קודם כל הכלי עצמו נראה משגע! הצבע האדום מחמיא מאוד והזרוע האחורית מדהימה.
יש שתי שאלות שמעניינות אותי -
ברגע שהמצבר מת, ואין אחריות.. כמה עולה החלפה?
מה בנוגע לקרינה שהדבר הזה מייצר?
בהמשך לפוסט הקודם ז"ל על ההתרשמות הראשונית שלי מהזירו, אחרי 12k ארחיב קצת יותר.
האופנוע משמש אותי לנסיעה יומיומית של 150 ק"מ, 75 לכל צד (לא כולל הנסיעה המפוקפקת לים המלח)
בדר"כ, אני מגיע עם 35-40 אחוזים בסוללה ואז לוקח 5-6 שעות עד לטעינה מלאה.
אין חימום מנוע בבוקר, אין בדיקת שמן, ואפילו הרצה לא צריך לעשות!
האופנוע עצמו פשוט מעולה, אין בו שום פשרות והוא לא נופל בכלום מכל אופנוע אחר שהיה לי.
כמו שציינתי בעבר, האופנוע ממש קטן וצר, מאוד מזכיר לי את הדוקאטי 696, רק הרבה יותר נוח.
לאחר המעבר מתפלצות כבדות כמו הואראדרו וה fjr, אני עובר בין הרכבים בצורה הרבה יותר נוחה.
בבינעירוני, הוא פותח בקצב מטורף (3.3 שניות למאה) עד 165 קמ"ש, שם הוא נעצר.
ב 150 הוא מרגיש ממש טוב (עם משקף) ורק חום המנוע מאלץ לרדת ל 140 (ארחיב על זה בהמשך)
בעיר הנסיעה היא מופלאה, אין את גלי החום שנפלטים מהמנוע, האופנוע קל מאוד ועובר בכל חור.
גם צריכת החשמל בעיר היא כמעט אפסית.
הבלמים סבירים, כבר ראיתי טובים יותר אבל גם גרועים מהם, אולי במודל 2016 הם יוסיפו עוד דיסק מקדימה, אינשאללה.
אם רוצים כלל אצבע לצריכת החשמל, בפולגז, הוא לוקח 1:1 (אחוז לק"מ), ב 90 קמ"ש במישור 1:1.5 ובעיר 1:2.5
כלומר, אם קורה לכם שמישהו נתקל בכבל החשמל והוא נשלף מאופנוע אחרי שעתיים של טעינה ואתם באים לאופנוע בסוף היום וחושכות עיניכם
כי הוא טעון רק 60%, אל תדאגו, מעבירים את האופנוע למצב eco שמגביל אותו בפתיחות ובמהירות הסופית ומגיעים הביתה.
הרבה פחות כיף, אבל אפשרי לחלוטין.
בנוסף, אם מתגלגלים איתו על 30 קמ"ש, הוא יכול לעבור כמעט 5 ק"מ גם אם הצג מראה 0, אני מכיר אישית אידיוט אחד שבדק את זה כבר פעמיים...
חסרון יחיד שאני מוצא בו הוא ההתחממות של המנוע במהירויות גבוהות.
זה לא משהו קריטי, אבל לפעמים קופיקו רוצה לרכב רצוף על 150 קמ"ש ובגלל שהמנוע מתחמם, אחרי 3-4 דקות
הוא מוריד אותך ל 140, קצת מעצבן אבל עוזר לשמור על הרשיון.
כנ"ל, אם אתה רוצה לתת לטיערס בראש ומרביץ כמה פתיחות חזקות ברמזורים, אחרי 3-4 פתיחות כאלו חום המנוע יאלץ אותך
לפתוח קצת יותר חלש, קצת קטנוני אבל הטיערס עוקף, יימח שמו!
ועכשיו לקטע הכי טוב... העלויות:
טיפול 6000 = 200 שקלים
טיפול 12,000 = 160 שקלים.
"דלק" לחודש (הערכה) = 120 שקלים (42 טעינות של 6kw בעלות 0.5 ש"ח ל kw)
ביטוח לשנה (חובה + ג) = 2800 ש"ח (50 סמ"ק, חחחח...)
סה"כ לתקופה = 2130 (אפשר להפחית 300, כי חצי מהחשמל משלם מקום העבודה)
סתם לצורך השוואה, בואראדרו, 12k היה עולה 6000 שקלים יותר (1300 טיפולים, 4600 דלק, 2300 ביטוח ל 5 חודשים)
בנוסף, האופנוע מוכר 100% למס, ורק החסכון של שווי למס שווה לי 10 אלף שקלים בשנה.
לאחרונה חברת זירו העולמית הורידה את מחירי דגמי 2015 ב 12 אחוז, כנראה כדי לחסל מלאים לקראת 2016.
אני מניח שגם היבואן המקומי יוריד מחירים בהתאם.
