מוטוגוצי חושפת את ה-V100 מנדלו - אופנוע ספורט-תיור שמיוצר בצמד גרסאות, עם מנוע חדש בנפח 1,000 סמ"ק מקורר נוזל, לרגל 100 שנים מאז נוסדה החברה האיטלקית השורשית; הפרטים והתמונות - בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%aa%d7%9e%d7...3%d7%9c%d7%95/
![]()
מוטוגוצי חושפת את ה-V100 מנדלו - אופנוע ספורט-תיור שמיוצר בצמד גרסאות, עם מנוע חדש בנפח 1,000 סמ"ק מקורר נוזל, לרגל 100 שנים מאז נוסדה החברה האיטלקית השורשית; הפרטים והתמונות - בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%aa%d7%9e%d7...3%d7%9c%d7%95/
![]()
איזה באסה שהנורג' לא מיוצר יותר...
1150 קירור אוויר קורץ לי יותר מ-1050 קירור נוזל.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
שלום,
מה היתרונות במנוע מקורר אויר לעומת מקורר נוזל חוץ מעניין המערכת הנוספת שדורשת תחזוקה?
אלדד
הצליל של המתכת כשמנוע מתקרר, הרעש המכאני המוגבר (אין שרוול מים שמבודד מידה מסויימת של רעש), המראה הנקי (היעדר רדיאטור וצנרות קירור), הפשטות (מינוס רדיאטור, משאבת מים, טורמוסטט), עלות ייצור.
מבחינה אובייקטיבית - מנוע קירור אוויר זה טכנולגיה מיושנת, שנעלמת מהעולם עקב הקושי בהתאמת מנועים אלה לתקנות רעש וזיהום אוויר.
משום שאני אוהב אופנועים מעט מיושנים (וכבר אפשר להגיד שאני גם רוכב על אחד כזה), חבל לי שגוצי, אחד מהמעוזות האחרונים של תכנון כלים כבדים עם מנוע מקורר אויר, נופל.
כמו שכבר כתבתי בעבר, הייתי מעדיף לראות ב-V100 גרסה מוגדלת נפח של המנוע שמותקן ב-V85TT.
מצד שני, כנראה שזה לא היה תורם למכירות של הדגם.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual