מכירות 2021: דו-גלגלי לעומת מכוניות פרטיות

אשכול: מכירות 2021: דו-גלגלי לעומת מכוניות פרטיות

תגיות: ללא
  1. הסמל האישי של אביעד אברהמי

    אביעד אברהמי אמר:

    מכירות 2021: דו-גלגלי לעומת מכוניות פרטיות

    ברבעון הראשון של 2021 נמכרו אמנם יותר מ-5,000 דו-גלגליים - כמעט שיא חדש, אבל באותה התקופה עלו על כבישי ישראל לא פחות ממאה אלף מכוניות חדשות! המשמעות - הרבה יותר פקקים ובעיות חניה בכאוס התחבורתי שנקרא כבישי ישראל.

    http://fullgaz.co.il/%d7%9e%d7%9b%d7...9%d7%95%d7%aa/
     
  2. הסמל האישי של פיינשמקר

    פיינשמקר אמר:
    הייתי שמח לקבל נתונים כאלה עם נקודת ייחוס.
    השוואה מול אותו רבעון שנה שעברה, מול אותו רבעון לפני חמש שנים וכו׳. אחרת קשה לייחס משמעות למספרים מעבר לטריוואלי שמכוניות נמכרות הרבה יותר מדו גלגלי.
     
  3. הסמל האישי של השושנים

    השושנים אמר:
    שמרנות, העדר מעוף, חוסר ידע וחוסר הבנה ובעיקר ביורוקרטיה מיותרת מונעות מלהנגיש פתרון פשוט וזול יחסית לצפיפות בערים ובכבישים.

    בניגוד למה שקורה באירופה בו לדו"ג ממנוע יש יתרון יחסי על פני רכבים, בארץ הגישה שמרנית אנאלית.

    "אופנוע זה מסוכן, אנחנו לא רוצים לעודד רכיבה על אופנועים" במילים אלה ענה לי הממונה על החניה בירושלים כשביקשתי להקצות עוד
    מקומות חניה לאופנועים במרכז העיר. וזוהי לצערי התפיסה הרווחת גם במדיניות הממשלתית ומשרד התחבורה.

    עד שלא יבינו שאנחנו לא הבעיה אלה הפתרון שום דבר לא יזוז ורק רמת הקושי לבעלי דו"ג תעלה עוד. אם לא יהיה נציג שלנו בכנסת אחד
    כזה שבאמת ידאג לרוכבים לא יהיה שינוי מחשבתי.

    לצערי זאת המציאות!
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
     
  4. הסמל האישי של KKatkov

    KKatkov אמר:
    שוק הרכב פשוט בוער.
    אני חפשתי בשבועות האחרונים עזרתי לחבר לחפש רכב עבודה (ברלינגו ודומיו) או דאסטר דיזל ידני.
    א-י-ן משהו שמתקרב למציאה בשוק המשומשות. מה שיש, נחטף תוך יום. רכבים ראויים שאינם מציאות, גם כן נמכרים מהר.
    התחושה היא שאנשים מוציאים על רכב את כל הכסף שלא יצא על טיולים לחו"ל, מסעדות וקניונים.

    בשילוב עם שיאי מכירות בשוק הרכב החדש - נראה שהפקקים וקשיי החניה יעלו עוד מדרגה, וזה רע לכולם. מערכת הכבישים בגוש דן גם כך עברה את קצה היכולת שלה כבר, וכל אדם נוסף שמחליט לקנות רכב כדי להגיע למשרד מאריך את הפקק לעצמו ולכל השאר.
    אבל לך תסביר את זה, כשהאלטרנטיבה הציבורית גם כושלת (כמה זמן לוקח להגיע מחולון לקרית אריה, למשל?) וגם מרגישה לרבים לא בטוחה (קורונה וכאלה).
    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 14-04-2021 בשעה 10:27.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual
     
  5. הסמל האישי של Tribalmistyc2

    Tribalmistyc2 אמר:
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    נראה שהפקקים וקשיי החניה יעלו עוד מדרגה, וזה רע לכולם. מערכת הכבישים בגוש דן גם כך עברה את קצה היכולת שלה כבר, וכל אדם נוסף שמחליט לקנות רכב כדי להגיע למשרד מאריך את הפקק לעצמו ולכל השאר.
    אבל לך תסביר את זה, כשהאלטרנטיבה הציבורית גם כושלת (כמה זמן לוקח להגיע מחולון לקרית אריה, למשל?).
    צודק בהחלט.
     
