מה הסיפור פה בארץ עם הטרייד אין? איך זה הולך? על איזה סוכנות אפשר לסמוך שיעשה העברת בעלות ולא ידפוק אותך? כמה מורידים מהמחירון? וכל מה שאני לא יודע שצריך לשאול
מה הסיפור פה בארץ עם הטרייד אין? איך זה הולך? על איזה סוכנות אפשר לסמוך שיעשה העברת בעלות ולא ידפוק אותך? כמה מורידים מהמחירון? וכל מה שאני לא יודע שצריך לשאול
אין חוקים -
אם יש לך אופנוע תקין וסחיר, ואתה רוצה לקנות אחד חדש - ייתכן ותקבל מחירון.
אם יש לך נבלה, שלא סחירה בשוק - מה יעשה איתה בעל העסק? בכל זאת, הוא צריך להתפרנס.
מדי פעם עולה תיזה על אחוזים - אבל היא לא ריאלית, כי יש הבדל בין אופנוע של 150,000 לבין אופנוע של 5000,
משניהם אגב אפשר להינות...
תבדוק מה מחיר השוק, קח בחשבון שהעסק אמור להרוויח - וזה בא על חשבונך,
תבדוק אם כדאי לך - ואז תחליט.
לסמוך אי אפשר- צריך לבדוק כל מקרה לגופו.
אני אגב עשיתי טרייד מספר פעמים - מי שקיבל את האופנועים שלי נהנה מכלים שמורים...
הפסדתי בין 5 ל 10 אחוז ממחיר המחירון במעמד המכירה.
החוויה האישית שלי היא שלא מחפשים לדפוק, אבל אל תצפה לניסים. אם אתה לא רוכב על כלי פופולרי, אתה לא תקבל אפילו קרוב למחירון.
אם אתה לוקח כלי יד שניה, הוא לא מגיע אוטומטית במצב תקין.
זה כלי שהושאר ע״י מישהו אחר וזו האחריות שלך לקחת אותו לבדיקה, לוודא שהוא תקין ולדון איתם על תיקונים במידה ויש צורך.
תזכור בנוסף שלסוכן יש אינטרס למכור לך וחלקם כנראה ינסו לסבן אותך, בדיוק כמו ביד 2.
אל תאמין לאף מילה, תבדוק טוב את המסמכים ותוודא שהכל תקין.
קח לבדיקה במקום אובייקטיבי, תהיה מוכן לנזקים לא צפוים ותחשוב מראש מה תעשה במקרה כזה.
עלות הבדיקה היא עליך ואתה תשלם אותה גם אם תבחר לא לקחת את הכלי.
עשיתי 2 עסקאות טרייד בשנתיים האחרונות והייתי בקשר עם 4 סוכנויות של מותגים שונים.
מנסיוני הדל, התמונה כמו שאומרים בפולנית- מורכבת.
על אופנוע מדגם לא פופולרי תמורת חדש מאותו מותג הציעו לי עסקה בפער של- 12,000 בין מחירון למחירון לרעתי.
לא אחד שצובר כעסים, כולה עסקים. רק נראה קצת מטופש לנסות להשחיל לקוח שבא לסגור עסקה מלמעלה וגם מלמטה בתוך המותג עצמו.
טיפוס נקמן או רגזן אולי היה מפזר מסקנות ברשתות. מותג שלא מציע מחירון על הכלים שלו? פאקינג בדיחה (בעיני).
על אופנוע אחר מדגם יחסית פופולרי הציע לי בסוכנות אחרת מחירון מול הנחה קטנה + הנחה גדולה על ציוד.
זה דווקא החברה עם השם "הרע" בענף האופנועים.
בסוכנות בית של המותג על אותו דגם הציעו לי 15% פחות ממחירון למרות שהאופנוע היה עם במצב מעולה עם כל התוספות היקרות.
בסוכנות עצמאית אחת שביקרתי בה הציעו לי עסקה קרובה למחירון מול מחירון לטובת כלי פחות סחיר.
השנקל שלי: לגבות על עסקת טרייד ללא שום אחריות קרוב ל 30% (במכירה וקניה) זאת חזירות אבל אפשרות שכדאי לשקול אם אתה מחליף אופנוע ולא רוצה להיתקע בלי. אם ברכישה של אופנוע ראשון, השוק הפרטי יחסוך לך כמה אלפים טובים במקרה שאתה סבלני ולפעמים יותר מעשיריה.
העסק שחסר לי בנוף הסוחרים- סוכנות שמבצעת עסקאות משולשות.
אתה מגיע עם מוכר האופנוע שאתה רוצה ומוכר את שלך לסוכנות. המוכר מקבל את הכסף מינוס הרווח של הסוכנות, אתה משאיר כלי ויוצא עם כלי וכולם מאושרים.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
סוחרים מתפרנסים מרווח על עסקאות הטרייד אין ואביזרים שהם מוכרים על הדרך.
הבעייה היא פחות במכירה לסוחר ויותר בקנייה ממנו (יש גם פרטיים נבלות אבל עסקינן כרגע בסוחרים).
יש את אלו שימכרו לך נבלה שחוטה במצב מצויין יבטיחו לך אחריות ועוד אלף לילה ולילה ואחרי שקיבלו את כספם לך תחפש את החברים שלך.
ויש את אלו שמראש לא יתעסקו עם נבלה ויתכן כי אכן יעמדו באחיות אותה הם מבטיחים.
בגדול ההבדל בין סוחר לפרטי שהסוחר בעקרון יודע מה הוא קונה ויודע להזהר.
לגבי מחיר - כשאתה רוכש כלי חדש לסוכן יש שפיל של רווח וככל הנראה (על בסיס הנסיון האחרון שלי מול מטרו) ההצעה שקיבלתי בירושלים רחוקה בכ10,000 שקל ממה שמטרו עצמה הציע וכאן ככל הנראה נכנס השפיל של הרווח.
בכלל בתל אביב מקבלים יותר מאשר בירושלים ( בננסי ) קיבלתי שפע של אביזרים ומחיר עדיף מאשר הוצע לי בירושלים.
בסיכומו של יום אני נמנע מלרכוש מסוחר כולל כאלו ידועי שם כסוכנות טובה.
טרייד - במקרה של הטרייסר התעקשתי לקבל מחיר מחירון על הננסי וקיבלתי כ1500 מתחת למחירון (שריינו לי את המחיר עד מועד הספקת הכלי - ובדיעבד יצא מחירון).
בסיכומו של יום סבלנות והבנה שהשוק הישראלי זה בזאר אחד גדול.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
השנקל שלי.....
צריך להבדיל בין מכירה לטרייד אין, קנייה מטרייד אין או החלפת אופנוע.
במכירה לטרייד אין צריך לצפות לקבל פחות ממה שמקבלים כשמוכרים לפרטי (דרך יד 2, לדוגמה). הסוחר צריך להרוויח ואתה, כמוכר, חוסך את כאבי הראש של התעסקות עם המכירה (ומי שעבר את זה יודע שגם הקומבינציה של אופטלגין ואייבופרופן לא מקטינה את כאב הראש הזה).
קנייה מסוכנות טרייד אין היא כמו קנייה מיד שנייה. צריך לבדוק היטב את הכלי והניירת ולצפות לשלם מעט (אבל רק מעט) יותר. הייתרון - נוחות. אתה נכנס לסוכנות, רואה את הכלי ממבחר כלים שיש שם, מרגיש אותו ויודע אם להמשיך ללא שנסעת לקצה השני של המדינה וגילית נבלה סרוחה שפורסמה כ"מצב חדש".
החלפה - הכי קל. לא צריך לעניין אותך מה המחיר שתקבל עבור הכלי שלך ומה תצטרך לשלם על הכלי החדש. מה שמעניין הוא כמה צריך להוסיף כדי להשאיר את הכלי שלך ולצאת עם חדש. המשא ומתן הוא רק על סכום אחד - איך הסוכנות מחשבת רווחים והפסדים זה לא עניין שלך. יש הסכמה - יש עסקה. אין הסכמה - הולכים לסוכנות אחרת.
מסכים עד לנקודה אחת. לגבי החלפה בסוכנות רגילה אתה צודק. תגיד מה ההפרש וסלמאת או לחיצת יד.
כשאתה מגיע עם כלי עם נתונים טובים לסוכנות הטרייד של המותג אתה צריך לקבל סכום שקרוב למחירון. אלפיה ימינה שמאלה ממחירון חדש ומשומש?- יאללה בסדר.
אבל סוכנות שלא מכבדת את המחירון הרשמי של הכלים שהיא מוכרת בעצמה פוגעת במותג והופכת את עצמה את הכלים והאתיקה לשכונה.
יש כאלה שחושבים בליבם מה אתיקה עכשיו- כולה מסחר.
אבל זהו, שלא. הרי התאגידים מוציאים הון עבור הנכס שנקרא המותג. לא מדובר במו"פ לא מירוצי ראווה או סבבים אלא רק על חשיפת וחיזוק המותג עפים עשרות מליונים כל שנה.
באיזה מותגים מחיר המשומש מנותק מהמחירון?
-בתאגידים שבהם אין מספיק כסף לשלם עבור מיתוג.
כלים מהמזרח הרחוק או מזרח אירופה או יצרנים חדשים. שם למשומש אין באמת ערך שצמוד למחירון.
זה קרה בשני מותגים שונים בסוכנויות "רשמיות" אבל זה שכולם או חלק מהמותגים עושים את זה לא מעניין אותי כלקוח.
בעיני זו עבירה אתית חזירית ונטולת הוגנות שתבאס כל אדם. ואני אחד שבא לקנות ולא כדי לבלבל את המוח.
יש מספיק פראיירים אחרים? אולי. כיום אני יודע היכן לא אקנה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
בתחום הרכב לא מכירים את הדבר הזה "זיכוי במחיר מחירון", וגם לא אלף לפה או לשם, וזה לא משנה אם זה רכב מאותו מותג . אולי בימי מכירות מיוחדים וגם שם יש אותיות קטנות.
באתם לטרייד עם אופנוע, במקרה הטוב יצא סוכן העיף מבט ונתן הצעה. ברכב? סע למכון בדיקה, בזבז יום עבודה, שלם את הבדיקה, ותביא לנו את הטופס, אחרי זה נדבר.
אתם יכולים לקחת את האופנוע לבדיקה מטעמכם היכן שתרצו. אין השבחות כמו ברכב עם צמיגים סיניים העיקר שיהיה חדש.
תחום האופנועים הוגן עשרות מונים מתחום הרכב. לא מושלם, אבל בהחלט הוגן יותר בענף התחבורה.
מנהל מכירות ב-ד.ל.ב מוטוספורט (KTM & peugeot)
שוקן 16 תל אביב
סתם חושב בקול רם כדי להסביר את חוסר ההגיון שמובנה במותג גלובלי.
כמה עולה למותג אופנועים (כלשהו) לגייס לקוח חדש?
אם רזה ופשוט: הוצאות שיווק ומכירות חלקי לקוחות חדשים בשנה.
הסכום האמיתי יותר גבוה בגלל תקורות הנהלה ונכס (מותג שכבר שולם) וכו' -אבל נניח.
יש מספר, אז עוד שאלה:
בהנחה שהמוצר טוב- כמה עולה למותג להפוך לקוח ללקוח מרוצה?
כזה שמביא רוכשים פוטנציאלים וגם לקוחות חדשים שיסגרו עסקאות- בחינם.
אני משוכנע שהתאגיד לא יודע את התשובה לשאלה השניה כי לתאגיד לא אכפת. לא אכפת כי תאגיד לא בנוי להתעסק עם שירות.
לא במובן האכפתי המלא והמכבד. תאגיד נותן שירות בצורת אחי דבר ללמפה.
מנהל שיווק בתאגיד כזה מסתכל על המתחרים ומחשב נתיב בדרך שנסללה מצעדי כל אנשי השיווק של המתחרים בענף ואבות אבותיהם.
לשיטתי אם תשקיע בלקוחות שלך חלק מ- X במקום להשקיע את כל ה- X באותם דרכי "שיווק תאגידי" תקבל חזרה את ההשקעה בריבית.
למה זה לא קורה?
כי מנהלי שיווק בתאגידים מכורים לדאווין של משרדי הפרסום והמשחק בתקציבי שיווק וגם כי אין להם ברירה או יכולת לשנות או לסטות מהמוכר. כי מנהלי שיווק לא אחראים ישירות למכירות. מכירות? זה בכלל ההם מהמחלקה ההיא.
אני ואתה מסתדרים והכל יותר מבסדר. הפואנטה של החפירה היא שהמרדף מצד מותגים מובילים בענף כלשהו אחרי לקוחות חדשים והזלזול בלקוחות קיימים מטומטם לחלוטין. לקוחות עוברים מהכחול לכתום לירוק ולאדום וההיפך רק בגלל התחושה ששמים עליהם קצוץ. תאגידי התקשורת, בנקים, רכבים ומה לא מוציאים הון על גיוס לקוחות חדשים ומזלזלים בקיימים שעוזבים. זה דפוק, לא יעיל וכולנו משלמים את המחיר שהולך ועולה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
ואני מניח שמעולם לא ניהלת אפילו דוכן פלאפל. יצרן רכב (או יבואנים לצורך דיון) לא בעסק של "שירות", כמו שמסעדה זה לא עסק של שטיפת כלים. העסק שלהם זה יצור ושיווק רכבים. קונים מספיק - זה סימן שעסק עובד נכון.
אולי זה יפתיע אותך, אבל אף אחד לא בוחר רכב או אופנוע לפי שרות לקוחות. מחיר, ביצועים, אמינות, צבע, - אבל אף אחד שאני מכיר לא הלך לבדוק האם שרות לקוחות של טויוטה יותר טוב מזה של מאזדה.
בשנים האחרונות החלפתי פעמיים את המכונית בטרייד של יבואן (רכבים ויבואנים שונים בכל פעם).
בפעם הראשונה קיבלתי מחירון מלא וזה עוד אחרי שניסיתי למכור אותו בשוק הפרטי ולא הצלחתי לקבל עליו סכום דומה. בפעם השניה קיבלתי מחירון מלא מינוס 1,000 שקל.
בשני המקרים, היבואן שילם את הבדיקה (בזבוז של שעה/שעה וחצי). בשני המקרים, הרכבים שקניתי היו רכבים בביקוש גבוה ולא ממלאי עומד (לראשון המתנתי 3-4 חודשים ולשני 7-8 חודשים) כך שלא הייתי מקבל הנחה נוספת גם אם הייתי מגיע עם מזומן.
אלה מערכות שעובדות עם מספרים גדולים של רכבים בתחלופה מהירה. זו "כלכלה" קצת אחרת.
בטרייד אין לא מקבלים תוספת על אבזור. כשיש תוספות מקוריות כגון ארגזי צד, אקרופוביץ וכו'. הפער מול הטרייד נהיה משמעותי. בניגוד למה שמקובל לחשוב על אופנוע שמור עם תוספות אפשר לקבל כמה אלפים מעל המחירון.