06-04-2021 בשעה 13:05.

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    עם יד על הלב, לא מבדיל בין הארלי אינדיאן ורבל וקסטומים אחרים. מבחינתי כל הז'אנר הוא הארלי. מבין שעבור רבים מדובר בסוג של קסם או כלי רומנטי וזה בסדר. כל אחד עם מה שמדגדג ומטרטר לו
    -אבל
    ...אני בספק אם הסרט המלא של חובבי הזא'נר- רכיבה איטית בבגד עור חשוף, לבד וכמובן לעבר השקיעה -באמת עונה לבעל הארלי על הפנטזיה שציפה לה במשך שנים. יש פחות מ 10 כבישים ראויים לסצינת הרכיבה הספציפית ולרובם מגיעים אחרי שעה ויותר. בארה"ב יש את המרחבים וכבישים צדדיים די כיפים לרכיבה איטית. בארץ רוב הזמן ההארליסט בכבישים לא הכי רומנטיים מוקף בטון ואינספור מכוניות.
    זה נכון במידה מסויימת גם לאופנועי סופר ספורט וכמובן "אדוונצ'רים" רק שבהארלי זה בולט כפליים. בעיני לפחות.
    לפותח השרשור- שיהיה בהצלחה. אופנוע זה כיף גדול.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  10. #10
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2020
    הודעות
    18
    לא מבין בסטריאוטופים ורומנטיקה - רוכב על הארלי ככלי תחבורה יחיד ברחובות המרכז, לרבות הפקקים של איילון כמה שנים, ללא עור (למעט מעיל בחורף) וסטים, קסדות חצי וכיו"ב.

    לדעתי המכונה מרשימה, על חסרונותיה (ויש לא מעט ומכל הסוגים). לא טוען שזה חכם או מומלץ. להיפך, אם גם בשביל פות"ש הכל אותו ז'אנר רק מחזק את מה שאמרתי מקודם - בטח שרבל ודומיו.

    אבל אז נשאלת השאלה למה בכלל לטרוח ולא לקנות את אותה הונדה נייקד/אדוונצ'ר שיהיה הרבה יותר נוח... לא בשר ולא חלב.

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    אישית הייתי מתחיל בקטן ונשלט יותר. בקטגוריית ה-A1 יש אופציות יותר טובות מהארלי (רכבתי על ה-883 והסטריט 750, הם נחמדים, אבל התחרות יותר טובה).

    אם אתה רוצה אופנוע שמזכיר את הדבר האמיתי בגודל אבל עם כח נשלט, חפש לך וולקן 900 משנת 16-17, או הונדה שאדו 750 מהעשור האחרון. רבל 500 או וולקן S מוגבל הן אופציות טובות אם אתה קטן מימדים, אבל הם מצועצעים מעט ומעבר לתנוחת רכיבה לא מעבירים את החוויה הקאסטומיסטית הקלאסית.

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    דיברתי על הז'אנר כפי שהוא מצטייר מהצד, בהכללות. ברור שיש רוכבי הארלי שרחוקים מהדימוי הקלאסי וטוב שכך .
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  13. #13
    לדעתי, אם אתה אוהב הארלי, והכיס מאפשר אתה יכול לקחת בכיף הארלי מוגבל ל a1,
    זה אופנוע רגוע, נשלט, ולא כזה שמוציא ממך את הקוף. ולדעתי אפשר להתחיל ללמוד עליו את רזי הרכיבה.

    אני אישית בעל הארלי הרבה שנים, והתחושה שהארלי נותן , אף אופנוע אחר לא מתקרב לזה. לפחות לדעתי.

    כל מי שממליץ לך כאן על כלים יפניים , כנראה לא רכב על הארלי או שלא מתחבר לז'אנר ומבחינתו כל הקאסטומים זהים.

    Sent from my Nokia

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי YaronNahum צפיה בהודעה
    לדעתי, אם אתה אוהב הארלי, והכיס מאפשר אתה יכול לקחת בכיף הארלי מוגבל ל a1,
    זה אופנוע רגוע, נשלט, ולא כזה שמוציא ממך את הקוף. ולדעתי אפשר להתחיל ללמוד עליו את רזי הרכיבה.

    אני אישית בעל הארלי הרבה שנים, והתחושה שהארלי נותן , אף אופנוע אחר לא מתקרב לזה. לפחות לדעתי.

    כל מי שממליץ לך כאן על כלים יפניים , כנראה לא רכב על הארלי או שלא מתחבר לז'אנר ומבחינתו כל הקאסטומים זהים.

    Sent from my Nokia
    יש הארלי ויש הארלי. הסטריט 750 לא נוח מעל 90 קמ"ש, ההיגוי שלו לא ברור. לעיר הוא בסדר גמור, אבל לא הייתי יוצא איתו לשום מרחבים ולא לאף שקיעה.

    הספורטסטר 883 - רכבתי על האיירון. כח לא חסר לו, נוח, זריז, אבל מאוד top heavy. המשקל שלו יושב די גבוהה והוא ממש לא משרה בטחון בפניות, במיוחד לרוכב חדש (אני רכבתי עליו אחרי חצי שנה על נייקד בנפח 250 סמ"ק). לעומת זאת הוולקן 900 לדוגמא מאוד קליל בפניות, ומשרה בטחון. לרוכב חדש לא הייתי ממליץ על ה-883, אולי כאופנוע שני/שלישי.

  15. #15
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2020
    הודעות
    18
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    לרוכב חדש לא הייתי ממליץ על ה-883, אולי כאופנוע שני/שלישי.
    כמי שזה היה האופנוע הראשון שלו אני חולק עלייך. אם המטרה הסופית זה להוציא A ולעבור להארלי יותר רציני זה המעבר הכי טבעי, ומכאן גם הפופלוריות של הדגם.

    לדעתי זה אחלה אופנוע למתחיל (שנעול על הארלי) - עקומת הלמידה נוחה, אינסוף חלקים ותוספות (אינספור סירטונים ביוטיוב), הוא פשוט יחסית ואפשר לעשות דברים לבד (להחליף כיסא, מצבר, שמן וכו/...) ולפחות בשלי היו אפס תקלות. לבחור צעיר בן 25 בעל מימדים ממוצעים לא אמורה להיות שום בעיה. אם הסופרסטר כבד, מה יהיה עם האופנועים הבאמת כבדים?

    אם המעבר המוצע הוא יפני מצועצע -> ספורסטר -> סופטייל/דיינה אני הייתי קופץ ישר לספורסטר. כל מתחיל יהיה מאוהב בו ולא ידע מה המגבלות שלו עד שיעבור לאופנוע יותר רציני.

    החסרונות זה המחיר הגבוה (אבל ממש גבוה יחסית למה שמקבלים, לפחות הוא בנוי כמו שצריך), ולפחות אני רציתי משהו יותר רציני די מהר. לכן, לדעתי הוא ממש לא מתאים כאופנוע שני/שלישי כי בסופו של דבר הוא די עגלה (כשהתחלתי הרגיש לי כמו טיל בליסטי - שוב עקומת למידה נוחה). היתרון של זה הוא שתמצא די הרבה כלים עם תוספות ביד2 של חברה שרוצים להתקדם/עזבו - וזה מקהה קצת את בעיית המחיר.

    כאמור הארלי זה חיה שונה - החל מהוינקרים, היותר כוח שנדרש להפעיל על הידיות, הנקישות של תיבת ההילוכים, הכלים ביחידות אינצ'ים וכיו"ב... אם רוצים הארלי, עדיף להתחיל מהמקור.
    בהערת אגב, לא הייתי נוגע בסטריט - סתם יציאה לא מוצלחת שנדמה לי שבוטלה השנה.

    מציע לבחור לקפוץ לסוכנות של הארלי/אחרים ולהתרשם מהכלי (בזמנו, נציגי המכירות היו נחמדים אלי ואף הזמינו אותי לשבת על הכלי). אם לא נבהל להוציא A1. אח"כ לעשות סיבוב סוכניות רלוונטיות (לא משנה אם קונה חדש/יד2) ולעשות סיבוב אפילו של 10 דקות מסביב לסוכנות. לקחת את הכלי שהוא הכי אהב (גם אם הוא עדיין לא מבין כלום) והתקציב מאפשר (בין אם חדש/יד2). בסופו של דבר, כל כלי תקין מהשנים האחרונות מאלה שהוזכרו יהיה אחלה אופנוע ראשון. אח"כ הוא כבר יבין לבד איך להתקדם.
    נערך לאחרונה על ידי rk12; 07-04-2021 בשעה 18:13.

אשכולות דומים

  1. רוצה להתחיל לרכב בשטח (0 ניסיון]
    על ידי morelias בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 09-12-2017, 23:12
  2. תגובות: 39
    הודעה אחרונה: 09-12-2016, 23:42
  3. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 06-09-2016, 21:28
  4. אהלן, יש לי גו פרו 4 וחשבתי להתחיל לרכב איתו
    על ידי maor בפורום פורום צילום מוטורי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 16-04-2016, 14:37
  5. מעוניין להתחיל לרכב
    על ידי yosi_k בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 23-03-2016, 21:44

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO