אם אתה מבין לעומק את אופן הפעולה של המכשיר, אתה תדע להגיד מה הסיבות שיכולות לגרום לו להפסיק לתפקד בתנאי חירום.
בבלמים זה בד"כ נוזל שאיבד תכונות ורותח מוקדם מהצפוי (מורגש כספוגיות בידית, ומרחקי בלימה שמתארכים משמעותית בסדרה של בלימות - בבלימה יחידה עקב מצב חירום זה לא ישאיר אותך בלי ברקסים), נזילה עקב צינור פגום או בורג שאינו מהודק (נבדק ויזואלית), חימום יתר עקב בוכנות שנתפסות על הדיסק (מורגש כקושי בגלגול האופנוע, ושאיפה מוגברת להיעצר ברגע שעוזבים את הגז) ובמקרים מאוד נדרים - רפידות שמאבדות תכונות בחימום (קורה ברפידות סיניות עלומות שם, לא אמור לקרות ברפידה של יצרן מוכר).
לאור מה שפורט בשרשור הנ"ל, הנוזל הוחלף, הצינורות שלמים,נזילות אין. על הרפידות יש עוד בשר והן הותקנו אצל האלכסים (משמע - זה לא זבל סיני עלום שם). האופנוע בולם באופן משביע רצון בבלימה שגרתית ומתגלגל כראוי. אז מה אתה מציע לבדוק שלא נבדק, ואיזה רכיב לדעתך יכול להיכשל באותו "מצב חירום"?