תוצאות 1 עד 15 מ 15

אשכול: חויית שירות מוסך מיסטר מוטו י-ם וגם השגחה פרטית נפלאה

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    37

    חויית שירות מוסך מיסטר מוטו י-ם וגם השגחה פרטית נפלאה

    אזכיר שהעלתי פה לא מעט פוסטים לגבי קניה של קטנוע לצורכי עבודה בסכום זעום של כמה אלפים בודדים.
    לאחר דין ודברים עם חברי הפורום פה הוחלט לקנות קטנוע 125 סמק עקב הרשיון.

    *אל תגיד איזה עולם קטן, תגיד איזה גדול הקב"ה

    תוך כדי חיפושים וענייני עבודה אני מתקשר לאדם שחייב לי כסף כבר תקופה ארוכה, משהו באיזור האלפיים שקל - להזכיר לו שלא שכחתי אותו ו...מה קורה?!
    "חכה רגע אני יעצוב בצד אני לא שומע כלום" הוא אומר לי.
    "מה קנית אופנוע?" אני שואל
    "סתם קטנוע טרנטה"
    "איזה קטנוע" אני שואל
    "ג'ידינק שבור"
    "כמה שבור" שאלתי
    "עזוב שבור מת לא בשבילך"
    אני עונה לו "תקשיב אני בדיוק מחפש משהו להתנייד איתו"
    "עזוב הוא לא שווה גרוש, קח אותו מחק את החוב שלום על ישראל. רוצה??" הוא עונה
    עניתי: "וואלה בוא נראה על מה מדובר"

    לקראת ערב נפגשנו, הוא הגיע עם הקטנוע ואני הגעתי עם חבר שדי מבין בקטנועים (לא עבד במוסך אבל בילה בהם לא מעט בשנות חייו וגם עם הזמן למד לטפל בעצמו טיפולים שגרתיים).
    מולי מגיע קטנוע מלא בשריטות, פלסטיקה מפורקת, אין הסטוריה של טיפולים אין כלום
    אמרתי "עזוב נו בחייאת נחכה לך עוד שנתיים עם החוב הזה עדיף מה זה החיה הזאת"
    הוא עונה לי "אמרתי לך לא שווה גרוש, אבל וואלה נוסע טוב זה הכי חשוב"
    ואז חבר שלי אומר לי "חכה רגע, תקשיב זה 2017 נסע 22k המנוע נשמע טוב בוא נעשה סיבוב נראה טוב"
    "תפאדל" עניתי.
    אחרי בדיקה שהחבר עשה לאותו קטנוע מוזנח מסתבר שמכנית המצב שלו לא רע בכלל.
    אומר לי החבר היקר: "וואלה בשביל מה שהוא חייב לך פלוס הזמן שהוא חייב לך את הסכום פלוס הזמן שעוד תצטרך לחכות עד שהתפרן יתארגן על כסף בשבילך נראה לי שווה, אני הייתי הולך על זה"
    אמרתי לו "אבל זה השקעה מה"
    ענה החבר: "כמה כבר השקעה יכולה להיות אלפיים שלוש? אתה יוצא עם קטנוע חדש מה אכפת לך שווה לך גם ככה אתה מחפש לקנות כלי ב6 ותצטרך לעשות לו יישור קו מה יש לך להפסיד"
    אמרתי ריבונו של עולם לא סתם אנחנו עומדים פה כולנו כרגע עם קטנוע שאני מקבל על חשבון חוב מת בדיוק בזמן שאני מחפש קטנוע.
    עוד פרק תהילים אחד, ופתחנו אפליקציה ועשינו העברת בעלות.

    היום הגעתי למיסטר מוטו בירושלים, ראו את הקטנוע הבחורים שעובדים ואחר כך הגיע יוסי (הבעלים של המוסך) להסתכל על הקטנוע.
    "כן מה יש לנו?" אומר לי יוסי
    "תקשיב קיבלתי את הקטנוע ממישהו במקום חוב שהיה חייב תקופה, אני רוצה לעשות טיפול גדול ולראות מה מצבו" עניתי
    אמר לי יוסי "כמה הקטנוע נסע?"
    אמרתי לו 22K
    אומר לי תקשיב ב24 הוא צריך לעבור טיפול גדול
    אמרתי לו שבדיוק בשביל זה באתי במקום לעשות ב24 אני אעשה עכשיו ביחד עם היישור קו. אמר לי מצויין.
    "בוא נראה אם יש לו היסטוריה משהו על העבר שלו"
    בדיקה במחשב - וכלום.
    "תקשיב, העלות של טיפול גדול היא כך וכך", "זה כולל רצועה?" שאלתי. "נעלה על הליפט ונראה מה מצבה"
    נתתי אוקיי והתחילו טיפול.
    אומר - האווירה במוסך ממש נחמדה. לא אווירה של שוק ולא אווירה של שכונה כמו שאני מכיר מוסכים, לא אווירה שרוצים לקרוע אותך ולא אווירה שרוצים לדפוק אותך.
    להפך, הרגשה ממש טובה הרגשה של עבודה מקצועית, העובדים אוהבים לעבוד שם - מרגישים את זה. בתור אחד שמכיר עסקים אם העובדים אוהבים לעבוד במקום עבודה הזה סימן שיש סיבה טובה לכך. המקום נקי ואסטטי מה שמשרה גם כן רוגע ושלווה.
    כל הבחורים של המוסך סוג של לקחו את הקטנוע טרנטה הזה לסוג של "פרוייקט" בלי קשר לטיפול. \האחד הבריג את הפלסטיקה עד כמה שאפשר. השני שימן את מה שאפשר (בלי קשר לטיפול). השלישי תמיד חייך והרים את המורל והרגיע אותי הרבה (לא ידעתי עד כמה אני צריך להכין כיס עמוק)
    הבחור שעשה לי את הטיפול הוריד את הקטנוע מהליפט
    יוסי בא לבדוק עלה על הקטנוע התחיל נסיעה, אחרי פחות מחצי דקה חוזר.
    "בוא רגע" הוא אומר לי (פה פחדתי)
    תסובב את הקידון, אני אומר לו נו.. אומר לי עכשיו תסובב בקטנוע הזה, אני אומר לו "וואי איך ככה רך בקטנוע השני?"
    הוא אומר לי "המיסבי היגוי שלך גמורים"
    "גמורים גמורים.. כמה זה עולה?"
    הוא אומר לי "העלות של המיסבים עצמם היא לא בשמים, הבעיה זה שיש פה עבודה. צריך לפרק את כל החלק של ההיגוי של הקטנוע"
    "נו מה אני יכול לעשות בכבוד תתחיל" אמרתי
    הקטנוע עלה שוב על הליפט והתחילו עליו עבודה, וואחד עבודה. לי מהצד היה נראה שפירקו את כל הפרונט של הקטנוע. הוציאו את כל הקידון והמוט שהגלגל מתחבר עליו וכל העבודה שיש שם, הבחור שעבד על הקטנוע נתן הצגה משהו רציני ביותר.
    ברוך ה' אחרי בערך שעה עבודה סיימנו עם המיסבים (לא לפני שהבחור גם סידר את הכנף ששבורה והיתה יושבת על הגלגל עצמו)
    יוסי עולה סיבוב לבדוק את הקטנוע.
    פחות מחצי דקה חוזר וישר לליפט
    "אללא יסתור מה עכשיו?" אמרתי לעצמי
    "כלום כלום" הוא צוחק - שתי מילים עם הבחורים שלו והם מחזקים לי כל מיני ברגים שקשורים לאוויר שנכנס למנוע (אין לי מושג מזה את האמת אבל אזכיר, לא חושב שדוחפים לי דברים ומנסים לדפוק אותי. אני בעיניים עצומות)
    על הדרך לפני שהקטנוע ירד מהליפט ביקשתי מהבחור שעבד לי עליו אם הוא יכול להחליף לי נורה אחורית ששרופה (אני מקווה שהיא שרופה וזה לא איזה בעיית חשמל עכשיו).
    מיד פתח את האמבטיה, הוציא את המצבר (gdink מה נעשה) ניתק מה שניתק והחליף נורה.
    כשהוא בא להחזיר את האמבטיה אני שומע אותו צועק "מה זה יוסי יש פה איזה בריחת דלק"
    אני: "די נו"
    "בוא בוא תראה" קורא לי הבחור
    אני בא הוא מראה לי את הצינור של הדלק, כשהוא לוחץ עליו נשפך דלק מהחיבור של הצינור.
    "הבאנד גמור אבל בסדר זה שטויות נחליף הכל טוב"
    החליף באנד.
    בא לסגור את האמבטיה
    צועק לו יוסי מהצד "התושבת"
    השתנה לי הפרצוף
    הבחור מסתכל עלי ושוב פעם קורא לי "בוא בוא תראה"
    אני מסתכל
    "תראה את הגומיה של התושבת"
    אני רואה משהו שנראה כמו גומיה לשעבר וכל התושבת משוחררת.
    מיד הבחור הביא גומיה חדשה והחליף
    סגר את האמבטיה
    קרא ליוסי לנסיעת מבחן
    בינתיים עד שיוסי הגיע הבחור העבר ספריי WD על כל ציר שקיים בקטנוע, העביר לחץ אוויר איפה שרק אפשר.
    יוסי הגיע, עולה על הקטנוע הפעם ליותר מחצי דקה. כשהוא חוזר הפעם הוא מחנה אותו בחוץ.
    בשעה טובה ומוצלחת הפרוייקט נגמר לא לפני שיוסי נתן לי תדרוך "אני לא מכיר את הקטנוע, תגיע לפה עוד 1K נעשה ביקורת נראה שהכל תקין - זה ללא עלות. טיפול הבא בעוד 4K." ועוד נתן לי רקע על הקטנוע ממה צריך להזהר וכל מיני טיפים שאחד כמוני בלי רקע בקטנועים צריך לדעת.