  6. הסמל האישי של KKatkov

    KKatkov אמר:
    אשתו של חבר בדיוק קנתה רכב משומש כדי להגיע לעבודה מחולון לקריית אריה, מכאן הדוגמה.
    ניסיתי לשכנע אותה לעשות רישיון לקטנוע במקום, משום מה היא סרבה בתוקף
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual
     
  7. DeeKay אמר:
    המספר של המכוניות שעלו על הכביש, זה אחרי המכוניות שירדו מהכביש או שלא התחשבו בנתון הזה? נשמע לי מספר ברוטו קצת הזוי.
     
  8. הסמל האישי של פיינשמקר

    פיינשמקר אמר:
    ציטוט נכתב במקור על ידי DeeKay צפיה בהודעה
    המספר של המכוניות שעלו על הכביש, זה אחרי המכוניות שירדו מהכביש או שלא התחשבו בנתון הזה? נשמע לי מספר ברוטו קצת הזוי.
    לפי הנאמר בכתבה ההתייחסות היא לרכבים חדשים שנמסרו, כלומר הביטוי "עלו על הכביש" == רכבים חדשים.
    אין התייחסות לשינוי באחוזים, או שינוי באחוזים מנורמל לגידול טבעי של האוכלוסייה. ככה שממש אי אפשר להבין מה המגמות לא ברכבים ולא בדו גלגלי, ולא אחד ביחס לשני.
     
  9. Vroom אמר:
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אשתו של חבר בדיוק קנתה רכב משומש כדי להגיע לעבודה מחולון לקריית אריה, מכאן הדוגמה.
    ניסיתי לשכנע אותה לעשות רישיון לקטנוע במקום, משום מה היא סרבה בתוקף
    כל מה שכתבת נכון לגמרי.
    אבל כל סוג תחבורה בחולון והסביבה זה סיוט, בין אם זה אוטובוס, מכונית, קטנוע או אופנוע...
    (במיוחד עכשיו עוד יותר מפחיד וסיוט לנסוע בחולון, בת-ים, ראשון והסביבה עם כל העבודות שיש על הרכבת הקלה)
     
  10. הסמל האישי של mudale222

    mudale222 אמר:
    איפה אפשר לראות באמת כמה ירדו מהכביש?
    זה נשמע מפחיד ככה
     
  11. JohnnyDough אמר:
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    איפה אפשר לראות באמת כמה ירדו מהכביש?
    זה נשמע מפחיד ככה
    https://data.gov.il/dataset/reshev_bitul_sofi
    אחרי חפירה קלה, המספר הוא 15,909.

    בקיצור, אנחנו מדברים על תוספת נטו של כ85,000 רכבים. לא שינה הרבה מהפחד...
     
  12. הסמל האישי של mudale222

    mudale222 אמר:
    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDough צפיה בהודעה
    https://data.gov.il/dataset/reshev_bitul_sofi
    אחרי חפירה קלה, המספר הוא 15,909.

    בקיצור, אנחנו מדברים על תוספת נטו של כ85,000 רכבים. לא שינה הרבה מהפחד...
    jesus
    we are doomed
     
  13. הסמל האישי של אביעד אברהמי

    אביעד אברהמי אמר:
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    שוק הרכב פשוט בוער.
    אני חפשתי בשבועות האחרונים עזרתי לחבר לחפש רכב עבודה (ברלינגו ודומיו) או דאסטר דיזל ידני.
    א-י-ן משהו שמתקרב למציאה בשוק המשומשות. מה שיש, נחטף תוך יום. רכבים ראויים שאינם מציאות, גם כן נמכרים מהר.
    התחושה היא שאנשים מוציאים על רכב את כל הכסף שלא יצא על טיולים לחו"ל, מסעדות וקניונים.

