תוכל להגיד לנו מה התקציב בערך?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני רוכב לא פעיל ששוקל לחזור לעולם הדו גלגלי.
יש לי כמה שאלות:
1. האם זה אפשרי והגיוני לבחור בדו גלגלי לנסיעות של כ-300 ק"מ ביום?
2. במידה וכן, איזה אופנוע מומלץ לרוכב עם רישיון לא מוגבל, עם ניסיון רכיבה של כמה שנים , אבל עם הפסקה של כ-10 שנים?
תקציב לא גבוה.
לא מחפש השחזות. מחפש משהו נוח, כלכלי , אמין ובטיחותי.
תודה.
תוכל להגיד לנו מה התקציב בערך?
Sent from my iPhone using Tapatalk
ב300 ק"מ ביום הייתי בוחר במכונית. עם עדיפות לדיזל.
זה המון, הטיפולים ישחטו אותך.
זה כמעט 8 אלף ק"מ בחודש.
זה הכלכלי.
אמנם יש אופנועים שיצליחו לעשות את זה בכבוד רב אבל אני לא בטוח שתהנה כל יום לנסוע כל כך הרבה.
מודה, לא הייתי עושה את זה אלא אם זה לתקופה קצרה מאוד, וגם אז הייתי שוקל פעמיים.
מצטער שאני מבעס
מצטרף לדעה המצוטטת ...כאחד שרכב בכל מזג אוויר כולל סופות גשמים ברד ורוחות הכי מוטרפות שאתה יכול להעלות על דעתך ...וימי השרב הכי לוהטים ....
אולי התבגרתי והזדקנתי איפשהו ...אבל אין מצב שהייתי עושה זאת יומיום משני טעמים: הראשון עניין הנוחות- אתה חייב אופנוע נוח ביותר - אני מכיר את משפחת ה BMW , ועליהם אין בעייה עקרונית לרכוב.
כמו כן, הפן הכלכלי ... הטיפולים יהיו יקרים עד מאוד ...
לכן, גם אני סבור שרכיבה יומיומית של כ 300 ק"מ ארוכה ויקרה למדי ..
תקציב של 40K בערך.
המסלול הוא מהפריפריה הרחוקה למרכז הארץ, והסיבה דווקא לדו גלגלי היא פקקי איזור המרכז שברכב יאריכו את משך הניסעה משמעותית.
אני גם לא בטוח שזה יהיה מהנה במיוחד , בטוח שגם לא מאוד חסכוני, אבל אמור לצמצם את הזמן המבוזבז בכבישי ארצנו.
בתור אחד שרוכב 220 קמ כל יום, חמישה ימים בשבוע, אני יכול להגיד לך שזה לא פשוט בכלל אך אפשרי. גמאני לא הייתי מוכן לפקקים באוטו כי זה לדעתי פי 4 יותר טירוף. אם זה לתקופה קצרה אז אדרבה זה אפשרי אבל תהיה מוכן למשימה לא פשוטה ובמיוחד בקיץ המטורף שלנו.
הכלי שאני ממליץ בלי כל ספק זה ויסטרום 650, נוח אמין אבל בשנתונים הנמוכים דורש טיפול כל 6000 והסיפור לא זול. אני רוכב על 2015 והטיפול הוא כל 12000, ומה עוד שהכלי מהעבודה אז רק הסבל עלי...
זה הכל עניין של עלות מול תועלת...פשוט מאוד.
לצערי אין אופציה טובה לרכבת.
ראיתי המלצות פה לב.מ.וו. , משהו ספציפי?
הסוזוקי לא יהיה חלש מדיי לשיוט ארוך יומיומי? איפהשהו יש לי דעה קדומה שמנוע 1000 ומעלה (מהרגועים שבחבורה) יהיה עדיף, לא?
התקציב שלך להערכתי נוגע בסדרת הבוקסרים 1150 R .אחד היתרונות הגדולים (לדעתי ) של BMW הוא גל הינע, ופשטות יחסית.
אופנוע מקורר אוויר ושמן, אין יותר מידי התעסקות. היום לא נוגע אפילו במקל לייזר בסדרת ה K - מנועי 4 צילינדר ( נו טוב... אם תלחצו אז K1600 כן הייתי מחנה בחנייה) אכלתי מ K מרורים שלא אכלתי בחיים ומקווה שלא אוכל עוד לעולם ....
לכן ההמלצה שלי היא רק לקבוצת הבוקסרים : אתה יכול אולי למצוא GS או RT ואולי דגמי RR ST
רכבתי על GS כמה שנים , הקפדתי על טיפולים בזמן ומעולם לא נתקלתי בבעייה. האופנוע נוח לרכיבה ארוכה. מושב נוח, כידון במקום הנכון.
משלב "יכולת שטח" = שבילים ואולי יותר - נמדד על פי אומץ הרוכב להגדיר שטח. אופנועי BMW גומעים ק"מ גבוה אולם מעת לעת בשנתונים הללו ניתן למצוא אופנועים עם ק"מ סביר. רוב הרוכבים עליהם "מבוגרים אחראיים" (שים לב למילה רוב) משמעות הדבר שהאופנוע גמע הרבה ק"מ אבל גם טופל בהתאם.
אחרי כמה שנות רכיבה על BMW אני יודע על מה לא אמליץ לך לנסיעה יומיומית ארוכה: קרוזר או קאסטום.
מצרף להמלצות את הבנדיט, זה יהיה נמוך משמעותית מהתקציב שלך ולא פחות נוח ואמין
בהפרש תמיד תוכל ליישר קוו ותחזק היטב.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לעניות דעתי בשביל המרחקים האלו אתה צריך אופנוע 1000 לפחות. אני לא מכיר אישית את הבנדיט - יכול להיות שהוא הפתרון בשבילך - אבל אני ממליץ על אופנוע אדוונצ'ר שיהיה לך נוח לרכיבה.
בניגוד למה שסטרלוק ימליץ לך, אני לא מציע לך BMW בעיקר בגלל 2 סיבות. האחת - הטיפולים יקרים ויש לו תקלות מתועדות, כך שאם אתה לא מטפל לבד התחזוקה תעלה לך הרבה. השני - לפי תיאורך אני מאמין שלא תמצא מוסך המתמחה ב-BMW קרוב, מה שאומר שתצטרך להגיע למקום רחוק מהבית לצורך טיפולים. ביפניים (כמעט) כולם יכולים לטפל.
הייתי מציע לך לבדוק אם אתה יכול למתוח את התקציב. סופר-טנרה תפור עליך. נדמה לי שכל השאר (של סוזוקי, קווסקי והונדה) יהיו הרבה מעל התקציב שלך.
בהצלחה.
ויסטורם יעשה את העבודה
תודה.
סופר טנרה מאיזה שנים?
אני יודע שהישנים (שנות ה-90) היו נוחים אבל בטח לא עליהם אתה מדבר כי הם לא יחזיקו בכזאת נסועה חודשית.
וואו 300 קמ ביום? לא עדיף לעבור לגור ליד?
Supermoto Rider
SMC690R 2021
Instagram & TikTok: Yadin_Tal