אין לי מסקנות. סתם משתף נקודות.
א. הכי מסוכן לרכב בפקקים. אין משהו יותר מסוכן מרכיבה בפקקים כולל רכיבת מסלול, שטח או כבישים בשטחים. אולי רכיבה בגליל או בנגב. מסוכן לאללה כי כולם עצבנים וצפופים ומאחרים.
ב. אתמול הגדולה ישבה איתי בבית קפה ואמרה לי "אבא, אולי תחליף כבר תחביב, זה מסוכן". ככה פשוט ככה נכון. עם יד על הלב, מי שרוכב להנאתו קצת חסר אחריות כלפי הסביבה ולא משנה כמה התבטח והשכיל את עצמו. אין לי ילדים עם חיבה לאופנועים ואת התיכוניסטית שגילתה התלהבות הורדתי לגמרי מהעניין. אם התאהבת והחשק לא עובר, אתה בבעיה. אם לא התאהבת, כדאי לא להכיר. אבא שלך צודק. הוא צודק כי התנאים מאוד שונים (לרעה) מהכבישים שעליהם הוא רכב לפני 30 שנה. למה מכרתי את האופנוע שלי עוד באלף הקודם? כי הצעירים בחמישי בערב הפחידו אותי. היום זה פי 10 יותר גרוע.
ג. אין שום אפשרות לצאת לפקקי הבוקר בתור רוכב בטוח אחרי הוצאת רישיון. גם לא אחרי קורס רכיבה מתקדמת. במשך שנה או יותר אתה תלמיד ירוק בסביבה מסוכנת, מאוד. זה לא מסתיים אחרי שנה, רק מוריד קצת את הסיכון.
ד. מהבית שלי למרכז תל אביב על האופנוע זה בערך חצי שעה כשהכביש ריק. בתנועה כבדה, 50 דקות. ברכב קצת מעל שעה. הדלתא היא לא חצי מהזמן. אתה מגיע עייף, מקומט וצריך זמן להירגע ולהתארגן.
בעצם יש שורה תחתונה.
לא ממליץ ולא המלצתי לאף בחור צעיר לעלות על אופנוע. לא טיולים ולא עבודה. אממה, אם בכל זאת אתה עקשן - תעשה קורס רכיבה מתקדמת באחד המקומות הטובים. שים 2,000 ש"ח בצד על חשבון מודל חדש או דגם נחשק ואל תזלזל בידע. למרות שכמעט כל הרוכבים בישראל לא בעניין זה הדבר היחידי שבאמת יגן עליך מעצמך ויעזור לך להבין את הסכנות והסביבה.



ציטוט ההודעה בתגובה