    אז מה היה לנו:
    שמן מנוע
    שמן גיר
    פלג
    פילטר אוויר
    פילטר שמן
    רצועת הנעה
    משולשים
    רולים
    מגן אבק
    מיסב היגוי עליון
    מיסב היגוי תחתון
    גומי למתלה מנוע
    נורה

    לא יודע אם מותר לי לכתוב את המחיר המנהלים יאשרו ואפרסם.

    לסיכום אמליץ בחום על מוסך מיסטר מוטו ברחוב התעשיה 5 ירושלים
    מקצועיים, נקיים, נחמדים, אמינים. אין מילים.
    נערך לאחרונה על ידי Yaronb87; 09-08-2021 בשעה 19:36.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    אחלה יוסי. לא סתם שלחתי אותך לשם.
    אישית, מהיכרות, אני מאמין שיש כתובת לכל קטנוע ולכל לקוח בתלפיות. רק צריך להתאים את הלקוח והכלי למוסך.
    תתחדש ורכב בזהירות.

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    תראה איזה עולם קטן.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    בקיצור, קנית קטנוע שבור והשקעת בו סכום לא מבוטל.
    צר לי לבאס, אבל...
    ממליץ לך בחום לבדוק שמן על בסיס שבועי כדי לקבל הערכה לצריכת השמן, מה שמעיד בעקיפין על מצב המנוע.
    אם הקטנוע לא טופל בזמן (בדגש על החלפות שמן) ייתכן שכבר נגרם נזק משמעותי למנוע, ובמקרה הזה - השקעת סכום לא מבוטל בנבלה.
    נשאר רק לקוות שלפחות החלפות שמן בוצעו. גם אם עצמאית, על הבלטות מתחת לבית.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  5. #5
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    מיסטר מוטו אחלה מוסך.


    אני לא רואה סיבה למה לא לפרסם מחירים.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    37
    ציטוט נכתב במקור על ידי 600 ירושלמי צפיה בהודעה
    אחלה יוסי. לא סתם שלחתי אותך לשם.
    אישית, מהיכרות, אני מאמין שיש כתובת לכל קטנוע ולכל לקוח בתלפיות. רק צריך להתאים את הלקוח והכלי למוסך.
    תתחדש ורכב בזהירות.
    ממש אחלה יוסי תודה רבה לך איש יקר.