בעקבות תקלה אידיוטית שנגרמה בהתקנה לא נכונה כלשהי (לא אפרט כדי לא לפגוע חלילה) נזקקתי גם לשירות של היבואן כי היה
צורך בהחלפת כרטיס וקיבלתי שירות מצוין.
למי שדואג על ירידת נצילות הסוללה, היצרן מבטיח נצילות של לפחות 80% ב 5 שנים, רשום בתעודת האחריות.
למנוע וליתר המכלולים יש אחריות של שנתיים.
בכל מקרה, האופנועים היום הם כבר הדור השלישי וכל בעיות האלקטרוניקה טופלו היטב.
בחו"ל יש פורום פעיל של אופנועים חשמליים והחבר'ה שם בונים מטענים מטורפים.
אחד למשל בנה מטען של 5000 וואט שמטעין את האופנוע תוך שעה...
רוב החברה בונים מטענים סטנדרטיים יותר, שמטעינים תוך שעתיים ורבע.
אם מישהו רוצה, יש לי שרטוטים ורשימת חלקים, יוצא משהו כמו 1000 ש"ח לבנות מטען כזה (צריך לדעת להלחים)
אני לא חושב שבתור יד 2 הוא יהיה להיט, מדובר בכלי שכל שנה הספקי הסוללה עולים ולכן באופן טבעי הערך שלו יורד.
בכל מקרה, אני מתכנן לסיים איתו 4 שנים לפחות, בהם הוא יחסוך לי 100 אלף שקלים ויחזיר את ההשקעה בו.
וטיפ לסיום, כלל חשוב שגיבשתי, לאחר פעם אחת בה שכחתי להטעין - לא מורידים את הקסדה לפני שמחברים טעינה, זה עוזר!
והנה כמה תמונות של החשמלאי, הלדים מקדימה הם תוספת סינית...
נסיעות טובות ובטוחות לכולנו!
קודם כל הכלי עצמו נראה משגע! הצבע האדום מחמיא מאוד והזרוע האחורית מדהימה.
יש שתי שאלות שמעניינות אותי -
ברגע שהמצבר מת, ואין אחריות.. כמה עולה החלפה?
מה בנוגע לקרינה שהדבר הזה מייצר?
SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R
אכן שאלה מצויינת לגבי הקרינה.. עם כזו יזימה חשמלית בין הרגלים לאורך זמן, יכול להיות פה השלכות ממש לא נעימות לרוכב אחרי תקופה של רכיבה סדירה
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
תודה על השיתוף.
זה נראה ונשמע לא רע בכלל, לאדם מתוכנן היטב ולפונקציות מסוימות.
מזכיר קצת את ענין בטר פלייס שעם כל ההתלהמות נגדם והנפילה שלהם, יש לי 2 חברים שנוהגים על הפלואנס האלו ונשבעים שזה הדבר הכי מגניב וטוב שיש.
הם פשוט מתוכננים בהתאם.
נושא הקרינות הפך למשהו overrated. יש קרינה מכל דבר ובכל דבר. יש מספיק תקנים די מחמירים בענין, אני לא הייתי מטריד את עצמי בנושא.
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
be a racer club
אשמח לדעת איך זה חוסך 100k ש"ח בשנה...
כלי מעניין מאוד...
כפי שכתבתי, יש אחריות 5 שנים, אחרי 5 שנים טכנולוגיית הסוללות תתקדם, לא יודע כמה יעלה אז, מן הסתם לפחות חצי ממחיר האופנוע.
בנוגע לקרינה, יש לאופנוע את כל האישורים ואותי זה מספק, קצת מצחיק לרכב על אופנוע ולפחד למות מקרינה, לא?
ב 4 שנים, לא בשנה.
בחישוב גס לשנה (30,000 ק"מ במקרה שלי) חסכון בדלק = 10k, חסכון בטיפולים = 4k, חסכון בביטוח = 2.5k וחסכון בשווי מס = 10k
סה"כ = 26.5 אלף לשנה.
מתי אתה בי-ם שנתרשם ממנו ברכיבה ולא כקופת חיסכון? - רן
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R
אחד הכלים היותר מעיינים בשוק.
ראיתי לפני כמה זמן אחד כזה (אולי אותך) ברמזור בת"א. היה תענוג לראות איך הוא נעלם קדימה בזמזום שקט.
SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R
היה תענוג לקרוא את הסקירה הראשונה שלך ותענוג לקרוא גם את זו! תודה
משהו לא ברור לי: מנועים חשמליים ידועים בנצילות הגבוהה שלהם. להתפתחות חום יש משמעות אחת: ירידה (ולפי התיאור שלך, דרמטית) בנצילות. אשמח להסבר. כמוכן, מה הסיבה שלא קיים מנגנון לסילוק החום? אולי זה כי לא רוצים לתת לבעל האופנוע לגמור את הסוללה מהר מדי ולדווח שהטווח בין טעינות הוא ממש קטן?