רוב המנועים החשמליים (ממה שאני מכיר מאופניים לא מאופנועים) מגיעים לנצילות גבוהה של 80-90%. אבל ככל שעולים במהירות בדרך כלל הנצילות יורדת (לא ביחס ישר) עד שמגיעים לhotsopt שזה יהיה בדר"כ באיזור ה70-80% מהכוח המקסימלי שמנוע יכול לייצר ואצלו זה יותר מסובך כי אופנוע נתקל בפקטור של התנגדות אוויר משמעותית בהרבה.
אז אני מניח שאפילו עם הניצולת מאוד טובה של 90%, עדיין 10% שהופכים לחום במתחים הגבוהים (מאוד) שהאופנוע הזה עובד זה כבר יותר מדי חום בשבילו.
אני הולך בחישוב גס ומאוד לא מדויק ע"פ הנתונים מכאן: http://cars.walla.co.il/item/2759010
יש לו: 11.4 קו"ש, וזה מספיק ל112 ק"מ במהירות 112 קמ"ש (עיגלתי מ113), ז"א שב112 קמ"ש הוא צורך בדיוק 11.4 קו"ש. קח מזה 10% לחום - 1140KW. זה מלא!! וזה ב112 קמ"ש. אם נניח שב150-160 זה יורד ל75% ניצולת אז אנחנו כבר מדברים על מעל 3K רק לחום.
שאלות: מה המתח שהמערכת עובדת בו ואיזה קירור יש לאופנוע? (באופניים זה תמיד אוויר, מקסימום עם תוספת של צלעות קירור)