    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    בקיצור, קנית קטנוע שבור והשקעת בו סכום לא מבוטל.
    צר לי לבאס, אבל...
    ממליץ לך בחום לבדוק שמן על בסיס שבועי כדי לקבל הערכה לצריכת השמן, מה שמעיד בעקיפין על מצב המנוע.
    אם הקטנוע לא טופל בזמן (בדגש על החלפות שמן) ייתכן שכבר נגרם נזק משמעותי למנוע, ובמקרה הזה - השקעת סכום לא מבוטל בנבלה.
    נשאר רק לקוות שלפחות החלפות שמן בוצעו. גם אם עצמאית, על הבלטות מתחת לבית.
    אתה לא מבאס אותי חבר כל אחד ודעתו..
    לעניות דעתי קטנוע שנתון יחסית גבוה עם קילומטראז' יחסית נמוך במחיר של 3וחצי אלף שקל אחרי יישור קו גדול מאוד זה משתלם
    לגבי השמן תודה על הטיפ אני אבדוק בנוסף לביקורת שאני צריך לעשות אצלו עוד כמעט 1000 קילומטר.
    אגב אחרי שסיימנו יוסי אמר לי שהמנוע נשמע טוב והגיר נשמע טוב אבל בכל זאת רק הזמן יעיד.
    הוא גם וידא איתי לפני כל היישור קו שהעברתי בעלות ושלא קיבלתי את הקטנוע ככה על חשבון חוב ובעצם אני משקיע סכום על קטנוע של מישהו אחר - עוד נקודה שתרמה לאמינות והעידה על אכפתיות שלו.
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    מיסטר מוטו אחלה מוסך.


    אני לא רואה סיבה למה לא לפרסם מחירים.
    אחלה מוסך.

    המחיר של כל הסיפור עלה 1900 ש"ח

    מסתמא בגלל שזה מוסך מורשה המחיר הוא יותר יקר ממוסך רגיל.
    אבל, ופה זה אבל גדול, תמיד הייתי אדם שיעדיף לשלם מעט יותר בשביל לקבל שקט יותר.
    אני יודע שקיבלתי חלקים מקוריים באיכות טובה, שמנים באיכות טובה, עבודה יסודית באיכות טובה ובלי עיגולי פינות/חיים קלים וחסכוניים למוסך. אני יודע שהקטנוע טופל למקסימום בטיחות שלו שזה משהו שיותר חשוב מכמה אלפי שקלים מי כמוכם יודע.

    לסיכום
    קטנוע על חשבון חוב של 1700ש"ח
    יישור קו כללי שכלל טיפול גדול ורצועה+מיסבי היגוי+גומיה לתושבת מנוע+טיפול בבריחת דלק+סידור של כל הפלסטיקה שהיתה משוחררת+שימונים של כל הצירים (כן אני יודע שיגידו מה הבעיה לשמן לבד אבל העניין הוא לא השימון, העניין הוא האכפתיות זה הרבה יותר חשוב מבחינתי) 1900 ש"ח
    3600ש"ח סה"כ לgdink 125 2017 עם 22K נראה לי שווה תגידו אתם

  7. #7
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    אם הוא תקין אז שווה בהחלט. לגבי המחיר,
    1900 שח לכל מה שעשו לך זה לא יקר.

  8. #8
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,339
    בלי קשר ישיר לנושא השרשור, יוסי ואני למדנו יחד בתיכון וכבר אז הוא היה אחלה גבר!

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    אם הוא תקין אז שווה בהחלט. לגבי המחיר,
    1900 שח לכל מה שעשו לך זה לא יקר.
    הייתי אומר ש-1900 שקל לכל העבודה הזאת זה מחיר מעולה. אם אני לא טועה, במוסך יבואן רק טיפול גדול (ללא כל הבלת"מים שהיו כאן) עולה כ-2000 ש"ח.
    מה שכן, לא אוזכרה בדיקת שסתומים - בקטנוע שספק טופל ספק לא, הייתי בודק שסתומים בק"מ כזה. מן הסתם, זה היה מייקר את הטיפול בעוד כמה מאות שקלים לפחות.
    מצד שני, הקטנוע נוסע - וחבל להשקיע בו לפני שיוכיח שהוא תקין. גם הגישה הזאת מקובלת עלי.

