
נכתב במקור על ידי
KKatkov
נניח ואכן מדובר בכ-30%...
זה לפני שאנחנו מחליטים איך להתייחס לתאונה שבה רוכב אופנוע נכנס ברוכב קטנוע ושניהם נהרגו (לא תאונה עצמית כהגדרתה, אבל היי - מה עבר להם, או לפחות לאחד מהם, בראש - שאפשר לזה לקרות?!).
זה לפני שיש לנו את הפרטים לקבוע באילו מהתאונות שנמנו אשם בעיקר נהג הרכב, ובאילו האשמה ברובה על הרוכב - שאיבד שליטה, נכנס לצומת ללא בדיקה וכו'.
וכמובן שזה לפני שאנחנו חוזרים על המנטרה שהרכיבה בכביש הציבורי צריכה להיות הגנתית, ולאפשר לרוכב לצאת בשלום ממצבי סיכון שמשתמשי הדרך האחרים יוצרים.
אם 30% (נניח) תאונות עצמיות, שב-95% מהן לא צוין מפגע חד משמעי (שלולית שמן, בור עצום בכביש וכולי) + לפחות 50% משאר התאונות שהיו יכולות להימנע ברכיבה מחושבת והגנתית יותר.
בקיצור, חיפוש האשמים בקרב שאר משתמשי הדרך (שממש אינם תלית שכולה תכלת, וזה ידוע) לא מוביל אותנו כרוכבים לשום מקום חיובי.