    בשילוב עם שיאי מכירות בשוק הרכב החדש - נראה שהפקקים וקשיי החניה יעלו עוד מדרגה, וזה רע לכולם. מערכת הכבישים בגוש דן גם כך עברה את קצה היכולת שלה כבר, וכל אדם נוסף שמחליט לקנות רכב כדי להגיע למשרד מאריך את הפקק לעצמו ולכל השאר.
    אבל לך תסביר את זה, כשהאלטרנטיבה הציבורית גם כושלת (כמה זמן לוקח להגיע מחולון לקרית אריה, למשל?) וגם מרגישה לרבים לא בטוחה (קורונה וכאלה).
    בדיוק.

    ולזה צריך להוסיף את העובדים שבהדרגה חוזרים לעבוד במשרדים במקום בבית בתקופת הקורונה, והמסקנה היא שבתקופה הקרובה העומסים בכבישי ישראל צפויים לשבור שיאים חדשים.

    גם אנחנו, רוכבי הדו-גלגלי, צריכים להיזהר על הכבישים שבעתיים, כי הכאוס התחבורתי ישפיע גם על הבטיחות שלנו.
     
  14. הסמל האישי של 600 ירושלמי

    600 ירושלמי אמר:
    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDough צפיה בהודעה
    https://data.gov.il/dataset/reshev_bitul_sofi
    אחרי חפירה קלה, המספר הוא 15,909.

    בקיצור, אנחנו מדברים על תוספת נטו של כ85,000 רכבים. לא שינה הרבה מהפחד...
    יותר כמו 90,000.
    מספר המכוניות הכולל שעלו על הכביש ברבעון הראשון נושק ל105,000.

    https://carsforum.co.il/topic/692141...2021/#comments
     
  15. הסמל האישי של KKatkov

    KKatkov אמר:
    ציטוט נכתב במקור על ידי אביעד אברהמי צפיה בהודעה
    בדיוק.

    ולזה צריך להוסיף את העובדים שבהדרגה חוזרים לעבוד במשרדים במקום בבית בתקופת הקורונה, והמסקנה היא שבתקופה הקרובה העומסים בכבישי ישראל צפויים לשבור שיאים חדשים.

    גם אנחנו, רוכבי הדו-גלגלי, צריכים להיזהר על הכבישים שבעתיים, כי הכאוס התחבורתי ישפיע גם על הבטיחות שלנו.
    כן, רק שבשנה האחרונה "לקחו" לרוכבים את השוליים בכמה כבישים ראשיים (איילון,5,4) לטובת נת"צ שאיננו מורשים לרכב בו כרגע.
    הנסיעה מאיזור השרון או השומרון לאיזור ת"א הפכה להיות סיוט גם ע"ג דו"ג. במקום רכיבה בביטחון סביר המהירות של 60-70 קמ"ש על השול, כרגע הרוכבים בכבישים הנ"ל נאלצים לרכב בהילוך ראשון-שני על 10-20 בין טורי המכוניות. הרכיבה הפכה להיות איטית, מעייפת ומסוכנת פי כמה - לרמה שאני אישית כבר מתקשה לראות באופנוע פתרון ראוי.

    כל העשור האחרון רכבתי מהבית לעבודה בת"א/חולון/הרצליה, למרחק של 40-55 ק"מ לכיוון, והייתי בסדר עם זה. מבחינתי האופנוע אפשר להגיע בזמן סביר תוך שמירה על רמת סיכון סבירה. במצב הכבישים הנוכחי - אני אישית לא רואה תחליף לעבודה מהבית. מה שאומר שהדוקאטי ימשיך לעמוד ללא ביטוח, כך שבעצם - אפשר להגיד שסיימתי את הקריירה כרוכב כביש...
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual
     
Single Sign On provided by vBSSO