    בקיצור - יישר כח למוסך, ובהצלחה לפות"ש עם הקטנוע!
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    שווה לגמרי והמחיר סבבה לגמרי.
    אם אמרו לך המכונאים שהמנוע נשמע טוב אז אין שום סיבה לפאניקה, הפחדות, חששות וכדומה.

    אני מוציא את עצמי מלצדד בשיטה זו או אחרת אך אעיד כי אני מכיר לפחות שלושה מוסכים, ש90% מהעבודה שלהם זה קטנועים קטנים, והם לא מכוונים שסתומים. לא ב12, לא ב48 ולא ב150. אלא אם כן יש רעשים מיוחדים ו/או בעיות מיוחדות.
    פות"ש- אל תתרגש ממכונאים ביתיים שלמדו רק מהספרים ויגידו לך שצריך בכל טיפול גדול לכוון שסתומים ולסגור הכל עם ידית מומנט. לרוב נסיון של כמה שנים יום יום על הליפט נותן תובנות מוכחות הרבה יותר.
    וזה נכון בכל תחום בחיים- 'אין חכם כבעל נסיון' זה משפט שמי שכתב אותו היה לו נסיון

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    37
    תודה רבה לכם!
    ותודה רבה לאנשי מיסטר מוטו מגיע להם ממש מגיע להם!

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    בדיקת מרווח שסתומים בקטנוע הזה יחסית מהירה ופשוטה.
    לא צריכה לעלות יותר מ 200 שקלים בטח אם אין צורך בכיוון.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי 600 ירושלמי צפיה בהודעה
    שווה לגמרי והמחיר סבבה לגמרי.
    אם אמרו לך המכונאים שהמנוע נשמע טוב אז אין שום סיבה לפאניקה, הפחדות, חששות וכדומה.

    אני מוציא את עצמי מלצדד בשיטה זו או אחרת אך אעיד כי אני מכיר לפחות שלושה מוסכים, ש90% מהעבודה שלהם זה קטנועים קטנים, והם לא מכוונים שסתומים. לא ב12, לא ב48 ולא ב150. אלא אם כן יש רעשים מיוחדים ו/או בעיות מיוחדות.
    פות"ש- אל תתרגש ממכונאים ביתיים שלמדו רק מהספרים ויגידו לך שצריך בכל טיפול גדול לכוון שסתומים ולסגור הכל עם ידית מומנט. לרוב נסיון של כמה שנים יום יום על הליפט נותן תובנות מוכחות הרבה יותר.
    וזה נכון בכל תחום בחיים- 'אין חכם כבעל נסיון' זה משפט שמי שכתב אותו היה לו נסיון
    נשמע שהגדרת אותי בתור מכונאי ביתי שלמד רק מהספרים, וזה מעורר אצלך זלזול מסויים.
    אז קודם כל, אני אשמח אם תראה לי את אותו "קטנוע קטן" שהגיע ל-150 אלף בלי כיוון שסתומים (או בכלל - על המנוע המקורי).
    שנית, אחרי שתעשה טיימינג + כיוון שסתומים למנוע דזמו אתה מוזמן לחלוק עוד מהתובנות שלך על מכונאים ביתיים.
    מבטיח לך שאם יש לך יד ימין אחת ואונת מוח שמאלית אחת, תצליח להתמודד עם המשימה. זאת רק שאלה כמה זמן ייקח לך.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    לא התכוונתי לא לזלזל בך, לא לפגוע בך ובטח לא לריב איתך. קבל התנצלות.
    כן, אני יכול להראות לך כמה מובי מהצורה החדשה שעברו את ה100,000 בלי כיוון שסתומים. המובי זה רק כדוגמא. ואצלו אגב- הכל נשבר ומתקלקל (יחסית למובי הקודם), אבל המנועים בנויים לתלפיות.

    שמע, בתחילת דרכי עבדתי למעלה משנתיים במוסך שעושה כיוון בכל טיפול. הייתי בטוח שזו הדרך והרי ככה גם כתוב בספרים.
    אחר כך עבדתי בכמה מוסכים שלא עושים כיוון. מוסכים וותיקים שיש להם הרבה לקוחות חוזרים עם כלים שעברו את ה100. להפתעתי גיליתי שוואלה- השיטה הזאת (שלא הסכמתי איתה בהתחלה) עובדת. והיא חוסחת ללקוח זמן וכסף.

    אז במבחן המציאות, כשעובדים יום יום על הליפט, כל יום, על היום, עונה אחרי עונה ושנה אחרי שנה, לומדים דבר או שניים שלא לומדים מהספר, או מסרטון יוטיוב או מהתעסקות עם מנוע דזמו.

    גם כשעבדתי בהיי טק ראיתי אנשים שהתעודה שלהם לא נוצצת, אבל הנסיון שלהם שם את שאר יוצאי הפקולטות הנחשבות בכיס הקטן. ראיתי את זה בעוד עבודות.
    לתחושתי- אתה ממש לא אהבל ולכן יודע בדיוק על מה אני מדבר. אולי הצורה בה כתבתי גרמה לך להתגונן. לא התכוונתי. חזל"ש

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי 600 ירושלמי צפיה בהודעה
    לא התכוונתי לא לזלזל בך, לא לפגוע בך ובטח לא לריב איתך. קבל התנצלות.
    כן, אני יכול להראות לך כמה מובי מהצורה החדשה שעברו את ה100,000 בלי כיוון שסתומים. המובי זה רק כדוגמא. ואצלו אגב- הכל נשבר ומתקלקל (יחסית למובי הקודם), אבל המנועים בנויים לתלפיות.

    שמע, בתחילת דרכי עבדתי למעלה משנתיים במוסך שעושה כיוון בכל טיפול. הייתי בטוח שזו הדרך והרי ככה גם כתוב בספרים.
    אחר כך עבדתי בכמה מוסכים שלא עושים כיוון. מוסכים וותיקים שיש להם הרבה לקוחות חוזרים עם כלים שעברו את ה100. להפתעתי גיליתי שוואלה- השיטה הזאת (שלא הסכמתי איתה בהתחלה) עובדת. והיא חוסחת ללקוח זמן וכסף.

    אז במבחן המציאות, כשעובדים יום יום על הליפט, כל יום, על היום, עונה אחרי עונה ושנה אחרי שנה, לומדים דבר או שניים שלא לומדים מהספר, או מסרטון יוטיוב או מהתעסקות עם מנוע דזמו.

    גם כשעבדתי בהיי טק ראיתי אנשים שהתעודה שלהם לא נוצצת, אבל הנסיון שלהם שם את שאר יוצאי הפקולטות הנחשבות בכיס הקטן. ראיתי את זה בעוד עבודות.
    לתחושתי- אתה ממש לא אהבל ולכן יודע בדיוק על מה אני מדבר. אולי הצורה בה כתבתי גרמה לך להתגונן. לא התכוונתי. חזל"ש
    מקבל, יכול להיות שסתם קפצתי...
    אפרופו כיוון שסתומים: חבר מנהל את אחד מסניפי מטרו.
    אז הוא אומר, שב-MT-09 אין מה לגעת בשסתומים עד ל-80 אלף ק"מ. זה בזבוז, כי ידוע שהם לא בורחים. אם אני זוכר נכון, כנ"ל בורסיס 300, אין טעם לפתוח לפני 40-50 אלף.
    א-ב-ל זזה לא אומר שלא צריך לכוון בכלל. הנקודה שבה יהיה צורך בכיוון תגיע במוקדם או במאוחר בכל מנוע, והניסיון (בשילוב עם החלפה בזמן של פילטרי אוויר מקוריים) מסייעים לנחש בסיברות גבוהה היכן הנקודה הזאת תהיה ולהימנע מפתיחה מיותרת הרבה לפניה.
    ב-100 אלף ידרש כנראה כיוונון גם בכלים שבהם השסתומים לא בורחים. תמשיך לנסוע עם שסתומים מתחת לטווח? אין בעיה, אבל קח בחשבון שהם מתחילים להישרף.

    דוגמאות למה קורה כשלא מכוונים, גם לא חסר.
    כשסוף סוף בדקתי את המרווחים בבנדיט 1200 (כמה אלפי ק"מ אחרי הקניה) חשכו עיני. השסתומים היו הרבה מתחת למינימום, וייתכן מאוד שזה תרם לקומפרסיה הנמוכה-משהו שהייתה בעת הקניה (ואחרי עוד 60 אלף ק"מ הפכה לנמוכה להחריד, כך שהחלפתי מנוע).
    זאת הזנחה ותפרנות של הבעלים הקודמים, שגרמה נזק.
    אגב, בתקופה שהיה אצלי - כיוונתי בבנדיט שסתומים בערך כל 30 אלף ק"מ (בניגוד לכל 12 שהספר אומר). ב-30K הם עדיין לא יצאו מהטווח, אבל הספיקו לברוח באופן מורגש מהמרווחים שאליהם כוונו פעם שעברה.

    בדוקאטי אני מכוון כל 24 אלף (בערך). בזמן הזה מרווח הפתיחה של שסתומי הפליטה בורח מאיזור המקסימום (0.15) לכיוון המינימום (0.10), וגכם מרווחי הסגירה (שאמורים להיות קרובים ככל הניתן ל-0) דורשים כיוונון.

    בהורנט 600 שנת 2002 עם 80 אלף ק"מ הייתי כנראה הראשון שפותח את המכסה אחרי האיטלקי במפעל. השסתומים היו בטווח, אבל אם הייתי משאיר את האופנוע אצלי - הייתי מעלה כמה שסתומים שהיו על המינימום, כי בעוד 10-20 אלף הם יהיו מחוץ לטווח.

    ב-GS500 שעבר אצלי כיוונתי, ואבי רסקין (האיש והאגדה) המליץ לקונה על בדיקה כל 18 אלף (ככל הזכור לי).

    ביוסאנג נדרש כוונון כל 20-30 אלף.

    ב-VFR750 עם 120 אלף ק"מ נדרש כיוונון לסתומים. לא יודע אם במהלך חיי האופנוע מישהו כיוון לפנינו.

    ברוב המכריע של הכלים, המרווחים קטנים עם הזמן, ולכן אין שום נקישות מהשסתומים גם כשהמרווח כבר מחוץ לטווח (שלפי כמה "מכונאים" ממוסכים, הנקישות הן האינדיקציה שנדרש כיוונון שסתומים).

    למה אני כותב את כל זה?
    כי מצד אחד, אני מסכים שכל מקרה לגופו, יש אופנועים שדורשים כוונון לעיתים נדירות מאוד ורק בק"מ גבוה ויש כאלה שדורשים בדיקות די תכופות.
    בניחוש פרוע, קטנוע זול מהמזרח כנראה יהיה קרוב יותר ל-GS500 או יוסאנג מאשר ל-VFR א הורנט מבחינת קצב בריחת השסתומים.
    הבדיקה עצמה פשוטה ומהירה.
    לכן אני הייתי בודק, בטח כשידוע לי שמדובר בקטנוע שלא טופל לפי הספר.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. עריכת הודעה
    על ידי בכיף בפורום תמיכה טכנית באתר ובאפליקציה
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 06-05-2019, 20:25
  2. חווית שרות במוסך מיסטר מוטו בירושלים
    על ידי kfirsiton בפורום כללי
    תגובות: 49
    הודעה אחרונה: 10-05-2018, 10:33
  3. חווית שירות - מוסך אופנועים.
    על ידי shochats בפורום כללי
    תגובות: 38
    הודעה אחרונה: 24-01-2018, 12:30
  4. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 24-06-2017, 12:34
  5. מוסך 'המהיר' - חווית שירות
    על ידי GuyS בפורום כללי
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 25-12-2015, 10:03

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO